4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Crash test Pickup-ov
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=74&t=4801
Stránka 1 z 1

Autor:  hollyml [ Ned, 01.06.2008, 8:14 ]
Predmet príspevku:  Crash test Pickup-ov

Podla výsledkov tohoto testu nezávidím vlastníkom Nissanu Navara do roku 2008.
http://www.euroncap.com/Content-CarClas ... ck-up.aspx

Autor:  Peter BR [ Ned, 01.06.2008, 12:19 ]
Predmet príspevku: 

No aj ja mam D40 2007, ale si daku tazku hlavy z toho nerobim :-D . Ak ste sledovali video z toho crash testu, tak asi najvacsi problem bol zle nacasovany airbag, a v tomto smere som uz davno obdrzal od nissanu pozdrav a pozvanku na preprogramovanie airbagov, tak ked si konecne najdem cas a pojdem si to dat spravit mozem veselo burat :wink:
Este co kus plietli tak o tom ze ram je kus slabi a pri tej celnej zrazke doslo k poskodeniu oblasti okolo noh posadky v predu ale to ana tom videu nevyzeralo az tak strasne. Ak mam prevdu povedat, ja bud chodim pomaly, to cez mesto a tak, alebo hovadsky rychlo na dialnici a to mam asi za jedno ci zohne ci nie. No uvidime, hadam ani jedno ani druhe osobne testovat nebudem. No a k ochrane chodcov, aj tam to bola kus bieda, ale co uz snimi.... :wink:

Autor:  MoostanQue [ Ned, 01.06.2008, 20:04 ]
Predmet príspevku: 

Ja by som to s tou bezpecnostou zas take horuce nevidel. Je pravda, ze nase humanisticky neprivetive traktory sa pri naraze do xxx ton vaziacej betonovej kocky ala protitankova zabrana spravaju inac ako moderne umelohmotne cuda... ale to je teoria. V praxi sa (zejmena) jedna o zrazky dvoch aut, a tu je evidentny rozdiel medzi dvaapol tonami zeleza a tonou prevazne umelej hmoty a alobalu. Trufam si povedat, ze v Patrole som na tom relativne lepsie ako v oktavii, primarme preto, ze najblizsia cast Oktavie (odpredu), ktora je vyssie ako moja podlaha, je celne sklo :-D ..

Ustretovost voci chodcom je ako pojem nezmysel (vid inde, viziu o duchnami predpisanej hrubky a makkosti obalenych naraznikoch). Ak takyto pseudohumanisticky (co je eufemizmus pre kretenizaciu planety) trend zotrva, dozijeme sa cias, ked budu ziletky gumove, pretoze si niekde nejaky chu.j odrezal cic..one, maleho. Nebudu sice holit, ale budu user-fucking-friendly. Samozrejme auto s kolajnicou miesto naraznika vyjde testov s kadrovym profilom horsim ako SSak, ale vzhladom na traktorovite jazdne vlastnosti tej skody tolko nenapacha, a to ze ostatni jazdia jak cocoti a rozbijaju sa o moj takmer stojaci minovzdorny pracovny stroj, ma zas tak nevzrusuje.

A skuste niekde vyhrabat crashtest Tatry 148 - pokial ju rozmlatite o pilier mosta, nezostane z nej nic moc. Ale subjektivna bezpecnost je v nej velmi vysoka - kolko ludi sa zabilo v tatre? Alebo kolko ludi presla? (mne sa pod diferak bez vacsej ujmy zmesti aj docela obezny obcan :-D takze v kraji nudze staci zalahnut). Ono keby sa jazdilo kultivovanejsie, to by sa usetrilo (nervov aj elektriky). Ale to este potrva.

Autor:  finder [ Ned, 01.06.2008, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

Mudro pisete pane.
Ono nebrzdeny naraz do betonu je somarina, ved kto uz nebrzi, ked vidi ze nabura ? (aj ked moc neubrzdi, statim na pedali sa rychlost stale znizuje az do okamihu narazu).

Dalsia vec je, ze beton energiu neprijme, tudiz off sa rozbije sam svojou zotrvacnostou. Pokial by miesto kocky betonu bola hmota z plastov a plechov, simulujuca auto oproti, energie by sa rozlozili do deformacnych zon a vysledok by bol uplne iny.

Autor:  bull4x4 [ Ned, 01.06.2008, 21:18 ]
Predmet príspevku: 

Dovolil by som si trochu oponovat. V programe 5 gear (bezi na discovery) sem tam urobia test zrazky dvoch kar. Naraz Discovery 2 vs Espace 3 gen. Celne oba jednou polovicou auta. Hadajte ako to dopadlo?
No poviem vam nechcel by som sediet v tom diskaci, ziadna deformacna zona, ktora co to pohlti, ram sice neuhol ale vsetko nad nim ano, takze volant pomaly na streche, nohy obute do vnutorneho blatnika, skratka masaker. Kdezto Espace kabina skoro neposkodena, urcite by odtial odisli po svojich.

Skusim hodit link, ak to najdem.

Autor:  bull4x4 [ Ned, 01.06.2008, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

bull4x4 píše:
Dovolil by som si trochu oponovat. V programe 5 gear (bezi na discovery) sem tam urobia test zrazky dvoch kar. Naraz Discovery 2 vs Espace 3 gen. Celne oba jednou polovicou auta. Hadajte ako to dopadlo?
No poviem vam nechcel by som sediet v tom diskaci, ziadna deformacna zona, ktora co to pohlti, ram sice neuhol ale vsetko nad nim ano, takze volant pomaly na streche, nohy obute do vnutorneho blatnika, skratka masaker. Kdezto Espace kabina skoro neposkodena, urcite by odtial odisli po svojich.

Skusim hodit link, ak to najdem.


http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=901&id=92

tych testov je tam viac, mozete porovnat, ze kolkokrat vacsie auto nie je to najbezpecnejsie

Autor:  finder [ Ned, 01.06.2008, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Prax.
Skoda 105 vs pajero, skoda mala prednost, bocny naraz do kolesa pajera.
Pajero oskrabany disk, mozno trochen sahnuty blatnik, skoda pravy predny blatnik v prdeli, koleso, a co ja viem co .. (ludia len v soku, bez sanitky)

PAjero vs honda civic, naraz do zadu do pajera, 50 a 120 km, pajero premacknuty zadny naraznik (origo fabricka ocel), odtrhnuta sedacka s vodicom. Civic na sracky, chalani v civicu so stastim prezili.

Patrol Y61 vs Avia, patrol takmer neposkodeny, odisiel po svojich, avia odtahovka, vodic v sanitke.

Suzuki Grand vitara 3dv vs sanitka (neviem aka).
Vodic Vitary pre istotu hospitalizovany, vnutorny priestor takmer nedotknuty (vodic mal myslim nieco s kolenom), sanitka na sracky, komplet vsetkych ich poodvazali (boli to ludia iduci na dialyzu).

Mal som tu cest vidiet vsetky auta po buracke, stav koliznej situacie len z prvej ruky.

Autor:  marcus [ Ned, 01.06.2008, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

Ja som mal osobne s L 200 bum bác do Fabie . L 200 bez škrabanca a na Fábii škoda za 100tis.
Poisťovák len neveriacky krútil hlavou!
Ale ťažško porovnávať taketo buračky s crash testami,každá je o niečom inom.
Ale už nechcem osobak!

Autor:  Martin 4 [ Ned, 01.06.2008, 23:27 ]
Predmet príspevku: 

Patrol Y60 vs Seat Ibiza (tá najnovšia)
Patrol nepoškodený, Seat rozbitý predok, nepojazdný (odhad škody neviem)

Vždy vyhrá ten ťažší. Nejde o deformáciu, ale o zotrovačnosť. Ťažké rámové auto bude mať pre väčšiu tuhosť skeletu väčšie spomalenie. Preto je velmi dôležité pripútanie sa. Tie tak démonizované pevnostné nárazníky sú dobré práve na to, aby bol náraz rozložený na oba pozdĺžniky rámu aj keď ide náraz mimo stred. Ak ide o náraz do moderného osobného auta s nadvihnutým offroudom, tak sa stane to, čo predvída Mustang. Vylezem mu na strechu, resp. na kapotu a strechu oskalpujem nárazníkom a následne si asi lahnem na bok. Čo je dobrý scénár, pretože náraz schytá nárazník, rám a predná náprava. Prevrátenie rozloží zotrovačné sily na viac smerov a do dlhšieho času, takže budú menej zraňujúce.

Kreštesty sú robené za umelých - laboratórnych - podmienok, aby boli výsledky porovnatelné.

Reálny život je niekde úplne inde. Vedia to napr. vo VŠDS Žilina, ktorý občas robia kreštesty naozaj. Čiže s reálnym autom v reálnom svete.

Autor:  hollyml [ Ned, 01.06.2008, 23:41 ]
Predmet príspevku: 

samozrejme, ze kazda buracka je ina. Mali sme pripad kde MB 110 zachitila prednym chromovym naraznikom o Pajero. Vysledok: Skodovka- odtrhnuty naraznik za niekolko 100 korun mozno tisicku a dake vyvarenie. Pajero roztrhnute plechy po celom boku a skoda cca 180 tis.
To iste Pajero o niekolko rokov, ale s domontovanym ARB naraznikom vs Fiat Croma. Fiat na dve casti do srotu a Pajero - vymena blatnika svetla a ARB naraznik sa musel prelakovat.
Treba si vsak uvedomit, ze crash testy sa robia pri relativne nizkych rychlostiach. T.j. cca 60 km/h. Ked sa stretnu dva auta ktore idu mimo obce povolenou rychlostou 90 km/h a pred zrazkou zacnu brzdit a ubrzdia na 60km/h tak sila ich narazu sa rovna 120km/h. Pri takejto zrazke naozaj pomoze kazda hviezdicka navyse.
PS: ked sa pozrem na moj naŕaznik tak ochrana chodcov bez hviezdicky. A najlepsie na tom je, ze niektory si myslia, ze maju sedem zivotov.

Autor:  laci73 [ Pia, 05.06.2009, 3:02 ]
Predmet príspevku: 

http://www.youtube.com/watch?v=Nr7DIAoo ... re=related skor by som sa obaval niecoho podobneho...teda ak by som mal male auto.

problem je kompaktibilita aut, male auta maju celkom dobry rating do chvile kym nenatrafia na vacsie :-(

Autor:  bull4x4 [ Pia, 05.06.2009, 6:10 ]
Predmet príspevku: 

Jedna a prvych lastoviciek, ktore na toto beru ohlad je napr. Volvo Xc 90

Autor:  enduro [ Pia, 05.06.2009, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

keby som sedel v tej F250 a ten z toho focusa by to prezil, tak este dostane zaucho, ze mi roz.ebal predok :-D

toto sice nie je pick-up ale uz davnejsie som hladal nieco o ZJ:

http://www.youtube.com/watch?v=mTdWW6kdH_k

http://www.youtube.com/watch?v=Rh_egb7iYyY

http://www.youtube.com/watch?v=W-sc64WCqCc - tu splieta daco o vysokom riziku poranenia noh - no z takejto buracky vyst len so zlomenou nohou by mi mozno ani nevadilo...

Autor:  Robert [ Pon, 08.06.2009, 10:37 ]
Predmet príspevku: 

http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA

já osobně bych raději udělal ten kotrmelec

Autor:  Jano JP [ Str, 10.06.2009, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

už sme sa tu v minulosti pohandrkovali na túto tému
teória je dobrá vec, prax je často odlišná v závislosti od rôznych faktorov, ktoré sa nesymulujú pri kreš-testoch, napriek tomu sú tieto veľmi poučné

nie je dobré spoliehať sa, že som veľký, vysoký a nesmrteľný, aj keď moja šanca prežiť je určite oproti mrňúchovi vyššia; neviem, či je až tak výhra prežiť búračku vďaka väčšiemu/odolnejšiemu autu so všetkými konsekvenciami z toho, že som ju ja zavinil; no ak ju zaviní niekto iný, chcem sedieť práve v tom veľkom a je fér, ak si to odnesie hlavne vinník

ešte poznámka - už to tu tiež raz bolo - moc tuhá konštrukcia nemá deformačné zóny a tým sa stáva nebezpečná aj pre vlastnú posádku - toto nie je celkom pravda, nakoľko aj tuhé materiály sa pri určitej rýchlosti deformujú; náraz je určite tvrdší, ale zároveň sa zvyšuje šanca prežiť búračku pri vyššej rýchlosti

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/