Dnes je piatok 7. júna 2024, meniny má Róbert a zajtra Medard
Auto na expedicie, vylety a stredne tazke offroad pojazdenie
Autor |
Správa |
Bananko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 05.01.2015, 21:13 Príspevky: 623 Bydlisko: Ba 5
|
JOE66 píše: Alpy? To su take vysoke kopce? Susedovi ked mal skodovicu a bolo horuco a isiel len do Kosic a na Herlanskom kopci mu furt vyvrela voda Ze v tych Alpach to bude kulinarska expedicia -furt sa bude vyvarat,varit ? To mi pripomenulo historku od mojho kolegu.... Ked otvorili dialnicu do Brna, vsetci ju upalovali vyskusat. Kolko asi vydrzali skodovky letiet 130? Potom svorne varili na krajnici
_________________ Myšivbuši Pajero II 2,8td , Toyo Open country MT 265/75 R16 Myšivbuši Pajero II 2,8td aut. , Michelin 265/70 R15
|
Pia, 22.01.2016, 11:16 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
U nas sa zacinalo od ziguli a ta nemala problem ani do bulharska upalovat + aj startovala a aj topila v zime co skodovice kus od kusu podla nalady ,ze u nas sa varilo len na plynovom varici
|
Pia, 22.01.2016, 11:36 |
|
|
Srdcom Offroadman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30 Príspevky: 672 Bydlisko: Trenčín-Opatová
|
ja som na mojej bol aj v Prahe na koncerte,aj v BA za kamarátom a nestalo sa nič,nevaril som,jednak mám tam viktor reinz tesnenie čo je jedno asi z najkvalitnejších a pokial je dobrý termostat a čistý chladič tak nem probléma
_________________ Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD
keby niečo,treba volať na 0948 718 350
Škoda 125 L Felícia 1.3 BMM
EX Hyundai Galloper 2.5 tdi Felícia 1.6 mpi
|
Pia, 22.01.2016, 11:38 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
sak vsetky nove skodovice z fabriky mali nove tesnenie aj novy termostat a ked boli horucavy tak sa zadne veka -kufre otvarali lebo voda vrela
|
Pia, 22.01.2016, 11:49 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Mne skodovka vyvrela 2x, raz mi zamrzli rury pod autom a raz mi roztrhlo hadicu, inak to nebola ziadna tragedia.
A este dalsi taky poznatok, pokial si spominam, tak max povolena na dialnici bola 110 nie 130 km/h, ale, ked otvorili dialnicu do brna, je mozne, ze este rychlost ani nebola obmedzena - to, ale nech sa vyjadria starsie rocniky...
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pia, 22.01.2016, 12:03 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
ešte som nemal vodičák, ale pamätám si časy, keď rýchlosť nebola obmedzená, len v obci na 60km/h, aj to iba cez deň. Obmedzenie mimo obce prišlo v čase ropnej krízy
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Pia, 22.01.2016, 13:29 |
|
|
rudy555
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 14:42 Príspevky: 127 Bydlisko: Martin
|
JOE66 píše: sak vsetky nove skodovice z fabriky mali nove tesnenie aj novy termostat a ked boli horucavy tak sa zadne veka -kufre otvarali lebo voda vrela Ja som vyhodil termostat a bol pokoj cez zimu to aj tak nekurilo či tam bol alebo nebol
|
Pia, 22.01.2016, 13:42 |
|
|
sim111
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.12.2015, 20:52 Príspevky: 196
|
Donedávna sme mali krásnu bielu 120L bez kúska hrdze 100 000 km, 35 rokov garážovaná a voda nám nevyvrela ani raz ale v júny išla preč za 400 eur do dobrých rúk lebo už nebolo pre ňu miesta ale ako hovorím voda nám vôbec nevyvierala. A zdá sa mi že voľakedy bola v obci cez noc buď 90-ka alebo neobmedzená rýchlosť
|
Pia, 22.01.2016, 15:40 |
|
|
rudy555
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 14:42 Príspevky: 127 Bydlisko: Martin
|
sim111 píše: Donedávna sme mali krásnu bielu 120L bez kúska hrdze 100 000 km, 35 rokov garážovaná a voda nám nevyvrela ani raz ale v júny išla preč za 400 eur do dobrých rúk lebo už nebolo pre ňu miesta ale ako hovorím voda nám vôbec nevyvierala. to si ju už mal uskladniť na dalších 30 rokov a by si za ňu dostal nejaký dukát naviac
|
Pia, 22.01.2016, 15:42 |
|
|
sim111
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.12.2015, 20:52 Príspevky: 196
|
To mi je jasné ale nebolo kde....
|
Pia, 22.01.2016, 16:02 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Škodovka (105 120) NIKDY nevyvrie pri vyššej rýchlosti, ten chladič je dimenzovaný dostatočne a nápor vzduchu to uchladí (neuvažujme pricpaté hadice alebo inú poruchu). Škodovka vyvre práve pri pomalšej jazde, do kopca alebo v kolóne, a síce preto, že nápor vzduchu je malý. Tisícky a stovky mali chladič vzadu a vrtulu hnanú remeňom, čo u 105ky s chladičom presunutým dopredu urobiť nešlo. Tak sa to vyriešilo elektrickou vrtulou a spínačom v chladiči, ktorý mal vrtulu zopnúť pri cca 90°. Lenže nad 90 to stúplo vééľmi zriedka, a dovtedy ten spínač spokojne zaschol a zlepil sa, a keď ho po piatich rokoch cestou na dovolenku bolo treba, tak nespínal, vrtulka nevrtela, a teplota stúpla tak že vyvrela voda. Ja som mal paralelne k tomu spínaču spravený ručný vypínač, jednak ako bypass pri poruche, a druhak som si ju zapínal aj prv, s vozíkom v kopcoch napríklad. A nikdy nevyvrela
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pia, 22.01.2016, 17:14 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
a topila Ti dobre lebo jeden kamarat mal skodovicu bez upravy a topila ako besna-on hovoril,ze ked skodovka netopi tak je to dlhe potrubie vraj zavzdusnene a ze je ho problematicky ovzdusnit-ale neviem co je na tom pravdy a zase dalsi co mal skodulu tak ten mohol ist aj do Prahy a spat a auto netopilo ze poznas v com bol zadrhel?
|
Pia, 22.01.2016, 17:23 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Odvzdusnuje sa to podla mna jednoduchu, ale ak si dobre pamatam, tak si zalomil hadicu na jednu stranu, odvzdusnil a potom aj druhu stranu. Mne kurila celkom dobre a mal som vytiahnutu hrubu hadicu, co isla do bocneho vyduchu pod volant a bolo to v pohode.
A k tomu kureniu v 1000 a 100, bolo vzadu a preto to nekurilo.
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pia, 22.01.2016, 17:29 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No s tým kúrením to bolo šelijaké... Konštrukčný problém bol že hadice od motora mali asi dva metre, išli studeným tunelom v strede, a ešte sa časom rady zmačkali niekde (v tom tuneli je málo miesta a spravidla tam boli narvané nahovado). Hadice som vymenil za nové a pomohlo to, takisto vyčistenie výmenníka nejakou šílenou kyselinou či čím, vytiekol kýbel kalu z neho. Ale že by to kúrilo tak že sa rolovali koberce, sa nedá povedať. Trochu pomohlo mať čo najteplejší termostat. Chcel som aj obaliť totie hadice nejakou penou, aby nevykurovali tunel pod autom, ale nebola šanca, tam ledva vošli samotné hadice. Takisto sa mi osvedčila dečka na chladič, ak mrzlo, tak nevletela do motora až tal ľadová voda, chladič sa držal teplejší (ináč bežný trik aj dnes, som onehdá odhŕňal sneh s JCBčkom čo malo umretý termostat, furt studené ledva sa ručička pohla, a ja v kabíne zmrzlý jak polárne hovno - no nič, sáček z teska na chladič, ťahom vrtule sa pricucol, keď začala ručička liezť do červeného, tak som sáček zmenšil, a fungovalo to) Kolega mal v škodovke vzadu spravené Téčká a ešte jedno kúrenie dorobené vzadu za sedačkámi. Tiež som to chcel ale nemal som kúrenie, a potom som sa na to vysrau; okrem toho som tam vozil 150ku baterku. Jazdiť v zime bez termostatu je hovadina úplná, motor nepresiahne 40° (výkon, spotreba) a kúriť to nebude vôbec. Odvzdušnenie je samozrejmosť, ale nič až tak zložité (aj keď je na to pár trikov - po naliatí fridexu nechať motor vrčať na volnobehu kým neotvára termostat, bez toho nemá zmysel sa ani pokúšať; a potom tak pri štvrť plyne odvzdušňovať totým ventilčekom pod kapotou OBE strany, teda od chladiča aj od kúrenia.. občas je niekde veľká bublina tak pomôže autom zakývať, alebo cuknúť, samozrejme furt sledovať hladinu vo vyrovnávačke. Ináč na 120ine je asi patnásť hadíc len na vodu
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pia, 22.01.2016, 17:45 |
|
|
sim111
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.12.2015, 20:52 Príspevky: 196
|
Ohľadom kúrenia naša vyššie spomínaná 120 L kúrila po cca 3 km celkom slušne
|
Pia, 22.01.2016, 18:04 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|