Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia
zmena prevodov v difoch - Patrol
Autor |
Správa |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|

Kamarati dospel som do stadia riesenia ( zatial teoretickeho charakteru ) zmeny prevodov v difoch ... Preco ? Po odskusani montovat 35" gumky som tomu prisiel na chut ( mnam, mnam) ale mata ma myslienka zmeny prevodov a tym :
- odlahcenie hlavne AT prevodovke
- navrat do standardneho sposobu radenia
- navrat do standardnej dynamiky auta (ono to fuckt dost zlenivelo)
Chlapci na Jeepoch , ktori sa do tohto pustili maju len pozitivne skusenosti.
Tak som sa vlozil do debaty aj ceskom fore a HuskyJohn mi nasadil chrobaka do hlavy = ze nie kupovat presatvbovu sadu , ale montovat creva diffov z 2,8ky ... Riesime to tam asi takto :
Takze zhrniem moje poznatky = je teda par moznosti :
- nechat to tak a nech sa to potrapi
- kupit v polsku http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/4181.html prevody 1:5,42 a namontovat ( ozaj uz toto niekto realne uroboil? = montuje to tu niekto ?)
- kupit na slovensku (asi tu istu sadu ) viewtopic.php?t=4849&postdays=0&postorder=asc&start=15 ze vraj 1:5,43
ALEBOOO
- zohnat patrolie prevody z 2,8cky (alebo z ineho )
teraz otazky na slovutnych patrolistov :
- aky prevod je v difoch Y61 AT ??? (viem ze nejaky "iny" , ale nikde som sa nedocital aky) ?
- aky je prevod v 2,8ckovych "standardnych" difoch ?
Takze skuste nejake nazory a postrehy (velmi ma zaujimaju hlavne slova Folippeho , ktory sadu na slovensku predava ... a Rada , ktory urcime ma k tomuto povedat ...)
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 28.05.2009, 6:51 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, neviem, čo chceš počuť. U mna by rozhodovala pri zmene prevodov cena a dostupnosť. Takže by to bola asi zmena v difoch?
Inak patrol 2.8TD má prevod 4.625
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 28.05.2009, 17:26 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1811 Bydlisko: SE
|
2,8D 260ka ma.5,14 ale nebude Ti pasovat predok.
Ak to naozaj chces tak kup tu sadu.
Po zmene prevodov budes v siedmom nebi. 
_________________ Bývalý offroadak
|
Štv, 28.05.2009, 18:02 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Z čoho tam nepasuje je trochu viacej..... 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 28.05.2009, 18:07 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
tu sa chlapaci do toho pustili pekne
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 9&start=15
este zohnat niekoho co najde nieco doma v garazi
Filipe ? Rado ? furt nic ?
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 28.05.2009, 19:39 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Ivko, jednoducho, matematicky...
rozdiel medzi 31 (patvor v sérii) a 35 je 13%
taký istý rozdiel je aj v obvode kolesa
takže ak sa chceš povracať do sériového stavu, tak o toľko isto (plus/mínus autobus) musíš ísť s prevodmi nahor.
takže ak máš 1: 4.375, tak by si potreboval prevod cca 1: 4,944
takže ak dáš prevody 1:4.625 , tak to bude lenivé tak isto ako na 33
|
Štv, 28.05.2009, 20:17 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
takze klasika = dva je malo a tri je moc
dat tam prevod z 2,8ky = 4,625 a dostat sa na uroven kde som teraz tak to radsej zostanem na 33" a je vystaraano (jedine , ze by niekomu lezali v garaz a potreboval sa ich zbavit ...
lenze ked tam vrazim 5,43 = to mozem zacat zhanat rovno 37" gumy a bude to akurat
nakoniec tych 5,14 co tu padlo je najblizsie ... len ze vraj "nebude pasovat predok"
jedine ze by sadla ta sada , ktoru ponuka filippo tu
viewtopic.php?t=4849
a ma pomer 1:4,88 to je najblizsie a ten maly rozdiel asi nebude az tak vadit
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 28.05.2009, 20:28 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
este ze uz mam toto za sebov..
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Štv, 28.05.2009, 20:54 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Palino Cherokee - pustil by si sa do toho ?
tie koliecka asi nebudu to jedine co tam treba ... skus sa zamysliet a poradit ..
Co vsetko to bude obnasat ?? dik
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 28.05.2009, 21:12 |
|
 |
FILIPPO ASQUER
Frajer
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55 Príspevky: 222 Bydlisko: SK Banska Bystrica
|
Cau Ivo, ja ty poviem len ze redukcie na diff co distribujeme my su TRANSTAD, ktore su cementovane a maju aj trattament na chromo molibdeno, to znamena ze maju trattament ak bi mal este lepsi material,lebo TRANSTAD ma meno ako garancia, na patrol su dva redukcie 4:88 alebo 5:43, co su lepsie su 5:43 ale treba vediet ake gume chces davat tam.
5:43 uz sme predali na ten PATROL co mal predtým MilanBB a majitel je velmy spokojny, teraz ma gume 37".
Ak chces viac info, zavolaj my lebo rospravame lepsie ako pisem
viem mat u mna daco za 3 -4 dni
Cau Filippo
|
Štv, 28.05.2009, 22:36 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ?
Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu.
Ivo
_________________ OFF the ROAD
|
Pia, 29.05.2009, 7:51 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
jáááj Ivko, poriadne Ťa to chňaplo - a chápem, neboj
určite je to skvelý pocit, keď človek prejde tam, kde predtým ani nesníval a tie veľké koliečka aj viac tým naším aftákom pasujú
ono to upravovanie, keď človeka lapne, pomaly nemá konca a to, čo bolo včera ešte dosť, je dnes už málo
osobne si to viem dobre predstaviť na hobby aute, keď má jedno človek vyslovene na zábavu a inak jazdí na inom;
mne osobne sa na mojich väčších gumkách bez úpravy prevodov páči to, že kým na origo rozmere mi na ceste chýbal šiesty prevodový stupeň, teraz je ten piaty akurát a aj keď by som zniesol väčšie gumy, na týchto prejdem prakticky všetko čo potrebujem a chcem (a keď je to nad ich sily, tak nechcem  )
ale neodhováram; na Tvojom mieste, ak teda výmena, tak do čo najpomalšieho by som šiel, jazdil by si za dva aj v takých stupákoch, kde teraz točíš - a my skoro všetci s Tebou - za jedna...teda ak to automat dovolí
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pia, 29.05.2009, 9:45 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

Pred asi 5-6 rokmi som v nemeckom OFF-ROADe čítal článok , kde vylepšovali Jeep Wrangler 4,0.
Wrangler má kolesá ešte smiešnejšie, ako Patrol a z výroby je sprevodovaný ešte debilnejšie (pomalšie) ako Patrol. Po nahodení 33" kolies mohli zabudnúť na 5 prevodový stupeň a auto bolo lenivé a pažravé. Na ako-tak prijatelnú jazdu museli dosť vytáčať motor.
V teréne to nebolo až také zlé, pretože Wrangler má dobrú redukciu (na rozdiel od Patrola).
Tak sa rozhodli zmeniť prevody v diferákoch. Na Jeep sa vyrába asi 7-8 rôznych prevodových pomerov. Vybrali si taký prevod, aby sa pri prechode na 33" kolesá dostali na pôvodné otáčky motora (nepamätám sa presne, ale mám dojem, že to bolo z 3,1 na 3,7).
Prevody zmenili, ale pri porovnávaní so sériovým Wranglerom nedosiahli pôvodnú dynamiku jazdy.
Ide totiž o to, že tie veľké kolesá sú o dosť ťažšie a majú aj výrazne vyšší moment zotrvačnosti.
Až po zmene prevodu na 4,1 sa dostali na pôvodnú dynamiku a pri zmene na 4,5 auto výrazne ožilo a konečne mohli plynulo a pružne jazdiť na 5ke od 40 do 160 km/h.
A to všetko pri aute, ktoré má cca 1600kg a pružný motor s cca 170 PS !!!
Písali, že pre motor 2,5 benzín je jediný odporúčaný prevod 4,8.
A teraz, aby som z toho vyvodil záver pre Patrola, odporúčam použiť to najľahšie sprevodovanie, ktoré sa dá použiť (5,4 ?) a neísť s veľkosťou kolies nad 35".
A EŠTE JEDNO PODPICHNUTIE PRE PATROLISTOV jazdiacich na 35" a viac. Po rôznych úpravách a vylepšeniach vážia vaši miláčkovia 2500kg a viac. Jazdia na kolesách o 13% a viac váčších, ale pravdepodobne nikto neupravoval brzdy na vyšší výkon. Ba dokonca väčšina obula 15" disky, 10" široké, ktoré ešte viac zakrývajú brzdiče a kotúče a úspešne zhoršujú chladenie bŕzd.
Argument, že doteraz som vždy nejak zastal, neobstojí.
|
Pia, 29.05.2009, 10:06 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Ivo, a môže trochu aj neodborník?
|
Pia, 29.05.2009, 10:19 |
|
 |
FILIPPO ASQUER
Frajer
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55 Príspevky: 222 Bydlisko: SK Banska Bystrica
|
IvoLUCKY píše: takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ?
Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu. Ivo
 Nic.
Cau
|
Pia, 29.05.2009, 10:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|