Dnes je nedela 22. decembra 2024, meniny má Adela a zajtra Nadežda
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ano Rasťo, to sedí. Ani slovo o chladení turba palivom.
Fakt, že zmes chudobnejšia horí pri vyššej teplote je jasný a známy aj pri motoroch bez turba už dávno. Takže ide len o to, aby motor neprodukoval príliš prehriate výfukové plyny, to je všetko - ale toto sa deje len pri maximálnom výkone motora. Inak súčasné motory s riadeným spaľovaním vyžadujú stechiometrickú zmes Lambda 1,0 teda asi 15kg vzduchu na kg paliva a stará sa o to práve tá Lambda sonda.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 28.09.2012, 14:48 |
|
|
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
Ani ja som v tom clanku nenasiel ziadnu informaciu o chladeni turba bohatsou zmesou. Treba rozlisovat spalovaci priestor a turbo.
Sorry miggy len tak aj ja mimochodom:
DPF filter nema nic spolocne s nejakym vstekovacom vo vyfukovom potrubi, mas to pomylene so systemom AdBlue. Ten ventil co spominas je az za DPF fitrom a vstrekuje mocovinu do vyfukoveho potrubia pred tzv. SCR-katalyzator ktory redukuje NOx.
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Pia, 28.09.2012, 16:57 |
|
|
miggy
Učeň
Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31 Príspevky: 82 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Asi máš pravdu, ale prisahal by som, že som o tom niekde čítal. No neviem nič také na nete nájsť, takže môj príspevok pokladajte za bezpredmetný.
_________________Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP)
|
Sob, 29.09.2012, 9:22 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
boli verzie motorov s DPF, ktore mali vstrekovac na naftu vo vyfukovom potrubi, pretoze konstrukcia motora neumoznovala dostatocne po-vstreky na regenraciu, mam pocit ze sa to hlavne tyka unit-injection systemov...
|
Sob, 29.09.2012, 23:38 |
|
|
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
ok moze byt ja take motory nepoznam, u koncernu Volkswagen kvoli tomu skoncili svoju zivotnost motory PD, lebo nedokazali vstrekovat po HU pozadovane mnozsto paliva pre DPF filter a tym nedokazali splnit normu EU5.
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Ned, 30.09.2012, 21:34 |
|
|
agos
Učeň
Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17 Príspevky: 56 Bydlisko: BB
|
čo ja viem tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost.... chuda turbo.... pri volnobehu nam olejove čerpadlo čerpa menej paliva takže sa olej skorej ochladí vo vani (netyka sa aut s olejovím chladičom) a s vani ide na turbomotore sa da povedat k turbu ako prvemu..... takze jednoznacne chladit na volnobehu...a aby ste to neprehanali turbo funguje na základe dvoch vecí a to stlačania vzduchu a termodynamickému spádu (rozdiel teploty v sacej a vyfukovej čast turba )
|
Uto, 19.02.2013, 22:55 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7972 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
agos tak s tymto co si pisal plne suhlasim a je to tak------
tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost...
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 20.02.2013, 16:22 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 20.02.2013, 16:25 |
|
|
agos
Učeň
Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17 Príspevky: 56 Bydlisko: BB
|
bull4x4 píše: chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora aj tak sa mi to nejak nezdá... pridaním palivom ovplyvnujes sa da povedat iba teplotu odpadu ktory ide cez vyfukovy ventil kanal...do vyfukovej časti turba... a logicky viac paliva väčšia teplota lebo to vsetko zhori..a ak by ho bolo o dost viac horelo by este aj vo vyfukovom kanali...a ak este viac prechlastavalo by motor... co by nebolo idealne a vypovedala by vyfukova turbína kedže je to najhorucejšia čast turba a dostala by sa na nu kvapka chladnejsej nafty tak by ju rozdrapilo..... to je moja uvaha....
|
Str, 20.02.2013, 19:59 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
zhori, len tolko, kolko pridas kysliku
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 20.02.2013, 20:46 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Kde v riti sa píše, že sa dá chladiť turbo na diesli inak ako na voľnobehu? Som aj hľadal, ale jaksi na goglovi nemajú a ani na bingu a ...... asi jedine na http://www.tuzing.cz PS -- Čo ja poznám, tak akurátok chladenie turba vodou poprípade olejom z motora...... inak sa o turbínky nikto nestará.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Str, 20.02.2013, 21:16 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
uz ma to nebavi, ale...kedze sa to nikomu nechce citat V neposlední řadě dělají inženýrům starosti vysoké teploty výfukových plynů na výstupu z motoru (při maximálních zatíženích se aplikuje bohatá směs, která výfukové plyny ochlazuje). Omezení teplot musí být provedeno s ohledem na životnost turbíny (u přeplňování turbodmychadlem) i správnou funkci katalyzátoru. http://www.auto.cz/preplnovani-1-dil-te ... vani-16778
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 20.02.2013, 21:52 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Určite sa v tom článku nejedná o zážihovom motore? Lebo diesel ....
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Str, 20.02.2013, 22:06 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny, a kedze chudobnejsia zmes ma vyssie teploty spalovania automaticky je tym viac zatazena vyfukova cast turba. Pridavanim bohatsej zmesi pri plnom zatazeni su spaliny oproti tomu istemu zatazeniu pri zmesi chudobnej relativne chladnejsie a vyfukova cast turba menej teplotne zatazena. Skoda ze sa tu nerozoznavaju terminy chladenie turba (v prevadzke), a dochladzovane turba.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Štv, 21.02.2013, 10:28 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
bacaono píše: Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny pozri si výfuk koncernového TSI, je čierny ako mal diesel pred 20 rokmi, a keď ideš za ním po diaľnici tak doslova je cítiť ako sa leje nespálený benzín z výfuku. Takže možno v čiastočnej záťaži, ale na plný plyn tam vstrekovače lejú naplno.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 21.02.2013, 22:20 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|