Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.06.2025, 0:27
Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 zmena prevodov v difoch - Patrol 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Kamarati dospel som do stadia riesenia ( zatial teoretickeho charakteru ) zmeny prevodov v difoch ... Preco ? Po odskusani montovat 35" gumky som tomu prisiel na chut ( mnam, mnam) ale mata ma myslienka zmeny prevodov a tym :
- odlahcenie hlavne AT prevodovke
- navrat do standardneho sposobu radenia
- navrat do standardnej dynamiky auta (ono to fuckt dost zlenivelo)
Chlapci na Jeepoch , ktori sa do tohto pustili maju len pozitivne skusenosti.
Tak som sa vlozil do debaty aj ceskom fore a HuskyJohn mi nasadil chrobaka do hlavy = ze nie kupovat presatvbovu sadu , ale montovat creva diffov z 2,8ky ... Riesime to tam asi takto :

Takze zhrniem moje poznatky = je teda par moznosti :
- nechat to tak a nech sa to potrapi
- kupit v polsku http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/4181.html prevody 1:5,42 a namontovat ( ozaj uz toto niekto realne uroboil? = montuje to tu niekto ?)
- kupit na slovensku (asi tu istu sadu ) viewtopic.php?t=4849&postdays=0&postorder=asc&start=15 ze vraj 1:5,43
ALEBOOO
- zohnat patrolie prevody z 2,8cky (alebo z ineho )
teraz otazky na slovutnych patrolistov :
- aky prevod je v difoch Y61 AT ??? (viem ze nejaky "iny" , ale nikde som sa nedocital aky) ?
- aky je prevod v 2,8ckovych "standardnych" difoch ?

Takze skuste nejake nazory a postrehy (velmi ma zaujimaju hlavne slova Folippeho , ktory sadu na slovensku predava ... a Rada , ktory urcime ma k tomuto povedat ...)

_________________
OFF the ROAD


Štv, 28.05.2009, 6:51
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, neviem, čo chceš počuť. U mna by rozhodovala pri zmene prevodov cena a dostupnosť. Takže by to bola asi zmena v difoch?

Inak patrol 2.8TD má prevod 4.625

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 28.05.2009, 17:26
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1811
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2,8D 260ka ma.5,14 ale nebude Ti pasovat predok.
Ak to naozaj chces tak kup tu sadu.
Po zmene prevodov budes v siedmom nebi. :D

_________________
Bývalý offroadak


Štv, 28.05.2009, 18:02
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z čoho tam nepasuje je trochu viacej..... :-)

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 28.05.2009, 18:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tu sa chlapaci do toho pustili pekne
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 9&start=15
este zohnat niekoho co najde nieco doma v garazi

Filipe ? Rado ? furt nic ?

_________________
OFF the ROAD


Štv, 28.05.2009, 19:39
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ivko, jednoducho, matematicky...

rozdiel medzi 31 (patvor v sérii) a 35 je 13%
taký istý rozdiel je aj v obvode kolesa

takže ak sa chceš povracať do sériového stavu, tak o toľko isto (plus/mínus autobus) musíš ísť s prevodmi nahor.

takže ak máš 1: 4.375, tak by si potreboval prevod cca 1: 4,944

takže ak dáš prevody 1:4.625 , tak to bude lenivé tak isto ako na 33

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 28.05.2009, 20:17
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze klasika = dva je malo a tri je moc :-)
dat tam prevod z 2,8ky = 4,625 a dostat sa na uroven kde som teraz tak to radsej zostanem na 33" a je vystaraano (jedine , ze by niekomu lezali v garaz a potreboval sa ich zbavit ...
lenze ked tam vrazim 5,43 = to mozem zacat zhanat rovno 37" gumy a bude to akurat
nakoniec tych 5,14 co tu padlo je najblizsie ... len ze vraj "nebude pasovat predok"

jedine ze by sadla ta sada , ktoru ponuka filippo tu
viewtopic.php?t=4849
a ma pomer 1:4,88 to je najblizsie a ten maly rozdiel asi nebude az tak vadit

_________________
OFF the ROAD


Štv, 28.05.2009, 20:28
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este ze uz mam toto za sebov..

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Štv, 28.05.2009, 20:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palino Cherokee - pustil by si sa do toho ?
tie koliecka asi nebudu to jedine co tam treba ... skus sa zamysliet a poradit ..
Co vsetko to bude obnasat ?? dik

_________________
OFF the ROAD


Štv, 28.05.2009, 21:12
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55
Príspevky: 222
Bydlisko: SK Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
IvoLUCKY píše:
tu sa chlapaci do toho pustili pekne
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 9&start=15
este zohnat niekoho co najde nieco doma v garazi

Filipe ? Rado ? furt nic ?


Cau Ivo, ja ty poviem len ze redukcie na diff co distribujeme my su TRANSTAD, ktore su cementovane a maju aj trattament na chromo molibdeno, to znamena ze maju trattament ak bi mal este lepsi material,lebo TRANSTAD ma meno ako garancia, na patrol su dva redukcie 4:88 alebo 5:43, co su lepsie su 5:43 ale treba vediet ake gume chces davat tam.
5:43 uz sme predali na ten PATROL co mal predtým MilanBB a majitel je velmy spokojny, teraz ma gume 37".
Ak chces viac info, zavolaj my lebo rospravame lepsie ako pisem :oops:
viem mat u mna daco za 3 -4 dni

Cau Filippo

_________________
www.offroad-material.sk www.offroadsardinia.com
http://www.offroadsardinia.com/video-enduro.php
http://www.offroadsardinia.com/video-jeep.php
Dovazame a distrubujeme nove a kvalitne produkty pre terenne auta.


Štv, 28.05.2009, 22:36
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ?

Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu.
Ivo

_________________
OFF the ROAD


Pia, 29.05.2009, 7:51
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jáááj Ivko, poriadne Ťa to chňaplo - a chápem, neboj
určite je to skvelý pocit, keď človek prejde tam, kde predtým ani nesníval a tie veľké koliečka aj viac tým naším aftákom pasujú

ono to upravovanie, keď človeka lapne, pomaly nemá konca a to, čo bolo včera ešte dosť, je dnes už málo

osobne si to viem dobre predstaviť na hobby aute, keď má jedno človek vyslovene na zábavu a inak jazdí na inom;

mne osobne sa na mojich väčších gumkách bez úpravy prevodov páči to, že kým na origo rozmere mi na ceste chýbal šiesty prevodový stupeň, teraz je ten piaty akurát a aj keď by som zniesol väčšie gumy, na týchto prejdem prakticky všetko čo potrebujem a chcem (a keď je to nad ich sily, tak nechcem :lol: )

ale neodhováram; na Tvojom mieste, ak teda výmena, tak do čo najpomalšieho by som šiel, jazdil by si za dva aj v takých stupákoch, kde teraz točíš - a my skoro všetci s Tebou - za jedna...teda ak to automat dovolí

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pia, 29.05.2009, 9:45
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pred asi 5-6 rokmi som v nemeckom OFF-ROADe čítal článok , kde vylepšovali Jeep Wrangler 4,0.
Wrangler má kolesá ešte smiešnejšie, ako Patrol a z výroby je sprevodovaný ešte debilnejšie (pomalšie) ako Patrol. Po nahodení 33" kolies mohli zabudnúť na 5 prevodový stupeň a auto bolo lenivé a pažravé. Na ako-tak prijatelnú jazdu museli dosť vytáčať motor.
V teréne to nebolo až také zlé, pretože Wrangler má dobrú redukciu (na rozdiel od Patrola).
Tak sa rozhodli zmeniť prevody v diferákoch. Na Jeep sa vyrába asi 7-8 rôznych prevodových pomerov. Vybrali si taký prevod, aby sa pri prechode na 33" kolesá dostali na pôvodné otáčky motora (nepamätám sa presne, ale mám dojem, že to bolo z 3,1 na 3,7).
Prevody zmenili, ale pri porovnávaní so sériovým Wranglerom nedosiahli pôvodnú dynamiku jazdy.
Ide totiž o to, že tie veľké kolesá sú o dosť ťažšie a majú aj výrazne vyšší moment zotrvačnosti.
Až po zmene prevodu na 4,1 sa dostali na pôvodnú dynamiku a pri zmene na 4,5 auto výrazne ožilo a konečne mohli plynulo a pružne jazdiť na 5ke od 40 do 160 km/h.
A to všetko pri aute, ktoré má cca 1600kg a pružný motor s cca 170 PS !!!
Písali, že pre motor 2,5 benzín je jediný odporúčaný prevod 4,8.

A teraz, aby som z toho vyvodil záver pre Patrola, odporúčam použiť to najľahšie sprevodovanie, ktoré sa dá použiť (5,4 ?) a neísť s veľkosťou kolies nad 35".


A EŠTE JEDNO PODPICHNUTIE PRE PATROLISTOV jazdiacich na 35" a viac. Po rôznych úpravách a vylepšeniach vážia vaši miláčkovia 2500kg a viac. Jazdia na kolesách o 13% a viac váčších, ale pravdepodobne nikto neupravoval brzdy na vyšší výkon. Ba dokonca väčšina obula 15" disky, 10" široké, ktoré ešte viac zakrývajú brzdiče a kotúče a úspešne zhoršujú chladenie bŕzd.
Argument, že doteraz som vždy nejak zastal, neobstojí.


Pia, 29.05.2009, 10:06
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ivo, a môže trochu aj neodborník?


Pia, 29.05.2009, 10:19
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55
Príspevky: 222
Bydlisko: SK Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
IvoLUCKY píše:
takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ?

Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu.
Ivo


:-) Nic.
Cau

_________________
www.offroad-material.sk www.offroadsardinia.com
http://www.offroadsardinia.com/video-enduro.php
http://www.offroadsardinia.com/video-jeep.php
Dovazame a distrubujeme nove a kvalitne produkty pre terenne auta.


Pia, 29.05.2009, 10:43
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: