4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Agzat - elektrika http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=76&t=21342 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Milan [ Sob, 26.03.2016, 21:10 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Masinu nemam doma ze by som pozrel ako to je ale stalo sa mi aj takto.Tiez motor neisiel ako mal,este tak na volnobeh a skapinalo to po pridani plinu.Kupil som novu riadiacu jednotku a to iste.Bol som z toho v riti.V aute som mal pre kamosa riadiacu z Babety 210 a foter ze vyskusajme to.No nedrblo ma?Motor isiel lepsie ako novy.Len sa prerobili koncovky na okruhle. |
Autor: | tibik [ Sob, 26.03.2016, 21:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
zelený by mal byť kostra , a žltý by mal isť ku plinu na nejaký čudlík , že ked celkom uberieš tak vyskratuje okruh a vtedy má zhasnúť . Aspon tak som to vydel u svokra. |
Autor: | Milan [ Sob, 26.03.2016, 22:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
finder píše: Nejaka idea kde je pes zakopany ? A vlastne v com je problem?Motor nezhasina?Nestartuje?Nejde? |
Autor: | mito.al [ Sob, 26.03.2016, 22:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
To co ide na G je napajanie zapalovania. Ked ho vyskratuješ na kostu (uzemníš alebo prostie znuluješ) agzat zhasne |
Autor: | finder [ Sob, 26.03.2016, 23:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Potrebujem zapojit svetla, na kable na to urcene ...a je tam - nichts ... A netusim preco ... Samotna prevadzka traktora je ok .. |
Autor: | JOE66 [ Sob, 26.03.2016, 23:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Zober merak a premeraj na vystupoch toho alternatora alebo dynama kde je napatie a mas vystupne napatie nie? na budenie by mal byt jeden vodic |
Autor: | finder [ Ned, 27.03.2016, 0:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
dynamo je sucast rotora, skryteho pod ventilatorom. Mohol by som skusit tocit rukou, pri vybratej sviecke a rozobratom stave ... Co sa tyka budenia, ma to dva svetelne poly, jeden impulzny, a jeden oznaceny ako zapalovaci uplny ... (prave ten zapalovaci uplny sa tym skratovanim od kostry odpoji z cinnosti a traktor zdochne). Ak uvazime, ze rotor je spolocny a funkcny, nechapem preco dve cievky idu a dve nie (ak nie su obe naraz v prdeli). (zrovna tie svetelne). co som este zaregistroval .. tie dve funckne nemaju na kostru prepojenie ... ako by som to lepsie - nemaju styk s kostrou ... (merak tychto polov voci kostre je ticho). A tie svetelne hej ... (ale mozno to tak ma byt, ale hlava mi to neberie, k comu by to bolo dobre ...). Hladal som v katalogu nahradnych dielov nejaku podlozku, ktora by to odizolovala, ale nic tam tak nie je ... Takze zlozene to je asi dobre .. Nakoniec zistim, ze su fakt v prdeli ... ![]() Napadlo ma jednu cievku odsrobovat, a skusit mimo spolocneho drziaka statora ... ale - ak by som zistil, ze je to takto funckne, ked sa to budem snazit zasrobovat zase do drziaka, aj ked zaizlovovane, zase len srobmi spravim kontakt na kostru .... Takze tudy cesta nevede ... |
Autor: | bull4x4 [ Ned, 27.03.2016, 9:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Tu si to pozeral? http://www.agzat.sk/obchod/cid/63/categ ... ator.xhtml |
Autor: | bahno [ Ned, 27.03.2016, 10:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
V tej scheme to mas namalovane dako blbe.Zlty ide aj na svetlo a druhy zlty na impulzovy pin na jednotke.To su tam 2 zlte?Mna napada,ze ak ti tie svetelne cievky nevyrabaju stavu,tak mas bud pretrhnuty drot,alebo su zle ukostrene,ak niesu zhorene.Ale to by si zavonal,navyse ak maju okolo 5 ohmu,tak musia vyrabat.Budenie tam ziadne nemas,je to primitivne magneto.Ale skus rozpojit drot,co spaja obidve tie cievky,co su na vyssi vykon,ci budu davat samostatne.Ak ano,musis vystupy z nich usmernit a az potom spojit.Dakedy to zvykne blbnut a tato uprava vie pomoct.Inak,ukostrene musia byt vsetky tie cievky. |
Autor: | gibson [ Ned, 27.03.2016, 12:46 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
daj dole ventilator a pozri ci sa nahodou niektore vinutie nedotyka magneta alebo cele nema uz volu agzatov som mal rozobratych uz asi aj stovky ale nikdy som neriesil svetla ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 29.03.2016, 8:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Schemu som vylepil len na ukazku, celkovo mam k dizpozicii 3 rozne ![]() Od svetelnych (su oproti sebe, poviem to sprosto ze na 6 a 12 hodinach), idu zelene vodice. Na 3 hodinach je cerveny (impulzny uplny), a pod nim (cize tiez na 3 hodinach), zlty (impulzny). No a samozrejme biela kostra. Biely, zlty a cerveny koncia v polovodicovej jednotke. 2 zelene + 1 biely v kablovom zvezku, bez zasuvky (samizda tam kedysi bola, ale to nehra ulohu). Magnet sa samozrejme volne toci, inac by poly (cievky) donho vyrypali ryhy ... Pod pojmom volne toci, neznamena, ze zase je 1 cm vzdialeny. (nemeral som to, ale asi je to nastavene na vzdialenost ako ma byt). Keby som nevedel nic namerat nic len na svetelnych - ok. Ale ja nie som schopny namerat nic ani na ostatnych (A ano, merak je ok). Napriek tomu si traktorik zvesela bufka ... Som z toho na prasky ... |
Autor: | bahno [ Uto, 29.03.2016, 9:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Blba otazka...mas merak prepnuty na striedavy prud ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 29.03.2016, 10:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Striedavy - ha, trefa. Rozmyslal som, ci to niekto napise ... Prubnem este raz ... Nebol som si isty, ci je elektroinstalacia striedava alebo jednosmerna ... cievky som meral priamo. Merak je digi .. Ale, aj tak mi ziarovka nesvietila (to na margo zle prepnuteho meraka). Bolo mi aj divne, ze mi na striedavom napeti lietaju hodnoty nad 12 (16 a viac) V, a povedal som si, ze to je blbost, ze to ani auto nema ... Este by ma zaujimalo, ci tam nameram 6 ci 12V ,,, v jednej scheme tak, v inej inak ... (ale to uz je len vec spravnej ziarovky). |
Autor: | bahno [ Uto, 29.03.2016, 12:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Agzat - elektrika |
Ono je to primitivne magneto bez regulacie= striedavy prud(a cim vyssie tocky,tym viac voltov),tak spicky ti na svetelnych cievkach mozu behat az okolo 20V a na tej,co nabija kondik,by malo byt aspon 200V.Na tej riadiacej byva myslim,do 15V,ale to som si nie isty.Len si skontroluj,ci tam nemas tie oxidy...par miliamper ti do meraka moze prejst a merak ti bude merat napetie naprazdno,ale ampere uz neprejdu a ziarovku ti nerozsvieti. Tie rozlicne schemy....na niektorom motore mozu byt tie cievky zapojene za sebou,na druhom vedla seba...asi zalezi,ci chceli pouzit 6,alebo 12V ziarovky. Ak su za sebou,tak by si mal merat odpor medzi nimi a napetie by malo byt na tych drotoch proti sebe,ale nebude na nich proti kostre.Ved poskusaj ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |