4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Lietanie vrtulnikom by Radoffroad
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=60&t=12679
Stránka 1 z 2

Autor:  Danopatrol [ Str, 16.03.2011, 21:28 ]
Predmet príspevku:  Lietanie vrtulnikom by Radoffroad

No.o...ako by som začal....nestoji to na 4-roch kolesach.
Alebo som sa netrafil? :smt152

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 16.03.2011, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

:-D :-D

no, ides na to logicky, len to este zopar patrolov musim predat a mozno aj dom, firmu a zopar organov :-D

Autor:  pejo [ Str, 16.03.2011, 23:16 ]
Predmet príspevku: 

Začni s motorovým padákom, alebo rogalom, to neni taká hrúza.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 8:13 ]
Predmet príspevku: 

toto je tema asi inde, tak len upresnim, nech nevznikaju dohady

patrol v tomto smere nenahradi ziadny iny dopravny prostriedok, stale zostavam predovsetkym offroadak :wink:

Autor:  bacaono [ Štv, 17.03.2011, 9:09 ]
Predmet príspevku: 

A co tak na toto domontovat vecne nespokojnym upravcom vrtulu? :-D

Autor:  jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:21 ]
Predmet príspevku: 

Ja len aby sa nezabudlo. Opatrne premýšľať, kam s vrtuľou.
Lebo stále platí: Koza nie je dobytok a vrtuľník nie je lietadlo. :smt129

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 9:37 ]
Predmet príspevku: 

a este jedno porekadlo : tam kde piloti lietadiel mavaju, tam uz piloti vrtulnikov griluju :-D

Autor:  jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:46 ]
Predmet príspevku: 

No, to je fakt.
Hovorí sa, že vrtuľníkár jak pomaly lieta, tak pomaly myslí (robí, pije,...atd. doplň podľa potreby :-D)
Takže potrebuje nejaký nádskok.

V skutočnosti vrtuľník ani neletí. Len sa trasie vytúženým smerom. :wink:

Ale asi dosť, aby to niekto nebral vážne. To sú klasické prekáračky a vtípky, ktoré vždy patrili k veci... :)

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 10:07 ]
Predmet príspevku: 

ale je to kurwa narocne, zacinam sa do toho vnarat a oproti lietadlu je toto podstatne viac o koncentracii na uplne vsetko od sledovania pristrojov po zaneprazdnene permanentne obe ruky, obe nohy, teren, vietor, moznost nudzoveho pristatia atd atd a k tomu vsetkemu vsetko v anglickych jednotkach kua mam sa co ucit... :roll:

Autor:  jenki [ Štv, 17.03.2011, 10:39 ]
Predmet príspevku: 

...tuším si na to ešte matne spomínam aj keď je to už dávno :-D z prvých letov na Mi-1 som sa vracal hodne rozpačitý. Ani pokyn "no, mladej, tak si to vem" mi nepripadal ako vhodný prejav dôvery v moje schopnosti.
Ale čo nezabíja, otužuje.
Začiatky sú vždy ťažké.
Potom to je už iba zložitejšie :wink: Človek si začne vážne uvedomovať, že si aj hubu môže rozbiť ani sa nemusí moc snažiť, taký vetrík to zariadi.
A to porovnanie s lietadlom je relevantné až po nejakom čase, keď sa oči zatlačia nazad na pôvodné miesto :-D A treba zobrať skutočné lietadlo a trocha obúchaného pilota, nech je zážitok poriadny.
Držím palce.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 11:15 ]
Predmet príspevku: 

no, ak kuknes tie videa, dostal som lekciu z autorotacie (asi 4x) sice raz nam blikla kontrolka nizkych otaciek, ale aspon vzruso = tak toto zvladnut (autorotaciu) ked som videl co vsetko to obnasa, kua klobuk dole aj bundu aj sal :shock:

Autor:  jenki [ Štv, 17.03.2011, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

Ono je to komplet OT v tejto téme, asi to patrí sem:
Lietanie Vrtulnikom by Radoffroad keď tak to prehoď
ale fakt je, že si tieto srandy treba predstaviť s niekoľkonásobne ťažším prístrojom (aj Mi-2 stačí, starý Mi-4 ani nehovorím) a mňa toto moc nenadchlo. Najľahší bol Mi-1 (2 až 3 miestny podľa vonkajšej teploty a motora, ale len s jedným riadením) a na tom si asi užili všetci povinné stresové oblety priestoru po príchode na letisko pôsobenia, obvykle v podaní vyslúžilého stíhača s horším zrakom a dobrým srdcom, ochotným ukázať všetky "vymoženosti" lietania s vrtuľníkom.
Nasledovali povinné zoskoky z vrtuľníka Mi-4 a Mi-8, takže nakoniec sa vzťahy ustálili na vzájomnom vtipkovaní medzi spolužiakmi s občasnou vzájomnou výmenou rolí, keď bola doba naklonená nezbednostiam.
Je pravda, že som sa nedočkal obvyklého postupu, ktorý sa kedysi aplikoval v profesionálnej praxi (rýchly stroj, pomalý stroj a doslúžiť na kuriernom vrtuľníku ako pán Bírko na Mi-1), možno by som doteraz poletoval po krajoch juhočeských, ktovie. I keď na Sliači sa ešte tento systém prechodu z rýchlej na pomalú a potom na vrtuľník uplatnil v hojnom počte, akurát prechod bol rovno na Mi-17.

V každom prípade držím palce. Lietanie je krásne choroba, ktorá sa nedá vyliečiť, dá sa iba utlmiť na nejaký čas. Ale dá sa s ňou žiť...len je to náročné. Na všetko. Čas, rodina, zdravie je asi správne poradie.
Toto konštatovanie si dovolím po cca 30 rokov profesionálnej praxe.

Autor:  lubor [ Štv, 17.03.2011, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

Teda mna by ste do toho nedostali ani ozrateho a ked, tak by som vam to cele :smt078 . No musim priznat, ze vyhlad je perfektny tak nezabudnite robit foto pre tych co mozu len po zemi :wink:

Autor:  efendi [ Štv, 17.03.2011, 19:05 ]
Predmet príspevku: 

lubor, lietanie je senza vecicka,, je pravda ze zivot mas v inych rukach, ale to je o inom,vsetko pozerat zvtacieho pohladu je neopisatelna vec, ,,onen casu sme mali kazdy rok pridelene 200 hodin na lietanie okolo ŠH ,, teda na demarkaciu ŠH, ktore som v plnej miere vyuzil. Lietalo sa s vrtulnikmi MV, kde boli skuseny piloti a zazil som s nima velmi pekne chvile, a dokopy mam cca 1000 odlietanych hod,,ale nie ako pilot :-D skratka ten pocit hore sa neda opisat.. :smt023 :smt045

Autor:  JohnnyPajero [ Štv, 17.03.2011, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

Prepáč, ale čo znamená ŠH?

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/