4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Skoda Favorit
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=68&t=6818
Stránka 1 z 2

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 20:26 ]
Predmet príspevku:  Skoda Favorit

Zdravím napíste nejaké návrhy na off road úpravu F- ka. Potrebujem to upraviť na chatu...

Autor:  david [ Pon, 26.01.2009, 20:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Skoda Favorit

podmanko píše:
Zdravím napíste nejaké návrhy na off road úpravu F- ka. Potrebujem to upraviť na chatu...


predat a kupit offik

Autor:  Kapo [ Pon, 26.01.2009, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

Všetko zle. Skús iné auto a inú značku. :?

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 20:45 ]
Predmet príspevku: 

Tak ono je to celkom dobré autíčko aj kasňa je pekná nezhrdzavená, len je trochu nízke a chcel by som tam hodiť len nejaké tie väčšie pružiny 14" kolesá, hliníkový plech zo spodu motora a nejaká ten rám na prídavné svetlá možno na strechu:D

Autor:  Martin 4 [ Pon, 26.01.2009, 20:47 ]
Predmet príspevku: 

... ešte jedna dôležitá otázka ... podmanko .. koľko máš rokov? Aby sme vedeli ako sa s tebou baviť.

Autor:  tono [ Pon, 26.01.2009, 20:50 ]
Predmet príspevku: 

Postreh Maťo, to ma napadlo v úvode, :D

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

tak 18 takže to berte ako študent ktorý nemá až toľko peňazí

Autor:  masurko [ Pon, 26.01.2009, 20:54 ]
Predmet príspevku: 

neuraz sa, ale 18 rocnemu chalanovi by mohlo byt jasne, ze z favorita nikdy offroad nespravi. Staci kupit nejaky UAZik, Gazik, Aro, Nivu, Samuraja atd. Bez uprav toho prejdu velmi vela a zozenies za rozumny gros :wink:

Autor:  dado [ Pon, 26.01.2009, 20:59 ]
Predmet príspevku: 

3 roky prehovaram u na s v RS jedneho fanatika (ROBO 1 - poznate ho zo stretnuti v RS - na tej S 120), aby sa na to vykaslal a kupil si Samuraja. Pocas roka znici cca. 2 auta, ktore upravuje tak, ako ty ches Favorit. Ked som mu to zratal tak uz mohol mat slusneho samuraja na papieroch. Ale neda si povedat, a len zbytocne vraza do toho peniaze.
Aj ked ma velku odvahu kam sa so S 120 pusti, 90% terenu nikdy neuvidi. Takze zabudni na upravu Favorita.
Alebo to nenazyvaj offroad max. tak rallye.

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 21:02 ]
Predmet príspevku: 

Tak to hej máte pravdu len neviem aké sú tie autá tý ktorý máte nejaké skúsenosti poradte dik


A nechcel som urobiť nejaký úlný off road ale napadlo ma lebo mám zimáky klincové 14" a zohnal som nejaké tie pružiny z formana čo sú o 2 obrátky vyššie ako favoritacke ze by som tam hodil to aby som nesuchol spodok... nakolko je na chatu cesta celkom dobra len obcas nejaká ta jamka alebo hrb

Autor:  juroBSP [ Pon, 26.01.2009, 21:16 ]
Predmet príspevku:  Off?

Ak nepotrebujes off, lebo "na chatu cesta celkom dobra len obcas nejaká ta jamka alebo hrb", tak predaj niekomu tie gumy s hrotmi, kup si na Favorita retaze a si v pohode.
Ak budes spekulovat nad cimkolvek inym, bud si isty, ze to dopadne tak, ako Ti hovoria vsetci ostatni. Minies priserne vela penazi a casu, len na to, aby si zistil, ze je to nanic.

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 21:19 ]
Predmet príspevku: 

no ok tak to asi urobim tak ako radite lebo rad si necham poradit od skusenejsich nejdem sa hadat za kazdu cenu... ked viem ze niekedy nemam pravdu...

Autor:  Martin 4 [ Pon, 26.01.2009, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

onô ... nejde len o to, čo ktoré auto prejde, ale aj ako dlho si také zaobchádzanie nechá. Kedysi dávno v jednom inom threade bola taká dišputa, že čo je to offroud. samozrejme, že sa dajú exaktne definovať kritériá, čo musí auto vedieť prejsť, ale veľmi podstatné je aj to, aby bolo auto v teréne aj opakovatelne použitelné. Osobáčik (napr. Fávo) tiež prejde veľa ... ale len raz, resp. aj ho možno upravíš, ale len na chvíľu. Terénne auto rozmerovo podobné Favoritu je cca o 0,5 tony ťažšie. King class má bežne viac než dvojnásobok hmotnosti Favorita. Celá tá hmotnosť navyše je spotrebovaná na oveľa robustnejšie dimenzovanie podvozku, náprav, resp závesov kolies. Možno sa ti podarí Favoritku zdvihnúť (za cenu zmeny geometrie prednej nápravy = podivné jazdné vlastnosti, dranie gúm, problémy s riadením a poloosami) Ale práve zavesenie predku Mc Pherson do tenkého plechu podblatníkov, ako aj slabučká zadná náprava z ohýbanej trubky nedávajú šancu na nejakú dlhšiu výdrž. Ani samonosný skelet vylisovaný z karosárskeho plechu s veľkým podielom hlinníka (kvoli dobrej zvaritelnosti bodovaním) nemôže znášať torzné namáhanie jazdy mimo cesty. Chystaj sa na trvalé problémy so všetkými silentblokmi, tlmičmi a všetkými pohyblivými uloženiami podvozku, deformácie karosérie, nedoliehanie dverí, odskakovanie bodovýh zvarov a milión iných problémov.

Ak chceš fakt Favoritku len na jazdenie na chatu, tak zožeň solídne zimné gumy, dobré reťaze na predok (s väčšími kolami nešpekuluj. Už takto máš slabulilinký moment na obvode kolesa a zväčšením polomeru kolies ho iba zmenšíš), lahni pod auto a porozmýšlaj čo by sa dalo zakryť šusplechom, v kufri nos v zime širokú hlinníkovú lopatu, vreco kamennej drvy, lanový hupcuk z Baumaxu, zo tri dobré ťažné laná, pár malých šeklov, karimatku (na klaknutie si ku kolesu pri nahadzovaní reťazí), dobrú a funkčnú lampu čelovku, ak chceš byť kór ťažký frajer, tak pracovný reflektor na magnetickom držiaku a ostanú bežnú výbavu (starý kabát, ktorého ti nebude ľúto, rukavice (radšej viacero párov - premočené rukavice sú hnus) dobré boty (ak ich už nemáš na nohách), návleky proti snehu, termosku s horúcim čajom atd atd atd...)

Takto viacmenej prejdeš, alebo aspoň prežiješ bežnú, neudržovanú, ale používanú cestu na chatu.

Ak chceš viac, vymeň stroj.

Autor:  bacilpyrin [ Pon, 26.01.2009, 23:09 ]
Predmet príspevku: 

slovo skúseného.

Mal som zdvihnutý opel kadett o 6 cm. Presne ako chceš ty - na chatu - aby som nešúchal brucho po štrku.
Pod zadné pružiny sústružené silonové podložky s oceľovým jadrom (kvôli zvýšenému namáhaniu v šmyku)
Medzi predné pružiny a karosériu - ten výlisok - sústružené oceľové podložky uchytené na tyčke tlmiča - (umiestnenie kôli zachovaniu tvaru prednej geometrie).
Auto som síce zdvihol, ale to nestačilo na zimnú prevádzku - stále sa mi nahrnul sneh do motora a auto skapalo - tak som opla predal a skončil som pri xj. Ináč pri bežnej prevádzke mi to zdvihnutie nerobilo žiadne problémy.

Autor:  podmanko [ Pon, 26.01.2009, 23:22 ]
Predmet príspevku: 

No ok tak kašlem na to keď si prepočítam koľko by som do toho dal, tak som našiel za lacný peniaz Ladu Nivu takže sa mi to vôbec neoplatí prerábať, koľko vydrží, toľko vydrží. Ale aspoň to s tým plechom by som mohol skúsiť... V sobotu by som to chcel ísť vykúšať či to vyjde ak je tam vôbec ešte sneh... tak už kašleme na to... nejdeme to ďalej rozoberať... fakt sa to neoplatí prerábať... :D :D :D :D

Dík že ste mi to vyhovorili, pretože inak by som zbytočne minul kopu peňazí...

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/