Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 21:02
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Vypinate na zimu ABS ? 

Vypinate na zimu ABS
Nie, je to dobra vec 52%  52%  [ 23 ]
Ano, viem auto ovladat v krizovej situacii lepsie bez neho 7%  7%  [ 3 ]
Nemam ABS 36%  36%  [ 16 ]
Mam ABS, ale mi nefunguje :) 5%  5%  [ 2 ]
Celkom hlasov : 44

 Vypinate na zimu ABS ? 
Autor Správa
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ABS - výhoda, záchrana, pomocník, obťažovátko, niečo čo sa môže pokaziť... takto nejak by sa dalo obecne popísať.

Ja na aute osobne nemám (a ani som na offa nechcel), lepšie je jazdiť tak, aby sa klepot od kolies a vibrácie v pedále ani nedostavili a keď už k tomu dôjde, tak by sa mal šofér poučiť - AHA ĎALŠIA POISTKA ZA TOUTO UŽ NIEJE... IBA KRAJNICA, ALEBO STROM...!

Inak v teréne, pri prudkých zjazdoch, si myslím, že najlepšiu trakciu zabezpečí vhodne volený prevodový stupeň a plynule sa otáčajúce kolesá...

-ka-

PS: hlavne ma za môj príspevok nezabite...

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 21.09.2007, 13:28
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
...Inak v teréne, pri prudkých zjazdoch, si myslím, že najlepšiu trakciu zabezpečí vhodne volený prevodový stupeň a plynule sa otáčajúce kolesá...


ANO....ale aj to je iba ciastocna pravda. :D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pia, 21.09.2007, 18:38
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne sa už dole prudkým rozmočeným zjazdom kolesá plynule otáčali ale auto sa šmýkalo svojou rýchlosťou nezávisle na kolesách :shock: Upozornili ma na to (niežeby som o tom nevedel) spolucestujúci ktorí hore vystúpili a zišli si to radšej po svojich.
ABS som mal samozrejme vypnuté :-D

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Pia, 21.09.2007, 21:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
biker píše:
nene milan...najviac nebrzdis ked mas koleso uz v smyku...najvacsi brzdny ucinok ma koleso tesne pred smykom.v krizovych situaciach kde treba vazne hned zabrzdit sa snazim vystihnut ten moment pred smykom. na jeepe nemam abs a v terene nemam nic moc najazdene tak ani neviem preco je lepsie tam bez abs. kde je lepsie aby bolo koleso blokovane?
na mercedese abs mam.ked sa smyka alebo ked je vela vody na ceste pomaha.. alebo v zime. tam je super aj ten LSD v zadnom dife.
tu v UK je mokro a smyklavo stale a jazdit na seate co nema ABS po meste ako blava neni nic moc bezpecne... aspon ze mam super pneu na vodu.


mno.... súhlasím s Tebou až na jednu vec. ABS zabezpečí aby koleso nezastalo, teda akoby pulzuje bzrdou. Ak by si ale šiel pomalšie, zistíš, že na veľmi klzkom povrchu Ti bude ABS robiť niečo také že posledné metre brzdenia bude koleso povedzme 30cm v šmyku, potom zas 30cm sa bude točiť , potom zas 30cm v šmyku atd.... Mal som možnosť vidieť to na testovacej dráhe s mokrým povrchom a na nových vozdilách ( žiadne staré braky ) Takže tak. Dalšia vec - ak píšeš, že sa snažíš v kritických sit. vystihnúť moment kedy sa Ti ešte kolesá nešmýkajú, ale sa točia - uvedomuješ si, že aj moment kedy sa prestanú predné ( toto je dôležitý moment !!!! PREDNÉ ) kolesá točiť a už sú v šmyku, tak zadné sa ešte stále točia? Teda zadné kolesá majú vtedy ešte relatívne daleko od toho aby sa tiež zastavili a šmýkali sa.Ak by si chcel ísť aj zadnými na túto hranicu, musel by si mať zákonite predné kolesá už v šmyku !!!! A to nehovorím o offroade, kde je z času na čas nie celkom presvedčivo fungujúci mechanizmus, ktorý reguluje zadné brzdy na základe aktuálneho naloženia kufra ( korby v prípade pick-up ) Takže tam sa z času na čas stane, že môžeš tlačiť na brzdový pedál koľko chceš a zadné kolesá aj tak nezastavíš !!!!! Vyskúšal si si to už niekedy? Nechcem mudrovať, ale ja som túto problematiku skúmal myslím dosť podrobne a toto sú moje postrehy k tomu. Všetko to čo som tu napísal by sa dalo ešte po každom bode rozobrať, samozrejme všade by existovali presne definované situácie, za ktorých by sa brzdy nemuseli správať celkom tak ako som napísal, ale to už by bolo skôr na referátik na fyziku ako sem :wink:


Ned, 23.09.2007, 0:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MilanBB píše:
ak píšeš, že sa snažíš v kritických sit. vystihnúť moment kedy sa Ti ešte kolesá nešmýkajú, ale sa točia - uvedomuješ si, že aj moment kedy sa prestanú predné ( toto je dôležitý moment !!!! PREDNÉ ) kolesá točiť a už sú v šmyku, tak zadné sa ešte stále točia? Teda zadné kolesá majú vtedy ešte relatívne daleko od toho aby sa tiež zastavili a šmýkali sa.Ak by si chcel ísť aj zadnými na túto hranicu, musel by si mať zákonite predné kolesá už v šmyku !!!! A to nehovorím o offroade, kde je z času na čas nie celkom presvedčivo fungujúci mechanizmus, ktorý reguluje zadné brzdy na základe aktuálneho naloženia kufra ( korby v prípade pick-up ) Takže tam sa z času na čas stane, že môžeš tlačiť na brzdový pedál koľko chceš a zadné kolesá aj tak nezastavíš !!!!! Vyskúšal si si to už niekedy?:


:roll: ok ok klidek...
s tym momentom tesne pred smykom som pisal o prednych kolesach.ja nejazdim tyzden,ani rok... :roll:
takze jasne ze predne idu do smyku skor.vaha vozidla pri brzdeni sa prenasa,ze? vacsia vaha na predok=vacsia trakcia.a toto je fyzika-to je na kazdom aute tak a preto nejak nechapem preco rozdelujes brzdenie prednych a zadnych kolies zvlast.

ja na jeepe mam nieco s brzdami(zadnymi) a ked su mokre idu do smyku hned. a to nemusim ani prudko brzdit.takze tam to neplati.

a s tym testovanim abs: nevidel som ale pozrem nejake videa.na motorkach ale takto abs nefunguje. tam sa koleso nedostane do smyku... a tam tu vahu navalenu na predok poriadne citis ked brzdis iba predkom. :wink:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Ned, 23.09.2007, 2:25
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mojim príspevkom som nechcel podceniť Tvoje skúsenosti za volantom, to vonkoncom. Toto je na dlhšiu debatu, dalo by sa o tom polemizovať. Ja si myslím, že je to tak ako som napísal.


Ned, 23.09.2007, 18:51
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...s tou technikou verzus človek je to kapánek zložitejšie - napr. rýchlosť a množstvo spracovania dát PC verzus jeho neschopnosť vyhrať nad dobrým šachistom...

...nepaušalizoval by som ani jedno ani druhé, dobre fungujúce ABS je určite super aj v zime a určite menej omylné ako človek, aj keď si ten človek verí; niekedy však technika zafunguje aj vo chvíli, kedy je viac na škodu, takže je to na úvahe každého jednotlivca, hlavne aby to bola správna úvaha ;-)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 23.09.2007, 20:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Janíčko súhlasím, je to ako píšeš :wink:


Ned, 23.09.2007, 21:46
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a este treba rozlisovat ze kazdy vyrobca aut robi brzdy inak a maloktory, ako pise Milan, ze predne smykaju predne brzdy....

Alebo inak - nie maloktory vyrobca - povedal by som polovica to robi tak a druha polovica inak, idealne je take rozlozenie a take nastavenie regulatora, ktore sposobi ze zakazdych okolnosti(zatazeni) idu do smyku aj predne aj zadne sucasne(a treba najst hranicu tesne pred tym)...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Ned, 23.09.2007, 22:40
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo píše:
a este treba rozlisovat ze kazdy vyrobca aut robi brzdy inak a maloktory, ako pise Milan, ze predne smykaju predne brzdy....

Alebo inak - nie maloktory vyrobca - povedal by som polovica to robi tak a druha polovica inak, idealne je take rozlozenie a take nastavenie regulatora, ktore sposobi ze zakazdych okolnosti(zatazeni) idu do smyku aj predne aj zadne sucasne(a treba najst hranicu tesne pred tym)...


ABS si hravo poradi s tym kedy ktore koleso zacne smykat....ma 4 senzory a 4 okruhy...takze si vie samo regulovat kazde koleso.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 24.09.2007, 16:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: