Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:36
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 hlava na m461 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
zapojím sa aj ja, ako bývalý árista. Bahno, tá hlava, čo máš odo mňa, je určite z 240tky a na 100% je liatinová.
Ja som nebol spokojný s pôvodným motorom. Bol ťažký výkon len 80k, Mk cca 160Mn a veľa žral. Tak som ho vymenil za motor Lada 1600 (VAZ 2106) s približne rovnakým výkonom, síce z nižším Mk, ale zase o 120kg ľahším. Predtým som na ňom urobil výbrus valcov +0,6mm a kľuky. Na týchto motoroch piesty idú 2mm pod úroveň bloku a tak som tie 2mm dal z bloku odfrézovať. Kompresný pomer šiel hore z 8 na 10 a tlaky na motore som nameral 15bar. Pri BA95 mal motor samozápaly. To mi nevadilo, lebo som jazdil na LPG a to má 100oktánov. Aro s týmto motorom jazdilo a ešte jazdí u iného majiteľa veľmi dobre s neveľkou spotrebou. Stačilo mi sledovať otáčkomer a v extrémoch držať otáčky od 3000 do 5500. Na druhej strane, pri malej záťaži motor s ťažkým zotrvačníkom a spojkou z ára mal plynulý ťah od 800ot. Pri jednom z výjazdov sme zdolávali dlhé, asi 20° stúpanie po širokej lúke. Kamarát, pajerista ma veľmi chcel predbehnúť s pájom 3 (2,5td intercoler). Mal som dobre zaradené a otáčky okolo 5000. Šiel povedľa asi 100m, ale nepredbehol.
Do ára vidím tiež ako dobrú alternatívu motor Volga Gaz 24. Má dobrý výkon 105k, Mk cca 200Nm, ľahký celohliník s minimálnou údržbou. Jazdil som s ním 5 rokov v gazíku 69 na LPG.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Sob, 15.08.2009, 9:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mame v klube jednu gaz 24 s motorom indenor, ten sa motnoval i do peugeotov myslim 505... teoreticky by mal bez problemov sadnut i motor 1,6 benzin (peugeot 405) alebo i 1,9 ... neviem ci niekto s tymto laboroval?

_________________
www.khvmi.sk


Sob, 15.08.2009, 10:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ten indenor bol aj v granade 2,1 D a v sierre 2,3 D. Skor sa asi pritrafi sierra ako 505-ka... My sme jednu 505 kombi 2,5TD mali cca 15 rokov dozadu, sa natahala podvalnika s autami zo Svajcu. Indenor=neznicitelny OHV diesel

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 15.08.2009, 10:30
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diky za odpovede a rady.ale povodna tema bola ci uz niekto znizoval hlavu na are a kde mu to robli.pejo,to ze je hlava hlinik som napisal v nahlom pominuti mysle :oops: myslel som vtedy na nieco ine.vypada to ze rozmery hlav su rovnake a lisi sa to tvarom spalovacieho priestoru.este raz opakujem ze nechcem menit motor za iny,auto je v origo stave a palivo v tp je benzin.riesim len tie 2 karbose,lebo vymenou sacieho potrubia nic nezmenim a ked bude treba dam tam zas sanie s origo karbosom.alebo podla rady joskiho zainvestujem do noveho origo a bude klud.ta prerabka na 2 fatacke ma vsak laka a tak uvidim v zime ci to tam nenarvem.hlavu chcem stiahnut preto aby sa lapsie vyuzili oktany a za dalsie ze navonok sa zasah do motora neprejavi.aj mne by sa v tom pacil motor z paja 2,5td alebo 3,3td patrol,aj ich mam ,ale ked je uz emka na papieroch tak ju necham origospotrebu pri tych km co nabeham neriesim.


Sob, 15.08.2009, 13:43
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Správne,nič nemeň.Ak to Aro dáš do pôvodného stavu získa na cene,ved už je to pekný veterán podľa veku,moje má 44 rokov.Tiež plánujem jedno pre Joskicu úplne pôvodné.A na zrazoch veteránov som ešte žiadne zrenovované nevidel,možno v čechách nejaké je.
Hlavu(kusovku) som musel naložiť do auta a pondelok ju berem do TT lebo je tam iný chlapík a chce to vidieť.Dám vedieť ako pochodím.


Ned, 16.08.2009, 10:33
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vyborne,zatial veeelka vdaka!nebude to celkom veteran,budu ine gumy a uzavierka z 240 ale chcem ho co najviac nechat povodne.dufam ze aj moja bahnovka sa v tom rada zvezie,na samikovi s detmi beha v pohode.


Ned, 16.08.2009, 14:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20
Príspevky: 800
Bydlisko: Lednicke Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bahno zdravím ja som dal motor Peugeot 505 2,03TD Indenor dve prevodovky a ide jak gula a spotrebička ala tuti ak chceš pozri moje prispevky viewtopic.php?t=7724&postdays=0&postorder=asc&start=15


Ned, 16.08.2009, 17:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hej pekne si to porobil,skoda ho je znicit na drevo.daj pozor aby si 2 a 3 v arovej prevodovke neradil ked budes mat v prvej jednotku.zvykne tam vylamat zuby.kolegovci na traktoroch s tym maju casto problemy.ja to mam na benzinovych papieroch,tak tam chcem zachovat origo motor.ak zozeniem naftove papiere tak tam vrazim pajero2,5 aj s prevodovkou.


Ned, 16.08.2009, 22:02
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
No tak som to obehal,žiadny problém,cena 50 eur.(za normálne zbrúsenie 27).Ostatné je na tebe.


Pon, 17.08.2009, 11:21
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vyborne,vdaka ti,takze mu staci doniest hlavu a nemusim mat starosti so ziadnymi pripravkami alebo ma chlap naklapaci stol na freze?mozes dat na seba cislo?ked pridem domov ti zavolam co a ako.teraz som v nemecku.


Uto, 18.08.2009, 17:00
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chlap má všetko,robí aj veterány(liatina a tak)Ozvi sa cez PM ked budeš v SK,dohodneme ostatné.


Uto, 18.08.2009, 18:09
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok


Uto, 18.08.2009, 18:12
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron