Dnes je utorok 17. júna 2025, meniny má Adolf a zajtra Vratislav
Guferá-prípadná zákazková výroba
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
to je zaujímavé. Polotovar je rúrka z gumy?
Kde by sa dal polotovar nakúpiť?
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 09.12.2010, 9:13 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Skor by som povedal, ze gumova gulatina  Kedze sustruzenim sa da dobre opracovat asi len tvrda guma, neviem si dost dobre predstavit sustruzenie gufera napr. na dify alebo podobne kedze maju dost jemne brity na vnutornej strane. Nedajboze viacbritove gufero 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 09.12.2010, 9:17 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
vela firiem vyraba na zakazku gufera, aj jeden kus, male par eur, vacsie 10 eur aj s postovnym. posles mail, na druhy, mozno treti den mas dobierku. vonkajsok vsak maju z tvrdeho plastu namiesto plechu. skusil ich niekto a nebol spokojny?
edit: napr. http://tesneniaosusky.sk ale ide o jednoduche gufera, ake su na nabojoch kolies, difoch a pod. azijske vozy nepoznam (ani logiku ich dizajnerov) a mozu tam mat zbytocne prekomplikovane tvary ktore ti skutocne malokto vyrobi.
Naposledy upravil rustycj dňa Štv, 09.12.2010, 11:19, celkovo upravené 2
|
Štv, 09.12.2010, 10:34 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
tak už nám tu chýba len link na jednu z tých firiem.
Mašurko, sústruží sa aj guma. Je to vec nastavenia rezných podmienok. A guma na guferá nepatrí zrovna medzi tie mäkké. Určite sa to nerobí na klasických sústruhoch, možno len tie jednoduchšie. CNC sústruhy majú úplne iné možnosti. Nakoniec, aj formu na najzložitejšie gufero museli nejak výrobiť. Je to vlastne negatív konkrétneho gufera +niekoľko % naviac na každý rozmer.
Som rád, že skončila tá školkárska debata z niektorých predchádzajúcich príspevkov a možno sa aj k niečomu dopracujeme.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 09.12.2010, 10:55 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Predčasná radosť, neskončila.
Zákazková výroba bežných gufier s neštandardnými rozmermi nie je žiadna novinka, o to tu predsa nejde.
Panáčku, isto Ti ostalo to staré Peťove gufero. Ideálna predloha na výrobu kópie.
Takže to niekam pošli, link Ti tu isto niekto znalý poskytne, so žiadosťou o výrobu.
Ja by som si dovolil predvídať výsledok.
|
Štv, 09.12.2010, 11:09 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Rustycj vdaka za link  ..čiže som skusil dopytovat u spomenutej firmy gufero 50x72,5x19,5 a odpoved je tu:
" Dobrý deň.
Gufero GP 50x72,5x19,5 2ks sa dá vyrobiť.
Materiál NBR - čierny
Cena: 12,40 Eur + DPH a doprava
Termín: 1-2 dni
S pozdravom
TESNENIA
Peter Osuský..........
....len by ma zaujimalo či je to klasicke gufero alebo len tvar nejakej plastovej manžety bez pružinky?  a či sa to oplati ,neviem,nech si každy zvaži sam 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Štv, 09.12.2010, 16:39 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
na to, že je to kusová výroba je to dobrá cena. Chcelo by to link na tú firmu.
Sak ho mas hore o 3 prispevky vyssie. F.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 09.12.2010, 21:19 |
|
 |
petersi
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57 Príspevky: 114 Bydlisko: Lipany
|
Keď niečo volajú "gufero", tak je to "gufero", teda s pružinkou.
Ako som spomínal, ja som robil v jednej väčšej firme, kde sme mali kopu zahraničných obr. strojov. Čas-od času sme menili originálne guferá za tie "zákazkové", no ani raz sme s nimi nemali problémy. A to niektoré mašiny behali v non-stop prevádzke. Sprvu som sa aj zamýšľal, či tie nové gufera budú dočista OK, ale prax potvrdila, že naozaj žiaden problém. Na prvý dojem (hlavne keď som sa dozvedel, že sa sústružia) sa mi zdali naozaj o čosi tvrdšie ako tie štandardné, ale ako vravím, slúžia tak ako sa od nich očakáva... teda prestal som špekúlovať... Niekedy teoretická teória v praxi funguje trocha inak...
|
Pia, 10.12.2010, 7:29 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|