4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

patrol - diferencial
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=8532
Stránka 1 z 1

Autor:  adam85 [ Str, 29.07.2009, 10:17 ]
Predmet príspevku:  patrol - diferencial

Nasiel som na fore, ze na predny dif je napln 5,4 l. Nechce sa mi vsak spustat, aby som to odmeral. Nevidel som ziadnu rysku, ale pocul som, ze olej ma byt az po napustaci otvor. Co je na tom pravdy??
Neviem co za olej je tam teraz. Mozu sa prevodove oleje miesat?

Dakujem!

Autor:  rado nd [ Str, 29.07.2009, 10:23 ]
Predmet príspevku: 

c200-do 2l.
Pravda.

Autor:  Igor_SB [ Str, 29.07.2009, 10:24 ]
Predmet príspevku:  re

Ano, u väčšiny diferencialov sa olej nalieva po nalievyci otvor. (platí to aj pre prevodovky)

Autor:  BBMiso [ Str, 29.07.2009, 12:46 ]
Predmet príspevku: 

Kup 8L oleja 80W90 API GL-5 2m dlhu hadicku a tenky lievik. Vymena predny aj zadny dif do jednej hodinky. Olej sa nalieva cez kontrolny otvor. Zatku odskrutkujes stvorhranom gola racne.

Autor:  Martin 4 [ Str, 29.07.2009, 12:59 ]
Predmet príspevku: 

olej sa do prevodoviek lieva vždy až po kontrolný otvor (preto sa volá kontrolný)

V prednom dife je preto tak veľa oleja, pretože musí siahať až po ložiská v ktorých sa točia predné poloosy. Preto musí zaplniť až časť "nohavíc" . V zadnom také ložiská nie sú a preto stačí okolo dvoch litrov.

Niektoré prevodové oleje sú vo fľašiach, ktoré majú vo vrchnáku integrovaný taký vysúvací sosák na nalievanie. Skús pohľadať takú značku - ukrutne to pomáha.

Autor:  adam85 [ Str, 29.07.2009, 13:43 ]
Predmet príspevku: 

Nebude vadit ak prilejem olej s inou specifikaciou?

Autor:  Martin 4 [ Str, 29.07.2009, 13:57 ]
Predmet príspevku: 

bude

špecifikácia nie je pre srandu králikov. Výrobca ju stanovil s ohľadom na namáhanie oleja a materiál, z ktorého sú súčiastky prevodu zložené. Takže špecifikáciu treba dodržať vždy a do bodky.

Autor:  Igor_SB [ Str, 29.07.2009, 14:00 ]
Predmet príspevku:  re

No na olej pozor niektoré auta sú na to veľmi náchylné, a prejavý sa ti to minmálne na hlučnosti (to je ten lepší prípad)

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 29.07.2009, 21:41 ]
Predmet príspevku: 

no, Michal, ja by som nedaval GL 5 , davame GL 4/5 niektore tesnenia a loziska sa nemusia citit ok, nevieme aky ma rok v...

neviem kde presne , ale niekde tu na fore sa siahodlho preberali oleje, ich specifikacie, atd. je to tam myslim do bodky vysvetlene

Autor:  BBMiso [ Str, 29.07.2009, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

nestras uz je tam :shock:

Servis manual pise:
Differential carrier gear oil (without limited slip differential) — — API GL-5*1
Differential carrier gear oil (with limited slip differential)— —Gear Oil Hypoid LSD (Part No.: KLD31-14002) or equivalent*2

*1: For further details, see ‘‘SAE viscosity number’’.
*2: API GL-5, SAE 140 and 10% volume of LSD Friction Modifier (Part No.: 38469-C6000) is an equivalent.

Obrázok

Autor:  Martin 4 [ Štv, 30.07.2009, 9:54 ]
Predmet príspevku: 

he ... základná otázka ... : o akého Patrola sa vlastne jedná ?

Autor:  adam85 [ Štv, 30.07.2009, 16:38 ]
Predmet príspevku: 

Je to dlha Y60. Rv 1993. Inak vdaka za odpovede!

Autor:  Martin 4 [ Štv, 30.07.2009, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

takže máš s najväčšou pravdepodobnosťou "without limited slip differential" a patrí tam 75 alebo 80W90 GL-5.

LSD by si mal iba v prípade nejakého raritného dovozu Y60 z exotickej cudziny.

Autor:  Kapo [ Pia, 31.07.2009, 1:20 ]
Predmet príspevku: 

MArtinko, keďže je tu reč o prednom dife, tak tam klasický lamelový samosvor nehrozí. :roll:

Autor:  tibik [ Pia, 31.07.2009, 6:14 ]
Predmet príspevku: 

K tej hadicke a lieviku --- Na ARE 10. ked som menil v prednom dife oil tak som ho najprv zohrial v starej konzerve od 1Kg kompota a potom to slo jedna basen :-D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/