Nebudem pisat o motore 3.0DDTI , ale o
2.8 TD-6 Intercooler, jeho vlastnostiach a skusenostiach s tymto motorom v GRku Wagon.
Tento motor je u offroadistov oblubenejsi , lebo vedia , ze je aj spolahlivejsi ako jeho nastupca 3.0.
Ako je z nazvu kazdemu jasne , ide o 6-valec. Tento motor mal problemy s prehrievanim a trpel absenciou vykonu (130k) oproti nastupcovy , ktory ma uz 158 ale je 4-valec.
Ako som uz pisal , 130k sa niekomu zda malo , niekomu nie. Moja osobna skusenost je , ze auto na ceste nie je ziaden "trhac asfaltu" , kto by cakal sportove vlastnosti od offroadu viac ako 2 tony vaziaceho ? malokto.
Aj ked sa da ist bezproblemovo na dialnici 130km/h , tak tento velky offroad zvlada aj vyssie rychlosti.No snazte sa ist rovnakou rychlostou , kvoli uz spominanym zmenam teploty , ktore mozu sposobit velku financnu skodu na vasom motore.
Skusenost z terenu je taka,ze ked sa ide na redukcii a mate spravne obutie,tak sa dostanete kam potrebujete (nepisem o extremnych brodoch apod.).
Nalavo od volantu je tlacitko STABI - on/off. Na ceste sa pouziva on , v terene je idealne mat off. Pomozete tym lepsiemu krizeniu zadnej napravy a tym lepsiemu "zdolavaniu" terenu.
V terene kde zaradeny len zadny nahon je nedostacujuci a 4HI slabe pomoze redukcia 4L.Ak sa potrebujete rychlejsie presuvat kludne zaradte 4 prevodovy stupen a chodte okolo 40km/h co je niekedy potrebe k rychlejsiemu presunu.
Ak sa dostanete do uzkych , tak pod stredovym panelom vedla zapalovaca je koliesko DIFF on/off. Ked ho zapnete , zaradte spiatocku a mierne tocte volantom naprv do jednej strany a nasledovne do druhej kym budete pocut "cvak" a je to ! Uzavierka uzamknuta - overite si to na palubovke tym,ze kontrolka diff bude svietit spolu s kontrolkou ABS - ktore sa sucastne vypne.
Neodporuca sa uzamykat uzavierku na asfalte , ale kto by to robil ? je to zbytocnost.
Nezabudnite pred vstupom do terenu prehodit volnobezky na prednych kolesach z polohy AUTO do polohy LOCK a uz stastnu cestu

ahoj