Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:27
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Zimné aditívum do nafty VIF vs. Liqui Molly 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 127
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Ahojte, možno trošku smiešna otázka, len som zvedavý na váš názor a skúsenosti, čo je lepšie v zime dať do nafty proti zamŕzaniu? Mám VIF-ko a Liqui Molly pri ktorom udávajú že je do - 31 stupňov. Vlani som dával VIF , vlani nebola ani zima. Ale tu v našich regiónoch sa niektoré dni v zime pohybuje teplota aj pri - 30 a viac, čo sa viac hodí ? Dík.

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip


Štv, 02.10.2014, 20:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 24.01.2014, 16:38
Príspevky: 268
Bydlisko: Košice, Nad Jazerom
Odpoveď s citáciou
Kym som este tankoval EVO diesel na Slovnaftke nedaval som ziadne aditivum. Pumpar mi ukazoval zakazkovy list, co mu nechal vodic cisterny a bola tam na premiovej nafte deklarovana teplota -30 stupnov. Susedia mali problem so startmi a ja som isiel na brnk. Teraz uz tankujem klasicku naftu a pridavam VIFKO, v lete letny a v zime zimny a som spokojny.

_________________
Suzuki Grand Vitara AUT FTD82V, N1G, CB AE 6891, INSA TURBO DAKAR / G012 AT-S, 4xfourart 3" sus kit extreme, záhradka Rhino - Rack, nejaké to pracovné svetlo. .


Štv, 02.10.2014, 21:19
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 127
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Ahoj, :), áno viem, už nejako od oktobra či novembra, pumpy majú aditivovanú zimnú naftu, a aj tú drahšiu čo vydrží viac , ja kupujem tú obyčajnú, a dám tam aditivum, dával som aj cez leto zimné VIF-ko, vadí nejako zimné VIF-ko v lete ? len preto že mi ostalo som ho tam lial, aj preto že zvyšuje cetanové číslo. vraj :)

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip


Štv, 02.10.2014, 22:15
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
Ja už roky v zime tankujem Shell W-power a ani v tých najtuhších mrazoch som nemal problémy. Ale možno je to Toyotou :D .

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Pia, 03.10.2014, 7:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.07.2011, 11:10
Príspevky: 847
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Shell fuelsave už štvrtým rokom a žiaden problém.

_________________
MAZDA CX-30
EX: Jeep Grand Cherokee Overland 2004
2.7 Diesel
bbooble zavináč gmail.com


Pia, 03.10.2014, 9:50
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
cor75 píše:
čo je lepšie v zime dať do nafty proti zamŕzaniu? Mám VIF-ko a Liqui Molly

je to +/- jedno, ak nekupis pancovane VIFko z polska...

Volod píše:
bola tam na premiovej nafte deklarovana teplota -30 stupnov.

Premiova nafta = vami aditivovana obycajna nafta. (nekupovat sracky z pump, kde nevedia zabezpecit potrebnu technologicku cistotu).
(nekvalitne palivo = sice usetrene eura = ktore neskor aj tak vratis do servisu)


cor75 píše:
dával som aj cez leto zimné VIF-ko, vadí nejako zimné VIF-ko v lete ? len preto že mi ostalo som ho tam lial, aj preto že zvyšuje cetanové číslo. vraj :)

Nevadi. Nie vraj, ale malo byt, inac bohapusto zavadzaju zakaznikov.
Okrem zvysenia bodu tuhnosti nafty, by mali mazat, aj cistit + cetanove cislo

Niekde na vw klube je pekna story ako chlapik cistil VIFkom celu palivovu sustavu. Vycistil to sice echt, ale uvedomeli technici ho poslali pod ciernu zem ... (pomer Vifka a nafty bol 5:1, capovalo sa z flase pri otore na to urcenej, nadrz sa zaplombovala) ! :-D


Pia, 03.10.2014, 11:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
omv premiovy ma napr najnizsi pomer biozlozky (okolo 1%), oproti ostatnym predajcom, ktory su tesne pod povolenym maximom 7%, shell fuel save 6.9 napr.
bod mrznutia viac menej vzdy sedi s deklarovanym
VIF davam aj ja, ale aj denaturak a olej do 2taktov MOL Garden 2T - najma koli tej bio sprostosti (do CR denaturak neriskujem)
ale hlavne je menit pravidelne filtre a nelievat zo spinavych bandasiek

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pia, 03.10.2014, 13:54
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 127
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Ahojte :) , tak som sa včera dozvedel, od človeka čo robí s mazivami pre priemysel a tak, že to Liqui Moly aditívum do - 31 stupňov, že nieje dobrá vec, vraj vysušuje nejako hodne naftu, oproti VIF ku že nemaže , že až to komusi darujem :) , vraj po nejakých 3000 km sa mi tam začne už niečo kur... , neviem čo hovoril či motor, či čerpadlo , trysky, dávate Liqui Moly ? dlhodobejšie skúsenosti ? Dík.

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip


Sob, 08.11.2014, 17:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.12.2013, 13:28
Príspevky: 544
Bydlisko: Moravske Lieskove tel:0903790668
Odpoveď s citáciou
Pred kazdou zimou vymenim pal.filter a nepotrebujem aditiva a tankujem len na pupach. :wink:


Sob, 08.11.2014, 19:27
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02
Príspevky: 137
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
ak aditivum tak urcite vif,len pozor bez nafty cize vplechovke samotne nejrychlejsie zo vsetkych aditiv tuhne,ked ho nechas napr v kufry niekolko noci a dni,no ked ho das znova do tepla tak sa roztopi ale nebojsa spolu s naftou ma najmensi bod tuhnutia za predpokladu ze po naliati prejdes niekolko km aby sa dobre "zmiesal"


Sob, 08.11.2014, 22:21
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Popravde, asi naidealnejsie by bolo naliat VIFko do bandacky/flase, docapovat naftu, pretrepat, naliat do nadrze a docapovat naftu.
(su aj taky, fakt).
V praxi asi naliat VIFko do hrdla nadrze, a doliat naftou.
(uz som zaregistroval na pumpe par zacudovanych pohladov, co tam carujem s plechovicou ... :-D ).


Sob, 08.11.2014, 23:01
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 127
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Ahojte, otázka mimo aditív :) , hodí sa motorový olej Total ? dal som dnes do Octavie, tuším druhý raz už, chcem aj do Pajera dať, hodí sa ? je o 10 e lacnejší než Castrol, na 5 litroch. Minule som videl v Mitsu v ZA, ako mali viacero búnd TOTAL, asi oni hojne tento olej dávajú do Mitsu. :) , tam v tej predajni-servise

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip


Uto, 16.12.2014, 21:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Hlavne zachovat viskozitu, aka ma byt. Znacku by som v tvojom pripade moc neriesil. Nie je to predsa supervykonny, moderny motor ale skor klepak, ktory ked mu das, co potrebuje pojde furt. A nejaka znacka oleja ho nerozhodi. Ja do trola lejem tiez znacku Total 10W40 ale ak prave nie je na sklade, nelamem si s tym hlavu a dam tam inu dostupnu, cenovo porovnatelnu... Podstatnejsie ako znacka je vymena v zavislosti od pouzivania. Ja s ohladom na to, co s tym robim, to vypustam kazdych 5000 km a preto je jedno, ktoru znacku po tomto intervale vypustim. Samozrejme, kazdy ma svoju oblubenu znacku, 100 ludi, 100 chuti

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Uto, 16.12.2014, 22:24
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 127
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Oki :) , ja ho chcem vymeniť po 1500 km po roku a pol, mám to len tak na terén. Názor ? nechať ho tam ešte ? či meniť ho keď je tam 18 mesiacov už, u Pajer uvádzali meniť : čo pol roka a 7500 km

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip


Uto, 16.12.2014, 23:23
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27
Príspevky: 400
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
vymen. olej starne - oxiduje a straca schopnosti aj ked sa motor nepouziva.

_________________
unlimited


Uto, 16.12.2014, 23:51
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron