Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 17:02
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Výber auta 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Si myslím, že to Pajero by bolo uspokojivé; a jedného koníka dvaapol liter musí utiahnuť v pohode.

Je pohodlné, má (relatívne) dostatok výkonu, a pritom sa na ňom dá jazdiť so znesiteľnou spotrebou (predpokladám cestné pneu, nanajvýš ATčka). Má (verzia so SuperSelectom) aj trvalú štvorkolu, to je veľká výhoda v zime a v kopcoch, pri klasickom pohone musí obsluha furt vergľovať s pákou prídavky. Relatívne veľký "kufor" aj na ďaľšie vybavenie. Výhodou je aj výška a veľké zrkadlá, ale to už som písal; a je jednoduché s minimom elektroniky, v podstate všetko ide opraviť doma. Nie je drahé a bežne sa vyskytuje, čo je fajn jednak z hľadiska dielov, druhak z hľadiska know-how (s prípadným problémom ti skôr niekto poradí). Ale japonské autá vo všeobecnosti sú spoľahlivé a málokedy sa niečo kazí - čo nejde dosť dobre tvrdiť o jeepoch ani landroveroch.
Japonci radi hrdzavejú a na hrdzu teba dať najvačší pozor - veci ako čapy a hadičky sa vymenia ľahko a za rozumné peniaze, ale vyvárať kasňu je fuj zatrest a nadlho.

Môžme špekulovať o motorizácii, ale ja osobne by som rozhodne išiel do naftového, či 2,5 alebo 2,8.
Potom ešte či dlhé alebo krátke, ale to je silne závislé od toho, či je priorita manévrovateľnosť, alebo dlhšie ťahanie.

Rozhodne by som výber nepodmieňoval váhou auta, problém s vodičákom je dočasný a riešiteľný, a z praktického (a bezpečnostného) hľadiska xceš ťažké auto - ľahké auto a ťažký vozík je smrteľná kombinácia, pri krátkom aute dupľom.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 23.12.2015, 22:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2589
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
kratke pajero 2,5 alebo 2,8 je na tahanie vozika nestabilne + skoro kazde je hrdzave a na tahanie tazkeho vozika je motoricky slabe a lenive -hlavne 2,5 a zere 10 az 11litre nafty a lietat s tym kazdy den -no neviem :smt017


Str, 23.12.2015, 22:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.12.2013, 13:28
Príspevky: 543
Bydlisko: Moravske Lieskove tel:0903790668
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Si myslím, že to Pajero by bolo uspokojivé; a jedného koníka dvaapol liter musí utiahnuť v pohode.

Je pohodlné, má (relatívne) dostatok výkonu, a pritom sa na ňom dá jazdiť so znesiteľnou spotrebou (predpokladám cestné pneu, nanajvýš ATčka). Má (verzia so SuperSelectom) aj trvalú štvorkolu, to je veľká výhoda v zime a v kopcoch, pri klasickom pohone musí obsluha furt vergľovať s pákou prídavky. Relatívne veľký "kufor" aj na ďaľšie vybavenie. Výhodou je aj výška a veľké zrkadlá, ale to už som písal; a je jednoduché s minimom elektroniky, v podstate všetko ide opraviť doma. Nie je drahé a bežne sa vyskytuje, čo je fajn jednak z hľadiska dielov, druhak z hľadiska know-how (s prípadným problémom ti skôr niekto poradí). Ale japonské autá vo všeobecnosti sú spoľahlivé a málokedy sa niečo kazí - čo nejde dosť dobre tvrdiť o jeepoch ani landroveroch.
Japonci radi hrdzavejú a na hrdzu teba dať najvačší pozor - veci ako čapy a hadičky sa vymenia ľahko a za rozumné peniaze, ale vyvárať kasňu je fuj zatrest a nadlho.

Môžme špekulovať o motorizácii, ale ja osobne by som rozhodne išiel do naftového, či 2,5 alebo 2,8.
Potom ešte či dlhé alebo krátke, ale to je silne závislé od toho, či je priorita manévrovateľnosť, alebo dlhšie ťahanie.

Rozhodne by som výber nepodmieňoval váhou auta, problém s vodičákom je dočasný a riešiteľný, a z praktického (a bezpečnostného) hľadiska xceš ťažké auto - ľahké auto a ťažký vozík je smrteľná kombinácia, pri krátkom aute dupľom.

Asi preto sa z LR vypravuju expedicie a maju ho hasici,vojaci,policajti atd. prosim netrep alebo nekeho mas ?


Str, 23.12.2015, 23:08
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 21.12.2015, 21:32
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Nepríde mi ten 1200 kg vozík zas až tak prehnane ťažký.. Nepoviem keby naozaj ťahám dvojkoňák a som na tých 2 - 2,5 tony..
Pokiaľ by chcem robiť vodičák, tak jasné, výber je obrovský. Pokiaľ sa chcem zmestiť do váhy, tak Pajero jedine Pinin s dvojlitrom a to neviem či by som zohnala za slušnú cenu v dobrom stave.
V každom prípade ďakujem za názory a rady :)


Str, 23.12.2015, 23:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Každé krátke auto je s ťažším prívesom nestabilné, ale dĺžku sme zatiaľ neriešili, tak som to spomenul len okrajovo.

Spotreba je relatívna, s ľahkou nohou a prázdnym autom sa dá jazdiť za 11 litrov aj s patrolom. A s naloženým prívesom to za 10 chodiť nebude, ani keby to bola 1,2HDi.
Alebo si môže kúpiť Patrola a Twingo, ale to zadanie nepredpokladalo :-D

Lenivé je čo? Na jazdenie do práce s prázdnym autom to bóhato stačí, a s koníkom na guli s tým stejne nebude závodiť. Ona by to utiahla aj tá dvojlitrová GVitara, ale to je tak na hrane.
Zas jej neporaďte stojedenástku, ťahá jednoho kôň, nie podval s JCBčkom.

peter pp: policajti a vojaci kupujú od toho, kto ponúkne najnižšiu cenu a najväčší úplatok : )
Nemám, ja potrebujem auto na jazdenie, na opravovanie už som mal dvanástotrojku.
Mali sme ich pár v robote a imrvére bol nejaký problém, už som to tu niekde písal a nejdem to písať znova, si to keď tak nájdi.
Ale pre mňa nech si to kúpi, aspoň bude p!čovať na teba a nie na mňa :-D

EDIT: ešte k tej váhe, nejdle len o to či je to auto schopné uviesť súpravu do pohybu, ale aj o celkové jazdné vlastnosti. S ľahkým autom bude príves zametať jak s kačičkou, čo je na suchej ceste sranda, ale na mokrej či zasneženej už ani nie.
Nemáš niekoho v okolí s GVitarou/Pajerom/čímkoľvek, kto by bol ochotný za naftu a kávu ten vozík potiahnuť (prípadne ťa pustiť za volant), aby si videla ako to naozaj funguje s tým ktorým autom?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 23.12.2015, 23:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.12.2013, 13:28
Príspevky: 543
Bydlisko: Moravske Lieskove tel:0903790668
Odpoveď s citáciou
Nie si ma nepochopil mna len nebavi ta davova psichoza LR sa kazi. Ano kazi ale len ked sa neudrzuje mam D2 ktoru som daval dva roky do hromady po majiteloch co len jazdili a mam defa a tam neni akosi zatial co opravovat asi urcite sa casom nieco stane ale fakt to neni take ako sa prezentuje a este jedna dolezita vec je ze napr. D2 v serii naozaj neni do tazkeho terenu bez uprav ako patrol ale ak ju pouzivas naco je urcena tak nema konkurenciu :wink:


Str, 23.12.2015, 23:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2589
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
no ta diskoteka ked nie je zhumplovana tak by na velmi lahky teren + cestu aj stacila v seriovom stave :-D ale to bude tiez stat viac ako 4000ecok . a inak policajtom teraz najnovsie nakupili Toyoty pre info :) a myslim ,ze videl som teraz na predaj aj range rovera 4,6 s LPg 2000rocnik za 4O00ecok urobeneho ,ze vraj cuker -+odstranenie elektronickych chyb + baterka sa na nom samo nevybija ako na inych :-D majitel si ho robil pre seba ale nema nan cas- musel by som pozriet na facebook kde som ho videl . ten by stihal ale moja znacka to nie je :-D


Str, 23.12.2015, 23:41
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
kratke pajero 2,5 alebo 2,8 je na tahanie vozika nestabilne + skoro kazde je hrdzave a na tahanie tazkeho vozika je motoricky slabe a lenive -hlavne 2,5 a zere 10 az 11litre nafty a lietat s tym kazdy den -no neviem :smt017


nemožem súhlasiť, ťahám kone jak s krátkym tak s dlhým pajerom, úplne v pohode,
stabilita súpravy velmi závisí or rôznych faktorov či už na aute ako aj na vozíku, takisto od šoféra, je blbosť hneď z fleku napísať že krátke pajero je nestabilné
takisto s lenivosťou až tak neúhlasím, pajo 2,8 plné ludí + 700+kg vozík, + 700kg koník zvláda dá sa povedať v pohode, samozrejme nedá sa čakať že s 3,7tonovou súpravou bude behať strmé kopce na päťke, spotreba mi vychádza cez 12L

soraya: inak máš tam chybu, pri Bčku sa ráta maximálna prípustná hmotnosť prívesu a PREVÁDZKOVÁ hmotnosť ťažného vozidla, (nie celková), takže aj so súpravou s dlhým pajerom sa zmestíš do 3,5t ak máš vozík s maximálkou 1200kg

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Str, 23.12.2015, 23:43
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2589
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
pisal som ze 2,5 je leniva na tahanie-za tym si stojim -skusal som a tahal som a viem,ze pri 1000kg na voziku aj ked je dobre vyvazeny je to o hubu a kratas je oproti wagonu fakt nestabilny pretoze Pani chce tahat kona-cize 1000kg s konikom bude za kratasom blby pocit a este ked by bol konik vo voziku nervozny :-D a s kratasom som par krat tahal s kamosom a oproti wagonu to bolo kolisave,ze neverim,ze tvoj krata bude neako extra stabilnejsi a inak jedneho casu sa dalo do 3000ecok kupit ameriku v plyne ford explorer a ten by bol na tahanie idealny po par upravch-myslim,ze tam trebalo dat pridavny chladic na olej v automatickej prevodovke


Str, 23.12.2015, 23:54
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Tatru!

:smt135

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 23.12.2015, 23:57
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 21.12.2015, 21:32
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Ja už som magor z tých predpisov, vôbec neviem, čo je aktuálne a čo nie :( platí ale potom, že súprava nesmie prekročiť 4250 pri maximálnych prípustných hmotnostiach?
Spotrebu pri ťahaní neriešim, ale jazdiť do práce za 12-13 litrov sa mi fakt nechce.
Ono tá lenivosť je dosť uhol pohľadu, čo pre niekoho môže byť hrozne lenivé môže byť pre mňa úplne v pohode na relatívne pomalé pokojné jazdy.

Ináč predtým sme ťahávali kone s 2.3 benzínom, starý ťažký vozík plus 2 kone. Nevravím, že to bolo na rally, ale došli sme všade, ak nerátame väčšie kopce tak relatívne bez útrap v pohodovej 80tke a neverím že dvojliter či už dízlový alebo benzínový by nezvládol menej než polovičnú záťaž.


Štv, 24.12.2015, 0:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
4250 platí, ak máš vozík do 750kg,

ale v tvojom prípade, ak chceš len s Bčkom ťahať viac ako 750kg platí:
6. odstavec, §75, zákon 8/2009Zz

Do skupiny motorových vozidiel B patria
a) ....
.....
b) jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla
skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia
prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje
3 500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť
prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú
hmotnosť ťažného vozidla.

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Štv, 24.12.2015, 0:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2589
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
tak alebo budes musiet mat 2 alebo viac aut -kazde na nieco predurcene alebo zvysit rozpocet na jedno a kupit nieco spolahlivejsie a lepsie co ma aj silny motor :) a tahat sa da aj s 2litrom to je pravda ked chces cestovat 60km rychlostou a v kopcoch radit do 1


Štv, 24.12.2015, 0:15
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 21.12.2015, 21:32
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
farky no veď, tzn plný vozík musí byť ťažší ako prázdne auto, ale súčet maximálnych prípustných hmotností vozíka a auta nesmie prekročiť 3,5, teda plné auto + plný vozík musí byť do 3,5. či ja to nejak zle chápem?

JOE66 dve autá si dovoliť nemôžem. Nemám to kde parkovať :D silnejšie auto než 2,5 liter nebudem hľadať, je to zbytočné podľa mňa.


Štv, 24.12.2015, 0:21
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
nieeeee :mrgreen: :mrgreen:
práveže plný vozík nesmie byť ťažší než prázdne auto
v prípade 1200kg vozíka ani nebude ;)

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Štv, 24.12.2015, 0:23
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: