Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 10:17
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 124 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší
 Zmena stáleho prevodu Patrol Y61 
Autor Správa
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Obrázok

Zmena stáleho prevodu Nissan Patrol Y60,Y61
...ako to funguje...

Najlepšie terénne auto? - Nissan Patrol, ale jedným dychom každý dopovie, „až na ten motor“ . Konštrukčne perfektne postavené auto, robustné, silné, veľké, pohodlné, luxusné, všetky superlatívy až na slabý a lenivý motor 2,8td, (ktorý bol skonštruovaný pre osobné vozidlo Nissan Laurel pozn. autora) predovšetkým v momentálne najpoužívanejšom modeli Y 61 . Výmena motora za atmosferický vznetový motor 4,2 , ktorý konštruktéri tohto vozidla pôvodne dedikovali ako jeho naftovú verziu je síce pomerne populárna , avšak nákladná a tŕnistá cesta k lepším jazdným vlastnostiam, a treba poznamenať, že „zas až taký zázrak to nie je“ síce v kombinácii s prevodmi z vozidla s motorom 2,8 je výsledný efekt o niečo lepší, avšak matematika nepustí a zastaralá koncepcia dieslu 4,2 ho nepredurčuje na radikálnu zmenu výkonu, samozrejme teraz by mohol niekto polemizovať nad tým, že 4,2 atmosferický zas bude mať oveľa dlhšiu životnosť, súhlasím, ale všetky motory, ktoré sa na náš biedny trh dostanú majú už za sebou minimálne 250 000 km . Ďalšou alternatívou je pustiť sa do prestavby na motor 4,2td z Toyoty Land Cruiser, tá si však vyžaduje ešte väčšiu investíciu (obvykle viac ako 5000euro). Čo teda s tým?
Máme pre Vás elegantné, relatívne jednoduché a účelné riešenie.
Ak ste svoj Nissan Patrol upravili pre Off Road, pridali mu radikálne hmotnosť a obuli väčšie kolesá, potom je riešením absencie výkonu zmena prevodov v diferenciáloch zo sériového 4,625 na 5,42 čo v praxi znamená na kolesách 35“ cca +11% sily navyše oproti sériovému stavu a sériovým pneumatikám.
Táto úprava samozrejme nie je žiadna novinka, avšak u nás sa používala relatívne zriedka kôli pomerne vysokej cene kvalitného stáleho prevodu, nutnosti odbornej montáže a celkovo pomerne zlej dostupnosti tohto produktu v SR. Napriek tomu firma ALLMETAL namontovala za svoju éru takýto stály prevod do cca 20tich vozidiel Nissan Patrol, neskôr sa pridala aj firma WSA s ktorou úzko spolupracujeme a tiež namontovala prevody do 3ks vozidel Nissan Patrol a na základe veľmi dobrých spoločných skúseností ako aj skúseností našich zákazníkov, sme sa rozhodli, že firmy ALLMETAL a WSA spoja svoje sily aj v tomto a zohnali sme kvalitného dodávateľa za prijateľnú cenu a zároveň sme naskladnili stále prevody, ktoré sú k dispozícii v Žiline vo firme ALLMETAL aj v Brezne vo firme WSA skladom. Treba povedať, že ide o kvalitný prevod od renomovanej firmy, nie je to napodobenina vyrábaná v PL, s ktorými sme sa stretli pred niekoľkými rokmi a boli extrémne hlučné a videli sme aj zopár zlomených.

Postrehy majiteľa firmy WSA, Lukáša (ktorý bol v minulosti odporcom veľkých kolies na patrole, lebo ako vždy hovorieval : „nechce sa to rozbehnúť“ pozn. autora)
... aby sme nerozprávali o niečom čo nepoznáme tak po tom čo sme najazdili na našom Nissane Patrol WSA-offroad edition 5000km terén, cesta , expedícia Montenegro 2012 atď. na sériových prevodoch namontovali sme nové prevody do diferenciálov s prevodovým pomerom 1:5,42. A výsledok ? ...konečne môžem povedať, že existuje ideálne auto .
Auto sa na ceste „chytá od spodku“ zaberá už pri nižších otáčkach tak isto je veľká zmena pri pohýnaní sa do strmého kopca, ktoré je patrolistom dobre známe, auto získalo silu akú potrebuje. Čo sa týka rýchlosti auta najprv sme to skúšali na pneumatikách 285/75 R16(veľmi podobné ako 33x12,5 R15) auto bolo ale pomalé pri zhruba 100kilometrovej rýchlosti sme dosahovali otáčky 3200 po tom sme nasadili najobľúbenejší „patrolácky“ rozmer 35x12,5 R15 , ktorý je z pohľadu hmotnosti a veľkosti pre toto auto ideál a čuduj sa svete, auto nestratilo nič so svojej sily a pri rýchlosti 100km (najbežnejšia cestovná rýchlosť) sme mali príjemných 2600otáčok. Čo sa týka jazdy v teréne tam je zmena ešte omnoho väčšia tam kde sa vo výjazdoch radila jednotka a auto „dýchalo z posledného“ a pri zošľapnutí plného plynu horko ťažko vyšlo hore, teraz sa radí 2jka a aj strmý výjazd nie je problém. Najväčšou výhodou je, že pri sériových prevodoch auto ide stále na doraz a nie je priestor pre zrýchlenie alebo na rýchle pridanie v hlbokom blate, strmom výjazde, odklonenke atď. zatiaľ čo pri prevodoch s prevodovým pomerom 1:5,42 je stále rezerva na to aby sa dalo autu pridať a dostať sa z náročného terénnu.

Samozrejme pre fajnšmekrov máme aj ďalší LEVEL, a síce redukovanú prevodovku so zmeneným prevodom, tu už sa dá hovoriť, že v kombinácii so zmeneným stálym prevodom sa z patrola stáva v teréne diabol .
Dohodnite si testovaciu jazdu a vyskúšajte zmenu, ktorú prináša zmena prevodových pomerov na našom predvádzacom vozidle allmetal@allmetal.sk, alebo offroadws@gmail.com
Pripravili sme pre Vás skvelú akciovú cenu na kompletnú sadu prevodov 999euro bez dph.
Pri zakúpení prevodov v spoločnosti WSA alebo ALLMETAL ponúkame akciovú cenu na odbornú montáž 199 euro .

Radoffroad

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 27.11.2012, 14:00
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skoda, ze to nepasuje aj na 3.0 do 2004, o par adeptoch by som vedel

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 27.11.2012, 17:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
Príspevky: 1104
Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pekne výstižne a hlavne dobre vysvetlené ako to všetko funguje a aký to má význam, akurát mi chýba ešte pohlad na to, kedže nemám vlastnú skúsenost aký to má celé vpliv tá výmena prevodov na šetrnost k autu a k spotrebe ?

_________________
Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5

autodolesa.sk
Land Rover Club Liptov
LandOFF service
Offroad Club Luky

offroadclubliptov@gmail.com
0908 384 826


Uto, 27.11.2012, 18:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako je to pri tomto prevode s hrúbkou zubov na tanieri? U Jeepov sa pri takto silných prevodoch vraj stáva, že hrúbka materiálu pri zväčšenom počte zubov natoľko oslabí, že pri extrémnom zaťažení sa zuby vylomia. Preto sa používajú nápravy s väčším bendžom a väčším priemerom tanierového kola namiesto klasickej D30 a D44.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 27.11.2012, 18:29
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, pekne si to napisal, suvislo, az mi je to divno :-D :-D :-D Len opatrne s tou 4,2 jkou :lol: Dufam, ze coskoro ti ju poskytnem na kratke testovanie presne v tej kombinaci, o ktorej si sa zmienil. Ale len pod podmienkou, ze odvolas to, ze ziadny zazrak to zas nie je :-D Co sa tyka 4,2D vs. 2,8TD tak hlavne som sa jednym jebom zbavil rozvodoveho remena(ozubene kola), dvojhmotnostneho zotrvaku, hydrostelov ventilov, zloziteho systemu spleti hadic kurenia a chladenia, nejakej tej elektroniky a hlavne HLINIKOVEJ HLAVY, teda je tam neporovnatelne menej toho co sa moze pokurvit, nehovoriac o pristupe trebars termostatu u 2,8.... Ale co sa tyka tych prevodov, tak som jednoznacne za, keby som nemenil motor, urcite su uz tam, videl som len ten rozdiel po vymene reducky, to sa vobec neda porovnat so seriovou.

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Uto, 27.11.2012, 19:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, az mi srdce podskocilo :D, ale ked som si uvedomil, ze na zimakoch by som horko tazko dosiahol stofku, som schladol :cry: .

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Uto, 27.11.2012, 21:03
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako by jazdila Y60 TD42 a na 33kach s tymi prevodmi?...nebol by to prilis velky skok z 4,111 na 5,42?...lebo teraz na prevodoch 4,625 vykon mi prilis nenarastol a po ceste sa to auto vlecie ako med
ak by bola nejaka skusobna jazda v Liptove,tak sa hlasim

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Uto, 27.11.2012, 21:17
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 17.12.2007, 21:19
Príspevky: 495
Bydlisko: Trnavá Hora
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, ako už Rasťo spomenul je nás tu dosť veľa s motorom 3.0l do roku výroby 2004 s velkým zadným diferenciálom, ktorý by sme boli ochotný investovať do takejto úpravy našich miláčikov, avšak tento materiál u teba chýba. Čo tak dovolenka do Austrálií a stať sa oficiálnym dovozcom na Slovensko? Dokonca už prebehla aj komunikácia prostredníctvom Jenkiho s týmito výrobcami cena O.K. len ten dovoz ku nám je veľmi drahý. Nerozmýšľal si nad rozšírením takejto ponuky vo svojom eshope?

_________________
www.strechyzh.sk
Kto druhému jamu kope, zarobí a potom slope.
Kto druhému jamu kope, je u mňa na brigáde.


Uto, 27.11.2012, 21:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiez som uvazoval nad tou zmenou prevodou ale ja pouzivam na cestu pneumatiky 285-75-16 a taky isty rozmer gum aj do terenu ale v T3 a motor mam 4,2benzin a128kw tiez by som bol zvedavy ako by sa zlepsili vyjazdy s inym prevodom a ci by som musel davat uz 35gumy? inak patrolGR-60


Uto, 27.11.2012, 21:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zaoberám sa tým hodnú chvíľu, aj ked ma to chytá hlavne pri takých túrach ako dnes. Jedná sa síce krátku Y 60 na 33-kách, ale so 4t za sebou (viem ,že je to dosť) je to na hranici možností motora a origo prevodov. Už som špekuloval aj nad výmenou za niečo výkonnejšie na ťahanie, ale robustnosťou sa Patrolu ťažko niečo vyrovná. Tak jak písal Rado - 4,2 by bola alternatíva, len je to nákladná záležitosť, ale ak má niekto reálne skúsenosti, ako sa správa 4,2-ka s 3,5 - 4-oma tonami, sem s nimi. Tá zmena prevodov mi pripadá ako ideálne riešenie, takže pre mňa by bola zaujímavá skúšobná jazda rovno s 3,5 tonkou za sebou.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Uto, 27.11.2012, 23:38
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
4 tony? to co tahas?drevo? ja taham za patrolom 4,2 benzin 128kw vozik s 2 tonami alebo centralu 2tonovu a tak isto to taham za pajerom 3l-133kw vsetko v benzine-oba motory a najhorsie je ked nemas dobre vyvazeny vozik-ak je dobre rozlozena hmotnost tak to auta ani necitia ,ze nieco tahaju ale 4 tony som tahal-vysokozdvizny vozik a to bolo dost aj na patrola4,2 benzin -najlepsie tahal humer6,2 ale ten uz taky nemotorny-to uz radsej vetriesku :-D ale ten prevod by trebalo vyskusat lebo niekedy uz mi nestaci ani ta 4,2 benzin len to tu asi nikto mat nebude na 4,2 a s zmenenym prevodom :(


Str, 28.11.2012, 2:58
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JOE, väčšinou drevo, ale aj všetko ostatné. S benzínom si neviem predstaviť náklady. V Nemecku som ťahával Tuaregom V10, bolo super len, pri mojích potrebách by som bol asi viac v servise, ako na ceste. Patrol mi vyhovuje a na bežné jazdenie postačuje aj tá 2,8-čka, ale pri využití max. hmotností sa cítim jak v Avii, stále v čele kolóny :smt162

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Str, 28.11.2012, 10:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan FI píše:
Zaoberám sa tým hodnú chvíľu, aj ked ma to chytá hlavne pri takých túrach ako dnes. Jedná sa síce krátku Y 60 na 33-kách, ale so 4t za sebou (viem ,že je to dosť) je to na hranici možností motora a origo prevodov. Už som špekuloval aj nad výmenou za niečo výkonnejšie na ťahanie, ale robustnosťou sa Patrolu ťažko niečo vyrovná. Tak jak písal Rado - 4,2 by bola alternatíva, len je to nákladná záležitosť, ale ak má niekto reálne skúsenosti, ako sa správa 4,2-ka s 3,5 - 4-oma tonami, sem s nimi. Tá zmena prevodov mi pripadá ako ideálne riešenie, takže pre mňa by bola zaujímavá skúšobná jazda rovno s 3,5 tonkou za sebou.


na 4.2D som tahal zmrzlinarsku maringotku ma to cca i 3 tony + - zo žiliny ku nam na 33 palc gumach, diferaky 2,8TD pomalsie ako original 4.2D v pohode by to znieslo 35 palc, len stacilo steglit pedal par mm. po rozgulani.

ale na zimnych gumach velkosti 31-32 palc je to už dost pomale moc do sily tam by už chcelo klasicke 4,2D diferaky

MILAN btw 4,2D bez turba je ako AVIA :wink:

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Naposledy upravil Little PEPE dňa Str, 28.11.2012, 11:34, celkovo upravené 1



Str, 28.11.2012, 11:25
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Výrobca?


Str, 28.11.2012, 11:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To čo som komunikoval s australanmi ja ako spomenul Peter vyššie, bol výrobca "Marks 4WD Adaptors" a boli ochotní poslať, len cena dopravy bola skoro rovnaká ako cena diferáku.
Viac-menej sa s nimi dalo komunikovať len telefónom, následne potom už reagovali aj na maily (po 2-3 telefonátoch, keď vedeli o koho ide).
Momentálne asi trochu pokročili, lebo majú novú webovú stránku a hodne rozšírili predaj.
Toto je posledná ponuka, výňatok zo správy:
"We can supply the diff gears for $659.09aud for the front and $750.00aud for the large rear. Freight would be $500aud plus any local taxes or charges."
Jednalo sa o 4,88:1 stály prevod a 12 skrutkový zadný diferenciál.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 28.11.2012, 12:37
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 124 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: