4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

AT podivuhodne radi spiatocku
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=9616
Stránka 1 z 1

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 15.12.2009, 19:37 ]
Predmet príspevku:  AT podivuhodne radi spiatocku

Takze aby nebolo vsetkym mojim trapeniam koniec mam dalsiu otazku hlavne na AT ...
Auto prezilo co prezilo , ale pre AT najdolezitejsie je asi poskodenie hadic oleja ATF s naslednou stratou. Nic teoreticky nespravne sa asi nestalo = auto som ihned odstavil, z miesta poruchy sme ho odtiahli max 15az20km/h AT aj redukcka v Nku... Potom na plataku domov, nasledne oprava hadic, demontaz vane, filtra ... Vo vani bolo cisto , skrutka a filter bez necistot. Doplnili sme kvapalinu (dodal PaloCheero) a zacal sim jazdit...Bez problemov ...
Co ja viem ...mesiac? 4 az 5 tis km , vacsinou cesta = proste nic hrozneho.

Ale momentalne som v stave, ze po zaradeni R na volici AT citelne zaradi spiatocku a pri volnobeznych otackach sa normalne zacne pomaalicky sunut dozadu. ALE to je vsetko. Ked pridam plyn = nic sa nedeje = auto ako keby nieco brzdilo = otacky stupaju , stupaju az to riadne kopne (na sypkom povrchu az preklznu kolesa) a az vtedy to zacne tahat ( motor 3000rpm) a ked to drzim pod plynom tak to aj taha...
Skontroloval som kvapalinu ATF = je cista , je jej dost, a zda sa , ze nesmrdi . Do predu to ide hladko, nekope to radi vtedy kedy ma pekne plynulo, teplota ani na motore ani na AT nestupa .

Existuje viacero teorii , ale potesi ma kazda reakcia, skusenost , navrhy. Dik
Ivo

Autor:  lubor [ Uto, 15.12.2009, 20:21 ]
Predmet príspevku: 

Mozno to s tym nesuvisi ale niekde som cital, ze auto s AT sa moze tahat max. do 10km na vecsie vzdialenosti treba nalozit.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 15.12.2009, 20:23 ]
Predmet príspevku: 

no ked das AT do polohy P a redukovanu do polohy N tak toto nie je az taky zasadny problem ...
tahli ma terenom , takze to viac ako 20km/h ani nebolo

Autor:  Kapo [ Uto, 15.12.2009, 20:31 ]
Predmet príspevku:  Podivuhodné príhody.

Tak necúvaj. :-D

A si si istý, že sa automat môžeš ťahať bez zhodenia kardanu? A má tu ešte niekto Patrola z AT?

Autor:  lubor [ Uto, 15.12.2009, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

Ja AT nepoznam ale chcem na novom aute tak si zistujem co sa da a ohladom tahania to vysvetlovali, ze ak motor stoji a auto sa taha prevodovka sa nemaze a nadmerne opotrebuva. Neviem preco ale takto som to precital v dakom clanku.
Ta vzdialenost bola ako doporucena, no mohlo sa ti nieco bez toho mazania opotrebovat a teraz to robi psie kusy.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 15.12.2009, 20:43 ]
Predmet príspevku: 

4 Kapo = ano ... Radil som sa a bolo mi povedane to co je napisane hore
4 Lubor = auto sme tahali asi 2,5 km a to pomaly

Autor:  lubor [ Uto, 15.12.2009, 20:47 ]
Predmet príspevku: 

Pardon prehliadol som rychlost tahania a omylom povazoval za vzdialenost :oops:

Autor:  Andrej [ Uto, 15.12.2009, 21:11 ]
Predmet príspevku: 

Jejda to su veci.

Hold sice priamo nepoznám AT od nisana, len pár postrehov zo servis manuálu z jeep.

Presne toto robí jedna automatka na jeepe u predajcu motor-car.

najprv nič a potom to tam švacne ako keby kladivom vmlátil, navyše to robí náhodne.

Dopredu radenie funguje spiatočka nefunguje správne

1- nesprávna hladina prípadne druh oleja
2- Riadiace tiahlo je poškodené alebo je mimo toleranciu
3- Zadný brzdiaci pás je mimo nadstavenia tolerancie - toto je lahko nadstavitelné a može to byť jedna z príčin
4- Nefunguje valve body (riadiaca hlava) - prilepený/poškodený ovládací ventil spiatočky (jedna z možných pravdepodobných príčin), poškodený regulator, uzatváracia gulička
5- Poškodený zadný servoventil alebo predné lemely opotrebované

Spiatočka nejde alebo šmýka

1- Poškodená, zlomená priama lamela
2- Opotrebované lamely
3- Zadný brzdiaci pás nieje správne nadstavený je mimo toleranciu
4- Predný brzdiaci pás je nefunkčný
5- Chyba axiálneho ložiska overdrive.

No takže toto je keby to bol RE automat od Chrysleru.

Tak teraz koumaj Ivo čo sa porobilo z Tvojou AT.

A.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 15.12.2009, 21:16 ]
Predmet príspevku: 

Andrej dakujem pekne !
ako diagnostikovat ?
s tejto AT dokazem tak zhodit dolny dekel , vymenit filter a doliat kvapalinu

apropoo kvapalina
dodaval PaliCH a tvrdi , ze je do tejto prevodovky spravna

Autor:  Andrej [ Uto, 15.12.2009, 21:30 ]
Predmet príspevku: 

Hat to diagnostikovanie je troška problem. Ak by šlo o elektrickú závadu ventilu tak diagnostika na AT by mala odhaliť. Otázne či naš importer a servis maju a vedia vobec.

Ked to nieje elektrická chyba je horšie, treba vybrať AT von otvoriť a vieš čo nasleduje.

A hlavne k tomu mať servisný manuál od výrobcu AT najlepšie a nie servisný pre SK servis :-D

Lamely ináč ako tým že cítiš že šmýkaju ked sa rozbiehaš prípadne ich fyzickou kontrolou teda vybrať z AT nezistíš.

Ostatné veci sú dosť lotéria, či to človek nájde alebo nie.

Asi moc nepomohol čo Ivo :?

A.

Autor:  IvoLUCKY [ Sob, 26.12.2009, 12:33 ]
Predmet príspevku: 

storry pokracuje

Ako jednu z moznych pricin zle fungujucej AT sme urcili aj krivajuci altik . Takze altik siel dole , do opravy = vymena zaseknutej volnobeznej kladky + vymena reglera , vycistenie a tak. Altik je ako novy = po momntazi nic neblika , auto lepsie svieti , proste normalka po oprave altika.
Prevodovke to vsak nijako neprospelo. :-(
Dalsi krok bolo studium schem a tam sa ukazalo , ze ovladanie zadneho brzdiaceho pasu je spolocne aj pre 1.st aj pre spiatocku. Testol som to pri brzdeni motorom na jednotke a zda sa , ze sa potvrdila porucha = na 1ke to motorom brzdi slabsie ako pri 2ke.
Uz len zohnat niekoho co to opravi ...
Pomozete ?

Autor:  laci73 [ Str, 30.12.2009, 4:12 ]
Predmet príspevku: 

Ivo, nemas ty aj nahodou podstatne vecsie ako predpisane pneumatiky na patrole? Vacsie pneu bez zmeny prevodov odpisu prevodovku, lebo sa prehrieva viac, ak budu len pasy je to relativne ok, ale moze byt aj priama spojka( lamela).

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/