Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 16:39
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 hlava na m461 
Autor Správa
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vädšina dielov motora 240 a M461 sú zamenitelné. Prechodový model mal dokonca stejný.

Zmena bola hlavne v karburátore /vyzeral stejne, ale 240ka mala postupne sa otvárajúce sa komory/, sacom potrubý / dvojkomorový karbec /, olejový filter, utesnenie kluky pri zotrváku semeringom /na rozdiel od starších modelov lojovou šnúrou/ a zbrúsenou hlavou kôli kompresným tlakom.

Určite nemali menší či vädší zdvih. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 12.08.2009, 21:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a cim podla teba dosiahli mensi obsah,ked oba maju vrtanie 97?


Str, 12.08.2009, 21:55
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
....že by zbrúsili hlavu ?...... :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 12.08.2009, 22:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt126 :smt126 :smt126


Str, 12.08.2009, 22:18
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kapo aj ty si prepracovany ako ja doobedu


Str, 12.08.2009, 22:20
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No zaujímavé,možno sa ozve niekto kto má 240 a napíše čo je tam v TP,inak ale kluka-vložky-ojnice sú rovnaké?Takže by mal byť aj obsah.
Dávan foto tých karburátorov.Vyzerajú zvonku rovnako ale s tým 240 robím spotrebu 13 l a s tým pôvodným nad 18 l.
Takže M 461 spriadnuté komory:

Obrázok

A z 240 spriahnuté s táhlom:

Obrázok

A ešte sa musí kôli tomu prefrézovať sacie na 461:

Obrázok


Štv, 13.08.2009, 8:44
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked je vrtanie rvnake,tak museli obsah zmensit len zdvihom.podla vypoctov by 240 mala mat o necely milimeter mensi zdvih,vychadza to asi 84 a nieco oproti 85 na emke.napohlad to musi vypadat rovnake,zmerias to len v motore ked je hlava dole.dlzka ojnice na zdvih nema vplyv.ten milimeter mozno dohnali vyssim piestom takze ak su oka v piestoch rovnake,mal by byt 240tkovy piest od oka o 1mm vyssi.nema to niekto rozobrate?alebo by to mozno mohlo byt v nejakej knizke ak niekto ma.


Štv, 13.08.2009, 9:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tunki,ten novsi typ karbosa otvara druhu komoru len mechanicky alebo ma aj podtlak?niekedy davno ked sa z ar robili traktory a naftakov bol nedostatok,dal sa tam karbos z fiata a potom nastalo cudovanie ze preco ide len na 2 valce ked s origo kerbosom siel v pohode.nikomu nenapadlo ze su tam vlastne karbose 2 :roll: preto chcem dat 2 sania ktore budu kratsie a 2 karbose z fava ktore to utaiahnu v pohode.mozes zistit tu adresu kde stahuju hlavy ale konkretne na aro?lebo najvecsi problem ju bude uchytit na stol.


Štv, 13.08.2009, 9:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To nie na mňa si mal dotaz :-) to na Joskiho si chcel :-D

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 13.08.2009, 9:22
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Druhá komora sa otvára len mechanicky,ked sa lepšie prizreš je tam taká drážka ktorá otvorí druhú komoru až ked je už prvá-tá menšia-otvorená tak do tretiny.Presne v tom momente je to nafotené.Kupodivu to funguje,ale nechcem ťa odrádzať od toho experimentu s dvomi karbošmi,to jediné som zatiaľ nevyskúšal,a som zvedavý na výsledok.Inak mám doma zbierku karbošov upravených do ara od 603 cez 1202,1203,vaz atd.a vždy to bolo len horšie.

To budeš vyrábať nové sacie potrubie?

Stále spomínaš dva karburátory na klasickom Are-je to trošku zavádzajúce lebo sú v jednom telese,ale inak je to tak.Akurát majú spoločnú plavákovú komoru a akceleračnú pumpičku.Preto treba odfrézovať tú prepážku a môžeš tam skúšať hociaký karbec.

Na tom brúsení pracujem.Včera som bol u maníka čo sa tým živí u nás v dedine a ten povedal že neni problém,ale že on by to musel robiť na brúske a to by bolo tak na 8 hodín roboty x 20 eur.Len čo sa dostanem do TT preverím tú pôvodnú fa kde to robili mne.


Štv, 13.08.2009, 10:44
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano,chcem vyrobit 2 sacie potrubia,potom ich zvarit aby boli spojene a nemohli sa posunut proti sebe,a potom cez vahadlo spojit karbose lankami.podobne ako maju motorky.nevedel som ako napisat ten origo,ci jeden dvojity alebo 2 v 1nom a preto pisem ze ma 2 karbose.je to trocha nepresne ale chapeme sa.ked pises ze najlepsie to maka s tym origo novsim,tak rozmyslam ze ho kupim a nebudem vymyslat vymyslene.tie sacie budem vyrabat az v zime ked bude cas.tvoj kamos ma asi nolmalu magnetku a na tej by sa zblaznil kym by to spravil.musi to byt segmentova bruska co naraz vezme vela materialu.teraz uz len aby bola cesta do romale nech kupim karbos a pohoda.


Štv, 13.08.2009, 12:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
potom na rok sa mozno stretneme na dakej akcii a skusis ako to taha,lebo co sa moze zdat mne ze to taha perfektne,tebe sa moze javit ze nic moc.nebudem s tym jazdit tvrdy of akurat za nim dovezieme brachovho samika a budem mu robit mitfaru


Štv, 13.08.2009, 12:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skody 1000MBG a 1000MBX, mali dve jednoduche karburatory a sania medzi sebou boli prepojene takym tunelikom este, co mozno nechcelo az take presne ladenie karburatorov, kvoli vyvazenym detonaciam .... mozno...

_________________
www.khvmi.sk


Štv, 13.08.2009, 17:56
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skoda1000MBG?? TOS TERAZ CUJEM ze boli aj takee, MBX poznam ale to druhe nee,, mas dake foto otakom?

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 13.08.2009, 19:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
auto je vlastne z vonka ako klasicka MB ... http://www.auta5p.eu/zavody/zbraslav_20 ... av_074.htm

rozdiel oproti klasickej MB je v motore dvojkarburatorovom... spominanom vykonnejsom... ))
http://www.auta5p.eu/zavody/zbraslav_20 ... av_075.htm

to sanie mozem lepsie nafotit niekde ho doma mam....

_________________
www.khvmi.sk


Štv, 13.08.2009, 19:34
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron