4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol GR 2.8 TD - Výfuk
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=8593
Stránka 1 z 6

Autor:  Jojo GR [ Ned, 09.08.2009, 1:25 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol GR 2.8 TD - Výfuk

Na akciách som si všimol, všímam, že vela Patrolov má amputované (odstranené) tlmiče výfukov, čiže sú tam len holé trubky odpredu až dozadu. Vela som o výfukoch čítal, počúval, bavil sa na túto tému s vela ludmi ešte ked som sa venoval motorkám endurám. Chcem sa preto spýtat na názor Vás všetkých tu, na tomto fore kompetentných, aké klady, zápory (okrem zvukového efektu) prináša táto úprava konkrétne u auta tohto typu. Ci s tým má niekto skúsenost z praxe, poprípade, či to tak niekto má. Dakujem za Vaše postrehy, poznatky. :D PS: Ak to tu už niekde bolo preberané, omlúvam sa, kludne mazat!

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 09.08.2009, 8:28 ]
Predmet príspevku: 

odstranenie tlmica samotneho je len koli zvukovej kulise, aj ked si väcsina chalanov mysli, ze auto ide potom lepsie, je to len psychologicky moment, auto viac huci a sofer ma pocit, ze to lepsie ide :lol:

co je vsak dolezite, je ta cast za hlavnym tlmicom dozadu ponad napravu vratane posledneho tlmica = tato cast je naozajstna brzda vykonu, avsak pri seriovom aute to nie je nijak tragicke, ked ale upravujeme tieto motory (2,8 TD) na vykon cca 145 PS, pri merani na brzde nam ta posledna cast vykazala 9 % stratu vykonu ...

hlavny tlmic ma z dovodu vykonu vyznam odstranit az pri uprave nad 160 PS = vtedy je ale nutne koli optimalizacii prerobit cely vyfukovy zvod na väcsi priemer (samozrejme aj sanie atd.)

tiez je na zamyslenie katalyzator (nemaju vsetky modely) = ten pokial je dobry je pri seriovom aute v pohode, ale casto je zaneseny a rozpadnuty a potom vie motor pekne zabrzdit

Autor:  Fefe [ Ned, 09.08.2009, 8:41 ]
Predmet príspevku: 

... výfuk ... kamarát jazdí na motorke šprinty a teraz som sa ním bavil akurát o výfuku. Pri postupnom skracovaní výfuku výkon išiel hore.

Určite to bude platiť aj pri autách.

Autor:  Roland [ Ned, 09.08.2009, 9:13 ]
Predmet príspevku: 

ale meni sa ti priebeh krutiaceho momentu a moze sa ti posunut tak ze sice vykon pri maximalnych otackach zvysis ale maximalny krutiaci moment dosiahnes az pri maximalnych otackach a kto chce jazdit v terene tymto sposobom ? My potrebujeme krutiak pekne najlepsie od volnobehu.
Inak niektore seriove auta dosahuju max krut uz okolo 2200 otacok co je super a takyto motor by som uz neladil.
A co sa tyka ladenia vyfukoveho a sacieho potrubia tak je okolo toho teorie tolko ze amater nema sancu a ked to nastudujes mohol si ine a byt judr a to ladenie si zaplatit u profikov.
Obycajny clovek ked spravi len nejaku intuitivnu zmenu na vyfuku moze byt rad ked ubytok na vykone nieje bez merania znatelny.
A spolahlivy udaj mozes zistit len na brde

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 09.08.2009, 9:42 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Fefe
PríspevokZaslal: Ne, 09.08.2009, 8:41 Predmet:
... výfuk ... kamarát jazdí na motorke šprinty a teraz som sa ním bavil akurát o výfuku. Pri postupnom skracovaní výfuku výkon išiel hore.

Určite to bude platiť aj pri autách.


ani zdaleka to nie je take jednoduche, tiez sme skracovali koncovky na motocrossovych masinach a podobne ako hovori Roland, do lesa na enduro sa koncovky predlzovali a na tychlu trat, kde sa ide pod plnym plynom sa skracovali, tiez je rozdiel 2takt a 4takt...

u aut je to uplne o niecom inom (teda u klasickych, nie sportovych) je to veda sama o sebe, preto som napisal vyzsie len to co mame odskusane a pomerane...pretoze bezhlavo experimentovat je väcsinou nadlho a bez ucinku (ak nie s negativnym)

Autor:  Martin 4 [ Ned, 09.08.2009, 11:18 ]
Predmet príspevku: 

je veľký rozdiel medzi dvojtaktom a štvortaktom a štvortaktom turbo. Práve u prepĺňaného štvortaktu je to relatívne najjednoduchšie. Zhruba platí, čím menší odpor vo výfuku, tým lepšie.

U atmosférických (neprepĺňaných) motorov musí výfuk robiť určitý protitlak, v optimálnom prípade rezonančné efekty podporujúce výplach a plnenie.

Tá zhybka ponad nápravu u Patrola má jednu dôležitú funkciu - je to sifón, ktorý pri zdochnutí motora v hbokej vode nepripustí zaplavenie dhšieho úseku potrubia a tým uľahčí následný štart.

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 09.08.2009, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Martin 4
PríspevokZaslal: Ne, 09.08.2009, 11:18 Predmet:
je veľký rozdiel medzi dvojtaktom a štvortaktom a štvortaktom turbo. Práve u prepĺňaného štvortaktu je to relatívne najjednoduchšie. Zhruba platí, čím menší odpor vo výfuku, tým lepšie.



ano , ale len velmi zhruba 8-) = to len aby si ich nepoplietol a zajtra vsetci odstrania tlmice :-D

Citácia:
Martin 4
PríspevokZaslal:
Tá zhybka ponad nápravu u Patrola má jednu dôležitú funkciu - je to sifón, ktorý pri zdochnutí motora v hbokej vode nepripustí zaplavenie dhšieho úseku potrubia a tým uľahčí následný štart.


za predpokladu, ze je cely vyfuk vodotesny a skor to plati pre benzinaky

Autor:  IvoLUCKY [ Ned, 09.08.2009, 20:07 ]
Predmet príspevku: 

Kedze toto vlakno je o 2,8ke asi trochen OT , ale neda mi to .
Mam 3,0 s AT a ked mi korozia amputovala zadna tlmic auto ZOMRELO! Do kopca na dvojke 3000otacok , furt prehriate = hruuuza. Ked mi Rado navaril nazad cely vyfuck auto opat do normalu = taha a nehreje. Preco to pisem ? Nuz myslim si , ze jednoduche vnimanie vyfuku ako niecoho naviac co ja viem koli hluku a smradu je uuplne od veci. DOBRE naladeny vyfuk je VEDA a urcite nie o flexe a kuse lesenarskej rury. Ja by som tovarensky vyfuk menil iba u niekoho co toto ma ovverene , vyskusane a zaruci mi , ze po par km mi napriklad neprepali piest v motore.
Ivo

Autor:  viders [ Ned, 09.08.2009, 21:12 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
co je vsak dolezite, je ta cast za hlavnym tlmicom dozadu ponad napravu vratane posledneho tlmica = tato cast je naozajstna brzda vykonu


takto nejak to mam urobene aj ja, cele original vyfukove potrubie s oboma tlmicmi je vymene za kratsie s jednym tlmicom, zmenu porovnat nemozem pretoze uz som to tak kupil ale povodny majitel to nemenil kvoli vykonu ale vraj sa mu zdalo zbytocne dlhe a bal sa aby tu zadnu cast niekde neodtrhol :-)

Obrázok

Autor:  baho 73 [ Pon, 10.08.2009, 8:31 ]
Predmet príspevku: 

Tak ako to ma Viders na toy som to skušal prerobit aj ja,chcel som dosiahnut lepši vyplach,zbavit sa na aute tažkeho vyfuku,aby som ho v terene niekde neamputoval atd......
Vysledok bol taky,že sa na tahu auta vôbec nič nezmenilo,zvyšila sa vnutri hlučnosť-nedalo sa rozpravat....
Tak som s tym ešte 2 tyždne machroval,skušal som tam davat ine tlmiče,a nakoniec som sa vratil ku fabrickemu stavu-ale bez posledneho tlmiča.
Hlučnost sa nezmenila,tah kusok lepši a mam na vyfucku o 10 zvarov viac :)

Autor:  viders [ Pon, 10.08.2009, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

U mna je hlucnost v pohode, rozpravat sa normalne da aj pri 100ke.. :-)

Autor:  Haldir [ Pon, 10.08.2009, 10:22 ]
Predmet príspevku: 

ja bez tlmica chodim na 5-ke po meste 50 km za hod,1100 otacok,nafta V POVER shell,predtym som musel pri 1800-1700 otackach podradzovat,to je moja skusenost,vazim natankovany 2950 KG

Autor:  BBMiso [ Str, 24.03.2010, 9:56 ]
Predmet príspevku: 

Vcera som bol na STK a EK. Chlap to vytocil cez 4.000 otacok a z vyfucku sa vyvalilo obrovske mnozstvo zadzi. Sam jazdim a radim oklo 2.000 ot. a cez 3.000 ani nejdem. Potom pobuchal po strednom a koncovom tlmici par krat to este tak vytocil a dymenie prestalo. To sa tie tlmice tak zanesu sadzami? Treba to castejsie takto precistit? Ako som odchadzal s EK a TK vo vrecku sa mi zdalo ze auto ide ochotnejsie od spodu do otacok. Ten posledny tlmic by som aj amputoval ale neviem ako a kde to potom vyustit. Ma niekto foto takejto upravy?

Autor:  konik [ Str, 24.03.2010, 11:41 ]
Predmet príspevku: 

sorry za OT ... nohu by som zlomil v kolene tomu co by mi vytocil dizla na 4000 ot/min ...

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 24.03.2010, 12:10 ]
Predmet príspevku: 

Michal, odcvakni to pred napravou ako som pisal, pripomen mi ale, ty mas 2,8 alebo 3,0 ? motor sme ti neupravovali, ci hej ?

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/