Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura
Zmena stáleho prevodu Patrol Y61
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
fuha, dost otazok, ak niekoho prehliadnem, pytajte sa pls...
Citácia: blato-Lubo PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 18:19 Predmet: pekne výstižne a hlavne dobre vysvetlené ako to všetko funguje a aký to má význam, akurát mi chýba ešte pohlad na to, kedže nemám vlastnú skúsenost aký to má celé vpliv tá výmena prevodov na šetrnost k autu a k spotrebe ? samozrejme auto trpi omnoho menej, laicky povedane "ide tak lahsie" spotrebu nemam presne zmeranu, nakolko kazde auto ma inu hmotnost, pneu atd, ale poviem to takto, ak zatazim upravou auto o cca 500kg nasledne mu dam o cca 13% vacsie pneu a isiel by som "na spotrebu" tak so zmenenym prevodom pri rovnakom pripade dosiahnem mensiu spotrebu... Citácia: romo11 PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 18:29 Predmet: Ako je to pri tomto prevode s hrúbkou zubov na tanieri? U Jeepov sa pri takto silných prevodoch vraj stáva, že hrúbka materiálu pri zväčšenom počte zubov natoľko oslabí, že pri extrémnom zaťažení sa zuby vylomia. Preto sa používajú nápravy s väčším bendžom a väčším priemerom tanierového kola namiesto klasickej D30 a D44. ...tu mi najtrefnejsi pripada vyrok "usti neni praha" takisto patrol nie je jeep, a preto by som tieto dve auta nerad zrovnaval, a napravy mensie ako D44 uz vobec nie... neviem o ziadnom pripade poskodenia zmeneneho prevodu ani na pneu 37" Bogger, prave dostatok vykonu, nenuti sofera robit extremne kusky ako zaradit 1. prev. stupen a rozbiehat sa stylom plny plyn a pustim spojku... Citácia: Andy NM PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 19:14 Predmet: Rado, pekne si to napisal, suvislo, az mi je to divno Len opatrne s tou 4,2 jkou Laughing Dufam, ze coskoro ti ju poskytnem na kratke testovanie presne v tej kombinaci, o ktorej si sa zmienil. Ale len pod podmienkou, ze odvolas to, ze ziadny zazrak to zas nie je Co sa tyka 4,2D vs. 2,8TD tak hlavne som sa jednym jebom zbavil rozvodoveho remena(ozubene kola), dvojhmotnostneho zotrvaku, hydrostelov ventilov, zloziteho systemu spleti hadic kurenia a chladenia, nejakej tej elektroniky a hlavne HLINIKOVEJ HLAVY, teda je tam neporovnatelne menej toho co sa moze pokurvit, nehovoriac o pristupe trebars termostatu u 2,8.... Ale co sa tyka tych prevodov, tak som jednoznacne za, keby som nemenil motor, urcite su uz tam, videl som len ten rozdiel po vymene reducky, to sa vobec neda porovnat so seriovou. ...samozrejme v tom vsetkom mas Andy pravdu, mysli vsak na to, ze ani ty nemas prevod origo z motora, ktory mas pod kapotou, tiez si spomaleny (myslim prevod ) co sa vsak zazraku tyka, som zvedavy, co povies na moju 2,8 s testom suhlasim a tesim sa nan (ze ma bude cely dalsi den asi boliet hlava, na to sa az tak netesim, ale som ochotny podstupit tuto obet) Citácia: BBMiso PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 21:03 Predmet: Rado, az mi srdce podskocilo Very Happy, ale ked som si uvedomil, ze na zimakoch by som horko tazko dosiahol stofku, som schladol Crying or Very sad . ...ano, tento staly prevod neodporucam na bezne jazdenie na mensie kolesa ako 35" dokonca pre 3,0 su idealne na expedicne jazdenie 36"-37" pneu , v kombinacii s 35" pneu stupnu otacky pri rovnakej rychlosti o cca 350... Citácia: vladlm PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 21:17 Predmet: ako by jazdila Y60 TD42 a na 33kach s tymi prevodmi?...nebol by to prilis velky skok z 4,111 na 5,42?...lebo teraz na prevodoch 4,625 vykon mi prilis nenarastol a po ceste sa to auto vlecie ako med ak by bola nejaka skusobna jazda v Liptove,tak sa hlasim asi ako traktor ze ti nenarastol vykon pri zmene na 4,625 z 4,11 je zvlastne, lebo to je dost rozdiel, menil si zaroven aj ine veci ? pneu atd ? Citácia: Patrol PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 21:44 Predmet: Rado, ako už Rasťo spomenul je nás tu dosť veľa s motorom 3.0l do roku výroby 2004 s velkým zadným diferenciálom, ktorý by sme boli ochotný investovať do takejto úpravy našich miláčikov, avšak tento materiál u teba chýba. Čo tak dovolenka do Austrálií a stať sa oficiálnym dovozcom na Slovensko? Dokonca už prebehla aj komunikácia prostredníctvom Jenkiho s týmito výrobcami cena O.K. len ten dovoz ku nám je veľmi drahý. Nerozmýšľal si nad rozšírením takejto ponuky vo svojom eshope? ...treba povedat, ze aj 3litre redukujeme celkom bezne, mne sa nejako tie zadne velke dify vyhybaju, mal som tu len par ks, kazdopadne do buducna planujeme aj toto riesit... Citácia: JOE66 PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 21:49 Predmet: Tiez som uvazoval nad tou zmenou prevodou ale ja pouzivam na cestu pneumatiky 285-75-16 a taky isty rozmer gum aj do terenu ale v T3 a motor mam 4,2benzin a128kw tiez by som bol zvedavy ako by sa zlepsili vyjazdy s inym prevodom a ci by som musel davat uz 35gumy? inak patrolGR-60 na ceste tobude dost pomale, ak sa stotoznis s cestovnou rychlostou na urovni 80-90 km/h (realnych podla GPS) potom v terene budes z toho tazit... inak na zavodaka, co si staviam idem davat tento pomaly prevod tiez na pneu 285x75x16, ale realne je cca 33,7" , trochu mam obavy, ci to nebude pomale, ale spolieham sa na pomerne velky rozsah otaciek benzinu 4,2 a spotreba mi je na tomto speciali jedno... Citácia: Milan FI PríspevokZaslal: Ut, 27.11.2012, 23:38 Predmet: Zaoberám sa tým hodnú chvíľu, aj ked ma to chytá hlavne pri takých túrach ako dnes. Jedná sa síce krátku Y 60 na 33-kách, ale so 4t za sebou (viem ,že je to dosť) je to na hranici možností motora a origo prevodov. Už som špekuloval aj nad výmenou za niečo výkonnejšie na ťahanie, ale robustnosťou sa Patrolu ťažko niečo vyrovná. Tak jak písal Rado - 4,2 by bola alternatíva, len je to nákladná záležitosť, ale ak má niekto reálne skúsenosti, ako sa správa 4,2-ka s 3,5 - 4-oma tonami, sem s nimi. Tá zmena prevodov mi pripadá ako ideálne riešenie, takže pre mňa by bola zaujímavá skúšobná jazda rovno s 3,5 tonkou za sebou.
podobny pripad ako Joe, ale v tvojom pripade si myslim, je to jedno ak to bude pomale, lebo s takym bremenom na guli aj tak nemozes ist rychlejsie ...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 28.11.2012, 12:44 |
|
|
sup.agency
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 23.03.2009, 19:28 Príspevky: 811 Bydlisko: Brezno,Banská Bystrica
|
ja som po prehodení prevodov kus jazdil na 285/75 R16 KM2 kým prišli 35ky a je to pomalé radenie mi pripomínalo defender každých 10km som radil naozaj iba 35ky
_________________http://www.wsa.sk/ všetko pre offroad a expedície
|
Str, 28.11.2012, 15:03 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
ahojte TrojLitristi a ini PATROListi
je usmevne ako sa v pravidelnych intervaloch otvara rovnaka diskusia :
viewtopic.php?t=7996&postdays=0&postorder=asc&highlight=prevody&start=0
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 867786d551
a (pre mna) prijemne vidiet , ze uz sa nepytaju jednotlivci ,ale skupiny
a (pre mna) je zaujimave vidiet ako sa zmenil Radofroadov nazor (obchodny tlak ? osobna skusenost? )
ale k veci :
po vsetkych tych radach som vymenil prevod v redukcnej ... bola to dobra volby a je pravdou , ze dvojka (v mojom AT) to vie v piesku/blate pri prudkom vyjazde udusit a kedze AT furt rozmysla po starom , tak sa trapi ALE fakt je to v terene na redukovanej podstatne lepsie, lebo tie prve Tisovce som na origo pridavke siel 1az2 a po vymene to radi az do 4ky ...
TAKZE asi
vymena prevodov zo 4,375 na 4,625 sa neda lebo rozmer difu nesedi
vymena prevodov v difoch zo 4,375 na 4,88 moze veci pomoct aj na ceste a neurobit z toho lenivu plazifku (ale nikto to nerobi = pravda Rado ?)
vymena prevodov zo 4,375 na 5,43 je rizikova , nakolko AT v terne bude jazdit furt 3ku a 4ku s prevodom pod 1 a na ceste ak budem chciet is aspon 110km/h tak to bude na 3000rpm...
no ... uvidime...
_________________ OFF the ROAD
Naposledy upravil IvoLUCKY dňa Str, 28.11.2012, 18:13, celkovo upravené 1
|
Str, 28.11.2012, 17:48 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Rado jasne, ten test musime spolu dat a potom budeme spomaleni obaja a nie len prevody
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Str, 28.11.2012, 18:06 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Romo11 píše: Ako je to pri tomto prevode s hrúbkou zubov na tanieri? U Jeepov sa pri takto silných prevodoch vraj stáva, že hrúbka materiálu pri zväčšenom počte zubov natoľko oslabí, že pri extrémnom zaťažení sa zuby vylomia. Preto sa používajú nápravy s väčším bendžom a väčším priemerom tanierového kola namiesto klasickej D30 a D44. Romo nemá to nič spoločné s hrúbkou materiálu. Vo väčšine prípadov sa vylomí zub blbým zosadením alebo prekročením technickej únosnosti tejto nápravy. 4,88 je pre Dana 30 skoro "hraničný" prevod. Táto náprava má poomerne malý obal a hruška pri veľkom prevode. vychádza veľmi malá. Navyše (hlavne pri low pinion) nápravách dochádza k rozťahovaniu obalu diferáku a tým k zväčšovaniu vôlí. Potom sa lámu zuby. Dana 30 je v sérii postavená pre 28-29" kolesá. S rozumom znesie 33". 35" je absolútna hranica a vyžaduje skúseného používateľa. Pri D44 je tento krajne hraničný limit cca na 37" Aspoň tak to platí pre Jeep s MOTOROM RADOFFROAD píše: ...tu mi najtrefnejsi pripada vyrok "usti neni praha" takisto patrol nie je jeep, a preto by som tieto dve auta nerad zrovnaval, a napravy mensie ako D44 uz vobec nie... neviem o ziadnom pripade poskodenia zmeneneho prevodu ani na pneu 37" Bogger, prave dostatok vykonu, nenuti sofera robit extremne kusky ako zaradit 1. prev. stupen a rozbiehat sa stylom plny plyn a pustim spojku...
Rado áno Ústí není Praha a Patrol nie je JEEP - lebo nemá MOTOR !!!
Daj do Patrola motor "s guľami" a polovčely budú lietať....
1. Dana 44 má rovnako hrubé poloosi ako náprava z GR
2. čokoľvek cez 4 je pre pre Jeep už relatívne "spomalený prevod" , kým GR (zvlášť nazbrojené) sa kvôli svojej hmotnosti a nedostatku výkonu s prevodom 4,6 ledva sunie (o nejakej veľkej dynamike nemôže byť ani reči)
Takže by som si dovolil poopraviť Tvoj výrok. Správne by to malo byť takto: " neviem o ziadnom pripade poskodenia zmeneneho prevodu ani na pneu 37" Bogger, prave nedostatok vykonu, nedovoli soferovi robit extremne kusky a preto nedokaze napravam ublizit.
3. sériová redukcia je u Jeepa 1:2,72 (rubicon 1:4,1) kým u GR je to 1:2,22. Neviem aký prevod má spomalená redukcia od vás, v klokanove (marks) robia tuším najpomalšiu 1:3,74. Pre Jeep existuje redukcia aj 1:16
4. Je tu obrovský nepomer medzi hmotnosťou oboch áut a ich výkonom.
Vylámané zuby a potrhané poloosi sa najčastejšie vyskytujú ako dôsledok prudkého zastavenia rozrotovanej hmoty. Povedané inak (a veľmi laicky) roztoč koleso v lufte a drbni o zem. A o tomto to práve je. Lebo na ozajstné "roztočenie" 37" Bogger-a potrebuješ troooošku viac koníkov ako tých zdochnutých 115 čo má RD28
na záver (pre všetkých rypákov)
Naozaj nemám nič proti Patrolu. To auto sa mi celkom páči. Jediná vec ktorá mi vadí je neadekvátna motorizácia dostupná v našich zem. šírkach a tiež porovnávanie neporovnateľného.
Zmena prevodov je určite správna vec. Je to jedno z najlepších riešení ako vrátiť autu "zivosť" ktorá zmizla montážou väčších kolies. A pri automatickej prevodovke je to skoro nutnosť.
|
Str, 28.11.2012, 18:40 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Ivo, naco ten sarkazmus ? nazor som nezmenil, len som sa dostal do dalsieho levelu, mimochodom, prevody aj v difoch sme predsa v tej dobe nacenovali aj tebe, pamatas ?
...o akom obchodnom tlaku hovoris, neviem, lebo nemam cas sledovat obchodne tlaky, mam totiz plnu dielnu aut a hlava ma boli akurat z terminov...
mimochodom, dodnes neviem o ziadnom 3,0 automat, ktory ma 5,42 a na 85% idem jeden teraz robit, cakam na schvalenie
Palo, pisal som jasne, ze 44 je jedina adekvatna naprava...
s tou motorizaciou mas samozrejme pravdu, ale nezabudaj na 250 a viackonove patroly, ktorych je plne polsko a ubezpecujem ta, ze sa nelamu na pockanie... podotykam...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 28.11.2012, 19:23 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
palo-cherokee píše: Patrol nie je JEEP - lebo nemá MOTOR !!! Daj do Patrola motor "s guľami" a polovčely budú lietať....
stale spominas rd28 so 115k, ale y61 ma 129 k a 3.0 dokonca 158k a osobne si nemyslim, ze je 185k v mojom patrole menej, ako 185 k v jeepe (4liter) o rozdieli v krutiaku ani nehovorim, no a zatial mi este nic z naprav neodpadava
btw. na 2,1 td cherokee som dvakrat odfajcil kardany na polosiach, resp. vylomil oka a to som ani nedivocil
mne osobne ten motor na ceste uplne staci, a myslim, ze, kym sa nenajde nejake vhodne a cenovo pristupne riesenie tak zmena prevodu v reducke bude dostatocna
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 28.11.2012, 19:26 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Radoffroad píše: Palo, pisal som jasne, ze 44 je jedina adekvatna naprava... Nie, nie je. Aj tá má svoje limity. Na bežné jazdenie a gumy do 35" je OK. Takisto ako Ford 8.8 Adekvátna náprava na gumy 37"+ je D60. Alebo 14bolt, Ford 9" No a k tomu treba aj adekvátny motor . Napríklad LS3, Magnum...z dieselov 5,9 Cummins, 7,3Powerstroke.......skrátka čokoľvek čo má aspoň 250 HP a nejaký ten krúťák. bull4x4 píše: stale spominas rd28 so 115k, ale y61 ma 129 k a 3.0 dokonca 158k a osobne si nemyslim, ze je 185k v mojom patrole menej, ako 185 k v jeepe (4liter) o rozdieli v krutiaku ani nehovorim, no a zatial mi este nic z naprav neodpadava tak 158 alebo 185 ? 30 koní je dosť rozdiel Krúťák je podobný, ak nie väčší. A tiež ide o to, že pri akých otáčkach. A nezabúdaj na tonu rozdielu v hmotnosti. A keby išlo o to tak z toho blbého radového 6valcového 4litra (amc242) sa dá vydupať cez 300 koní (a nemusí to byť maximum) a krúťák cez 450 Nm. A to sa nebavíme o V8. bull4x4 píše: btw. na 2,1 td cherokee som dvakrat odfajcil kardany na polosiach, resp. vylomil oka a to som ani nedivocil Čo sú kardany na poloosiach? Toto nepoznám. Ale asi myslíš kríže. Na akých gumách? 2,1TD sa používali malé slabé 37 kríže, nešťastný systém s odpájaním poloosi a stály prevod 4.11 (aby to vôbec išlo). Takže tomu sa nijak veľmi nedivím. bull4x4 píše: mne osobne ten motor na ceste uplne staci, a myslim, ze, kym sa nenajde nejake vhodne a cenovo pristupne riesenie tak zmena prevodu v reducke bude dostatocna
Ale veď ja sa nehádam. Keby si lepšie čítal, tak pochopíš že my sa s Radom len tak "podjebávame"
|
Str, 28.11.2012, 20:12 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 28.11.2012, 20:31 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
no ja som sa nepomylil, pisem, ze 158 ma 3.0 a moj ma 185 - tak to vydalo
294 Nm v jeepe oproti seriovym 354, moj cca 410
k jeepu: odtrhlo mi tie oka na polose, kriz, ako taky zostal neposkodeny pneu 215/90 R15
no a samozrejeme, ze vykon na tonu je v prospech jeepu
no, ako pises, ze sa Ti paci Patrol, mne sa paci Jeep, lenze ta poruchovost....
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 28.11.2012, 21:06 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
to Palo CHerokee moj trol 4,2 benzin na lpg ma 180koni ale niekedy je to uz malo-napriklad ked som tahal 4 alebo5tonovy vysokozdvizny vozik na stavbu a uz som ho citil,ze nic moc a ked som ten vozik dal na lestenku humra6,2-400koni tak to uz islo ale v blate na kopci som bol nahraty a uz bol zase patrol Panom ale k veci-to znamena,ze po zmene prevodou by som musel kupit este jednu sadu pneumatik na cestu a to v rozmere 35 alebo nechat tie 33,8 t3 a po ceste tahat len s pajerom hm
|
Str, 28.11.2012, 22:10 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
... aaale prd mali ste len jednu viagru tak ste si dal kazdy polovicu
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Str, 28.11.2012, 23:06 |
|
|
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Pepe a Rado dík za odpoveď. Takže, ak som to dobre pochopil tá hladká 4,2-ka není pre mňa výhra. Neťahám také váhy síce každý deň, ale min. raz za mesiac sa podarí. Hlavným ťahom sa s z pochopiteľných dôvodov vyhýbam, ale nie vždy sa dá, no aj s váhou v limite sú niektoré stúpania o sile nervov tých za mnou.
Rado, po zmene prevodov by som vyšiel to isté namiesto na 2-ke na 3-ke, ale konečná rýchlosť by sa veľmi nezmenila, či?
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Str, 28.11.2012, 23:22 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
palo-cherokee píše: bull4x4 píše: t;] stale spominas rd28 so 115k, ale y61 ma 129 k a 3.0 dokonca 158k a osobne si nemyslim, ze je 185k v mojom patrole menej, ako 185 k v jeepe (4liter) o rozdieli v krutiaku ani nehovorim, no a zatial mi este nic z naprav neodpadava tak 158 alebo 185 ? 30 koní je dosť rozdiel Krúťák je podobný, ak nie väčší. A tiež ide o to, že pri akých otáčkach. A nezabúdaj na tonu rozdielu v hmotnosti. A keby išlo o to tak z toho blbého radového 6valcového 4litra (amc242) sa dá vydupať cez 300 koní (a nemusí to byť maximum) a krúťák cez 450 Nm. A to sa nebavíme o V8. ... bull4x4 píše: mne osobne ten motor na ceste uplne staci, a myslim, ze, kym sa nenajde nejake vhodne a cenovo pristupne riesenie tak zmena prevodu v reducke bude dostatocna Ale veď ja sa nehádam. Keby si lepšie čítal, tak pochopíš že my sa s Radom len tak "podjebávame"
Ja sa, s dovolením k tomu "podjebávaniu" pridám, ale len tak okrajovo (Pali sorry, to by som si neodpustil...) a budem ťa aj čiastočne citovať:
A keby išlo o to tak z toho blbého radového 6valcového 4,8 litra TB48DE (original 245 PS (180 kW) @ 4200 rpm a 40.8 kg·m (400 N·m) @ 3200 rpm) sa dá vydupať viac ako 2000 koní (1491 kW).
To je zatiaľ tuším maximum, čo sa dalo zo sériového motora vytuniť, či?
Ja viem, že je to len Nissan... ale pre úplnosť je dobré to vedieť.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 29.11.2012, 10:03 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
[quote=radoffroad"]...rozumej vedieme vysoko vedecku polemiku o technickych rieseniach...[/quote]
Rado nádhera!!! Ani ja by som to krajšie nepovedal
bull4x4 píše: no ja som sa nepomylil, pisem, ze 158 ma 3.0 a moj ma 185 - tak to vydalo 294 Nm v jeepe oproti seriovym 354, moj cca 410 toto je práve to na čo narážam. Porovnávaj porovnateľné. Nie sériový motor s upraveným motorom. Nie benzín s dieselom. Nie 20 ročný rozdiel vo vývoji. Áno ZD30ddti má (podľa verzie) od 120 do 170 koní a 250-415Nm. (podľa toho aký chip dáš do riadiačky) Ale chcem ho vidieť vrčať za 20 a viac rokov tak ako niektoré 4litre čo tu jazdia Druhá vec je, že krútiaci moment treba brať aj vo vzťahu k otáčkam motora a jeho výkonu. Alebo povedané inak, kone určujú ako rýchlo jebneš do steny. Moment hovorí o tom, koľko tej steny zoberieš zo sebou. Neobhajujem AMC 242 - 4liter. Je to historický liatinový ingot poplatný dobe vzniku. Ale je to neskutočný držiak a upravovateľný doblba. A aj kvôli tomu bol vyhlásený za "best offroad engine" bull4x4 píše: k jeepu: odtrhlo mi tie oka na polose, kriz, ako taky zostal neposkodeny pneu 215/90 R15 gumy väčšie ako séria, slabé staré poloosi s malým krížom a tenkými ušami.... stáva sa bull4x4 píše: no, ako pises, ze sa Ti paci Patrol, mne sa paci Jeep, lenze ta poruchovost.... Skurviť sa dá všetko. Aj železná guľa v okrúhlej miestnosti. Poruchovosť je daná údržbou a používaním auta. Okrem spotrebáku (a vecí pokazených vlastnou blbosťou) sa len vozím. A poznám veľa podobných jeepov. Jenki píše: Ja sa, s dovolením k tomu "podjebávaniu" pridám, ale len tak okrajovo (Pali sorry, to by som si neodpustil...) a budem ťa aj čiastočne citovať: A keby išlo o to tak z toho blbého radového 6valcového 4,8 litra TB48DE (original 245 PS (180 kW) @ 4200 rpm a 40.8 kg·m (400 N·m) @ 3200 rpm) sa dá vydupať viac ako 2000 koní (1491 kW).To je zatiaľ tuším maximum, čo sa dalo zo sériového motora vytuniť, či? Ja viem, že je to len Nissan... ale pre úplnosť je dobré to vedieť.
Jenki mne je jasné že podjebávaš, ale bavíme sa o reálne opakovane a dlhodobo "použiteľnom" výkone, nie o technickom maxime. Samozrejme že sa dá aj viac. napríklad 2000+ ps motory na drag race. Ale potom to je tak na jeden závod. A 99% týchto stavieb používa ako základ Chevy V8
|
Štv, 29.11.2012, 11:46 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|