4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Spínacie relé Aro 461
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=8&t=7235
Stránka 1 z 1

Autor:  blahos [ Štv, 05.03.2009, 22:35 ]
Predmet príspevku:  Spínacie relé Aro 461

Serus chalani neviete poradiť z akeho auta alebo začo by sa dalo vymeniť spínacie rele štartera Bendix na Emke???Už som to aj vypucoval prešmirgloval a zas mi to ostalo visieť zlepené a potom blbne aj spínačka.Diky

Autor:  Kapo [ Štv, 05.03.2009, 23:06 ]
Predmet príspevku: 

No, je to v podstate silnejšie relé, alebo sa mu vraví aj selenoid.
Podobný sa používa aj na navijakoch. Tak skús u predajcov offroad doplnkov. Má aj Radoofroad v ponuke.

Alebo skús zohnať štartér z ARO 240, kde je už štartér aj z cievkou.
Len treba vymeniť ešte aj zotrvačník z tohto motora, lebo je tam opačný doraz ma pastorok.
Je to zložitejšie, ale aj lepšie riešenie.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 06.03.2009, 7:51 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
.....alebo sa mu vraví aj selenoid.


Kapo, múdro píšeš, súvsisle, až na to že to je SOLENOID, nie selenoid.

Iba že by bol vyrobený zo selénu :-D

Autor:  Kapo [ Pia, 06.03.2009, 8:07 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
......, súvsisle, až .......


A píše sa SÚV sysle. :wink:

Autor:  rustycj [ Pia, 06.03.2009, 8:14 ]
Predmet príspevku: 

kvalitnejsie ako aro mozu mat takmer vsetky starsie ameriky napr. http://www.fordpartsstl.com/cart/images ... lenoid.jpg
na lavy pin (maly) ide spinanych 12v, a 12v na pravy aktivuje cievku.

Autor:  Martin 4 [ Pia, 06.03.2009, 10:05 ]
Predmet príspevku: 

po chronických problémoch s týmže na M461 (rozborku, šmirglovanie a zborku štartéra a solenoidu som prestal rátať asi pri pätnástom pokuse) som vec doriešil nadrzáka tak, že hrubý drát šiel do štartéra cez náklaďákový odpojovač (taký ten pekný - s červenou plastovou páčkou do T) privrtaný do podlahy poblíž pravej nohy šoféra.

Štart následne prebiehal tak, že som nacukal AC pumpou trocha benzínu do komôr, zapol kľúčik a v predklonúklone vhodnou manipuláciou s odpojovačom pretočil na dostatočnú dobu štartér.

Bolo to funkčné, spoľahlivé a keby sa odpojovač aj potento, jeho demontáž, oprava alebo náhrada je podstatne jednoduchšia ako furt vyberať štartér a bebrať sa s ním.

Autor:  Kapo [ Pia, 06.03.2009, 20:13 ]
Predmet príspevku: 

Martin, teraz trochu blúzniš.

Bendixov štartér nemá solenoid na štartéri, ale uchytený na kasni. Takže netrebalo vyberať štartér. :wink:

A gaz 69 to má aj tak vyriešené najlepšie.
Nožný spínač nohou mechanicky zatlačil pastorok a zároveň sa zopol aj prúd. Po naštartovaní struna vrátila späť.
Jednoduché a bezporuchové. Ale to už je o inom.

Autor:  rustycj [ Pia, 06.03.2009, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

no veru neviem co sa moze na takomto startere poruchat okrem beznych veci (uhliky, pastorok) a ako sa predlzuje zivotnost ked sa nohou zatlaca. jedinou chybou tychto starterov je ze zeru strasne vela prudu v porovnani s modernejsimi

Autor:  Martin 4 [ Pia, 06.03.2009, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

ba neblúznim ... na 240 bol sku###ný patent Bendix :x (ten som mal tiež zopár mnoho krát rozobratý, aj veniec som obracal i menil) , ale v M461 som mal úplne normálny klasický štartér zo solenoidom, ktorý ovládal pastorok aj spínač. A práve spínač bol najbolavejšia časť, pretože sa opálili kontakty a nech som ich ošmirgloval akokoľvek opatrne, vždy sa po pár štartoch zase lepili :x :x :x .

A gázikárom som ich šlapacie štartéry bledo závidel....

Autor:  blahos [ Sob, 07.03.2009, 21:01 ]
Predmet príspevku: 

Ano už som rozmyšlal že najjednoduchšie riešenie bude štarter na pojiť bez spínacieho rele a medzi + kabel k šterteru pychnuť odpojovač baterii tak som to chcel urobi´t len ma zarazila cena 900 Sk. To je dosť myslím.

Autor:  RAIDER [ Sob, 07.03.2009, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

preco nepouzijes cievku z nejakeho stareho startera napr zo zigulaka po mensej uprave by to mozno slo???

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/