Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Vädšina dielov motora 240 a M461 sú zamenitelné. Prechodový model mal dokonca stejný.
Zmena bola hlavne v karburátore /vyzeral stejne, ale 240ka mala postupne sa otvárajúce sa komory/, sacom potrubý / dvojkomorový karbec /, olejový filter, utesnenie kluky pri zotrváku semeringom /na rozdiel od starších modelov lojovou šnúrou/ a zbrúsenou hlavou kôli kompresným tlakom.
Určite nemali menší či vädší zdvih.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Str, 12.08.2009, 21:46 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
a cim podla teba dosiahli mensi obsah,ked oba maju vrtanie 97?
|
Str, 12.08.2009, 21:55 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
....že by zbrúsili hlavu ?......
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Str, 12.08.2009, 22:02 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
|
Str, 12.08.2009, 22:18 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
kapo aj ty si prepracovany ako ja doobedu
|
Str, 12.08.2009, 22:20 |
|
|
Jozef Joski
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
|
No zaujímavé,možno sa ozve niekto kto má 240 a napíše čo je tam v TP,inak ale kluka-vložky-ojnice sú rovnaké?Takže by mal byť aj obsah.
Dávan foto tých karburátorov.Vyzerajú zvonku rovnako ale s tým 240 robím spotrebu 13 l a s tým pôvodným nad 18 l.
Takže M 461 spriadnuté komory:
A z 240 spriahnuté s táhlom:
A ešte sa musí kôli tomu prefrézovať sacie na 461:
|
Štv, 13.08.2009, 8:44 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
ked je vrtanie rvnake,tak museli obsah zmensit len zdvihom.podla vypoctov by 240 mala mat o necely milimeter mensi zdvih,vychadza to asi 84 a nieco oproti 85 na emke.napohlad to musi vypadat rovnake,zmerias to len v motore ked je hlava dole.dlzka ojnice na zdvih nema vplyv.ten milimeter mozno dohnali vyssim piestom takze ak su oka v piestoch rovnake,mal by byt 240tkovy piest od oka o 1mm vyssi.nema to niekto rozobrate?alebo by to mozno mohlo byt v nejakej knizke ak niekto ma.
|
Štv, 13.08.2009, 9:01 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
tunki,ten novsi typ karbosa otvara druhu komoru len mechanicky alebo ma aj podtlak?niekedy davno ked sa z ar robili traktory a naftakov bol nedostatok,dal sa tam karbos z fiata a potom nastalo cudovanie ze preco ide len na 2 valce ked s origo kerbosom siel v pohode.nikomu nenapadlo ze su tam vlastne karbose 2 preto chcem dat 2 sania ktore budu kratsie a 2 karbose z fava ktore to utaiahnu v pohode.mozes zistit tu adresu kde stahuju hlavy ale konkretne na aro?lebo najvecsi problem ju bude uchytit na stol.
|
Štv, 13.08.2009, 9:11 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
To nie na mňa si mal dotaz to na Joskiho si chcel
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Štv, 13.08.2009, 9:22 |
|
|
Jozef Joski
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
|
Druhá komora sa otvára len mechanicky,ked sa lepšie prizreš je tam taká drážka ktorá otvorí druhú komoru až ked je už prvá-tá menšia-otvorená tak do tretiny.Presne v tom momente je to nafotené.Kupodivu to funguje,ale nechcem ťa odrádzať od toho experimentu s dvomi karbošmi,to jediné som zatiaľ nevyskúšal,a som zvedavý na výsledok.Inak mám doma zbierku karbošov upravených do ara od 603 cez 1202,1203,vaz atd.a vždy to bolo len horšie.
To budeš vyrábať nové sacie potrubie?
Stále spomínaš dva karburátory na klasickom Are-je to trošku zavádzajúce lebo sú v jednom telese,ale inak je to tak.Akurát majú spoločnú plavákovú komoru a akceleračnú pumpičku.Preto treba odfrézovať tú prepážku a môžeš tam skúšať hociaký karbec.
Na tom brúsení pracujem.Včera som bol u maníka čo sa tým živí u nás v dedine a ten povedal že neni problém,ale že on by to musel robiť na brúske a to by bolo tak na 8 hodín roboty x 20 eur.Len čo sa dostanem do TT preverím tú pôvodnú fa kde to robili mne.
|
Štv, 13.08.2009, 10:44 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
ano,chcem vyrobit 2 sacie potrubia,potom ich zvarit aby boli spojene a nemohli sa posunut proti sebe,a potom cez vahadlo spojit karbose lankami.podobne ako maju motorky.nevedel som ako napisat ten origo,ci jeden dvojity alebo 2 v 1nom a preto pisem ze ma 2 karbose.je to trocha nepresne ale chapeme sa.ked pises ze najlepsie to maka s tym origo novsim,tak rozmyslam ze ho kupim a nebudem vymyslat vymyslene.tie sacie budem vyrabat az v zime ked bude cas.tvoj kamos ma asi nolmalu magnetku a na tej by sa zblaznil kym by to spravil.musi to byt segmentova bruska co naraz vezme vela materialu.teraz uz len aby bola cesta do romale nech kupim karbos a pohoda.
|
Štv, 13.08.2009, 12:23 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
potom na rok sa mozno stretneme na dakej akcii a skusis ako to taha,lebo co sa moze zdat mne ze to taha perfektne,tebe sa moze javit ze nic moc.nebudem s tym jazdit tvrdy of akurat za nim dovezieme brachovho samika a budem mu robit mitfaru
|
Štv, 13.08.2009, 12:29 |
|
|
603
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39 Príspevky: 529 Bydlisko: ba//mi
|
skody 1000MBG a 1000MBX, mali dve jednoduche karburatory a sania medzi sebou boli prepojene takym tunelikom este, co mozno nechcelo az take presne ladenie karburatorov, kvoli vyvazenym detonaciam .... mozno...
_________________www.khvmi.sk
|
Štv, 13.08.2009, 17:56 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
skoda1000MBG?? TOS TERAZ CUJEM ze boli aj takee, MBX poznam ale to druhe nee,, mas dake foto otakom?
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Štv, 13.08.2009, 19:26 |
|
|
603
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39 Príspevky: 529 Bydlisko: ba//mi
|
auto je vlastne z vonka ako klasicka MB ... http://www.auta5p.eu/zavody/zbraslav_20 ... av_074.htm
rozdiel oproti klasickej MB je v motore dvojkarburatorovom... spominanom vykonnejsom... ))
http://www.auta5p.eu/zavody/zbraslav_20 ... av_075.htm
to sanie mozem lepsie nafotit niekde ho doma mam....
_________________www.khvmi.sk
|
Štv, 13.08.2009, 19:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|