Dnes je nedela 22. decembra 2024, meniny má Adela a zajtra Nadežda
Autor |
Správa |
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
Spravne Lukas4x4, ja tiez nepoznam ziadne turbo ktore by bolo ochladzovane palivom. Existuju len niektore turba ktore su naviac chladene vodou.
V dnesnych motoroch nejde ziadna bohata zmes do vyfuku len tak aby vysla vyfukom, riadiaca jednotka davkuje palivo tak aby doslo k jeho uplnemu spaleniu. Vynimka je len pri motoroch s DPF filtrom, kedy pri jeho regeneracii dochadza k tzv povstreku paliva za HU z dovodu jeho spalovania v DPF filtri - je to ucelovo riadeny proces kedy nespalene palivo ide z motora do vyfuku ale nie je jeho ucelom chladit turbo. To sa chladi bezanim motora na volnobeh, tym znizis jeho otacky na min, klesne aj teplota oleja a dobeh turba po vypnuti motora je velmi kratky. Niekto tu pisal ze pred vypnutim motora prida plyn a vypne zapalovanie - moze zacat kopat hrob pre svoje turbo.
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Str, 26.09.2012, 16:32 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
uz som sa zlakol, ze som nieco prehliadol pri skoleniach;-)
bull4x4 jeden z mala rezimov kedy su vyfukove plyny extremne horuce su pri diesloch nizsie otacky s vysokym podielom vzduchu v zmesi. toto sa pri modernejsich autach riesi EGRom a skrtiacou klapkou. nejake chladenie sa vsak neriesi, ide tu len o emisie (NOx)...
inak davkuje palivo RJ sakra presne, aby sa vsetko spalilo. inak by si sama zanasala DPF a ine filtre. jedina vynimka su regeneracie...
|
Str, 26.09.2012, 17:10 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
ked to najdem, pastnem to sem
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 26.09.2012, 20:59 |
|
|
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1036 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
mne odislo turbo tak ze stvrdlo gufero na sani teda na propele sania a motor tahal do spalovacieho priestoru olej z motora
takze islo do srotu
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Štv, 27.09.2012, 7:43 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
bull4x4 píše: ked to najdem, pastnem to sem
ok, rad sa poucim;-)
|
Štv, 27.09.2012, 12:31 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
no v mojej hlave sa to asi nezrodilo a predpokladam, ze asi ani jeden z Vas nie je konstrukter z BMW, ktori sa k tejto teme vyjadrovali
len to neviem najst na nete, musim pozriet v casakoch
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 27.09.2012, 14:16 |
|
|
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
bull4x4 píše: no v mojej hlave sa to asi nezrodilo a predpokladam, ze asi ani jeden z Vas nie je konstrukter z BMW, ktori sa k tejto teme vyjadrovali len to neviem najst na nete, musim pozriet v casakoch
asi ani nenajdeš možno mysleli uplne inakšie chladenie palivom napr. že nafta ide najprv na ochladenie turba a potom nasledne do trysiek a do motora, inak asi tažko
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Štv, 27.09.2012, 17:57 |
|
|
miggy
Učeň
Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31 Príspevky: 82 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Ináč regenerácia DPF sa rieši aj ďalším vstrekovačom vo výfukovom potrubí. RJ vtedy nevstrekuje žiadne palivo naviac pred HÚ ale toto je vstreknuté do výfukového potrubia. Ale to len tak mimochodom.
_________________Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP)
|
Štv, 27.09.2012, 18:27 |
|
|
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
miggy píše: Ináč regenerácia DPF sa rieši aj ďalším vstrekovačom vo výfukovom potrubí. RJ vtedy nevstrekuje žiadne palivo naviac pred HÚ ale toto je vstreknuté do výfukového potrubia. Ale to len tak mimochodom. ale určite to nieje koli chladeniu turba
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Štv, 27.09.2012, 18:35 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Lukas, ver tomu, ze najdem. Mozno nie hned, ale najdem. skor mam ten problem, ze len od zaciatku tohto roku mam zo 40 - 50 casakov
edit: http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765
Tu je spominane ochladzovanie bohatsou zmesou" jak dal"
budem hladat ten clanok, kde je to popisane presnejsie a konkretnejsie
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 27.09.2012, 19:48 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
"V současnosti je při maximálním výkonu motoru nastavena bohatá směs (lambda 0,75-0,85), protože část paliva musí chladit spalovací prostor."
myslis toto? to sa turba netyka, je to chladenie valcov...
|
Pia, 28.09.2012, 9:25 |
|
|
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
bull4x4 píše: Lukas, ver tomu, ze najdem. Mozno nie hned, ale najdem. skor mam ten problem, ze len od zaciatku tohto roku mam zo 40 - 50 casakov edit: http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765 Tu je spominane ochladzovanie bohatsou zmesou" jak dal" budem hladat ten clanok, kde je to popisane presnejsie a konkretnejsie
tak sem skopíruj čo píšu presne lebo sa mi to nechce čítat.
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Pia, 28.09.2012, 9:43 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
LUKAS4x4 píše: tak sem skopíruj čo píšu presne lebo sa mi to nechce čítat.
vid moj prispevok;-)
|
Pia, 28.09.2012, 10:25 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
V princípe je turbodúchadlo pomerne jednoduchý prúdový stroj.
Dúchadlo (tiež ľudovo kompresor) je umiestnený v saní a ohrieva sa len prestupom tepla, lebo miera stlačenia vzduchu a teda nárast teploty je na automobilovom dúchadle relatívne nízky z hľadiska namáhania materiálu.
Turbína, ktorá kompresné dúchadlo poháňa je roztáčaná výfukovými plynmi, teda zúžitkuje teplotu a tlak výfukových plynov. Tu dochádza pri odovzdávaní energie k vysokým teplotám (teplotný a tlakový spád na turbíne určuje výkon turbíny) a v kombinácii s veľmi vysokými otáčkami potrebnými pre účinnosť dúchadla je potrebné pomerne veľmi výkonné mazanie ložísk. Olej tu má 2 úlohy, mazanie a chladenie. Ak nestačí, dáva sa doplnkové chladenie vodou.
Kľúčové je aj rovnomerné ohrievanie/chladenie telesa turbodúchadla, lebo pri nerovnomernom procese dochádza k rozdielnej deformácii a buď sa stráca výkon (pri zvýšení tolerancií v plynovom trakte) alebo môže dôjsť až deštrukcii turbíny pri prudkom ochladení telesa a znížení vzdialeností medzi rotorom a statorom turbíny (pri takých 150 000 ot/min stačí minimálny kontakt).
Mimochodom, nezhoreté palivo na turbíne by mohlo za určitých okolností akurát zvýšiť výkon turbíny (horenie, teda vyšší teplotný a tlakový spád) a jej ďalší nežiadúci ohrev.
Takže ak sa jedná o chladenie palivom, mohlo by ísť zrejme o rovnaký princíp ako s chladiacou zmesou.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 28.09.2012, 10:38 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
V současnosti je při maximálním výkonu motoru nastavena bohatá směs (lambda 0,75-0,85), protože část paliva musí chladit spalovací prostor. Snížením součinitele lambda na hodnotu 0,9-1,0 by bylo možno získat u zážehového motoru úsporu paliva až 20%. Tato změna s sebou přináší mj. zvýšení teploty výfukových plynů až k 1050°C (tedy hodnoty reálné jen pro novou generaci turbodmychadel a to přirozeně bez VGT).
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pia, 28.09.2012, 14:15 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|