4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
mechanická uzávierka M461 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=8&t=12111 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Peter 69 [ Str, 05.01.2011, 19:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Sa tiež hlásim do poradovníka |
Autor: | tchor552 [ Str, 05.01.2011, 21:20 ] |
Predmet príspevku: | uzavierka |
ak bude dobra cena aj ja . |
Autor: | YJ KAO [ Štv, 06.01.2011, 2:05 ] |
Predmet príspevku: | mechanická uzávierka M461 |
Táááák záhada vyhryzávania zubov čiastočne vyriešená! Je nevyhnutné rozdelovať dva druhy diffov na M461- to jest zubovanie hrušky predného a zadného diffu !!! - ono to síce znie komicky a všeobecne sa vie že (hovorí sa ) že tam nie je rozdiel, ale je v otočení zubov na hruške akosi všetci ktorí nám radia na to zabúdajú- funguje to nasledovne - ak do zadného difu osadíte predný pri jazde do predu pôsobí na hrušku sila odstredivo takým spôsobom, že rotáciou hrušky nezatvára kôš a tým nezoviera do kopy jednotlivé planety, ako aj satelity, ale naopak otvára celý kôš s opačným zubovaním na hruške a tým vytláča jednotlivé súkolia od seba - potom stačí malá vôla čo u používaných diffov nieje žiadna výnimočnosť a zuby súkolia do seba zapadajú len okrajovo, nebodaj sa Vám stane že Vám zložia dif tak že ešte otočia domec koša opačne (ako sa to stalo mne) no a už stačí len trochu pridať motoru, aby sa pohol trochu strmejším postaveném na ktoré sú zvyknutý bruchoplazníci a k vyhryzeniu planetov a satalitov nie ste ďaleko!!! Následne vzniká názor, ako sú M461 slabé diffy ale opak je pravdou- Mám Wranu o 1,8tony na 35" x12,5" pneu 4,0L o 187koňoch a za krúták sa tiež nehambím- tým nechcem machrovať ,ale demonštrovať že nejazdím na ľahkom prípadne slabom motore, ktorý nemá nárok odstrihnúť poloosy, prípadne inú časť nápravy a myslím si že to diffy bez väčších problémov ustoja (podotýkam že najväčšie pnutie je na poloosy, v hruške (ktoré som nikdy nevysral) a nie na planetoch so satelitmi(toto vždy odyšlo) a prevody vždy vydržali! Takže z dedukcie vyplýva : Problém je nedôsledné zloženie diffov so slabým vymedzením vôlí súkolia a podcenenie zámeny predného a zadného diffu s alibizmom že to pasuje!!! To Robo : platí čo si povedal je to originál, ale z 240(keby som mal osadené tieto nápravy samozrejmä dobré riešenie), ale nie je to origo na M461 a prefrézovanie poloosí je síce bezproblémové na tisíc-hran pretože z 35mm priemeru poloosy (M461) na 32mm (ARO 240,UAZ 69.....a ostatné) je dostatok materiálu. Nevýhodou je, že vždy by si mal mať pripravenú minimálne jednu z každého typu poloosy v rezerve pretože sa ti môže lámať, prípadne vysrať ozubenie - u ľahších vozidiel s tenšími pneu, prípadne slabších motoroch síce menšia pravdepodobnosť, ale je! Vždy odchádza najslabší článok a to môže byť aj nepocementovaná prefrézovaná koncovka poloosy. Tak som to videl urobené bez akej koľvek úpravy zušľachtenia ozubenia! Ak to robíš iným spôsobom sa ťa to samozrejmä netýka! Nechcel som frézovať z poloosy, ale chcel som udržať pôvodný materiál, preto boli bez úprav. Ten istý problém vznikal aj s volnobežkami z uazu keď ich nechávali predážkovať na 35 mm poloosy-odchádzali ako lístie, potom ich treba riešiť iným spôsobom, tak aby zostali neporušené na hrúbke materiálu s určením na 32mm ako sú vyrobené v origu. |
Autor: | YJ KAO [ Štv, 06.01.2011, 19:36 ] |
Predmet príspevku: | uzávierka |
no podľa mojich info je origo na M461 jediný prevod a to 36/7 čo je tá 5,1428..... ostatné čo sa používajú sú len odnože podnikavých domokonštrukcií, nakolko sa to dá relatívne skombinovať. Mám k dispozícií všetky katalógy z doby 1945-98 tak štyri igelitky (ARO,UAZ,GAZ) a vojenské manuály Zjavne mám iné info -možno nekompletné prípadne menej alebo viac dôvery hodné. Tak to vidím na osobné stretko - lepšie raz vidieť ako stokrát počuť,or čítať. Do Omšenia nie je ďaleko, ked budem zase v tn. |
Autor: | blahos [ Štv, 06.01.2011, 20:48 ] |
Predmet príspevku: | |
tak tak chlapci dajte to do poradku,lebo aj u nas v dedine menili do traktorov z emky diferaky a neriešili či je z prednej alebo zadnej napravy tak aj ja chem vediet. |
Autor: | perysoft [ Pia, 24.01.2014, 15:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
Tak ako pani, ako to vyzera s tou uzavierkou na M-ku? Vymyslel niekto nieco? |
Autor: | doricka75 [ Pia, 24.01.2014, 20:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
Co chces riesit ? Pred sviatkami som dve objednal od Hajduka z Rumunska a idu sem |
Autor: | MARF [ Sob, 25.01.2014, 12:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
a cena? |
Autor: | doricka75 [ Sob, 25.01.2014, 16:06 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam. |
Autor: | perysoft [ Pon, 27.01.2014, 21:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
doricka75 píše: Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam. co este k tomu treba? |
Autor: | perysoft [ Pon, 27.01.2014, 21:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
a co stoji cela komplet? |
Autor: | doricka75 [ Uto, 28.01.2014, 13:34 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
Obal dyferaka,tanier+pastorok (neviem aky prevod mas) a drehe planetove to tiez neviem ake poloosi mas. Ja osobne davam do 461ky napravy z 240ky. Syn ma najaky kontakt na dakeho cecha ma cele dyferaky po 400eur |
Autor: | perysoft [ Str, 29.01.2014, 13:10 ] |
Predmet príspevku: | Re: mechanická uzávierka M461 |
Mohol by si mi prosim poslat kontakt na toho Hajduka, dakujem. |
Stránka 2 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |