Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
diesel píše: ja ti samozrejme doporučujem jeepa. lebo som presvedčený o jeho prednostiach rovnako ako majitelia tých ázijských harabúrd o tých svojich...
Aj ja som majitel azijskej haraburdy a preto nedoporucujem a nemam ani quadro ci ako sa to vola.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 29.01.2007, 19:11 |
|
|
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
Já by som poradil už toľko nečítať a ísť už niečo kúpiť,lebo za chvíľu už budeš mať z toho riadny miš-maš!
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Pon, 29.01.2007, 20:24 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
Rudi píše: Já by som poradil už toľko nečítať a ísť už niečo kúpiť,lebo za chvíľu už budeš mať z toho riadny miš-maš!
Stting co to tu citas tvoj autak medzi tym niekde starne
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 29.01.2007, 20:55 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
SittingBull píše: diesel píše: SittingBull píše: quadra trac 2 aj quadra drive su znacene ako NV 247. aky je v nich rozdiel? keby si trochu pohladal.... viewtopic.php?t=99ved som cital, ale moc mudry som z toho nebol. akurat som sa dozvedel, ze qt1 urcite nekupovat. a ze qd je globalne riesenie pohonu s qt2. v zivote som sa s tym nestretol, neviem, o co presne ide. ale na obrazkoch som si vsimol jednu vec: pri qt2 je na lavej strane pri soferovi paka na redukciu a na pravej od sofera je na rychlosti (vsetky rychlosti v 1 linii). ale na niektorych inych WJ je pri soferovi velka na rychlosti 5 stupnova (v jednej linii su PRND, ale 4 sa radi trochu doprava a 321 dole) a na pravej od sofera mala redukcna. ma to nieco s qt2 a qd?
To závisí od prevodovky. Benzíny majú origo prevodovku - redukcia vľavo a rýchlosti vpravo v línii, CRD majú prevodovku Mercedes a páky opačne s tým zákusom z 5 na 4-3-2-1. Obidva systémy môžu mať QuadraDriveI , prípadne novšie ročníky (2004 a novšie) QudraDriveII. Malo by to byť uvedené na konzole radenie rýchlostí mezi pákami a loketnou opierkou.
A ešte raz QuadraDriveI je QuadraTrackII plus samosvory plus nejaká elektronika proti preklzu kolies.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Uto, 30.01.2007, 9:52 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Trochu se to tady zamotalo s těma Qudra trac a Quadra drive.
Tak ještě jednou. Quadra trac je název přídavný převodovky.U Zj Grandů 93-95 to bylo jen Qudra trac(planetovej diferenciál,vizko spojka na jeho zavření).ZJ 96-98 Quadra trac OD( on demand),jen vizko spojka bez mechanickýho diferáku,mechanická uzávěrka při redukci.
Tohle byly příd. převodovky NV249/249OD
Quadra trac u WJ Grandů má označení buď NV 147 - Quadra trac-I nebo NV 247 - Quadra trac-II
NV 147 je stálá 4x4 bez možnosti redukce či uzávěrky mezidifu.
NV 247 je stálá 4x4,s možností redukce a mechanický uzávěrky mezidifu.Má vizkospojku s progresivním účinkem(není to přímo vizko spojka ale jsou tam čerpadla s gerorotorama a ty pak vytvářejí přítlak na lamely a ty pak přenáší výkon ).
Obě přídavky jsou stálá 4x4 ale za ideálních podmínek se jezdí jen na zadek a při prokluzu se ihned a plynule připojuje předek až do 100%.
Pak je tu název Qudra drive. To je název systému u Jeepa. A to znamená,že je přídavná převodovka NV 247 a v nápravách jsou hydraulický samosvory,který dokážou automaticky přenést až 100% výkonu jen na jedno kolo. Tyhle samosvory se nazáývají Vari nebo Hydra lock.
Přídavná převodovka NV 242 Selec trac. Je plně řaditelná přídavná,akorát nemůže bejt ve spojení s hydraulickými samosvory Vari lock. Pouze s klasickým třecím,lamelovým samosvorem Trac Lock.
Opět,tady je vše vysvětleno názorně v tabulkách: http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
http://www.wjjeeps.com/tcases.htm#QUADI
U všech Jeepů je vždy jen jedna páka na řazení jízdních režimů. Bez ohledu na to,jestli je auto manuál nebo automat.
Automat i u naftovejch motorů CRD(Mercedes) je americkej Chrysler, né MB.
Nedám na Jeep dopustit ale vzhledm k tvejm požadavkům jsem Jeep nevolil. Volil jsem RR.
Ale jestli koupíš Jeep,uděláš taky dobře. To už je jen na tobě.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 30.01.2007, 13:37 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Amen.
vidím že wj si musím ešte doštudovať.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 30.01.2007, 14:52 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Ale ja tam prevodovku W5A580 výrobca MB.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Uto, 30.01.2007, 14:55 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
KOŤO píše: Ale ja tam prevodovku W5A580 výrobca MB.
a ako si spokojny? oplati sa ta 2.7?
btw, po slovensky sa pise "podlozkami", makke kratke I na konci.
v pripade, ze mate potrebu konzultovat spisovnu slovencinu, som dobrovolne k dispozicii. dokonca som ochotny doinstalovat si aj slovensku klavesnicu.
|
Uto, 30.01.2007, 15:23 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Asi to bude označení pro evropský verze.Původem by měla bejt Chrysler ale nehádám se.Neznám specifikace pro Evropu.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 30.01.2007, 15:32 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
Harley píše: Asi to bude označení pro evropský verze.Původem by měla bejt Chrysler ale nehádám se.Neznám specifikace pro Evropu.
takze, ak tam bude napisane QT2 alebo QD, neurobim zle, ale ak tam bude QT (1), tak to musim co najrychlejsie vymenit za ST. kolko stoji tato vymena?
|
Uto, 30.01.2007, 15:38 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
nikdy doteraz som nepochopil, preco niektore offy maju 2 zadne svetla. jedny v narazniku co svietia a kazdy ich lahko rozbije a potom hore na kisni, ktore nesvietia. ma to napriklad patrol, jimny, aj ine. k comu je to dobre? nestacia jedny hore, nech ich je dobre vidiet a hlavne sa nerozbiju pri kazdom drcnuti?
|
Uto, 30.01.2007, 16:25 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
SittingBull píše: Harley píše: Asi to bude označení pro evropský verze.Původem by měla bejt Chrysler ale nehádám se.Neznám specifikace pro Evropu. takze, ak tam bude napisane QT2 alebo QD, neurobim zle, ale ak tam bude QT (1), tak to musim co najrychlejsie vymenit za ST. kolko stoji tato vymena?
U WJ Grandů mi tohle příjde složitý a finančně náročný.Rovnou spíš hledej to,co chceš. Všechny elektrický výstupy jsou kontrolovaný palubním počítačem a ten to nemusí příjmout.Nemluvě o mechanických rozdílech a dostupnosti komponentů třeba s vrakáčů. Od WJ (99+) už kompatibilita a jednoduchost různejch takovejhle konverzí není,jako to bylo do 99roku mezi XJ-ZJ-YJ-TJ.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 31.01.2007, 10:14 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
SittingBull píše: KOŤO píše: Ale ja tam prevodovku W5A580 výrobca MB. a ako si spokojny? oplati sa ta 2.7? btw, po slovensky sa pise "podlozkami", makke kratke I na konci. v pripade, ze mate potrebu konzultovat spisovnu slovencinu, som dobrovolne k dispozicii. dokonca som ochotny doinstalovat si aj slovensku klavesnicu.
Díky za upozornenie na to i. Bežne sa mi to nestáva. Inak s autom som spokojný - už teraz keď som to dal všetko dokopy. Už dva mesiace žiadna porucha.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 31.01.2007, 10:28 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
KOŤO píše: Inak s autom som spokojný - už teraz keď som to dal všetko dokopy. Už dva mesiace žiadna porucha.
tie 2 mesiace bez poruchy to je vynimocne dobre? bavorak sa mi neposral 6 rokov...
|
Str, 31.01.2007, 11:28 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
No ja mám aj Superb 2,8i, r.v. 2001, 175000 km bez poruchy a BMW Z3, r.v.2001 120000 km taktiež bez poruchy. Takže medzikusom to asi nie je.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 31.01.2007, 12:26 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|