4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Brzdové obloženia na ARO 461
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=8&t=1379
Stránka 1 z 3

Autor:  Jozef Joski [ Pia, 23.03.2007, 12:39 ]
Predmet príspevku:  Brzdové obloženia na ARO 461

Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať?
Nikde v literatúre som sa s tým nestretol. :smt076

Autor:  pavlik [ Pia, 23.03.2007, 22:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Brzdové obloženia na ARO 461

Jozef Joski píše:
Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať?
Nikde v literatúre som sa s tým nestretol. :smt076

Jedna pakna je nábehová v smer otáčania a druhá má krattšie obloženie na nej je tiahlo ručnej zajtra dám foto ako majú byť osadené(ak sú opačne,nebrzdí poriadne ručná a jedna pakna sa extrémne derie)

Autor:  pavlik [ Sob, 31.03.2007, 18:48 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok
červeným je označené obloženie,zeleným smer otáčania(foto aro 10)

Autor:  Jozef Joski [ Ned, 01.04.2007, 17:35 ]
Predmet príspevku: 

pavlik píše:
Obrázok
červeným je označené obloženie,zeleným smer otáčania(foto aro 10)

Dík za snahu,podľa toho obrázku by ale bola na ručnú brzdu tá väčšia (dlhšia) pakna (ak som tomu dobre porozumel).Nebolo by to logickejšie naopak,tú kratšiu ovládať pákou ručnej brzdy(pri tej istej sile vznikne na menšej ploche väčší tlak a tým aj brzdný účinok)?Pri troche fantázie je to údajne tak aj v katalogu ND vidieť? :( :cry: :cry: :cry:

Autor:  Jozef Joski [ Pia, 02.04.2010, 10:31 ]
Predmet príspevku:  brzdové obloženia

Tak už som na to prišiel.Je to celkom veda okolo tých dľžok pakní našiel som to v knihe od Pavel Husák:Motocykly s dvoudobým motorem.(kto chce už vie kde to nájsť).
Je to tam dokonale vysvetlené + schémy + obrázky,je to na 3 strany,ale stojí to zato tak urobiť.Učinnosť brzd na Are sa zlepšila úplne radikálne!Doteraz som si myslel že tie brzdy sú naprd,ale chyba bola v tých rovnako dlhých pakniach. :D

Autor:  bahno [ Pia, 02.04.2010, 13:26 ]
Predmet príspevku: 

A nemohol by si aspon nieco prezradit?

Autor:  Jozef Joski [ Sob, 03.04.2010, 9:09 ]
Predmet príspevku: 

Nevim jak,to sa nedá jednou-dvomi vetami.Ešte raz som to orečítal-je to na 5 stranách.
Zjednodušene(citujem úryvky):
-Brzy dojdeme k záveru že symetričnosť obou čelistí je naprosto nevýhodná...
-úpravu symertické brzdy...blablabla...lze jednoduše udelat i svépomocnenapr:vhodným zkrácením obloženia na úbežné čelisti k zvýšení její účinnosti,nebo nábežné k odstranení blokování...
-vyžší účinnosťbrzd je dána servoúčinkem její nábežné čelisti

A ešte Nábežná je táv smere jazdy a otáčania prvá(predná),tažko sa to opisuje,treba to vidieť.Zožen si tú knihu.Aro teraz bez problémou zadlokujem z plnej rýchlosti polovičným tlakom na pedál.

Autor:  bahno [ Sob, 03.04.2010, 9:20 ]
Predmet príspevku: 

No vidis ako ti to ide :D .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil ako je zvykom,je v prdeli :evil: Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia

Autor:  bahno [ Sob, 03.04.2010, 9:20 ]
Predmet príspevku: 

No vidis ako ti to ide :D .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil ako je zvykom,je v prdeli :evil: Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia

Autor:  Jozef Joski [ Sob, 03.04.2010, 12:00 ]
Predmet príspevku: 

Skúsim to takto-je tam 12 dier na pakni na nity(ja stále nitujem obloženia)Sú dvomi radmi po 6 dier.V podstate ignoruj tie 2 a 2 diery na koncoch pakne=nituješ len 8 nitov od stredu.Paknu urežeš asi 15 mm za nitmi a skosíš hranu.Ak máš nalepené je to 205 mm.(obloženie umiestnene symetricky)Stačí?

Autor:  bahno [ Sob, 03.04.2010, 12:56 ]
Predmet príspevku: 

Diiiiky pane kolego,to som potreboval vediet.Ja tiez vzdy oblozenie nitujem,lepu dako neverim.Ak som dobre pochopil,kratsi ma byt oblozenie smarom dopredu auta ano?

Autor:  Jozef Joski [ Sob, 03.04.2010, 18:05 ]
Predmet príspevku: 

No nepochopil,kratšia je tá zadná=úbežná=zvýšenie účinnosti.Včera som dovliekol dalšie Aro a je to tam ešte pôvodné ako som to tu opísal tak ti hodím foto.

Autor:  RENSO [ Sob, 03.04.2010, 19:11 ]
Predmet príspevku: 

veru, šmar foto, chcem to vidieť

Autor:  bahno [ Sob, 03.04.2010, 20:19 ]
Predmet príspevku: 

Smar foto celeho Ara,nech potesime oko.Ja som dnes ocesaval jedno co pojde do pece,tak som :cry:zajtra hadam skusim namontit volnobezky,tak hned aj odrezem z toho oblozenia a potom sa uz asi budem privezovat aby som nevyletel z auta ked zabrzdim

Autor:  blahos [ Sob, 03.04.2010, 20:46 ]
Predmet príspevku: 

Jozko som zvedavy aj na to foto lebo nieje to tak davno čo som nitoval všetky nove pakne na Valníku a tam boli všetky rovnako dlhe,tak som zvedavý

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/