4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
UAZ 469 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=74&t=4400 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | david [ Pon, 21.04.2008, 0:18 ] |
Predmet príspevku: | UAZ 469 |
Historia: AZ v roku 1972 sa podarilo vozu Uaz 469 vyhnat z vyrobneho pasu Gaz 69, v priebehu 30-tich rokov doslo iba k ciastocnym modernizaciam pri zachovani zakladneho karburatoroveho motoru . V roku 1985 doslo k reindexacii celej modelovej rady a od toho roku az po dnesok sa pouzivaju nasledujuce oznacenie : -------------------------------------------------------------------------------------- terenne vozidla: Uaz 469 /vojenska verzia/- UAZ 3151-01 Uaz 469 BG /sanitna verzia/-UAZ 3152-01 Uaz 469B /civilna verzia/-Uaz 31512-01 furgon: Uaz 452 - UAZ 3741 Uaz 452A /sanita/- UAZ 3962 valnik: Uaz 452D - UAZ 3303 --------------------------------------------------------------------------------------- Charakteristika: UAZ 469 je osobny terenny automobil so zvysenou prechodnostou v terene so stalym pohonom zadnej napravy, pripojitelnym pohonom prednej napravy do max rychlosti 40 km/h + redukcnou prevodovkou nutmost zastavenia Verzia Uaz 469 ma redukcie v kolesach /portalove napravy/ vyssi stupen odrusenia a hladacik Verzia Uaz 469 B je bez redukcii v kolesach bez vyssieho stupna odrusenia a bez hladacika/civilna verzia/ Verzia Uaz 469 BI je bez redukcii v kolesach s vyssim stupnom odrusenia a hladacikom/nase armadne/ Verzia Uaz 469 CH je chemicky priezkumny automobil Verzia Uaz 469TEP je tecnicka pozorovatelna Uaz 469 je vybaveny motorom UMZ 451 M alebo UMZ 451 MI rozoznavaju sa podla olejovej kontrolky, ak sa zasuva do olejovej vane jedna sa o slabsi typ motora a ak sa zasuva do bloku motora ide o vykonnejsi motor. Motor je zazihovy , stvorvalcovy, kvapalinou chladeny s rozvodom OHV vykon 53KW. Ram je rebrinovy lisovany z oceloveho plechu . Karoseria je stvordverova s odnimatelnymi nadstavcami dveri a zadnou sklapacou stenou. Strecha je tvorena plachtou na kovovej rozoberatelnej konstrukcii. Spojka je sucha jednokotucova. Prevodovka 4-stupnova+ pridavna prevodovka . Brzdy bubnove jednookruhove. palivove nadrze su 2 po 38 l Do neskorsich modelov sa sa postupne modernizovali brzdy, najskor dvojokruhove, hlavny brzdovy valec sa premiestnil do priestoru motora + posilovac / pedale z vrchu/ teleskopicke tlmice/ povodne boli este pakove Gaz 69/ opacne uchytenie prednych listovych per a zmenili sa aj prevody, dvojkomorovy karbuator ---------------------------------------------------------------------------------------- Dlzka - 4025mm sirka - 1785mm vyska - 2050mm svetlost - 220mm pohotovostna hmotnost - 1740 kg celkova - 2400 kg rozvor naprav - 2380 mm max rychlost - 105 km/h brodivost - 700mm zpredny najazdovy uhol - 52° zadny - 42° stupavost - 62% ---------------------------------------------------------------------------------------- Uaz 31512-31514 - 31519 Hunter Uaz 31512 ma ten isty podvozok aj karoseriu ako 469 +hydraulick ovladana spojka, teleskopicke tlmice, dvojokruhove brzdi a posilovac brzdovi + hladacik bez redukcii v kolesach UAZ 31514 je civilna verzia s pevnou strechou zadnymi na strenu otvaracimi dverami, plastova palubovka + tapacir + pohodlnejsie sedacky celne okno v celku + posuvne okna na dverach ma aj 31512 portalove napravy, posilovac riadenia 5-stupnova prevodovka sa do doobjednat a samozrejme aj na 469 --------------------------------------------------------------------------------------- Uaz 31519 Hunter pouzivli sa najskor motory vyrobena v Ulianovsku UMZ 2,5 a 2,9 karburetorove pre vojsko /jednoducha udrzba v terene/ a 2,7i pre civil Neskor sa pouzivali ZMZ o tych istych obsahoch ale vyssimi vykonmi z dieselovych su to nepreplnovany o obsahu 2,2 a preplnovany 2,4 Novymi prvkami je 5-stupnova prevodovka,pridavna prevodovka so sikmym ozubenim ovladana jednou riadiacou pakou,predne kotucove brzdy vzduchom chladene a odpruzenie prednej napravy vynutymi pruzinami ,posilovac riadenia , napravy Spicer Cely podvozok je prevzaty od UAZ 3160 Combat Do EU sa nedovazaju s tymito motormi pretoze nesplnaju normu / v rusku si ficia/ preto sa tam montuju talianske VM a polske Andorie a pocul som ze sa zacnu montovat Iveco motor 2,4 TDi + japonska prevodovka UAZ 469 UAZ 31512 Uaz 31514 Hunter ak mate nejake pripomienky tak ma opravte |
Autor: | Kapo [ Pon, 21.04.2008, 0:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja len pridám stránku na domáce štúdium http://www.uazland.cz/modely.html |
Autor: | snipera [ Pon, 21.04.2008, 8:16 ] |
Predmet príspevku: | |
David, veľmi pekné Aj ja si dovolím dodať ich hlavnú stránku.. http://www.uaz.ru/ |
Autor: | Xardas4699 [ Str, 11.06.2008, 21:24 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote="snipera"]David, veľmi pekné Pripájam sa fakt je to pekné ja doplím ešte aj keď to tu už je Kód: http://uaz.rustina.cz/ |
Autor: | KOLAso [ Uto, 03.09.2013, 23:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: UAZ 469 |
silno sa mi popačuje ten hunter. ma s tym niekto skusenosti? predava to niekto na slovensku? |
Autor: | Samik1300JX [ Str, 04.09.2013, 20:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: UAZ 469 |
KOLAso píše: silno sa mi popačuje ten hunter. ma s tym niekto skusenosti? predava to niekto na slovensku? nech sa lúbi jeden na predaj http://uaz-patriot.autobazar.eu/hunter- ... 15396.html |
Autor: | pablo [ Str, 04.09.2013, 21:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: UAZ 469 |
toto je Davidov UAZ-ík ( ten kto založil toto vlákno ) |
Autor: | KOLAso [ Str, 04.09.2013, 21:21 ] |
Predmet príspevku: | Re: UAZ 469 |
myslel som novy, nie nejaky vydojenec |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |