4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

UAZ 469
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=74&t=4400
Stránka 1 z 1

Autor:  david [ Pon, 21.04.2008, 0:18 ]
Predmet príspevku:  UAZ 469

Historia:
AZ v roku 1972 sa podarilo vozu Uaz 469 vyhnat z vyrobneho pasu Gaz 69, v priebehu 30-tich rokov doslo iba k ciastocnym modernizaciam pri zachovani zakladneho karburatoroveho motoru . V roku 1985 doslo k reindexacii celej modelovej rady a od toho roku az po dnesok sa pouzivaju nasledujuce oznacenie :
--------------------------------------------------------------------------------------
terenne vozidla:

Uaz 469 /vojenska verzia/- UAZ 3151-01
Uaz 469 BG /sanitna verzia/-UAZ 3152-01
Uaz 469B /civilna verzia/-Uaz 31512-01

furgon:

Uaz 452 - UAZ 3741
Uaz 452A /sanita/- UAZ 3962

valnik:

Uaz 452D - UAZ 3303
---------------------------------------------------------------------------------------
Charakteristika:

UAZ 469 je osobny terenny automobil so zvysenou prechodnostou v terene so stalym pohonom zadnej napravy, pripojitelnym pohonom prednej napravy do max rychlosti 40 km/h + redukcnou prevodovkou nutmost zastavenia
Verzia Uaz 469 ma redukcie v kolesach /portalove napravy/ vyssi stupen odrusenia a hladacik
Verzia Uaz 469 B je bez redukcii v kolesach bez vyssieho stupna odrusenia a bez hladacika/civilna verzia/
Verzia Uaz 469 BI je bez redukcii v kolesach s vyssim stupnom odrusenia a hladacikom/nase armadne/
Verzia Uaz 469 CH je chemicky priezkumny automobil
Verzia Uaz 469TEP je tecnicka pozorovatelna

Uaz 469 je vybaveny motorom UMZ 451 M alebo UMZ 451 MI rozoznavaju sa podla olejovej kontrolky, ak sa zasuva do olejovej vane jedna sa o slabsi typ motora a ak sa zasuva do bloku motora ide o vykonnejsi motor. Motor je zazihovy , stvorvalcovy, kvapalinou chladeny s rozvodom OHV vykon 53KW.
Ram je rebrinovy lisovany z oceloveho plechu .
Karoseria je stvordverova s odnimatelnymi nadstavcami dveri a zadnou sklapacou stenou.
Strecha je tvorena plachtou na kovovej rozoberatelnej konstrukcii.
Spojka je sucha jednokotucova.
Prevodovka 4-stupnova+ pridavna prevodovka .
Brzdy bubnove jednookruhove.
palivove nadrze su 2 po 38 l
Do neskorsich modelov sa sa postupne modernizovali brzdy, najskor dvojokruhove, hlavny brzdovy valec sa premiestnil do priestoru motora + posilovac / pedale z vrchu/ teleskopicke tlmice/ povodne boli este pakove Gaz 69/ opacne uchytenie prednych listovych per a zmenili sa aj prevody, dvojkomorovy karbuator
----------------------------------------------------------------------------------------
Dlzka - 4025mm
sirka - 1785mm
vyska - 2050mm
svetlost - 220mm
pohotovostna hmotnost - 1740 kg
celkova - 2400 kg
rozvor naprav - 2380 mm
max rychlost - 105 km/h
brodivost - 700mm
zpredny najazdovy uhol - 52°
zadny - 42°
stupavost - 62%
----------------------------------------------------------------------------------------

Uaz 31512-31514 - 31519 Hunter

Uaz 31512 ma ten isty podvozok aj karoseriu ako 469 +hydraulick ovladana spojka, teleskopicke tlmice, dvojokruhove brzdi a posilovac brzdovi + hladacik bez redukcii v kolesach
UAZ 31514 je civilna verzia s pevnou strechou zadnymi na strenu otvaracimi dverami, plastova palubovka
Obrázok
+ tapacir + pohodlnejsie sedacky
celne okno v celku + posuvne okna na dverach ma aj 31512
portalove napravy, posilovac riadenia 5-stupnova prevodovka sa do doobjednat a samozrejme aj na 469
---------------------------------------------------------------------------------------
Uaz 31519 Hunter

pouzivli sa najskor motory vyrobena v Ulianovsku UMZ 2,5 a 2,9 karburetorove pre vojsko /jednoducha udrzba v terene/ a 2,7i pre civil
Neskor sa pouzivali ZMZ o tych istych obsahoch ale vyssimi vykonmi z dieselovych su to nepreplnovany o obsahu 2,2 a preplnovany 2,4
Novymi prvkami je 5-stupnova prevodovka,pridavna prevodovka so sikmym ozubenim ovladana jednou riadiacou pakou,predne kotucove brzdy vzduchom chladene a odpruzenie prednej napravy vynutymi pruzinami ,posilovac riadenia , napravy Spicer
Cely podvozok je prevzaty od UAZ 3160 Combat
Do EU sa nedovazaju s tymito motormi pretoze nesplnaju normu / v rusku si ficia/ preto sa tam montuju talianske VM a polske Andorie a pocul som ze sa zacnu montovat Iveco motor 2,4 TDi + japonska prevodovka

UAZ 469
Obrázok

UAZ 31512
Obrázok

Uaz 31514
Obrázok

Hunter
Obrázok

ak mate nejake pripomienky tak ma opravte

Autor:  Kapo [ Pon, 21.04.2008, 0:25 ]
Predmet príspevku: 

Ja len pridám stránku na domáce štúdium :-D http://www.uazland.cz/modely.html

Autor:  snipera [ Pon, 21.04.2008, 8:16 ]
Predmet príspevku: 

David, veľmi pekné :smt023
Aj ja si dovolím dodať ich hlavnú stránku.. http://www.uaz.ru/

Autor:  Xardas4699 [ Str, 11.06.2008, 21:24 ]
Predmet príspevku: 

[quote="snipera"]David, veľmi pekné :smt023
Pripájam sa fakt je to pekné ja doplím ešte aj keď to tu už je
Kód:
http://uaz.rustina.cz/

Autor:  KOLAso [ Uto, 03.09.2013, 23:19 ]
Predmet príspevku:  Re: UAZ 469

silno sa mi popačuje ten hunter. ma s tym niekto skusenosti? predava to niekto na slovensku?

Autor:  Samik1300JX [ Str, 04.09.2013, 20:52 ]
Predmet príspevku:  Re: UAZ 469

KOLAso píše:
silno sa mi popačuje ten hunter. ma s tym niekto skusenosti? predava to niekto na slovensku?

nech sa lúbi jeden na predaj :smt023
http://uaz-patriot.autobazar.eu/hunter- ... 15396.html

Autor:  pablo [ Str, 04.09.2013, 21:02 ]
Predmet príspevku:  Re: UAZ 469

toto je Davidov UAZ-ík ( ten kto založil toto vlákno ) :-D

Autor:  KOLAso [ Str, 04.09.2013, 21:21 ]
Predmet príspevku:  Re: UAZ 469

myslel som novy, nie nejaky vydojenec :smt134

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/