Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Aro M461 je jasná a pochopiteľný koncepcia. Tuhé nápravy, listové péra... niet čo riešiť. Budka je klasická, dobre tuningovatelná, vysoko variabilná (plachta, laminát, s dverami alebo bez, čelné sklo sklopené alebo nie...)
Aro 240 je podivný hybryd vzišlý z úpornej snahy rumunov modernizovať. Predná náprava je zložitá a pritom vyrobená z makového kvetu. Český áristi na 240 vymieňajú predné poloosy častejšie ako olej v motore (náhradné kĺby sú spolu s lekárničkou, trojuholníkom a sadou žiaroviek súčasťou povinnej výbavy). Najmä staršie A240 majú velezáhadný štartér systém Bendix, pri ktorom som nechal značnú časť mladosti . Budka je zle navrhnutá (za prednými a nad zadnými kolesami sú vynechané hlboké úzke kapsy kde sa drží vlhko) čo spolu s biednou oceľou použitou pri výrobe spôsobuje že hrdzavie pred očami. Čelné sklo sa nedá sklopiť, bez dverí vyzerá divne. Elektroinštalácia je umelecké dielo, ktorého zlatým klincom je zoslabovací odpor ktorý stiahne svit blinkrov a brzdových svetiel keď sa zapnú svetlá (čo to dalo roboty než som zistil že to nie je chyba ale úmysel)
Pre toto všetko som bez výčitiek vymenil novšie Aro za staršie.
A zatialčo na 461 občas nostalgicky vzpomínam, za 240 mi nie je ľúto ani trocha.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 11.01.2008, 9:51 |
|
|
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1379 Bydlisko: Púchov
|
TAK TERAS PODLA MNA: emka z dobrým obutím prejde naozaj všade, aj ked nemá redukciu, taktieš kôli tuhým nápravám znesie o trochu viac, zato 240 je v terene rýchlejšia, pretože kde ide emka na jednotke 240 môže ist aj na redukovanej trojke, kôli nezávislemu predku je pohodlnejšia a spotreba je o dosť menšia, poloosi su troška slabšie kôli velkému kríženiu a aj natáčaním kolies, ako sa to zobere, v niečom je lepšia emka v niečom 240,
______________________________
ARO 240, sto krát som ho chcel predať, 100 krát som si to rozmyslel
|
Pia, 11.01.2008, 17:42 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2569 Bydlisko: Handlová
|
v terene nepotrebujes ist rychlo. potrebujes ist na 100%.
spotrebu neries. alebo nejazdi, nadavat mozes
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Pia, 11.01.2008, 19:05 |
|
|
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1379 Bydlisko: Púchov
|
Milos píše: v terene nepotrebujes ist rychlo. potrebujes ist na 100%. spotrebu neries. alebo nejazdi, nadavat mozes
ale potrebujes sa niekedy aj rozbehnut, a spotrebu?? mne je jedno, šak ja si nalejem 10L a idem ale tonci naleje 10L a po 20 minutach ho už ťahám za sebou ....
______________________________
ARO 240, sto krát som ho chcel predať, 100 krát som si to rozmyslel
Naposledy upravil pablo dňa Pia, 11.01.2008, 19:14, celkovo upravené 1
|
Pia, 11.01.2008, 19:07 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2569 Bydlisko: Handlová
|
sak sa nemusis hned na 1tke rozbiehat niekedy sa oplati vynechat ten prvy prevodovy stupen
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Pia, 11.01.2008, 19:12 |
|
|
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1379 Bydlisko: Púchov
|
Milos píše: sak sa nemusis hned na 1tke rozbiehat niekedy sa oplati vynechat ten prvy prevodovy stupen
jééj nehovorim o sebe, a nehajme toho už tak, , tončimu sme to tu iba zasrali,
______________________________
ARO 240, sto krát som ho chcel predať, 100 krát som si to rozmyslel
|
Pia, 11.01.2008, 19:14 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2569 Bydlisko: Handlová
|
sak ja som to tiez myslel ako vseobecnost.
v pohode pre prehlad mazte
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Pia, 11.01.2008, 19:21 |
|
|
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
ludo píše: chlapi nechapem jednu vec......preco ARO.???....Gaz je original.....mal som ho a malo naozaj dusu......
svata pravda
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Sob, 12.01.2008, 1:18 |
|
|
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Pri desine sa v noci neda spať lebo ho chrume hrdza.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Ned, 13.01.2008, 23:48 |
|
|
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Úlohou tvorcu triedy aro 10 bolo vyrobiť auto strednej triedy, lacný, rodinný a jednoduchý automobil. Podobné úmysly ovládali tím pracovníkov pri výrobe VW chrobák. Auto aro 10 vie milo prekvapiť v momente, keď treba využiť jeho vlastnosti v teréne. Popri týchto príjemných zážitkoch ma zarmucuje tvrdosť vyjadrení naslovovzatých odborníkov, prehliadajúcich triedu a možnú využiteľnosť automobilu.
Naposledy upravil IGI dňa Pon, 14.01.2008, 16:28, celkovo upravené 4
|
Pon, 14.01.2008, 12:22 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
IGI .... tak nejako zhruba som vyrozumel tvoje pohoršenie nad tým, že volakto zhadzuje nejakú značku.... čo máš zaiste pravdu a keď niekto kritizuje, prosím len popisovať vlastnú skúsenosť.
A teraz nám nejako súvisle objasni čo ešte máš na srdci, pretože viac som nepochopil...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 14.01.2008, 13:37 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ano Igi , porovnávať aro s patrolom sa dá , ale treba aj tú správnu kategóriu . Nie M461 z Y 61 .
K M461 je súper tu:
A zožente mi takýto pojazdný trol , za cenu / cca 15 tis./ pojazdného ARA ?
Ked sa ARO 10 vyrábalo , bolo vo východnom bloku bezkonkurenčná / snád lada niva /.
Ale dnes ?, podľa mňa na denodenné jazdenie je to vražda , už skrátka nie je tolko času , ako za komančov, tráviť svoj čas v garáži .
A súhlasím s Martinom , že človek môže povedať svoj názor , bez následovného trestu , aj keď sa to mnohým nepáči .
Len základ je povedať "myslím si " alebo " môj názor je " a tak .
Inak je to len sprosté ohováranie
Inak myslým si , že Aristi sú véélmo húževnatý a družný, a zaslužia si na dôchodok nejaký ten Patrol
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 14.01.2008, 18:23 |
|
|
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Martin4, Kapo : ÁNO.
Ešte pošetrím (ale bude to 3dv. diesel ... s lacnými dielmi, r.v. 98/GR), a nebude to hneď, ešte si užijem môjho zachovalého milášika so 16,5t kilometrami = uloženka
To dennodenné jazdenie - vražda - r.v. od 1996 -1998 s motorom Renault 1.9d resp. 1.9Td s 5 stupňovou prevodovkou alebo narodený v AMC ? (bohužiaľ to nieje môj prípad ...)
|
Uto, 15.01.2008, 9:55 |
|
|
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
no pablo k tej spotrebe, ja neviem, ved oni maju uplne skoro stejný motor! Malí razdiel v karbeci. My sme tam šrofovali zo žigulaka, a Emka jazdí do 10l/100km medzimesto. A to si mislim že je exkluzivna spotreba aj voči Y61. priamerna rýchlosť na ceste ja 80km/h, čo tiež neni najmenej, a max. cez kilo. A ak Toncimu vozidlo nechce chodit v takomto režime , aeni problem s konštrukciou Emky, ale v jeho stave. Ono generalka nespočíva vo farbe.a čo sa týka kríženia Emky si myslím, že neni na zahodenie
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Str, 16.01.2008, 1:20 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 16.01.2008, 9:35 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|