Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 23:11
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 130 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší
 FOTOAPARATY / FOTENIE 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martinoff píše:
Opäť trochu chybné tvrdenie. Dvojcestný stabilizátor stabilizuje chvenie tvojej ruky, resp. fotoaparátu a tak isto aj fotený objekt. Funguje to na princípe dvoch za sebou umiestnených gyroskopov( v objektíve sú to "plávajúce členy"), cez ktoré prechádza dopadajúce svetlo a ony ho svojím pohybom udržujú v rovine s čipom aparátu. Tzn. že ak fotíš napr. nejaký kvet, ktorý sa mierne kolíše vo vetre, stabilizátor zmierni jeho pohyb a aj chvenie tvojej ruky, a to natoľko, že dokážeš urobiť ostrý záber aj za pomerne zlých svetelných podmienok a t.j. dlhším časom. Takže v sumáre: to, čo odfotíš pri svetelnosti 2,8 napr. 1/1000s ostro, odfotíš stabilizátorom pri svetelnosti 5,0 1/500s a fotka bude rovnako ostrá.


Martin nechcem sa s tebou hádať...pre mna za mna maj pravdu. :-)
Ale...čo robia gyroskopy, nech ich je kolkokolvek?...umožňujú čidlám detekovať zmenu polohy tela svojou zotrvačnosťou! Nemajú ako detekovať zmenu polohy objektu ktorý v hladáčiku sleduješ!!! Nemajú o ňom ani potuchy, vedia len o pohyboch foťáku oproti prostrediu(resp. čidlá okolo gyroskopu). Aby stabilizátor vedel stabilizovať pohybujúce sa objekty, musel by ich najprv vedieť identifikovať. Musel by byť prítomný aktívny vyhodnocovací software, ktorý by najprv objekt v obraze inetifikoval, označil a vzápätí ovládal optiku. A aby takýto software mal čo vyhodnocovať musel by mať neustály prísun obrazových dát čo je pri zrkadlovke problém. Gyroskopy sú prvky, ktoré nemajú tušenia o aute pohybujúcom sa pred objetívom. No proste nemáš pravdu. :D

ak máš nejaký link kde je rozpísané to čo tvrdíš, daj. neznamená tá dvojstupňovosť skôr korekcie vo dvoch rovinách? prípadne pozor na možné marketingové ťahy niektorých predajcov. niekedy sa používa tzv Duálna stabilizácia obrazu (optický stabilizátor CCD shift + elektronická stabilizácia), ktorá ale takisto nestabilizuje objekty voči foťáku, ale len obraz voči foťáku.

edit: ...a niesom sám... :wink:

http://www.fotoradce.cz/stabilizator-obrazu.php

http://www.fotografovani.cz/art/fo_tipy ... izace.html

a edit2:
Martinoff píše:
Takže v sumáre: to, čo odfotíš pri svetelnosti 2,8 napr. 1/1000s ostro, odfotíš stabilizátorom pri svetelnosti 5,0 1/500s a fotka bude rovnako ostrá.


toto platí presne ako si napísal v prípade statického záberu. Akonáhle prechádaza cez záber auto, bude samotné auto ostrejšie s objektívom lepšej svetelnosti...pozadie bude na tom rovnako. Len a len o tomto sa tu handrkujeme od začiatku.


Štv, 08.01.2009, 19:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Xader píše:
Martinoff a aky by si odporucil sirokouhly objektiv ? nieco rozumne v cene, tak do 12.000,-SK ?
teraz mam canon 350d, ale uvazujem nad 450d casom...je vhodnejsie pockat a kupit radsej nove telo ? co myslis ? bude lepsia kvalita snimok ?


Tu je odpoveď trochu komplikovaná, asi tak ako keď sa Ťa niekto opýta, že aké auto si má kúpiť. Ale tak zhruba odpoviem:
1. neviem na akú úroveň kvality chceš fotiť, ale z Tvojho výberu tiel usudzujem len hobby fotenie. Tu Ti 350d bohate stačí a predpokladám, že 90% jeho možností ani nevyužívaš. Kvalita snímkov tohto tela je taktiež podľa mňa bohate postačujúca. Ja mám Canon D20 8Mpx a najväčšia fotka z neho má 70x50 cm. Väčšiu mi nikde nevedeli spraviť, ale pri jeho parametroch by som mohol ísť asi na 150x 100cm.

2. širokáč na týchto digitálnych telách má prepočet ohniskovej vzdialenosti 1,6, čiže môj základný objektív CANON EF-S 17-85mm f/4,5-5,6 IS USM má v kutočnosti ohniskovú vzdialenosť po prepočte na kinofilm 27,2- 136mm. Takže ak chceš mať poriadny širokáč, uvažuj o ohnisku okolo 10mm - napr. EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM(16-35mm).

3. S cenou Ti moc nepomôžemem, momentálne nemám prehľad čo je na trhu, ale ak chceš kvalitné snímky, potrebuješ kvalitný objektív. A širokáče sú na toto zvlášť háklivé. Kedysi fungovali dobré stránky, kde robili porovnávacie testy objektívov. Najčastejšími chorobami "lacných" širokáčov boli vinetovanie(tmavé okraje okraje fotky), "vankúšové" zobrazenie(deformované okraje - nehovorím teraz o fish eye) a to všetko niekedy v dosť veľkom rozsahu.

4. Ak by si uvažoval o novom tele, tak potom už so snímačom veľkosti kinofilmu, ale to už je iná cenová kategória.

Takže to zhrniem takto: ak chceš kvalitné fotografie, zameraj sa na kvalitné sklá(objektívy) a až potom uvažuj o telách. A lacné riešenia sa vždy niekde prejavia - tak ako u áut, aj u fotoaparátov.
Čo sa týka toho objektívu, skúsim sa popýtať kamarátov od fachu.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 12:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 

S tými článkami súhlasím, až na pár drobností.
diesel píše:
a edit2:
Martinoff píše:
Takže v sumáre: to, čo odfotíš pri svetelnosti 2,8 napr. 1/1000s ostro, odfotíš stabilizátorom pri svetelnosti 5,0 1/500s a fotka bude rovnako ostrá.


toto platí presne ako si napísal v prípade statického záberu. Akonáhle prechádaza cez záber auto, bude samotné auto ostrejšie s objektívom lepšej svetelnosti...pozadie bude na tom rovnako. Len a len o tomto sa tu handrkujeme od začiatku.

Tu je mi už jasné čo máš presne na mysli - napr. fotografie F1 atď. Áno, na rýchlo sa pohybujúce sa predmety potrebuješ rýchle časy. Nezabúdaj však, že čím je čas rýchlejší, tým je menšia hĺbka ostrosti a vo výsledku môžeš mať poriadne nevydarenú fotku. Fotil som s časmi 1/4000s a výsledok ma dosť sklamal - kvôli hĺbke ostrosti a to isté platí pri makrofotení.
Veľa záleží aj na "medzikuse" - slabý fotograf nespraví dobrú fotku ani s výbavou za pol mega a naopak. Veľmi dôležitá je technika fotenia, výber stanoviska atď. Sú to však témy na dlhé rozhovory pri poháriku.
Dúfam, že sa na nejakej akcii stretneme a podebatujeme o tom. Fotenie je mojou srdcovou záležitosťou :smt149

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 13:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt156 ...a zdalo sa mi, že si nerozumieme...nešlo mi do hlavy že musím toľko bojovať. :-D

máš nejaké skúsenosti s polarizačným filtrom? stojí to za otestovanie?


Pia, 09.01.2009, 14:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Štandardne mám na objektívoch trvale UV-filter alebo Skyline ako trvalú ochranu proti poškrabaniu. Veľmi to doporučujem.
Polarizačný filter považujem za základ výbavy. Musíš si dať ale pozor aký kupuješ: sú linárne a cirkulárne. Praktickejšie využitie má cirkulárny. Máš záujem o malú prednášku ako funguje polarizér? :-D

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 16:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martinoff píše:
Máš záujem o malú prednášku ako funguje polarizér? :-D


no ja to viem, len či aj ty vieš...no schválne, ako funguje? :-D


ale ne vážne, čo spôsobuje je mi jasné. zaujmalo by ma ako sa s tým pracuje. niekde som zachytil že sa nejak nastavuje(otáčaním?...to asi ten lineárny?) čo znamená cirkulárny? a hlavne...aký mám chcieť? :wink: :D priemer mám 77mm.


Pia, 09.01.2009, 16:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak prečo sa pýtaš, keď to vieš? Potom by Ti malo byť jasné či sa oplatí alebo nie! :-D

Ja doporučujem tento: http://www.cokin.fr/filtres3.html?=#164 - jeho výhodou je, že keď máš objektívy s rôznymi priemermi závitu, dokupuješ len redukčné krúžky. Veľmi dobré sú aj HOYA filtre.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 16:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ved, to mal byť vtip. viem len, že prepúšťa len svetlo zvoleného smerovania/polarity...a to je tak všetko. :-D praktické skúsenosti nula celá nič. :wink:


Pia, 09.01.2009, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
no ved, to mal byť vtip. viem len, že prepúšťa len svetlo zvoleného smerovania/polarity...a to je tak všetko. :-D praktické skúsenosti nula celá nič. :wink:


Presnejšie je to: prepúšťa "odrazené alebo dopadajúce" svetlo zvoleného smerovania/
polarity. V praxi to funguje asi takto:
Je pekný slnečný deň pri jazere, ktoré je "skoro" ako zrkadlo a na ňom sa hompáľajú pekné lodičky. Na brehu stojí diesel-fotograf a na objektív šróbuje cirkulárny polarizér, nadávajúc na svetelné odrazy od hladiny, ktoré mu nepríjemne svietia do očí a degradujú pekný záber krajinky s lodičkami(vodnými, nie dámskymi :D ). Diesel- fotograf priloží hľadáčik aparátu k oku, spraví si predbežnú kompozíciu a pomaly začne otáčať filtrom. Obraz v hladáčiku sa mení každým otočením o 90 stupňov. Najprv sa odrazené slnečné lúče od hladiny zlejú do zdrvujúcej žiary, ktorá ďaľším otáčaním slabne, až po otočení o 180 stupňov zmiznú reflexy na hladine úplne a diesel-fotograf cvakne pekný záber krajinky s jazerom na ktorom sa pohupujú loďky a na hladine nie je žiadny odraz slnka.

Rovnaké miesto inokedy na poludnie ale bez lodičiek, diesel fotograf vidí na hladine ako zrkadlo jemný odraz hôr v pozadí. Ten je však veľmi slabý a na fotke by nevyznel dobre. Tak začne zase krútiť polarizérom v ktorom odraz na hladine mizne a postupne sa mení na absolútne zrkadlový každých 180 stupňov. A to do takej miery, že keby bol odraz s realitou na fotke pol na pol, tak po pár otočeniach fotky by sám nevedel rozoznať čo je odraz a čo reál.

To bola rozprávka o práci cirkulárneho filtra. V praxi sa používa aj na "stmavovanie oblohy" počas dňa. Ak je tu niekde sekcia, kde sa môžu ukazovať všelijaké fotky, môžem Ti tam pár použití polarizéra hodiť.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 20:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no supeeer, ešte treba zistiť kto tomu chudákovi dieslovi ten filter kúpi... Narodeniny, meniny, vianoce v prdeli... :smt017 ...zase ja?

...a ako sa správa resp. prejavuje ten lineárny?

fotky kludne aj sem, alebo do Galérie-videotéky. Som samé oko. :wink:


Pia, 09.01.2009, 20:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cirkulárny polarizuje v rôznych rovinách - natáčaním si určuješ čo chceš polarizovať. Lineárny to robí len v jednej - tak fungujú aj polarizačné okuliare.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 20:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu je malá ukážka:
Bez filtra:
Obrázok
A po brutálnom zafiltrovaní :-D
Obrázok

Ak by si fotil v zasnežených horách za slnečného dňa bez obláčika, môžeš vďaka belosti snehu a polarizéra dosiahnuť skoro celkom čiernu oblohu. Možno si niekde videl takéto zábery z Himalájií alebo iných hôr. Za normálneho dňa sa u nás dá čiastočne odfiltrovať vzdušná vlhkosť - jemný opar v diaľkach pootočením filtra zmizne.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pia, 09.01.2009, 20:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no už si viem predstaviť krásne fotky z nejakej expedície...z rumunska...trebárs

vyzerá to efektne.


Pia, 09.01.2009, 21:07
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 30.11.2007, 22:19
Príspevky: 490
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto som robyl Sony DSC-P30 Obrázok

_________________
Off road Nové Zámky LOSOS http://www.4x4nz.sk/
Mitshubishi L200 zvíšená , navyják,cb,gurtna,šnorchel a iné maličkosti aké majú mat naši miláčkovia.


Pia, 09.01.2009, 21:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
LOSOS píše:
toto som robyl Sony DSC-P30


Pekné, budem sa musieť pozrieť u seba po nejakých fotkách, nech si nemyslíte, že tu trepem do vetra...
Na Dieslovo želanie mrknem niečo z Rumunska. :-D
Obrázok

A teraz malý rébus: K čomu slúžilo toto offroadkoleso?
Obrázok

Aj tu bol použitý polarizér.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Sob, 10.01.2009, 11:18
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 130 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: