4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

DEKARBONIZÁCIA MOTOROV
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=90&t=7628
Stránka 3 z 3

Autor:  Juraj [ Ned, 24.01.2010, 21:07 ]
Predmet príspevku: 

Palino,ako je to s dekarbonizaciou poriadne zasratych V8,
mam dojem,ze karbon mi uz zaniesol prepadovy ventil za mazacim cerpadlom a uteka tlak do prepadu. Dnes som pri vyssej zatazi ostal bez tlaku a motor samozrejme zacal klepotat ako bez oleja. Nasledne vypnutie motora a opatovne nastartovanie ,zasa tlacil a klepot v motore stichol. Pri"normalnej prevadzke" mi to este nespravil
-Kolko by stala dekarbonizacia V8?
-Alebo radsej rozoberieme cerpadlo, a vycistime mechanicky? kde je umiestnene na V8?

Autor:  Kapo [ Ned, 24.01.2010, 21:15 ]
Predmet príspevku: 

A kde máš karbón?? Čo tam liali neaditivovaný olej?

Autor:  Andrej [ Ned, 24.01.2010, 21:19 ]
Predmet príspevku: 

Olejové čerpadlo máš vzadu na motore teda pri napojení prevodovky a je pohánané vačkovou hriadelov. Teda minimálne vana dole. Na spoločnej hriadeli je aj rozdelovač.

Takže docela fajn kutranie na prístupných miestach.

A.

Autor:  Juraj [ Ned, 24.01.2010, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

Andy vidim,ze sa uz tesis :roll: este idem zhanat kus vyfuku v inej sekcii,ked uz bude na zdvihaku :wink:

Autor:  jaro [ Pon, 25.01.2010, 9:05 ]
Predmet príspevku:  dekarbonizácia vodou

Toto už ktosi skúšal :?: http://gazklub.dusmi.sk/diskusia/viewto ... =43&t=4809

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 25.01.2010, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

je uplne jedno ci V8 alebo 1.1 HTP , princip je rovnaky
akurat chemia sa davkuje podla objemu a typu motora

dekarbonizacia PRIMARNE cisti vstrekovaci system, system sania (ventily, dosadacie plochy, klapka) a EGR system

Vymena oleja po dekarbonizacii sa robi preto, ze pri samotnom procese (a hlavne u diesleovych motorov), sa cast chemie dostane aj do motoroveho oleja. A to nie je ziaduce

Ale ako taka NEMA zasadny vplyv na cistenie spodku motora a system mazania. Na to su ine veci, existuju rozne chemikalie na "preplach" mazacieho systemu, ale plati to, ze ak je to raz vybehane a vydrete, tak tomu ziadna zazracna vodicka nepomoze. Prave naopak, dokonca moze uskodit.

2Juraj: ak, tak zavolaj :wink:

Autor:  VOJTO PO [ Uto, 16.02.2010, 22:20 ]
Predmet príspevku: 

Nazdar Palo, chcem sa spýtať ako dlho by to trvalo a koľko by to stálo na cherokee r.v.86 , 2,5 benzín, naj.cca 200 tisíc, a či sa treba dopredu objednať,kedže tým smerom nechodím často, dík.

--------
Taketo veci radsej cez PM, su adresnejsie. F.

Autor:  Mako [ Ned, 16.06.2013, 1:47 ]
Predmet príspevku:  Re:

palo-cherokee píše:
Tyky píše:
robite to aj u Andreja v BA?


uvažujeme o tom
je to o dohode

Mám Granda 2,5TD. Asi 3 týždne. Andy mi poradil že by bolo asi vhodné skontrolovať trysky. Ešte nejakých 2 tis km a mám termín na výmenu oleja. Tak ma napadlo že by som to tiež mohol spojiť s dekarbonizáciou. Koľko si mám orientačne pripraviť peňazí ak by som s tým chcel prísť ku tebe? Teda ak by to bolo možné?

Autor:  Srdcom Offroadman [ Ned, 16.06.2013, 2:06 ]
Predmet príspevku:  Re: DEKARBONIZÁCIA MOTOROV

taká dekarbonizácia by zaujímala aj mňa rád by som to naordinoval aj môjmu koníku hlavne EGR ventil

Autor:  marisko [ Ned, 16.06.2013, 10:38 ]
Predmet príspevku:  Re:

palo-cherokee píše:
... cistenie spodku motora a system mazania. Na to su ine veci, existuju rozne chemikalie na "preplach" mazacieho systemu, ale plati to, ze ak je to raz vybehane a vydrete, tak tomu ziadna zazracna vodicka nepomoze. Prave naopak, dokonca moze uskodit.



tak tak, môžem potvrdiť - vlastná skúsenosť

Autor:  Little PEPE [ Ned, 16.06.2013, 21:37 ]
Predmet príspevku:  Re: DEKARBONIZÁCIA MOTOROV

Srdcom Offroadman píše:
taká dekarbonizácia by zaujímala aj mňa rád by som to naordinoval aj môjmu koníku hlavne EGR ventil


pokial mas diesel tak kup na letisku letecky petrolej pridaj do neho trochen nafty/aby bol masnejsi aby si to nepridrel/ a pojazdi stačí ti 10-20 litrov vyjazdit a uvidíš aký bordel bude lietat z výfuku / pokial tam mas holu ruru .

mam to z vlastnej skusenosti nemudrujem len tak :smt162

Autor:  Srdcom Offroadman [ Pon, 17.06.2013, 0:46 ]
Predmet príspevku:  Re: DEKARBONIZÁCIA MOTOROV

nie ďakujem,já si radšej zaplatím odbornú dekarbonizáciu :D

Autor:  BOOBLE [ Pon, 13.06.2022, 14:38 ]
Predmet príspevku:  Re: DEKARBONIZÁCIA MOTOROV

Dekarbonizaácia vodíkom. Máme odskúšané ? Niečo som obvolával a všetci mi tvrdili, že to ide priamo do sania - na turbo. Nie je to cocotina ? Chémia sa tak určite nedáva ale toto je "len" plyn.
Potrebujem poriešiť môjho chrochtáka. 1.72 dymivosť je aj dosť ďaleko od 0.9

Autor:  Fefe [ Str, 15.06.2022, 22:29 ]
Predmet príspevku:  Re: DEKARBONIZÁCIA MOTOROV

BOOBLE píše:
Dekarbonizaácia vodíkom. Máme odskúšané ? Niečo som obvolával a všetci mi tvrdili, že to ide priamo do sania - na turbo. Nie je to cocotina ? Chémia sa tak určite nedáva ale toto je "len" plyn.
Potrebujem poriešiť môjho chrochtáka. 1.72 dymivosť je aj dosť ďaleko od 0.9


mám odskúšané na svojom Nissan Pathfinder R51, s vodíkom prístroj na 240V s vodíkovým generátorom a vtedy ma to stálo 80€. Povolí sa hadica sania za váhou vzduchu kde sa strčí tenká hadica s vodíkom a celé sa to "zaizoluje". Motor sa robí postupom najprv na volnobežné otáčky 20-30 minút a potom 60minút na 2200ot./min. Pri tých vyšších otáčkach nevieš udržať ruku pri výfuku také horúce plyny vychádzajú. Vypáli systém pekne. EGR mám zaslepený čiže mne sa výfukové plyny nevracajú ale pri "otvorenom" EGR sa doporučuje potom aj výmena oleja v motore.
teraz mám cez 350tis. a už znova sa trocha "zaniesol" pôjdem tento rok znova.
Dôležité aj to aby motor bol v poriadku a dobrej kondícii.

Stránka 3 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/