4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Lietanie vrtulnikom by Radoffroad http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=60&t=12679 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Danopatrol [ Str, 16.03.2011, 21:28 ] |
Predmet príspevku: | Lietanie vrtulnikom by Radoffroad |
No.o...ako by som začal....nestoji to na 4-roch kolesach. Alebo som sa netrafil? |
Autor: | RADOFFROAD [ Str, 16.03.2011, 21:54 ] |
Predmet príspevku: | |
no, ides na to logicky, len to este zopar patrolov musim predat a mozno aj dom, firmu a zopar organov |
Autor: | pejo [ Str, 16.03.2011, 23:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Začni s motorovým padákom, alebo rogalom, to neni taká hrúza. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 8:13 ] |
Predmet príspevku: | |
toto je tema asi inde, tak len upresnim, nech nevznikaju dohady patrol v tomto smere nenahradi ziadny iny dopravny prostriedok, stale zostavam predovsetkym offroadak |
Autor: | bacaono [ Štv, 17.03.2011, 9:09 ] |
Predmet príspevku: | |
A co tak na toto domontovat vecne nespokojnym upravcom vrtulu? |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja len aby sa nezabudlo. Opatrne premýšľať, kam s vrtuľou. Lebo stále platí: Koza nie je dobytok a vrtuľník nie je lietadlo. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 9:37 ] |
Predmet príspevku: | |
a este jedno porekadlo : tam kde piloti lietadiel mavaju, tam uz piloti vrtulnikov griluju |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:46 ] |
Predmet príspevku: | |
No, to je fakt. Hovorí sa, že vrtuľníkár jak pomaly lieta, tak pomaly myslí (robí, pije,...atd. doplň podľa potreby ) Takže potrebuje nejaký nádskok. V skutočnosti vrtuľník ani neletí. Len sa trasie vytúženým smerom. Ale asi dosť, aby to niekto nebral vážne. To sú klasické prekáračky a vtípky, ktoré vždy patrili k veci... |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 10:07 ] |
Predmet príspevku: | |
ale je to kurwa narocne, zacinam sa do toho vnarat a oproti lietadlu je toto podstatne viac o koncentracii na uplne vsetko od sledovania pristrojov po zaneprazdnene permanentne obe ruky, obe nohy, teren, vietor, moznost nudzoveho pristatia atd atd a k tomu vsetkemu vsetko v anglickych jednotkach kua mam sa co ucit... |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 10:39 ] |
Predmet príspevku: | |
...tuším si na to ešte matne spomínam aj keď je to už dávno z prvých letov na Mi-1 som sa vracal hodne rozpačitý. Ani pokyn "no, mladej, tak si to vem" mi nepripadal ako vhodný prejav dôvery v moje schopnosti. Ale čo nezabíja, otužuje. Začiatky sú vždy ťažké. Potom to je už iba zložitejšie Človek si začne vážne uvedomovať, že si aj hubu môže rozbiť ani sa nemusí moc snažiť, taký vetrík to zariadi. A to porovnanie s lietadlom je relevantné až po nejakom čase, keď sa oči zatlačia nazad na pôvodné miesto A treba zobrať skutočné lietadlo a trocha obúchaného pilota, nech je zážitok poriadny. Držím palce. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 11:15 ] |
Predmet príspevku: | |
no, ak kuknes tie videa, dostal som lekciu z autorotacie (asi 4x) sice raz nam blikla kontrolka nizkych otaciek, ale aspon vzruso = tak toto zvladnut (autorotaciu) ked som videl co vsetko to obnasa, kua klobuk dole aj bundu aj sal |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 11:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Ono je to komplet OT v tejto téme, asi to patrí sem: Lietanie Vrtulnikom by Radoffroad keď tak to prehoď ale fakt je, že si tieto srandy treba predstaviť s niekoľkonásobne ťažším prístrojom (aj Mi-2 stačí, starý Mi-4 ani nehovorím) a mňa toto moc nenadchlo. Najľahší bol Mi-1 (2 až 3 miestny podľa vonkajšej teploty a motora, ale len s jedným riadením) a na tom si asi užili všetci povinné stresové oblety priestoru po príchode na letisko pôsobenia, obvykle v podaní vyslúžilého stíhača s horším zrakom a dobrým srdcom, ochotným ukázať všetky "vymoženosti" lietania s vrtuľníkom. Nasledovali povinné zoskoky z vrtuľníka Mi-4 a Mi-8, takže nakoniec sa vzťahy ustálili na vzájomnom vtipkovaní medzi spolužiakmi s občasnou vzájomnou výmenou rolí, keď bola doba naklonená nezbednostiam. Je pravda, že som sa nedočkal obvyklého postupu, ktorý sa kedysi aplikoval v profesionálnej praxi (rýchly stroj, pomalý stroj a doslúžiť na kuriernom vrtuľníku ako pán Bírko na Mi-1), možno by som doteraz poletoval po krajoch juhočeských, ktovie. I keď na Sliači sa ešte tento systém prechodu z rýchlej na pomalú a potom na vrtuľník uplatnil v hojnom počte, akurát prechod bol rovno na Mi-17. V každom prípade držím palce. Lietanie je krásne choroba, ktorá sa nedá vyliečiť, dá sa iba utlmiť na nejaký čas. Ale dá sa s ňou žiť...len je to náročné. Na všetko. Čas, rodina, zdravie je asi správne poradie. Toto konštatovanie si dovolím po cca 30 rokov profesionálnej praxe. |
Autor: | lubor [ Štv, 17.03.2011, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Teda mna by ste do toho nedostali ani ozrateho a ked, tak by som vam to cele . No musim priznat, ze vyhlad je perfektny tak nezabudnite robit foto pre tych co mozu len po zemi |
Autor: | efendi [ Štv, 17.03.2011, 19:05 ] |
Predmet príspevku: | |
lubor, lietanie je senza vecicka,, je pravda ze zivot mas v inych rukach, ale to je o inom,vsetko pozerat zvtacieho pohladu je neopisatelna vec, ,,onen casu sme mali kazdy rok pridelene 200 hodin na lietanie okolo ŠH ,, teda na demarkaciu ŠH, ktore som v plnej miere vyuzil. Lietalo sa s vrtulnikmi MV, kde boli skuseny piloti a zazil som s nima velmi pekne chvile, a dokopy mam cca 1000 odlietanych hod,,ale nie ako pilot skratka ten pocit hore sa neda opisat.. |
Autor: | JohnnyPajero [ Štv, 17.03.2011, 23:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Prepáč, ale čo znamená ŠH? |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |