Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:22
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Agzat - elektrika 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Ak niekto netusi co je je to Agazat, tak modro-zlty jednonapravovy trachtor povodom z Pov. Strojarni ...

Pani, dochadzaju mi napady.

Od dynama z polov (Alebo ak chcete cievok) odchadzaju vodice:
Zeleny, cerveny, biely, a zlty.
Biela je kostra, cerveny zrejme posiela impuly na sviecku, zlty a zeleny by mali byt rovnocenne az na vykon. (5 a 15 W).
Neviem naco ide zlty do polovodicovej jednotky, ale ked ho vytiahnem z polovodicovej jednotky, nic sa nestane (traktor nezdochne).
Pre mna je podstatne, ze na zelenych nic nedokazem namerat.
(resp, ani to na tom zltom).

Tie poly(cievky) prerazene nie su, zelene maju cca 5.6 Ohm, cerveny asi 1800, a zlty okolo 200.
(ci su hodnoty zelenych spravne, netusim)
Predpokladam, ze uz tam netreba dalsiu nejaku elektropikacovinu, aby to fungovalo.
T.j. zapojim napr, svetlo a musi svietit.

Nejaka idea kde je pes zakopany ?

Schema nepovie nic, fora nic ...
(teda schema povie to, ze to tam ma byt 6V..)
Ale nie je ...

Nie je mi celkom jasne, preco napr. medzi cervenym (zltym) a kostrou nie je spojenie ... Ale medzi zelenym a kostrou ano ... (poviem to sprosto, ako keby to bolo v skrate - ale mozno to tak ma byt).
(ale ako vravim, ani na zltom neviem nic namerat).

Diky


Prílohy:
agzat_elektrika.gif
agzat_elektrika.gif [ 81.63 KiB | Zobrazené 12197 krát ]
Sob, 26.03.2016, 19:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Masinu nemam doma ze by som pozrel ako to je ale stalo sa mi aj takto.Tiez motor neisiel ako mal,este tak na volnobeh a skapinalo to po pridani plinu.Kupil som novu riadiacu jednotku a to iste.Bol som z toho v riti.V aute som mal pre kamosa riadiacu z Babety 210 a foter ze vyskusajme to.No nedrblo ma?Motor isiel lepsie ako novy.Len sa prerobili koncovky na okruhle.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 26.03.2016, 21:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
zelený by mal byť kostra , a žltý by mal isť ku plinu na nejaký čudlík , že ked celkom uberieš tak vyskratuje okruh a vtedy má zhasnúť .

Aspon tak som to vydel u svokra.

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Sob, 26.03.2016, 21:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
finder píše:

Nejaka idea kde je pes zakopany ?

A vlastne v com je problem?Motor nezhasina?Nestartuje?Nejde?

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 26.03.2016, 22:19
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58
Príspevky: 173
Bydlisko: Bytča
Odpoveď s citáciou
To co ide na G je napajanie zapalovania. Ked ho vyskratuješ na kostu (uzemníš alebo prostie znuluješ) agzat zhasne

_________________
Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16


Sob, 26.03.2016, 22:25
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Potrebujem zapojit svetla, na kable na to urcene ...a je tam - nichts ...
A netusim preco ...

Samotna prevadzka traktora je ok ..


Sob, 26.03.2016, 23:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Zober merak a premeraj na vystupoch toho alternatora alebo dynama kde je napatie a mas vystupne napatie nie? na budenie by mal byt jeden vodic


Sob, 26.03.2016, 23:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
dynamo je sucast rotora, skryteho pod ventilatorom.
Mohol by som skusit tocit rukou, pri vybratej sviecke a rozobratom stave ...
Co sa tyka budenia, ma to dva svetelne poly, jeden impulzny, a jeden oznaceny ako zapalovaci uplny ...
(prave ten zapalovaci uplny sa tym skratovanim od kostry odpoji z cinnosti a traktor zdochne).
Ak uvazime, ze rotor je spolocny a funkcny, nechapem preco dve cievky idu a dve nie (ak nie su obe naraz v prdeli).
(zrovna tie svetelne).

co som este zaregistroval .. tie dve funckne nemaju na kostru prepojenie ... ako by som to lepsie - nemaju styk s kostrou ...
(merak tychto polov voci kostre je ticho).
A tie svetelne hej ... (ale mozno to tak ma byt, ale hlava mi to neberie, k comu by to bolo dobre ...).
Hladal som v katalogu nahradnych dielov nejaku podlozku, ktora by to odizolovala, ale nic tam tak nie je ... Takze zlozene to je asi dobre .. Nakoniec zistim, ze su fakt v prdeli ... :-)

Napadlo ma jednu cievku odsrobovat, a skusit mimo spolocneho drziaka statora ... ale - ak by som zistil, ze je to takto funckne, ked sa to budem snazit zasrobovat zase do drziaka, aj ked zaizlovovane, zase len srobmi spravim kontakt na kostru .... Takze tudy cesta nevede ...


Ned, 27.03.2016, 0:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Tu si to pozeral?

http://www.agzat.sk/obchod/cid/63/categ ... ator.xhtml

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Ned, 27.03.2016, 9:13
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
V tej scheme to mas namalovane dako blbe.Zlty ide aj na svetlo a druhy zlty na impulzovy pin na jednotke.To su tam 2 zlte?Mna napada,ze ak ti tie svetelne cievky nevyrabaju stavu,tak mas bud pretrhnuty drot,alebo su zle ukostrene,ak niesu zhorene.Ale to by si zavonal,navyse ak maju okolo 5 ohmu,tak musia vyrabat.Budenie tam ziadne nemas,je to primitivne magneto.Ale skus rozpojit drot,co spaja obidve tie cievky,co su na vyssi vykon,ci budu davat samostatne.Ak ano,musis vystupy z nich usmernit a az potom spojit.Dakedy to zvykne blbnut a tato uprava vie pomoct.Inak,ukostrene musia byt vsetky tie cievky.


Ned, 27.03.2016, 10:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 24.06.2011, 15:23
Príspevky: 71
Bydlisko: stará ľubovňa
Odpoveď s citáciou
daj dole ventilator a pozri ci sa nahodou niektore vinutie nedotyka magneta alebo cele nema uz volu
agzatov som mal rozobratych uz asi aj stovky ale nikdy som neriesil svetla :roll:

_________________
DI 300Tdi KM2 255/85R16, EP 9.0, 2" lift, BL, rozsirovacie podlozky 3cm, safari snorchel, BL, drobnosti...
def 90 300Tdi offroad na predaj
3 uzavierky http://gibsonsg.rajce.idnes.cz/disco_stewie/
mini mpi 98


Ned, 27.03.2016, 12:46
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Schemu som vylepil len na ukazku, celkovo mam k dizpozicii 3 rozne :-D
Od svetelnych (su oproti sebe, poviem to sprosto ze na 6 a 12 hodinach), idu zelene vodice.
Na 3 hodinach je cerveny (impulzny uplny), a pod nim (cize tiez na 3 hodinach), zlty (impulzny).
No a samozrejme biela kostra.
Biely, zlty a cerveny koncia v polovodicovej jednotke.
2 zelene + 1 biely v kablovom zvezku, bez zasuvky (samizda tam kedysi bola, ale to nehra ulohu).

Magnet sa samozrejme volne toci, inac by poly (cievky) donho vyrypali ryhy ...
Pod pojmom volne toci, neznamena, ze zase je 1 cm vzdialeny. (nemeral som to, ale asi je to nastavene na vzdialenost ako ma byt).

Keby som nevedel nic namerat nic len na svetelnych - ok.
Ale ja nie som schopny namerat nic ani na ostatnych (A ano, merak je ok).
Napriek tomu si traktorik zvesela bufka ... Som z toho na prasky ...


Uto, 29.03.2016, 8:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Blba otazka...mas merak prepnuty na striedavy prud :oops: ?Je rucickovy,alebo digi?Dakedy,ked nechce digimerak merat budiace,alebo impulzne napetie,pomoze tam dat diodku a kondik a potom sa to uz da odmerat.Odpor si meral priamo na cievkach,ci az na kabloch?Mozes mat kludne zoxidovane dotykove plosky cievok na kostru,pripadne dotyk celeho statora na kostru....Tych 200-300V,co vyraba budiaca cievka,moze kludne prejst do riadiacky,ale 12V uz nemusi,ak je tam oxid.


Uto, 29.03.2016, 9:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Striedavy - ha, trefa. Rozmyslal som, ci to niekto napise ...
Prubnem este raz ... Nebol som si isty, ci je elektroinstalacia striedava alebo jednosmerna ...
cievky som meral priamo. Merak je digi ..

Ale, aj tak mi ziarovka nesvietila (to na margo zle prepnuteho meraka).
Bolo mi aj divne, ze mi na striedavom napeti lietaju hodnoty nad 12 (16 a viac) V, a povedal som si, ze to je blbost, ze to ani auto nema ...

Este by ma zaujimalo, ci tam nameram 6 ci 12V ,,, v jednej scheme tak, v inej inak ... (ale to uz je len vec spravnej ziarovky).


Uto, 29.03.2016, 10:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Ono je to primitivne magneto bez regulacie= striedavy prud(a cim vyssie tocky,tym viac voltov),tak spicky ti na svetelnych cievkach mozu behat az okolo 20V a na tej,co nabija kondik,by malo byt aspon 200V.Na tej riadiacej byva myslim,do 15V,ale to som si nie isty.Len si skontroluj,ci tam nemas tie oxidy...par miliamper ti do meraka moze prejst a merak ti bude merat napetie naprazdno,ale ampere uz neprejdu a ziarovku ti nerozsvieti.
Tie rozlicne schemy....na niektorom motore mozu byt tie cievky zapojene za sebou,na druhom vedla seba...asi zalezi,ci chceli pouzit 6,alebo 12V ziarovky.
Ak su za sebou,tak by si mal merat odpor medzi nimi a napetie by malo byt na tych drotoch proti sebe,ale nebude na nich proti kostre.Ved poskusaj :wink: ,mozno sa stym uz dakto hral.


Uto, 29.03.2016, 12:37
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: