Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:20
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
 Klukova hriadel (vôla) 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Zdravim , idem si po radu ... Robim Go motora na mojom samiku 1.3 karburator no pri postupnom repase sa prislo na to ze klukovka ma trosku vôlu ... neviem ci ma to mat trochu vôlu alebo to musi byt uplne na fest ... pytal som sa par ludi a odporucili mi jednoznacne vymenit ojnicne loziska a aj na klukovke (axialne) ... popripade dat aj hustejsi olej ? ( Za nepresne popisanie problemu a dielov a zle odborne nazvy sa vopred ospravedlnujem som novacik ... ) Dakujem ...


Uto, 03.01.2023, 22:05
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Ked ti klukovka chodi trosicku dopredu,, tak tam mas axialne loziska opotrebovane,, ale odporuca sa dat nove a zaroven daj nove aj hlavne loziska ako aj onicne a mas to vyriesene..K tomu ze sa opotrebuje axialne lozisko prispieva dlho vytlacena spojka, ktora tlaci dopredu na klukovku,, a pritom sa este turuje motor!!! Samozrejma vec ze sa odporuca pouzivat kvalitny olej,, alebo davat prysadu do oleja ako napr. STP.. https://www.autodielygafa.sk/products/s ... CvEALw_wcB ,,,,, alebo xeramic https://hamuj.sk/produkt/xeramic-engine ... medium=cpc ,,, ja to pouzivam a je to super k spokojnosti.. mozem to odporucat kazdemu,, :smt023 :smt151

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Naposledy upravil efendi dňa Str, 04.01.2023, 18:28, celkovo upravené 2



Str, 04.01.2023, 11:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Kolega,najprv napis kde to ma volu.Axialna trocha musi byt(0.15-0.35 myslim),ak mas vymlatene loziska na kluke alebo ojniciach,muselo ti to pri zohriatom motore stracat na volnobeh tlak oleja.


Str, 04.01.2023, 13:18
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
On bude mat v prdeli axilane loziska,, hlavne loziska na kluke ked su vymlatene tak straca tlak oleja ale kluku to niak az tak moc nedrzi proti vysuvaniu sa dopredu ci dozadu,, a ked ano taklen minimum,, ale axialne to maju za ulohu aby sa klukovka nevysuvala dopred a dozadu..aleked to uz bude mat rozobrate tak najlepsie ak vymeni komplet loziska a ma pokoj.. :smt151

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 04.01.2023, 18:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Efi,sak mu o strate tlaku pisem pri zodratych salkach ,plus o axialnej voli,dokonca som z ''dobreho srdca'' :smt121 napisal aj min. a max. rozmery tej vole.Ked uz bude chciet menit klukove a ojnicne loziska,tak by som uz meral aj ovalitu....ci by sa skor neoplatil vybrus,ako davat nove salky na zodrete ci do ovalu vymlatene capy.
Vyraz-/troska vola/ je v strojarine taky dost neurcity :wink: .My najradsej v stotinach.... :wink:


Str, 04.01.2023, 18:57
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Fuuu ta ste mi dali teraz :-D chapem polovicu ale som veľmi rád že ste mi odpísali aspoň viem na čom som ... ale presne ako píše ( efendi ) hýbala sa smerom dopredu a dozadu , vybrali sme axialne a porovnali sme ich s novými a je tam viditeľný rozdiel , zajtra mi majú príjsť ojničné a idem hneď objednať aj hlavné ložisko kľuky ... Čo sa týka straty tlaku na voľnobehu to by som ako zistil ? To čo píše ( bahno ) ohľadom ovalite a tak ďalej ... to by som musel použiť wikipédiu lebo na takej úrovni absolutne nie som aby som to pochopil :-D ...... každopádne som veľmi rád za vaše rady lebo ma uistili v tom čo som si myslel a chel urobiť Ďakujem pekne páni za pomoc ... skúsime a uvidíme , verím že dobre bude 8-)


-olej dávam Castrol Magnatec 10W40
- tie prísady určite vyskúšam dik :smt023
- viem tie moje miery a výrazy ( odborné ) treba ich brat s rezervou :lol:


Str, 04.01.2023, 20:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Spiskin:... Robim Go motora...

To akože tu o čom sa bavíme ????
O Go motora ? Tak tam nie sú otázky.
Ja keď som prednedávnom robil GO motora ( nebol to samurai 1.3 karburator, ale V6, 2.5 TDI, kód motora AFB), tak sa všetko pekne povyberalo, všetko pekne poukladalo do takého pekného fúrika, to sa potom všetko pekne vysypalo na smetisko, a do bloku išli nové veci. Ostala kľuka, ojnice a piesty. Lebo im nič nebolo.
Akože bez urážky ale GO je GO, tam nie je namieste špekulovať, či vymením nejakú šálku za 5 evri, už len za to, že síce to má len 300 tis. km ale „zdá sa“ že je v poriadku.


Str, 04.01.2023, 20:34
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
No vidíš a ja ako začiatočník som slovíčko Go motora pochopil takto ... :-D Presne toto čo si napísal aj ja takto beriem opravu svojho Samuraja ale bez fúrika :-D

-pravdaže toto čo si ty urobil je brutal , hádam i ja raz budem taký odborník :smt023
-povedzme čiastočná Go motora ? :-D


Str, 04.01.2023, 20:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Axialnu volu tam musis mat.Tolerancie som ti napisal.Takze poskladaj kluku naspet a listovymi mierkami odmeraj tu volu.Minimalna musi byt asi 0.15,maximalna tych 0.30-0.35.Tymto zistis,ake axialne lozisko tam potrebujes dat.Mali by ich vyrabat viac rozmerov.
Ak by si mal vymlatene ojnicne a hlavne loziska na kluke,utekal by ti tadial tlak a svietila by ti pri horucom motore po zatazeni a naslednom padnuti otacok do volnobehu kontrolka mazania.
Ked to mas rozhodene,skontroluj si ovalitu capov.Meraj odlahcenu a zatazenu cast hriadelov 180 stupnov oproti sebe.Neviem z hlavy kolko stotin to moze byt....snad niekto zbehly napise.
Ked uz mas rozhodeny spodok,patrilo by aj vrch a skontrolovat aj kruzky.Aspon by si vycistil drazky,ak by kruzky este nemali velku volu.
Ogo,ved sa neondej :wink: .Pozri ako sa chlapec s odvahou pusta do roboty :smt023 .Nedavno,keby dal ten motor do GO,tak by mu ho maximalne nastriekali farbou aj s klinakom :smt126 .Dakedy sme na motorkach robili ''GO'' sposobom,ze sa tam zalozili veci,co sa vyhodili pred rokom :-D,lebo boli v trocha lepsom stave ako tie,co boli momentalne zalozene a masiny dako fungovali.Jednoduchy samik je daco podobne a kazdy sa raz ucil,none?
Kua,kym ja datlujem,pisete ako divi :-D .


Str, 04.01.2023, 20:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Spiskin
Sorry, ja nie som odborník, ja som len určoval mechanikovi, čo sa ide meniť a cáloval som. To moje GO pôvodne nebolo zamýšľané ako GO, ale ako kompletné pretesnenie motora po dlhodobom užívaní a nastupujúcej netesnosti. A keď sa už začalo rozoberať, tak sme si povedali, že je hlúposť nevyužiť to, že je motor vonku. Tak to potom išlo...
Ako som už spomínal jednalo sa o motor V6, 2.5 TDI v "exkluzívnej" sérii AFB. Tam nie je na mieste špekulovať o drobnostiach, lebo akniečo opomenieš, tak si ťa to nájde a budeš si búchať hlavu o múr, že prečo si ušetril 50. evri, keď kvôli ušetreným po pár km musí ísť motor zas von. Tak a kto ti vyberie motor z kasni zadarmo ??? to je na dlhú debatu.

....tie prísady určite vyskúšam....

No neviem, ako si to myslel s tým „vyskúšaním“ lebo v podstate sa jedná o to, či to tam dáš alebo nedáš. Ak by si sa chcel dozvedieť hodnoverný výsledok, tak by si musel do detailov poznať stav motora aj s jeho všetkými parametrami, a potom po používaní týchto prísad motor opätovne premerať. Čo by si vyžadovalo rozborku a podľa mňa pod nejakých 50. tis.km to nemá význam.
Používanie prísad je vec každého jedného, ako sa rozhodne. Ja som mal na mojom bývalom motore 380. tis km, preukázateľne bez akejkoľvek prísady či už do motora alebo paliva, a nebolo mu nič. Popritom ten motor dostával nakladačky. Len ja som skrátil výmenu motorového oleja z 15 na 10 až 7,5 tis. km podľa okolností.


Str, 04.01.2023, 21:03
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 19.07.2022, 17:04
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Pekne a odborne napísané :smt023 , jasne že som kontroloval aj vrch ,hlava bola na podrobnom repase a krúžky už su vymenené 8-) :-D tú kontrolku svietit som si určite nevšimol ... púšťam sa jasne ale hlavne ako investor 8-) :lol: nemám tak vybavenú dielňu a najmä skúsenosti , povedzme že som úplný začiatočnik a učeň 8-) :lol: mám kamarátov čo to robia a zároveň ma zasvecujú do toho :smt023 takže musíte brať ohľad :lol:


- raz budem aj ja takéto veci robiť sám 8-) a možno budem naďalej učeň investor :lol:

-OGO : šak jasne ja to tiež beriem že samuraja som chcel preto som ho kúpil a teraz došlo na to že idem si ho dať dokopy a určite nie spôsobom ako si ma pochopil ty že ,, šak to vydrží " keď treba kúpim nové veci nemám problém preto som na tejto stránke 4x4 aby som sa informoval a učil čo a ako .... :-D
- určite vyskúšam znamená v mojom slovníku že ak to urobí dobre môjmu samuraju a majú to otestované aj iný a pomohlo tak neni o čom 8-) :-D


Str, 04.01.2023, 21:17
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
Efi,sak mu o strate tlaku pisem pri zodratych salkach ,plus o axialnej voli,dokonca som z ''dobreho srdca'' :smt121 napisal aj min. a max. rozmery tej vole.Ked uz bude chciet menit klukove a ojnicne loziska,tak by som uz meral aj ovalitu....ci by sa skor neoplatil vybrus,ako davat nove salky na zodrete ci do ovalu vymlatene capy.
Vyraz-/troska vola/ je v strojarine taky dost neurcity :wink: .My najradsej v stotinach.... :wink:


sak hej ja to berem sak si to dobre napisal :mrgreen: :smt023

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 04.01.2023, 21:57
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 12 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: