4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=7&t=19441
Stránka 1 z 2

Autor:  cor75 [ Štv, 02.10.2014, 20:12 ]
Predmet príspevku:  Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Ahojte, možno trošku smiešna otázka, len som zvedavý na váš názor a skúsenosti, čo je lepšie v zime dať do nafty proti zamŕzaniu? Mám VIF-ko a Liqui Molly pri ktorom udávajú že je do - 31 stupňov. Vlani som dával VIF , vlani nebola ani zima. Ale tu v našich regiónoch sa niektoré dni v zime pohybuje teplota aj pri - 30 a viac, čo sa viac hodí ? Dík.

Autor:  Volod [ Štv, 02.10.2014, 21:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Kym som este tankoval EVO diesel na Slovnaftke nedaval som ziadne aditivum. Pumpar mi ukazoval zakazkovy list, co mu nechal vodic cisterny a bola tam na premiovej nafte deklarovana teplota -30 stupnov. Susedia mali problem so startmi a ja som isiel na brnk. Teraz uz tankujem klasicku naftu a pridavam VIFKO, v lete letny a v zime zimny a som spokojny.

Autor:  cor75 [ Štv, 02.10.2014, 22:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Ahoj, :), áno viem, už nejako od oktobra či novembra, pumpy majú aditivovanú zimnú naftu, a aj tú drahšiu čo vydrží viac , ja kupujem tú obyčajnú, a dám tam aditivum, dával som aj cez leto zimné VIF-ko, vadí nejako zimné VIF-ko v lete ? len preto že mi ostalo som ho tam lial, aj preto že zvyšuje cetanové číslo. vraj :)

Autor:  Stefan [ Pia, 03.10.2014, 7:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Ja už roky v zime tankujem Shell W-power a ani v tých najtuhších mrazoch som nemal problémy. Ale možno je to Toyotou :D .

Autor:  BOOBLE [ Pia, 03.10.2014, 9:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Shell fuelsave už štvrtým rokom a žiaden problém.

Autor:  finder [ Pia, 03.10.2014, 11:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

cor75 píše:
čo je lepšie v zime dať do nafty proti zamŕzaniu? Mám VIF-ko a Liqui Molly

je to +/- jedno, ak nekupis pancovane VIFko z polska...

Volod píše:
bola tam na premiovej nafte deklarovana teplota -30 stupnov.

Premiova nafta = vami aditivovana obycajna nafta. (nekupovat sracky z pump, kde nevedia zabezpecit potrebnu technologicku cistotu).
(nekvalitne palivo = sice usetrene eura = ktore neskor aj tak vratis do servisu)


cor75 píše:
dával som aj cez leto zimné VIF-ko, vadí nejako zimné VIF-ko v lete ? len preto že mi ostalo som ho tam lial, aj preto že zvyšuje cetanové číslo. vraj :)

Nevadi. Nie vraj, ale malo byt, inac bohapusto zavadzaju zakaznikov.
Okrem zvysenia bodu tuhnosti nafty, by mali mazat, aj cistit + cetanove cislo

Niekde na vw klube je pekna story ako chlapik cistil VIFkom celu palivovu sustavu. Vycistil to sice echt, ale uvedomeli technici ho poslali pod ciernu zem ... (pomer Vifka a nafty bol 5:1, capovalo sa z flase pri otore na to urcenej, nadrz sa zaplombovala) ! :-D

Autor:  bull4x4 [ Pia, 03.10.2014, 13:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

omv premiovy ma napr najnizsi pomer biozlozky (okolo 1%), oproti ostatnym predajcom, ktory su tesne pod povolenym maximom 7%, shell fuel save 6.9 napr.
bod mrznutia viac menej vzdy sedi s deklarovanym
VIF davam aj ja, ale aj denaturak a olej do 2taktov MOL Garden 2T - najma koli tej bio sprostosti (do CR denaturak neriskujem)
ale hlavne je menit pravidelne filtre a nelievat zo spinavych bandasiek

Autor:  cor75 [ Sob, 08.11.2014, 17:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Ahojte :) , tak som sa včera dozvedel, od človeka čo robí s mazivami pre priemysel a tak, že to Liqui Moly aditívum do - 31 stupňov, že nieje dobrá vec, vraj vysušuje nejako hodne naftu, oproti VIF ku že nemaže , že až to komusi darujem :) , vraj po nejakých 3000 km sa mi tam začne už niečo kur... , neviem čo hovoril či motor, či čerpadlo , trysky, dávate Liqui Moly ? dlhodobejšie skúsenosti ? Dík.

Autor:  peter pp [ Sob, 08.11.2014, 19:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Pred kazdou zimou vymenim pal.filter a nepotrebujem aditiva a tankujem len na pupach. :wink:

Autor:  ljubo [ Sob, 08.11.2014, 22:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

ak aditivum tak urcite vif,len pozor bez nafty cize vplechovke samotne nejrychlejsie zo vsetkych aditiv tuhne,ked ho nechas napr v kufry niekolko noci a dni,no ked ho das znova do tepla tak sa roztopi ale nebojsa spolu s naftou ma najmensi bod tuhnutia za predpokladu ze po naliati prejdes niekolko km aby sa dobre "zmiesal"

Autor:  finder [ Sob, 08.11.2014, 23:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Popravde, asi naidealnejsie by bolo naliat VIFko do bandacky/flase, docapovat naftu, pretrepat, naliat do nadrze a docapovat naftu.
(su aj taky, fakt).
V praxi asi naliat VIFko do hrdla nadrze, a doliat naftou.
(uz som zaregistroval na pumpe par zacudovanych pohladov, co tam carujem s plechovicou ... :-D ).

Autor:  cor75 [ Uto, 16.12.2014, 21:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Ahojte, otázka mimo aditív :) , hodí sa motorový olej Total ? dal som dnes do Octavie, tuším druhý raz už, chcem aj do Pajera dať, hodí sa ? je o 10 e lacnejší než Castrol, na 5 litroch. Minule som videl v Mitsu v ZA, ako mali viacero búnd TOTAL, asi oni hojne tento olej dávajú do Mitsu. :) , tam v tej predajni-servise

Autor:  Andy NM [ Uto, 16.12.2014, 22:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Hlavne zachovat viskozitu, aka ma byt. Znacku by som v tvojom pripade moc neriesil. Nie je to predsa supervykonny, moderny motor ale skor klepak, ktory ked mu das, co potrebuje pojde furt. A nejaka znacka oleja ho nerozhodi. Ja do trola lejem tiez znacku Total 10W40 ale ak prave nie je na sklade, nelamem si s tym hlavu a dam tam inu dostupnu, cenovo porovnatelnu... Podstatnejsie ako znacka je vymena v zavislosti od pouzivania. Ja s ohladom na to, co s tym robim, to vypustam kazdych 5000 km a preto je jedno, ktoru znacku po tomto intervale vypustim. Samozrejme, kazdy ma svoju oblubenu znacku, 100 ludi, 100 chuti

Autor:  cor75 [ Uto, 16.12.2014, 23:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

Oki :) , ja ho chcem vymeniť po 1500 km po roku a pol, mám to len tak na terén. Názor ? nechať ho tam ešte ? či meniť ho keď je tam 18 mesiacov už, u Pajer uvádzali meniť : čo pol roka a 7500 km

Autor:  dzordzo [ Uto, 16.12.2014, 23:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly

vymen. olej starne - oxiduje a straca schopnosti aj ked sa motor nepouziva.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/