4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Co je to offroad ?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=66&t=2350
Stránka 1 z 2

Autor:  finder [ Str, 15.08.2007, 14:32 ]
Predmet príspevku:  Co je to offroad ?

Dnes som sa docital ze aj novy tuareg je offroad, tak som sa rozhodol, ze spravim anketu. :-D

http://auto.sme.sk/clanok.asp?cl=3431282

Ten napis na dverach aute v poslednej tretine videa ma trochu pobavil ... :smt121
Ale ked prasil po tej luke, musim uznat ze to bolo velmi posobive ...

Autor:  dindaj [ Str, 15.08.2007, 14:42 ]
Predmet príspevku: 

Tazka odpoved. Pre kazdeho to moze byt nieco ine.
Obrázok
Finder ale sa cinis.Same novinky,ale skvele a pomozu.

Autor:  slovacisko [ Str, 15.08.2007, 15:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Co je to offroad ?

finder píše:
Ale ked prasil po tej luke, musim uznat ze to bolo velmi posobive ...


No vzhladom ze ten zaber bol zrychleny mi to az tak posobive neprislo. Ale skor ma zaujoalo to slovko ze UZAVIERKY. Tuareg ma uzavierky??? :shock:

Autor:  MARTINO [ Str, 15.08.2007, 15:22 ]
Predmet príspevku: 

Hm čo je to offroad? :smt017 tažka odpoved. :wink: skor si myslim,že otazka by mala zniet opačne,že aky teren je vlastne ,,offroad,, .Aj majitel Touarega si mysli že bude mat ,,offroad,, kym nepride fakt do blata resp. do vyjazdu kde potrebuje aky taky najazdovy uhol a odpadne mu plastovy naraznik :smt089 takže tažko odpovedat.Zase neviem si predstavit Touarega s pevnostakom,navijakom a 35 MTčkami :smt005 možno hudba buducnosti,ale určite by som nedal cez 2 ,,melouny,, za VW ked možem mat fakt osvedčenu techniku v podobe Patrola,Landcruisera ... :smt151 takže je to asi na dlhšie,ale to len moj skromny nazor :wink:

Autor:  Martin 4 [ Str, 15.08.2007, 17:52 ]
Predmet príspevku: 

.....to sa takto skrátene nedá... offroud nemusí mať ani rám, ani tuhé nápravy...

Tujarég môže mať (na prianie) mechanické uzávierky.

Problém tujaréga je (okrem plastovitosti oboch koncov) v nepoddajnosti podvozku. Tuhý podvozok je dobrý pri vysokej rýchlosti na ceste, ale veľmo nedobrý v teréne. Onen púštny arabáč sa síce dokáže nafúkať výš než Patrol na 33", ale prd je mu to platné keď ostane tvrdý jak štolverka. Okamžite vykríži a ide jedným kolom vo vzduchu. To znamená že uhlopriečne druhé kolo je odlahčené a teda sa opiera o zem len dvomi kolami. Aj keď zavre všetky diferenciály, stále prenáša trakciu iba na 2,2 kolesa. Preto si v trocha členitejšom teréne trúfam na spuchntého Passata aj s archiválnym a pomaly pamiatkovo chráneným Patrolom aj keď nemám ani polovicu výkonu Tuaréga... ale udržím kolá na zemi.

Ďalej budem v debate pokračovať za 20 rokov. Môj Patrol ešte stále bude jazdiť zhruba tak ako teraz..... som zvedavý ako budú jazdiť Tuarégy. :twisted: :twisted: :twisted:

Autor:  Majo [ Str, 15.08.2007, 17:57 ]
Predmet príspevku: 

no ja si na neho v terene trufnem aj seriovym Zigulakom so zimnymi pneu a funkcnou ruckou :-D

ale otazka je to fakt tazka, ked sa chce niekto tvarit ako offroad, nech mu je to dopriate ;-)

To mizerne krizenie vidno dokonca aj na tom videu, ked tam zdvihne predne koleso. Zadok radsej neukazali. Je pravda, ze prenasany obraz/foto,video/ skresluje, ale to zas tak divoko nevyzera :?
Nezda sa mi vzduchovy podvozok vhodny do terenu, nie v tej forme akej funguje dnes...

Autor:  michi [ Štv, 16.08.2007, 1:20 ]
Predmet príspevku: 

Na toto asi neexistuje jednoznačná odpoveď, to je indi-vindy pre každého. Niekomu stačí obrubník pred Tescom, niekto chce extrémy. :smt119

Ja by som to skôr postavil na jednoduchosti a spoľahlivosti auta. Súhlasím s Martinom, akurát sa o tom môžeme kľudne baviť už za 8-10 rokov,. To už budú dnes narodení kočovníci po smrti. To množstvo elektroniky to nemôže prežiť ani pri veľmi citlivom zaobchádzaní. Dva tri OFF víkendy v lese a blate a už sa zo servisu ani nevráti. :evil:

Autor:  slovacisko [ Štv, 16.08.2007, 7:58 ]
Predmet príspevku: 

No ako som sa chvilkovo hrabal netom jednoznacna definicia offroad neexistuje. Obecne plati ze je XY modelov aut, pricom vznikaju doslovne hibridne verzie vozitok co dajme tomu nesplnaju vsetky nase predpoklady pre oznacenie vozilda ako OFF, ale v terene sa niektore spravaju prisposobivo a priechodne ako cistokrvny off.

Vychadzat teda mozme akurat z daneho nazvu OFFROAD. Co to znamena asi nemusim pisat. Teda sa dostavame k tomu ze auto by malo mat vlastnosti ktore mu umoznuju pohyb "mimo cestu". Do tejto kategorie spada vela vozidiel a medzi nimi nemalo SUV a teda co su vlastne SUV? :D .

Moja osobna predstava OFFROAD nerozdeluje auto podla toho ci ma tuhe napravy, alebo nezavisle zavesenie (kazda technologia ma svoje+-), alebo uzavierky. Mna zaujima ci je konstrukcne DIMENZOVANE na zataz posobiacu na neupravenom povrchu ( tym na Slovensku myslim aj niektore cesty :wink: ). Dimenzovane myslim pevne sasi vozidla, odolnejsie prevody, nahon na kolesa a zvysena priechodnost. Veci ako krizenie, vyska podvozku a dalsie, su individualne poziadavky podliehajuce urceniu vozidla do lahsieho abo tazsieho terenu.

Poznatok od Michiho ze je to o jednoduchosti mi nepride dobry. Doba je pokrocila a v tomto smere nemozno porovnavat auta stare X rokov a dnese vozitka. Tomu sa vravi POKROK 8) .

Je vsak pravda ze hrozi moznost vacsej poruchovosti, dimenzovanie je slabe, ale to vsetko je sposobene tym, ze mame cestne infrastruktury ktore znizuju potrebu stavat megalomansky dimenzovane kary, kedze vacsinou jazdia po cestach ako necestach.

Naznacujem tym ze OFFROAD nie je konstanta, ale dalo by sa rozdelit do niekolkich kategorii podla narocnosti! ( priklad: soft, media, hard )

Fuj.... som toho nacarbal co? :lol:

Autor:  Karlito [ Štv, 16.08.2007, 8:19 ]
Predmet príspevku: 

Ja sa len okrajovo zapojím,

offroad - podľa mňa, pevný rám + tuhé (aspon zadná!) nápravy- najlepšie však obidve, mechanicky pripojiteĺný pohon 4x4 a redukcie - 2 alebo 3 páky na tuneli...
Uzávierka aspon nápravy

-ka-

Autor:  Tomrs [ Štv, 16.08.2007, 9:21 ]
Predmet príspevku: 

Všetko čo je primárne stavané na aspoň 50% podiel jázd mimo spevnené cesty :-D

Autor:  Karlito [ Štv, 16.08.2007, 9:26 ]
Predmet príspevku: 

Tomrs píše:
Všetko čo je primárne stavané na aspoň 50% podiel jázd mimo spevnené cesty :-D


Čo to je ?
Kde sa tieto informácie človek dočíta??
Prečo len 50%???

-ka-

Autor:  PEŤO [ Štv, 16.08.2007, 9:41 ]
Predmet príspevku: 

Teraz tu budem za hnupa, ale opitam sa, v com je vlastne taky strasne velky rozdiel medzi autom co ma predok a zadok nezavisli, a autom predok nezavisli a zadok tuhy??? A teraz tu bude ficaaak :twisted:

Autor:  Tomrs [ Štv, 16.08.2007, 10:07 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Čo to je ?
Kde sa tieto informácie človek dočíta??
Prečo len 50%???


- to nech každý posúdí sám
- je to zrejmé z koncepcie a hlavne prevedenie auta - robustnosť, typ a odstupňovanie prevodovky, pomer výkon, krútiak, hmotnosť,
- pretože 100% sú lesné pracovné stroje a závodné špeciále a myslím, že každý kto má auto na ŠPZ a nie je zrovna solventný typ čo má off len na polovačku, alebo pod. s ním minimálne tých 50% najazdí po normálnych cestách.

Autor:  Tyky [ Štv, 16.08.2007, 10:27 ]
Predmet príspevku: 

ja si myslim, ze slovenske cesty sa delia na dialnice a offroadové :D , ja som povodne kupoval off do lesa, ale teraz si ho na nasich skvelych komunikaciach neviem vynachvalit :!: takze cokolvek co ma svetlu vysku viac ako 18cm a je stavane aj na jazdenie po polnych cestach si myslim ze je offroad. ale v Bratislave je offroad kazde vozidlo :lol:

Autor:  RisoBA [ Sob, 18.08.2007, 22:06 ]
Predmet príspevku:  Čo je to off road?

Ja len tolko: OFF ROAD je všetko čo zaberá všetkýma štyrma a lozí
mimo cesty :-D :smt125

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/