Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 15:51
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Ďalší
 Mrznutie nafty 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
K tym cerpackam s velkym obratom ..

Objektivne auto ma radsej OMV maxxmotion ako cokovek ine (ano, jasne, porovnavam premiovu naftu s obycajnou).
Ok. Zvycajne tankujem v PU, kde sa zdrziavam najcastejsie. Musel som do PB, rezerva kricala, tak som zase zasiel na OMV.
Zase MAxx. Hm ... Mal som dojem, ze som zase natankoval obycajnu naftu ... Proste rano tocky uplne ine, ako som bol zvyknuty.
A nech mi niekto povie, ze to bola rovnaka nafta (okrem ceny)... (zlozenim urcite nie, bol to nejaky mix). Nikdy viac...

P.S. normalne sa uz da kupit len petrolej do lamp atd, ktory ma vyslovene napisane, ze nie je urcene ako palivo.
Aj ked sa bavime o percentach v objemom nafty v nadrzi, a dokonca to hori :-D, je nejake rizko pri naliati rozumneho mnozstva ?
(deci na 10 litrov ?)
(TDI).

Neviem ako si kontroluju kamiony ostatni, ale Slovnaft celkom dobre. Maju monitoring cez GPS, takze nejake zastavovanie mimo cerpaciek nehrozi, a tankuju si tiez sami vodici, takze by sa nemalo stat, ze zamenia nadrze pri stacani, raz dva su z nich nezamestnani ...

Vcera som zrovna dumal, bud zobrat z vrakaca (neviem, ktore auta to mali, ale mali), alebo spravit doma, ohrev osdtrekovaca cez vymenik ...
Konstrukcne to nesmie byt zlozite ... Vhodne umiestnit (kdekolvek), poprepajat hadickami. a fertig (jasne, treba doriesit par veci, ako neohrievat ostrekovac na 95 stupnov spolu s vodou atd).


Uto, 05.01.2016, 10:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 353
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
Alfa - Už roky tankujem do svojich áut (momentálne LC 90) jedine shell. V lete obyčajnú a v zime pod -10°C V power Nitro+ a nikdy, ani pri najväčších mrazoch som nemal problémy. A pri tom, na tejto (TD) už mám najazdených BEZ ZÁSAHU 320 tis. km a na predošlej HiLuxke (D4D) som mal 440 tis. km keď som ju predával !!! Nikdy som nepridával žiadne aditíva, ale palivový filter som pravidelne menil a aj mením! Takže v shell nafte to určite nebude.
Podotýkam, že nie som reklamný agent firmy Shell ! :D

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Uto, 05.01.2016, 10:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
finder píše:
P.S. normalne sa uz da kupit len petrolej do lamp atd, ktory ma vyslovene napisane, ze nie je urcene ako palivo.
je nejake rizko pri naliati rozumneho mnozstva ?
(deci na 10 litrov ?)
(TDI).

Nafta nema za ulohu len tocit motor ale aj maze cerpadlo,elementy.My starsi sa pametame ako sa daval petrolej 1:1 do nafty ked sa islo z Aviou na STK.Islo by to aj na samotny petrolej,zadre sa vsetko cez co ide palivo.Alebo sa musi zase pridat do petroleja olej aby bolo vsetko mazane.Kto neveri,nech vyskusa.Na to netreba vysoku skolu aby si clovek zistil ze petrolej neobsahuje olej.Do TDI by som to neskusal.Predsa len to nie je Avia s klasickymi triskami a cerpadlom.
K tomu davkovaniu.
Na STK z Patrolom davam 10 L nafty-2 L petrolej aby to tolko nekadilo.Do Avie 1:1.
Teraz v zime do Patrola davam 20 L nafty-1 L benzinu.Pri -10°C,20 L nafty-2 L benzin.
Podla mna ak sa nedostanes lacno k petroleju,je cenovo lepsi benzin.A mas istotu ze neodfajcis neake vstrekovace.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 05.01.2016, 11:24
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Podpisujem všetko čo napísal Milan :smt151

K tomu pridieraniu, od toho je práve ten 2T olej :wink:

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 05.01.2016, 12:06
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Stefan - Napisal som ze ta nafta zo Shelky zapchavala filter v zime na Mitsubishi L200, mame aj Navary, tie s nou nemali problem, ja do C-maxa som tiez tankoval na Shelke a nikdy mi to neprimrzlo vo filtri. Ked sme mali na firme este Pajero4, tak to malo tiez ten isty problem v zime s naftou zo Shelky. No a ked sme s tymi L200 zacali tankovat na Slovnafte, tak problemy prestali. Takze pri tvojej Toyote sa to prejavit nemusi. Predpokladam ze Mitsubishi ma asi jemnejske sitko.

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Uto, 05.01.2016, 12:13
Profil ICQ
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
efendi píše:
.nakolko je trosku mastnejsi ako nafta,,

Nemas to tak trochu pomylene? :smt017 Preto sa petrolej dava do lamp pretoze neobsahuje olej a nekadi.Preco sa do petrolejok nedava nafta? :smt139
https://cs.wikipedia.org/wiki/Petrolej


jo Milan,, mas veru pravdu,, len vychadzal som z tej skutocnosti ze co onen cas za sociku bol petrolej, bol mastny a aj v petrolejkach poriadne kadil.. ale sucasny petrolej je veru suchsi :smt151 ale tot co si dal odkaz je dobry a je mi uz jasne,, dik,, Inac pred par rokmi ked bola taka velka zima, z cias ked sa bankovky kolkovali,,, tak videl som v telke ked niaky velky papalas zo Slovnaftu odporucal davat petrolej do nafty, tak som vychadzal tiez aj z toho.. :smt139

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 05.01.2016, 13:20
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
Podla mna ak sa nedostanes lacno k petroleju,je cenovo lepsi benzin.A mas istotu ze neodfajcis neake vstrekovace.

Ak vynechame vlastnost zriedit naftu /cize znizit bod tuhnutia/, tak aj tak mi pride petrolej viac blizsi nafte ako benzin (mastnejsi, aj menej explozivny).
Toto co pises mi nejako hlava nebere ...
Ci .. ??


Uto, 05.01.2016, 13:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
efendi píše:
len vychadzal som z tej skutocnosti ze co onen cas za sociku bol petrolej, bol mastny a aj v petrolejkach poriadne kadil..

To mas pravdu.Len teraz sa ten petrolej upravuje a aj doba je ina.A aj ako Finder napisal,nie je vhodny ako palivo.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 05.01.2016, 13:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
finder píše:
Toto co pises mi nejako hlava nebere ...
Ci .. ??

Ani v nafte nie je olej na mazanie trisiek a elementov v cerpadle,tiez by to kadilo.Ale pridava sa parafin ktory pri minusovych teplotach krystalizuje a upchava filter.A ten parafin potrebujes zriedit niecim.Ale zase na druhej strane ho tam aj potrebujes. :smt139 Preto sa na zimu pridavaju kadejake sracky.
Poviem ti na rovinu ze nemam sajnu co by petrolej urobil v TDI.Predsa len tie vstrekovace robia na inych tlakoch ako radove cerpadlo s triskami.
Petrolej som kupil pred 2 rokmi 2.45€ a benzin stoji cca 1.10€.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 05.01.2016, 14:12
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Uff, uz sa zacinam stracat.
Nafta je mastna, benzin je suchy. Petrolej by mal byt niekde medzi nimi.
Riesim - cim zriedit naftu. Benzin je samozrejme cenovo vyhodnejsi. Ale ma negativa.
Petrolej ma vyssiu cenu, ale vlasnostami sa viac blizi nafte.
Trufam si povedat, ze by mal byt pre motor petrolej mensie zlo.


Uto, 05.01.2016, 15:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.07.2011, 11:10
Príspevky: 852
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
alfa píše:
MoostanQue : Vdaka, ked to bude pretrvavat, tak to vyskusam. ked sa mi motor ohreje, tak potom uz starternema problem ani ked je nad nulou.
BOOBLE : na tu zamrznutu vodu v ostrekovaci bacha, ked som predvcerom siel von, tak pri jednom aute, pod blatnikom bola vytecena nejaka modra kvapalina, tak predpokladam ze panovi zmrzla zmes v nadobke na ostrekovaca, ta praskla a vytieklo.

Inac, mozno som to tu niekde uz pisal, ale na nasich sluzobnych autach /mitsubishi L200/ sme mali kazdu zimu problem ked sme tankovali na Shelke, vo filtri to zmrzlo a auto netahalo a nepomohli ani aditiva. odkedy tankujeme na Slovnafte, tak zatial uz druhu zimu problem nieje. Kolega tak siel raz z Levoce do Ziliny /normalne cesta trva asi 2hodiny/ vtedy mu to trvalo 6hodin lebo auto mu kazdu chvilu skapinalo / to bola ta nafta zo Shelky/, musel napumpovat cerpadlo, presunul sa par kilometrov a zase dookola. Pri Hubovej sa pri nom zastavili nejaky typkovia, ze ci mu mrzne nafta, on ze hej, vytiahli petrolej, naliali mu do nadrze, bez toho aby ich o to poziadal, vypytali si nejakych 10eur a zasiel odtial uz v pohode do ZA.

Inak sa mi zda ze v navode na obsluhu pre L200 sa aj odporuca naliat do nafty kus benzinu na zimu.


Mne nezamrzla v nádobke ale v tryských aj to len tak mierne. Za hodinku to v hale povolilo. Nikdy v živote sa mi to nestalo a boli oveľa väčšie mrazy.
Ja tankujem už skoro 5 rokov na Shell a problém som nemal nikdy. Nepridávam žiadne aditíva.

_________________
MAZDA CX-30
EX: Jeep Grand Cherokee Overland 2004
2.7 Diesel
bbooble zavináč gmail.com


Uto, 05.01.2016, 15:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Shell je slovnaftácka nafta, ako všetko (okrem OMV) čo sa na Slovensku predáva, len každý si dáva vlastné aditíva. A niekedy to s tými aditívami moc nepreháňajú. Keď pred pár rokmi robili testy PHM na Slovensku Shell skončil najhoršie, V-pover racing mal len 95 oktánov. Proste sa vyprdli aditivovať a predávali bežné palivá od Slovnaftu za prémiové ceny :smt019 . Kedysi som tankoval tiež len Shell, ale dnes tankujem všetko, čo je po ruke (normálne ofic. čerpačky) a nemám problém, niekedy tam cvknem trochu "mixu", ale len tak sporadicky 2 krát do roka, keď ma napadne.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 05.01.2016, 18:18
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Otázka je, esli petrolej rozpúšťa parafín ... ?
Tak zvedavý aby som máchal v lucerne sviečku, som nebol :D

Ale v Rusku úplne bežne riedia naftu benzínom, pri -40 kľudne jedna k jednej (ovšem do Stalinca, do rozmaznaných downsizovaných trojlitrov neviem) - tak asi vedia prečo benzínom a nie petrolejom.

Olej sa pridáva zaprvé preto že benzín je suchý, a zadruhé preto, že súčasná "nafta" je síce ekologicky prítulná, ale stojí za hovno. Po pridaní oleja je motor tichší a má kultivovanejší chod, evidentne uchom.
Olej v podstate bárjaký, ale 2T je najlepší, pretože je robený na spálenie, horľavejší a menej popola atď. V 4T oleji sú práve aditíva proti jeho horeniu, v štvortakte má olej mazať a nie horieť.

Vo veci petrolej vs. nafta, kedysi sme na vojne bežne krmili petrolejku naftou ukradnutou z befka; dymilo to jak stará handra, ale svietilo.

Tomrs: OMV bežná nafta je tiež slovnaft pokiaľ viem, len ALpineDiesel či ako sa to volá, sa zaváža zo Schwechatu - ale nemám to overené, možno sa niečo časom zmenilo.

edit: preklepy

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 05.01.2016, 19:13, celkovo upravené 1



Uto, 05.01.2016, 18:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.07.2011, 11:10
Príspevky: 852
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Kolega robí s autami. Vraví, že keď vidí tie palivové filtre od ľudí
čo tankujú kade tade, tak des a hrôza.

_________________
MAZDA CX-30
EX: Jeep Grand Cherokee Overland 2004
2.7 Diesel
bbooble zavináč gmail.com


Uto, 05.01.2016, 18:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
tak bordel v nafte je druha vec :D napr ja tankujem do patrola tam kde to je najlacnejsie lebo ked som tankoval na shellke ci slovanfte ci OMV na kazdej dlhodobejsie tak som ziaden rozdiel necitil... u nas v Brezne ma SAD (autobusari) vlastnu cerpacku na naftu pisu ze je zo slovnafru je a o cca 3 centy lacnejsia ako a slovnaftke.... tak teraz capujem tam a zatial bez problemov a v podstate ked tam capuju vsetky kamiony a autobusi z okolia tak preco nie :D

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Uto, 05.01.2016, 18:51
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: