4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Sharan problém s kúrením
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=76&t=16345
Stránka 1 z 4

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 25.12.2012, 0:55 ]
Predmet príspevku:  Sharan problém s kúrením

viete mi niekto poradiť?
máme VW Sharan 1,9 TDI 85kw 2008 170 000km
auto má jeden problém, aj keď klepe na dvore pol hodiny teplota vody nestúpa. stale je na 50°C až po dlhšom čase sa dvihne, aj keď ideme z PP do KK čo je 15km tak teplota vody nestúpa, má to aj bufik ten sa naštartuje a po chvíli prestane ísť
termostat je vymenený, žiadna zmena a teraz v zime je to oničom
neviete poradiť čo tomu môže byť?

Autor:  MARTINO [ Uto, 25.12.2012, 1:16 ]
Predmet príspevku: 

pandik,skus toto preluskat,možno pomože :wink:
http://77.247.224.52/Bufik-SHARAN_v_1_5.pdf

..nema Sharan niečo take ,ako elektromagneticky ventil kurenia? :oops: /niekde pod stieračmi /

Autor:  Laci [ Uto, 25.12.2012, 1:17 ]
Predmet príspevku: 

vysoká efektivita spalovania-to auto na voľnobeh nezohreješ. k tomu je tam väčšia náplň chladiacej kvapaliny pretože v zadu sa nachádza radiator-kúrenie.
bezpodmienečne spojazdniť bufík(prihrievač) bez toho auto nezohrejete!!! na tak krátkej trase.
najčastejšia príčina je zanesené sitko okolo žhaviacej sviečky,poprípade ona.
ja som si dal za 200eur prerobiť prihrev na nezávislé kúrenie s denným časovačom-výhoda teplé štarty a v aute teplúčko...

Autor:  JOE66 [ Uto, 25.12.2012, 1:56 ]
Predmet príspevku: 

neviem aka zima tam je-kolko stupnou? ale po 15km uz by to malo topit-ak je to motor ako v octavke-skus pozriet ako sa tam otvara ventil na privod teplej vody do radiatora a ci nie su zanesene hadice do radiatora alebo zaneseny radiator-potom preplachnut alebo vymenit radiator

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 25.12.2012, 2:11 ]
Predmet príspevku: 

aj o sitku som počul aj o radiátore
tu bude asi skor ten bufik keď zapína vypína a sem tam hučí ako ma taký hrubý zvuk ale to sa málokedy stane inač len píska ako stihačka a ani poriadne nenabehne
susedia maju 2 alhambri ten istý motor s bufíkmi a kúri im to hneď aj čo som sa pýtal ľudí čo maju sharany že prejdu cez mesto a je zohriatý a náš po 10km nič

Autor:  JOE66 [ Uto, 25.12.2012, 2:29 ]
Predmet príspevku: 

ak je bufik napajany samostatne-neviem ci na vodu v okruhu alebo teplovzdusny tak by to malo topit aj na obycajne vykurovanie-radiator-jedine zeby ten bufik vytapal vodu v systeme a ked by bol pokazeny tak by blokoval cirkulacii vody co bezne ide do radiatora-ked mi cez sviatky dvihne telefon kamos tak sa ho opytam-ma alhambru a co to na nej opravoval a mozno bude vediet :?

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 25.12.2012, 4:01 ]
Predmet príspevku: 

v robote mi vraveli, že robili už alhambru a galaxy čo je to isté a tuším aj passat, že nekúrili a menili radiátor kúrenia, ja podozrievam toto aj keď je husta chladiaca kvapalina, tak sa nedostane do všetkých rebier a nekúri to, treba skúsiť nechať cirkulovať čistú vodu z vodovodu pár minút cez radiátor a uvidí sa, ale general si myslí že to tým nebude, preto sa pýtam

general - otec :D

Autor:  Laci [ Uto, 25.12.2012, 9:44 ]
Predmet príspevku: 

Tibor a keď urobíte dlhšiu trasu a auto sa zohreje je všetko ok-kúri?
už pri teplotách okolo bodu mrazu som založil(zakryl) predný chladič a určite sa auto zohrievalo skôr. zvýšenia teploty sa báť nemusíš,mám to odskúšane v plus 15stp. a s vozíkom(plachtovým) za sebou a teplota držala ako pribitá... a 90km/h som veru nešiel...
dva týždne som sa vozil bez funkčného bufíka a ručička sa pri záporných teplotách ani nepohla pri 8km trase.
v aute je teplovodný bufík a nefunkčnosti nebráni cirkulácii vode. vzadu na ľavej strane by si mal mať radiátor kúrenia a prívod vody je pod autom. trubky niesu izolované čo napomáha rýchlejšiemu schladeniu teploty chladiacej kvapaliny.
ten bufík dajte čím skôr opraviť lebo takýto "chod" napomáha jeho likvidácii. keď otvoríš kapotu tak pod plastom,ktorý zakrýva stierače máš na vodičovej strane čidlo. po jeho odpojení bufík nepôjde. je to taký šúľček...
add. áut: Sharan,Alha,Galaxy(do roku 2006) sú rovnaké autá vyrábané v jednej fabrike.

Autor:  marisko [ Uto, 25.12.2012, 11:21 ]
Predmet príspevku: 

JOE66 píše:
po 15km uz by to malo topit-ak je to motor ako v octavke


objem vnútorného priestoru a plocha zasklenia v oct a sharane je dosť rozdiel

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 25.12.2012, 12:41 ]
Predmet príspevku: 

ono to nekúrilo ešte pred zimou ked sme ešte v tričkách chodili a večer keď sme šli do mesta bolo chladno a auto nekurilo
ked ideme na dlhšiu trasu kúri parádne všetko ok ale tu v okoli nič nejd eo to že je zima v aute, ale že z fukarov nefuka nič ani teply vzduch

Autor:  Laci [ Uto, 25.12.2012, 12:54 ]
Predmet príspevku: 

a ručička teploty chladiacej kvapaliny je kde keď to nekúri?
vlažný vzduch začína fúkať až keď sa ručička odlepí od spodku aj to len chabo...
Tibor tu si prečítaš celú problematiku kúrenia vozidiel SAG ako ak potreby bufíka.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=23757

Autor:  Klokan [ Uto, 25.12.2012, 18:15 ]
Predmet príspevku: 

budes mat v keli riadiacu jednotku bufika mne ked som mal bufik pokazeny tak auto sa zohrialo po 30 km a do prace som mal 33 :D
zozen repasovany bufik alebo si ho daj tepasovat a este taka otazka mas na strope hodiny v predu nad zrkadlom ?ak nieje to znamena ze mas len prihrev a ak mas tak mas nezavisle kurenie
ale jednoznacne to bude ono a ked to napichnes na etku tak zistis ze je v keli ten bufik alebo cerpadlo :-)
ak mas bufik v poriadku tak za 10 minut musis mat prevadzkovu teplotu

Autor:  OFFroad4wd [ Štv, 27.12.2012, 17:51 ]
Predmet príspevku: 

nestraš :shock: RJ? ale ved on ide normálne funguje, dnes už parádne už aj teplota šla hore a zrazu bufik sa odstavil
nie je to taký bufik ako na starších sharanoch, toto je 2008 r.v. a podla toho čo je na internete je to uplne iný
označenie:
EBERSPACHER HYDRONIK II-F D5Z-F
37W - 12V
žiadne sitko žiadna žhaviaca sviečka pod deklom nie je ako píšu na intenrete

Autor:  Laci [ Štv, 27.12.2012, 17:58 ]
Predmet príspevku: 

on nestraší,fakt na týchto odchádzali riadiace jednotky. pri prehriati nedala jednotka signál pal. čerpadialku a bufík vyplo.
tak sem stiahni princíp fungovania toho bufíka,som fakt zvedavý... máš ho pred pravým zadným kolesom?

Autor:  Klokan [ Štv, 27.12.2012, 18:23 ]
Predmet príspevku: 

musi to mat sviecku a v tvojom rocniku uz mas keramicku to je dozivotna :-)
ja mam hydrotronik

Obrázok

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/