4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

mechanická uzávierka M461
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=8&t=12111
Stránka 2 z 3

Autor:  Peter 69 [ Str, 05.01.2011, 19:59 ]
Predmet príspevku: 

Sa tiež hlásim do poradovníka :D

Autor:  tchor552 [ Str, 05.01.2011, 21:20 ]
Predmet príspevku:  uzavierka

ak bude dobra cena aj ja .

Autor:  YJ KAO [ Štv, 06.01.2011, 2:05 ]
Predmet príspevku:  mechanická uzávierka M461

Táááák záhada vyhryzávania zubov čiastočne vyriešená!
Je nevyhnutné rozdelovať dva druhy diffov na M461- to jest zubovanie hrušky predného a zadného diffu !!!

- ono to síce znie komicky a všeobecne sa vie že (hovorí sa ) že tam nie je rozdiel, ale je v otočení zubov na hruške akosi všetci ktorí nám radia na to zabúdajú- funguje to nasledovne - ak do zadného difu osadíte predný pri jazde do predu pôsobí na hrušku sila odstredivo takým spôsobom, že rotáciou hrušky nezatvára kôš a tým nezoviera do kopy jednotlivé planety, ako aj satelity, ale naopak otvára celý kôš s opačným zubovaním na hruške a tým vytláča jednotlivé súkolia od seba - potom stačí malá vôla čo u používaných diffov nieje žiadna výnimočnosť a zuby súkolia do seba zapadajú len okrajovo, nebodaj sa Vám stane že Vám zložia dif tak že ešte otočia domec koša opačne (ako sa to stalo mne) no a už stačí len trochu pridať motoru, aby sa pohol trochu strmejším postaveném na ktoré sú zvyknutý bruchoplazníci a k vyhryzeniu planetov a satalitov nie ste ďaleko!!!

Následne vzniká názor, ako sú M461 slabé diffy ale opak je pravdou-

Mám Wranu o 1,8tony na 35" x12,5" pneu 4,0L o 187koňoch a za krúták sa tiež nehambím- tým nechcem machrovať ,ale demonštrovať že nejazdím na ľahkom prípadne slabom motore, ktorý nemá nárok odstrihnúť poloosy, prípadne inú časť nápravy a myslím si že to diffy bez väčších problémov ustoja (podotýkam že najväčšie pnutie je na poloosy, v hruške (ktoré som nikdy nevysral) a nie na planetoch so satelitmi(toto vždy odyšlo) a prevody vždy vydržali!
Takže z dedukcie vyplýva :

Problém je nedôsledné zloženie diffov so slabým vymedzením vôlí súkolia a podcenenie zámeny predného a zadného diffu s alibizmom že to pasuje!!!

To Robo :
platí čo si povedal je to originál, ale z 240(keby som mal osadené tieto nápravy samozrejmä dobré riešenie), ale nie je to origo na M461 a prefrézovanie poloosí je síce bezproblémové na tisíc-hran pretože z 35mm priemeru poloosy (M461) na 32mm (ARO 240,UAZ 69.....a ostatné) je dostatok materiálu.

Nevýhodou je, že vždy by si mal mať pripravenú minimálne jednu z každého typu poloosy v rezerve pretože sa ti môže lámať, prípadne vysrať ozubenie - u ľahších vozidiel s tenšími pneu, prípadne slabších motoroch síce menšia pravdepodobnosť, ale je!
Vždy odchádza najslabší článok a to môže byť aj nepocementovaná prefrézovaná koncovka poloosy. Tak som to videl urobené bez akej koľvek úpravy zušľachtenia ozubenia! Ak to robíš iným spôsobom sa ťa to samozrejmä netýka!

Nechcel som frézovať z poloosy, ale chcel som udržať pôvodný materiál, preto boli bez úprav.
Ten istý problém vznikal aj s volnobežkami z uazu keď ich nechávali predážkovať na 35 mm poloosy-odchádzali ako lístie, potom ich treba riešiť iným spôsobom, tak aby zostali neporušené na hrúbke materiálu s určením na 32mm ako sú vyrobené v origu.

Autor:  doricka75 [ Štv, 06.01.2011, 11:05 ]
Predmet príspevku: 

no neviem co ti kdo poradil ale rozdiel v dyfoch je len u ARA 240 a tie maju inac tocene zubi na predu a zadu, ale to je iny prevod 33x7 33x8 41x11 a ten posledny montovali aj do M461 na export. Mozes ich aste sem tam videt v televizii v spravach v najakych arabskych statoch ovesane jak vianocny stromcek z domorodymi cestovatelmi. M461 mala len jeden rozdiel v kosi ,bol uzky a novsi ten totozny z AROM 240 a tam bol rozdiel v priemeri loziska na hruske a diera na tanieri, ini rozdiel som nebadal. Obrázok v lavo 240predny-pravy 461

Autor:  YJ KAO [ Štv, 06.01.2011, 19:36 ]
Predmet príspevku:  uzávierka

no podľa mojich info je origo na M461 jediný prevod a to 36/7 čo je tá 5,1428.....
ostatné čo sa používajú sú len odnože podnikavých domokonštrukcií, nakolko sa to dá relatívne skombinovať. Mám k dispozícií všetky katalógy z doby 1945-98 tak štyri igelitky (ARO,UAZ,GAZ) a vojenské manuály
Zjavne mám iné info -možno nekompletné prípadne menej alebo viac dôvery hodné.
Tak to vidím na osobné stretko - lepšie raz vidieť ako stokrát počuť,or čítať.
Do Omšenia nie je ďaleko, ked budem zase v tn.

Autor:  blahos [ Štv, 06.01.2011, 20:48 ]
Predmet príspevku: 

tak tak chlapci dajte to do poradku,lebo aj u nas v dedine menili do traktorov z emky diferaky a neriešili či je z prednej alebo zadnej napravy tak aj ja chem vediet.

Autor:  doricka75 [ Štv, 06.01.2011, 22:23 ]
Predmet príspevku: 

No este tu mam niecoz original katalogu M461 Obrázok tento prevod pochadza pravdepodobne z ARA M-59 ktori bol predchodcom s motorom obsahu 3260ccm.,ja som sa s tymto prevodom stretol v RUMUNSKOM mikrobuse,ktori mal totozny podvozok z M461 akurat bez hnacej prednej napravy :roll: a tot cosi pre BLAHOSA Obrázok

Autor:  perysoft [ Pia, 24.01.2014, 15:02 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

Tak ako pani, ako to vyzera s tou uzavierkou na M-ku? Vymyslel niekto nieco?

Autor:  doricka75 [ Pia, 24.01.2014, 20:20 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

Co chces riesit ? Pred sviatkami som dve objednal od Hajduka z Rumunska a idu sem Obrázok

Autor:  MARF [ Sob, 25.01.2014, 12:52 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

a cena?

Autor:  doricka75 [ Sob, 25.01.2014, 16:06 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam.

Autor:  perysoft [ Pon, 27.01.2014, 21:02 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

doricka75 píše:
Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam.



co este k tomu treba?

Autor:  perysoft [ Pon, 27.01.2014, 21:02 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

a co stoji cela komplet?

Autor:  doricka75 [ Uto, 28.01.2014, 13:34 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

Obal dyferaka,tanier+pastorok (neviem aky prevod mas) a drehe planetove to tiez neviem ake poloosi mas. Ja osobne davam do 461ky napravy z 240ky. Syn ma najaky kontakt na dakeho cecha ma cele dyferaky po 400eur :smt017

Autor:  perysoft [ Str, 29.01.2014, 13:10 ]
Predmet príspevku:  Re: mechanická uzávierka M461

Mohol by si mi prosim poslat kontakt na toho Hajduka, dakujem.

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/