Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 09.05.2024, 5:31
Dnes je štvrtok 9. mája 2024, meniny má Roland a zajtra Viktória




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 hlava na m461 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
kolegovci mate niekto skusenost s ofrezovanim hlavy o nejake 2mm?kolko to urobi na kompresii?budem skladat rezervny motor,karburatory dam z favousa,tak nech ten benzin len tak neprejde motorom ale urobi aj nejaku pracu.


Str, 12.08.2009, 8:02
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nespekuluj s kompresiou lebo odfajcis loziska....bud ten motor poskladaj jak sa patri alebo ak chces vykonnejsi daj tam iny ktory uz je vykonnejsi..a karbec daj ziguli....skoda nebola dobra uz ked zisla z linky :roll:


Str, 12.08.2009, 8:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2mm je uz celkom dost na hocaky motor... kompresia bude vacsa, ale i intenzita vymeny tesnenia pod hlavou... to ten lepsi pripad... a skodovacky karbec je celkom dobry ale podla toho aky... jednokomoraky s1000, s100 su ako pise raider... dvojkomoraky s120, s125 su ako pise raider... ale s135, a s136, uz su celkom fajn a najlepse samozrejme t613...
t613 ma zhodnu prirubu s klasickymi dvojkomorakmi skodovackymi fabrickymi benzinovymi ...

(na mojom vrcharskom aute som stiahol 1,5.. odporuca sa max 1,7, ale to je iny motor, iny vykony, inetocky...)

_________________
www.khvmi.sk


Str, 12.08.2009, 8:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
kolegovci mate niekto skusenost s ofrezovanim hlavy o nejake 2mm?kolko to urobi na kompresii?budem skladat rezervny motor,karburatory dam z favousa,tak nech ten benzin len tak neprejde motorom ale urobi aj nejaku pracu.


Nuž podľa toho čo som videl robiť na motoroch ,nemusíš frézovať hlavu. ak chceš nejako upraviť ten motor, mohol by si odľahčiť piesty a samozrejme potom kľukovku (aby sa vyvážila nižšia hmotnosť piestov) Použiť ostrú vačku. odľahčiť zotrvačník (a to poriadne!! )
Zlepšiť plnenie vyleštením a správnym vytvarovaním sacieho potrubia, poprípade doplnením turba. Odvod splodín horenia je tiež mimoriadne dôležitý a treba sa mu venovať .

A ktovie čo ešte vlastne treba robiť okolo toho. RAIDER má pravdu s tým výkonnejším motorom. Kukni sa do inzerátov a nájdi si svoj ppc motor radšej tam.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 12.08.2009, 8:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
o loziska nemam strach,naftove motory na are maju spodok z benzinovych takze loziska by mali vydrzat.6.5 je kompresia na technicky benzin.ked nevydrzi.nestane sa nic.chcem tam mat motor origo,ale dam 2 karbose z favousa.tak sa aj skratia sacie potrubia a myslim ze to bude plnit lepsie ako 1 zo zigula.ide mi o to,ci to uz niekto frezoval,kedze hlava nema vrch a spodok v jednej rovine.


Str, 12.08.2009, 8:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je hliníková hlava?

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 12.08.2009, 8:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kym som zosmolil prispevok prislo par odpovedi,takze;stiahnut hlavu na motori ktory ma kompresiu 9 o 2mm je dost ale u kompresie 6 to zvysi mozno na 8,5 takze sa konecne vyuziju oktany v benzine.nechcem nejako zvysovat vykon ale palit 90 okt benzin v motore ktory bol navrhnuty cez vojnu je prepych.


Str, 12.08.2009, 8:52
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no este takto:co sa tyka M-ky..ak ju chces do terenu daj trebarz motor z 240 tky aj s prevodovkou novsie uz mali redukciu a mas vystarane a to auto pojde dobre....co sa tyka karbecov ja vychadzam s toho ze :za prve mam vrodenu averziu voci skodovkam :-D s tym som sa narodil aj umrem..ale:skoda ma maly obsah to zaprve,cize ak ma aracky motor 2500 a skoda nejak okolo 13OO je to uz na prvy pohlad nejaky nepomer kdezto ak ma zigulak 17OO je to uz blizsie ...a rus je rus...ja som tam bol tak viem :lol: ...a mam to vyskusane ....z novsimi skodovackymi neviem ako pise 603-ka..mi sme laborovali len po 120 tkovy,ale bolo to dost dietne

no a k tomu stahovaniu hlavy...tiez ako pise vyzsie kolega:vacsie tlaky budu ale co na to ostatne komponenty....ako bolo spomenute pojde do prec asi tesnenie...potom kruzky potom nejake to ojnicne alebo klukove lozisko...ano relly a ine specialy maju taketo upravy ale zivotnost motora je planovana na par pretekov a ide von a odznova..a to asi neni tvoja cesta,leda ze by si mal hoooodne dobrych sponzorov hehehe....takze v klude si sadni zapal si sprav si kavu a podumaj....inak hodne skusenosti s Mkami ma este Kapo,Pneukaktus alebo Joski....

ak by som to mal teda zhrnut komplexne:daj tam to co tam fabrika dala a uved do stavu eno nuno ...a bude to dobre :?: :smt006


Str, 12.08.2009, 8:55
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tunki,hlava je hlinik a kompresiu zvecsim jen stahnutim hlavy alebo dat vyrobit bombirovane piesty a zvysit tak cenu ara 2x.kde su casy ked sme do 5ooviek ohc odlievali piesty v robote.


Str, 12.08.2009, 8:56
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a kruci tu sa rozprudila debata :-D ...ano mas pravdu nieco je tam trochu predimenzovane len je teraz otazka na kolko sa trafis aby to este znieslo tu zvysenu zataz..prepocet je jedna vec a realita ovplivnena roznymi nevypocitatelnymi premennymi druha....ale moja skusenost je taka ze akonahle zasiahnes do niecoho co fungovalo aj ked za cenu istych malych strat..ocakavaj problemy a bud v strehu :D ..vid ako priklad kvazi upravy typu sak naprava je hruba dame vacsi motor a kolesa a vacse ET sak to znese..a potom sa trhaju poloosi a likviduju prevodovky gulove capi a kardany a zvislaky.....


a teraz ma asi par ludi ukamenuje :-D


Str, 12.08.2009, 9:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
raider lepsie citaj,pisem ze karbose pojdu 2 cize bude to ako origo jeden karbos na 2 valce takze prisne matematicky by to nakrmilo motor o obsahu 2,6l.takze mam este rezervu.co sa tyka fatackeho karbosa,je podla mna daleko lepsi ako rus,dava sa aj do samurajov.je to asi jeden z mala co funguje aj v naklonoch.kompresia bude asi ako skoda 120,takze tesnenia v pohode.240 je nie ziadna vyhra a prevodovka tam nic moc
.auto je na papieroch,do terenu mam ine.nevravim ze teren poznat nebude,ale ziadny brutal.moderny motor s remenom a riadiackou nechcem.pajero 2,6 ma podobnu koncepciu len kompresiu vecsiu a modernejsi karbos a o nejakych 15kw viac.aj vyvod na dif je rovnaky len uz to nebude aro


Str, 12.08.2009, 9:09
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trochu predimenzovane?pisem ze spodok ma rumun benzinak aj naftak spolocny.ten aftak ma kompresiu asi 18,takze 3x vecsiu a drzi v pohode.otacky moc hore nepojdu,ani netreba,len sa lepsie vyuzije benzin.a ked ho porazi dam iny.


Str, 12.08.2009, 9:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
inac vylestene sanie nie je to prave orechove... pretoze sa nepremiesa dokonale vzduch s benzinom.. vyfukove zvody to treba mat vylestene riadne...))) inac i zotrvak treba s rozumom, lebo potom motor nedrzi volnobeh, a napr do 3.ooo otacok je uplne mrtve.. az potom rapidne zabera...

k tomu znizovaniu.. neviem ako su tam ventily, ale aby si nepodali ruku s piestami alebo hlavou...

_________________
www.khvmi.sk


Str, 12.08.2009, 9:15
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7913
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nuz pozorne som cital tvoj prispevoook, a musim k tomu dodaat,bo nedaa mi,,, ze v ziadnom pripade hlavu nefreezuj, iba ak by bola nerovnaa dosadacia plocha,, a aj to len niekolko stotin,bo 2mm je kazdopadne strasne velaa, a doslo by k poskodeniu motora, presne tak ako ti to uz pisal RAIDER. ja tieto motore som oneho casu opravoval, este ako ucen,, su to motory FORD,, a je to prakticky polka motora z nakladneho V8 BUCEGI,,,co oneho casu rumuni kupili licenciuuu, a prve terenaky sa volali CARPATI, a pozdejsie dostali nazov M461, ,,,tento motor neni konstrukcne stavany na ktovieaky tuning, maa pomerne velky zdvih,, takze ak stes zvysit vykon motoraa, tak tam daj originalny karburator, a budes mat patricny vykon,, a samozrejma aj spotrebu,,samoozrejma ze by sa dali robit kadeake upravyy, ale by si to odniesol motor, bo je ako som uz pisal neni konstrukcne nato stavany,,ma on dobry vykon, len tam daj ten karbec co tam patryyy,a ak chces mat este vacsi vykon nez moze ti dat tento motor, tak tam daj insi motor aj s prevodovkou ako ti uz bolo radene,,a co sa tryka odlachcenia zotrvacniika, tieš pozor natoo, lachko sa moze stat ze sa odtrhne ,, a dojde k urazu,, na terenne auto to nieje vhodnee, neni to rallye..ty potrebujes siluu a n ie sprint...
a ked odlachcis zotvacniik tak nebude ti zaberat odspoduu ale len vo vyssich otackach .. :smt017

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Naposledy upravil efendi dňa Str, 12.08.2009, 9:28, celkovo upravené 1



Str, 12.08.2009, 9:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
o lesteni sania je to jasne,to sa len brusi,zotrvak odlahcovat nechcem.do piesta nie je problem zafrezovat 2mm ,takze pohoda,prosil by som niekoho kto uz hlavu stahoval na emke nech sa vyjadri. s motormi robim asi 35 rokov takze viem co si asi mozem dovolit.problem je ze emka nema spodok a vrch hlavy v rovine a pojde blbe uchytit na stol.


Str, 12.08.2009, 9:26
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: