Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 23:31
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Kilometre Teren/ Cesta 

Aky je vas pomer Teren/ Cesta?
Hlasovanie končí za Uto, 04.01.2011, 15:33
Viac cesta, menej teren. 65%  65%  [ 44 ]
Rovnako cesta i teren. 16%  16%  [ 11 ]
Viac teren, menej cesta. 19%  19%  [ 13 ]
Celkom hlasov : 68

 Kilometre Teren/ Cesta 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Ide o offroad s SPZ, ktory nie je pouzivany na bezne, kazdonne jazdenie.

Na fore sa v roznych diskusiach o pneumatikach (ale aj o prevodoch - naposledy v tejto (http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=7996&postdays=0&postorder=asc&start=45) diskusii IvoLUCKYho) objavuje tema pomeru najazdenych kilometrov teren versus cesta. Mam pocit, ze vacsina uvadzanych pomerov je mylna. Vysvetlim preco:
Parametre su taketo: Ide o offroad podla parametrov v uvode, teda je pouzivany iba na jazdu v terene. (Sem patrim aj ja.)
Teraz charakteristicky priklad vikendovej jazdy v terene:
Sadnem do auta a vyrazim do vybranej lokality napr. vzdialenej 17 km, od miesta kde parkujem. Cesta mi trva cca 30 minut. V danej lokalite vojdem do terenu a jazdim. Podla obtiaznosti cesty, poveternostnych podmienok a ciela (vyhliadkova jazda, alebo technicka jazda v tazsom terene) v dany den, prejdem zvycajne priemerne 5 az 10 km za hodinu. Skoro vzdy sa vyskytnu minimalne 1 - 2 obtiaznejsie prekazky v ceste, ktore treba riesit s externou technickou pomocou (navijak, druhe vozidlo...) V terene som/ jazdim 4 az 6 hodin. Cize prejdem 20 az 60 km. Priemer tychto hodnot je 40 km, za cas 5 hodin. Potom sa vraciam na miesto kde offroad parkuje, teda dalsich 17 km/ 30 minut.
Sumar dna je potom teda nasledovny:
Moj pocit: Odbehol som do nedalekeho terenu. Stravil som cely den v zapase s cestnymi prekazkami, obdivovanim roznych prirodnych a krajinnych zaujimavosti, ci kras, na ktore po ceste narazim. Podla takehoto pocitu, ak by ste sa ma po navrate domov spytali, kolko som presiel, tak by som povedal 90 % teren a 10 % cesta.
Otazka je o vzdialenostiach, ale tie sa vnimaju ovela tazsie a tak si ich kvoli zjednoduseniu zamenime s casom, ktory sa vnima lahsie.
Skutocnost: Cesta 34 km - 1 hodina, teren 40 km - 5 hodin a teda 46 % cesta a 54% teren.
Ak je teren obtiaznejsi a viac treba bojovat o kazdy meter, trva prejdenie kratsej trasy dlhsie. Potom je pocit so zazitkov v terene intenzivnejsi a skoro sa mi zda, ze som bola iba tam. Skutocnost je opacna, na cestu v takomto pripade pripadne este vacsie percanto, podla prejdenych kilometrov.
Vysledok je podla mna taky, ze ak mam auto s SPZ, skoro vzdy prejdem viac kiolometrov po ceste ako v terene i ked ho pouzivam iba na terenne vyjazdy.
Tak ci, tak, vsak ak si vyberam pneumatiky, neriadim sa podla tohoto percenta, ale beriem to tak, ze je to auto hlavne pre jazdu v terene a volim pneumatiky do tazsieho terenu, minimalne BFG MT. Samozrejme na ceste ratam s horsou trakciou a musim jazdit pomalsie, v zavislosti od podmienok. Kedze sa ale nejedna o pracovne vyjazdy, na dojazdovom case az tak nezalezi.
Ak mate auto s SPZ, ktore nepouzivate denno-denne, co si myslite vy?! Ake je vase percento Teren/ Cesta?

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Naposledy upravil juroBSP dňa Uto, 05.01.2010, 0:30, celkovo upravené 1



Pon, 04.01.2010, 15:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hlasoval som za viac cesta ako teren nakolko jazdim s autom dennodenne do prace, cize nejakych 100 km/tyzden, potom idem na vikend 120km dialnica ku kamosovi na chatu, tam dam nejakych do 10 km polne cesty, kopce jamy cestou k vode na ryby a zas 120 km domov...cize ten pomer v skutocnosti neni ani tych 90% ku 10% :-D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 04.01.2010, 15:47
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som dal tiez viac cesta lebo gro jazdim len po ceste. to malo co vybehnem do pola alebo na nejakej akci nespada ani do tych 10% :-(
preto mam obute AT a ked viem ze si idem zajazdit tak prezujem na MT.


Pon, 04.01.2010, 16:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dal som 50/50...možno to až tak nie je, ale ja jazdím skôr ľahšie trasy, teda z hľadiska priechodnosti určite v teréne prejdem viac km (napr. cez víkend), aj keď možno menej vážnych prekážok ako napr. pri triale, ale zato sa snažím o menej známy terén alebo aspoň novú trasu, kde sú prekážky skoro vždy neznáme, aspoň pre mňa. Ale do práce chodím na tom istom aute a dosť sa najazdím aj po diaľniciach...
Zase napr. cez Donovaly som šiel po dlhej dobe znova, keď môžem, idem starou cestou... teda, kým ju úplne nezasype :twisted:
a na zimu dávam zimné, teda ak nie je počasie ako na Kmotrovom kopci, vtedy som prezúval na STT...

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 04.01.2010, 16:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jazdim s autom kazdy den a do terenu sa dostanem akurat cez vikend, ale aj tak som prezul z AT na MT, lebo mi viackrat nepomohli. takze teraz mam dvoje MTcka, jedny na "bezne " jazdenie a druhe na akcie, kde je to narocnejsie.

_________________
Patrol 3,0 TDi


Pon, 04.01.2010, 16:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
juroBSP píše:
Ide o offroad s SPZ, ktory nie je pouzivany na bezne kazdonne jazdenie.


:!:

romo11 píše:
Hlasoval som za viac cesta ako teren nakolko jazdim s autom dennodenne do prace,


jenki píše:
Ale do práce chodím na tom istom aute a dosť sa najazdím aj po diaľniciach...


Tyky píše:
jazdim s autom kazdy den a do terenu sa dostanem akurat cez vikend,



:roll:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pon, 04.01.2010, 16:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Do frasa, ja som to "nie" tiež prehliadol.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Pon, 04.01.2010, 17:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak sme to prehliadli asi viaceri :roll:
Ale ked uz sme pri tom zaujimalo by ma co je cielom tohto prieskumu? Dokazat nejaku teoriu co sa oplatia co nie? Narazam na to ze je tam spomenute vlakno kde sa riesil problem zmeny prevodov a padla tam aj otazka ze naco take velke pneu? Ci sa vyuziju alebo su len kvoli vizualnemu efektu?
Ja napriklad po takmer 3 rokoch som zistil ze to co mam nevyuzijem naplno a naopak nieco mi tam chyba, takze riesim vymenu auta za ine :wink:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 04.01.2010, 18:07
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo je cielom? No trošku si pokecať o autách a tréne a zamyslieť sa nad našou terminológiou.

Napríklad silno pochybujem, že jenki najazdí 50/50 cesta/terén.
/aj keď občas aj hi-lift vystelí :-D /

Ja používam Patrola hlavne do terénu /na prácu, koníčky aj zábavu/ ale v teréne najazdím z celkových km tak max 5%.
Ono každý máme aj inú predstavu a taktiež hranicu o tom, čo je terén a čo nie. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 04.01.2010, 20:18
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42
Príspevky: 99
Bydlisko: MT
Odpoveď s citáciou
Poslať 
do roboty a všade inde používam bruchoplaza, takže patrola/y jazdím v podstate len na terén,poľovačky a ale keďže väčšina z nás nebýva kdesi pod leosm tak do toho terénu sa aj treba dostať že? ďalej hodne využívam ťažné zariadenie (keďže na bruchoplaze ho nemám) takže aj ťahanie po normálnej ceste, a záhradku - keď treba previezť niečo dlhé. takže suma sumárum aj tak mi to vychádza na 50/50 cesta/terén

_________________
GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď...


Uto, 05.01.2010, 0:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
2 Kapo:
Ja to vnimam tak, ze cesta je, to co je vyasfaltovane (aj velmi nekvalitne), vybetonovane, spevnene a teren je vsetko ostatne.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Uto, 05.01.2010, 0:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
He He Ďuri = pekna tema !!!

ked to spocitam , tak (sice Kapo pise , ze je diskutabilna otazka "co je to teren") po "nespevnenych cestach" najazdim maximalne 10% (hehe optimista) .
ALE (a zrovna som s Mustangom na tuto temu dnes diskutoval)
= pre mna je tento pomer irelevantny, lebo mojou (neekonomickou, neefektivnou a ja neviem ake NE... sa este daju najst) volbou je sediet VZDY v aute co sice nejde rychlo (relativne) ,ale ide skoro fsade, da sa v nom spat, taha tazke naklady, skoro plava , je relativne bezpecne a vie aj pomoct inym v pripade potreby
asi tak
Ivo

PS :
ked to tak po sebe citam = nie som paranoik? :wink:

_________________
OFF the ROAD


Uto, 05.01.2010, 0:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
paranoik nie...OFF ROAD bude nejaka ina diagnoza :-D :-D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 05.01.2010, 8:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jazda v terene = motohodiny a neriesit kilometre

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 05.01.2010, 9:01
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
podstatny rozdiel odhliadnuc od pomeru CESTA-TEREN je, ze zatial co na 10000km asfaltu nieje predpoklad vaznejsieho poskodenia, odtrhnutia, utopenia, pridretia, upchania, a .... tak v terene je to mozne uz po par metroch. Nazorna ukazka bola kmotrakcia.. chalanisko sa s landikom trepal od pezinka az tam a cca po pol hodinke na kolinaku uz nemal diff.
Ja som na boogre presiel s TN do NR.. ale kamen v jame sa uz dalej nechcel na to pozerat a tak ju vyzul... zazrel som tusim aj na specialke - wrane , ktora sa vzhladom na to ze je bez SPZ urdite doviezla , taktiez do jednej motohodiny tecuci chladic... UAZ MY... dostal zrejme tiez co mu patrilo.. :-D

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Uto, 05.01.2010, 9:48
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: