4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Kúpa malého offroadu.
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=15711
Stránka 3 z 4

Autor:  scart35 [ Str, 24.10.2012, 12:10 ]
Predmet príspevku: 

V prvom rade ďakujem všetkým čo mi tu dali návrhy a nápady :)
Poďme k tomu.

Panda. Neviem nič o húževnatosti toho auta ale z priloženého videa to pre mňa ako offroad laika vyzeralo dosť pôsobivé,nuž bohužiaľ to nebude len auto na chalupu ale náhrada môjho bruchoplaza cez zimu takže počítam s tým,že v okolí by som tam chcel šupnúť veci na lyžovačku a max 3ja by sme sa do toho naskladali.Neviem akú to má prejazdnosť v hlbšom snehu lebo rozrážať s tým koľaje ako s GAZ-69 asi nebudem :D (ako mimochodom pre mňa najlepšie offroad auto v ktorom som sedel,vyšlo to všade).Čím ma panda zaujala je asi len cena za ktorú sa dá kúpiť.upravovať auto pre mňa nemá zmysel,to si potom môžem prizdvyhnúť aj terajšie auto.Max nejaké AT gumy väčších rozmerov.(aj keď T3ky sú masaker)

Subaru som v danej cenovej relácií ani nenašiel,a ak hej nevyzeralo to bohvieako.

Ten Cherokee vyzerá dobre ale aj keby bol prihlásený tak spadá mimo mojich financií. A je to trošku väčšie auto :wink: Krátky som v slušnom stave našiel jeden a ten tiež neprihlásený.

Ja potrebovať ťahať vozík najskôr nebudem a ak hej tak určite nie tonové náklady.

Takže zhrniem do 2tis + počiatočné náklady(kvapaliny,servis,gumy nepočítam) a celkom spoľahlivé nech to je. Proste potrebujem to ako auto na zimu,leštenku mám už doma.

Autor:  pavol2078 [ Str, 24.10.2012, 12:50 ]
Predmet príspevku: 

mas pravdu panda asi v snehu nebude rozrazat kolaje :) to pandík pod domna :D priklonil by som sa k feroze alebo vitare a cosa tyka mna je podla mojho nazory nezmysel kupovat velke AT oneu radsej MT km1/km2 od bfg to je velmy dobra pneu a ma dobre vlasnosti na ceste a aj v terene :)

Autor:  spin [ Str, 24.10.2012, 13:00 ]
Predmet príspevku: 

S tymi MT-ckami nesuhlasim.
V terene a blate maju sice perfektne vlastnosti; aj na asfalte, pokial je suchy a teply - ale na mokrej hladkej ceste, alebo na nasnezenej udupanej vozovke je to ako keby si jazdil na Slick-och. [to co neubrzdis, neukecas]
Pokial to ma jazdit cesta/teren 50/50, tak by som urcite volil nieco univerzalnejsie, napriklad nieco ako BFG AT.

Autor:  pavol2078 [ Str, 24.10.2012, 13:09 ]
Predmet príspevku: 

nesuhklas hovorim svoju skusenost mam wissenty co je guma 80%teren 20%cesta v terene ked ich spustim na 0,8 idu pekne no nemaju bocne vedenie to je minus na ceste ked je mokro celkom okej len hucia no v zima katastrofa strasne sa smyka ale co je pravda v zime to nieje vyhra ani na AT a uz napriklad bfg at vobec nie :) odskusane :)

Autor:  Andrej [ Str, 24.10.2012, 13:32 ]
Predmet príspevku: 

No vidíš a ja mám práve odskúšané BGF AT v zime a pohoda, potom mal Pirelli Scorpion AT a tie boli katastrofa, taraz mám tiež nejaké AT a dá sa na tej mojej mrche z rozumom jazdiť aj na zadok na snehu.

A vždy je to len o tom prispôsobiť jazdu daným podmienkam.

A.

Autor:  romo11 [ Str, 24.10.2012, 13:38 ]
Predmet príspevku: 

ak to má byť auto na zimu tak zimné gumy s hrubším vzorom by som doporučil

Autor:  pavol2078 [ Str, 24.10.2012, 13:39 ]
Predmet príspevku: 

to berem ako samozrejmost ze musim prisposobit jazdu podmienkam vozovky ked nie ptoom sa bude smykat aj na tych najlepsich zimakoch :)

Autor:  spin [ Str, 24.10.2012, 13:42 ]
Predmet príspevku: 

Ja som to pisal konkretnejsie prave k tym BFG MT [2].
Osobna skusenost, ze na mokrom, hladkom asfalte to je nula bodov; na udupanom snehu a lade to je -10 bodov, radsej ani nechodit nikam, pre svoju bezpecnost :D

Na zimu ich chcem dat dole, vlani stacilo :D

pavol2078 píše:
to berem ako samozrejmost ze musim prisposobit jazdu podmienkam vozovky

jo, ale technicky stav vozidla je tiez dobre prisposobit, co znamena aj pouzitie vhodnych pneu na zimu ;)

Autor:  scart35 [ Str, 24.10.2012, 13:49 ]
Predmet príspevku: 

Doteraz som jazdil s 200k autom čo má hnanú zadnú nápravu bez všelijakých elektronických sránd okrem abs,takže už rozum mám :wink:

Rozmýšľal som buď nad Matadorkami Izzarda alebo Cooper Weather-Master S/T2. Ale ešte som ani auto nekúpil,čiže skoro na riešenie gúm :)

Autor:  spin [ Str, 24.10.2012, 13:52 ]
Predmet príspevku: 

200k bruchoplaz a 200k offroad su dve totalne odlisne veci :D neporovnatelne...
ale hej, aj jedno aj druhe ma plynovy pedal a kolesa :D

Autor:  scart35 [ Str, 24.10.2012, 14:08 ]
Predmet príspevku: 

spin píše:
200k bruchoplaz a 200k offroad su dve totalne odlisne veci :D neporovnatelne...
ale hej, aj jedno aj druhe ma plynovy pedal a kolesa :D


Verím,že každé auto má svoje úskalia v zime ale popravde keby si posadil za zadokolku v zime človeka čo jazdil len na predku tak garantujem,že sa ani z mesta nedostane,proste tie staršie auta potrebujú poriadnú ruku a zároveň ľahkú nohu a dobré gumy :wink:

Autor:  OFFroad4wd [ Str, 24.10.2012, 15:29 ]
Predmet príspevku: 

scart35 píše:
V prvom rade ďakujem všetkým čo mi tu dali návrhy a nápady :)
Poďme k tomu.

Panda. Neviem nič o húževnatosti toho auta ale z priloženého videa to pre mňa ako offroad laika vyzeralo dosť pôsobivé,nuž bohužiaľ to nebude len auto na chalupu ale náhrada môjho bruchoplaza cez zimu takže počítam s tým,že v okolí by som tam chcel šupnúť veci na lyžovačku a max 3ja by sme sa do toho naskladali.Neviem akú to má prejazdnosť v hlbšom snehu lebo rozrážať s tým koľaje ako s GAZ-69 asi nebudem :D (ako mimochodom pre mňa najlepšie offroad auto v ktorom som sedel,vyšlo to všade).Čím ma panda zaujala je asi len cena za ktorú sa dá kúpiť.upravovať auto pre mňa nemá zmysel,to si potom môžem prizdvyhnúť aj terajšie auto.Max nejaké AT gumy väčších rozmerov.(aj keď T3ky sú masaker)

Subaru som v danej cenovej relácií ani nenašiel,a ak hej nevyzeralo to bohvieako.

Ten Cherokee vyzerá dobre ale aj keby bol prihlásený tak spadá mimo mojich financií. A je to trošku väčšie auto :wink: Krátky som v slušnom stave našiel jeden a ten tiež neprihlásený.

Ja potrebovať ťahať vozík najskôr nebudem a ak hej tak určite nie tonové náklady.

Takže zhrniem do 2tis + počiatočné náklady(kvapaliny,servis,gumy nepočítam) a celkom spoľahlivé nech to je. Proste potrebujem to ako auto na zimu,leštenku mám už doma.


na snehu to tiež nie je zlé treba zažiť a vyskúšať veľa ľudí to tak až pochopilo :lol: zas je rozdiel či je ťažký sneh alebo sypky prašan v prašane to ide fajne sám som bol prekvapený, ale keď je ťažký sneh tak ho nepotlačí ani neviem aké viac terénnejšie auto
jeden známi nám hovoril čo robil v taliansku že tam v alpách majú ľudia BMWčka drahé luxusné, na zimu BMW do garaže a panda von a behajú s pandou a poľovníci v rakúsku tiež žiaden patrol alebo také autá čo žerú aj trávu kolo cesty (nič v zlom patrolisti :D ) alebo neviem aké autá ale panda, vzadu držiak na pušky a davaj, stačí obuť nejaké štuplíky a pojde to hocikde... gumy sú základ
ja len tak no
cena auta dostupnosť dielov a prejazdnosť celkom prekvapivá :-)
rozhodni sa ako chceš

Autor:  spin [ Str, 24.10.2012, 16:35 ]
Predmet príspevku: 

scart35 píše:
keby si posadil za zadokolku v zime človeka čo jazdil len na predku tak garantujem,že sa ani z mesta nedostane

Tak sa spytam, ze na akych terenakoch si doteraz uz jazdil ?
Ja mam svoje auto 1.4 Polo s predkom a v strede zimy som doniesol 4.0 Wrangler "zadokolku" a som este tu medzi zivymi. Ja nehovorim o tom, ze aky je rozdiel medzi prednym a zadnym nahodom v zime, ale o tom, ze je dost velky rozdiel medzi nizkym bruchoplazom a vysokym terenakom s totalne inou konstrukciou naprav a riadenia - a to je uplne jedno, ci je zima, alebo leto...
Lebo ked s terenakom vyberes zakrutu tak, ako so svojim 200k bavorakom, tak to bude zrejme tvoja posledna zakruta :D

Autor:  pavol2078 [ Str, 24.10.2012, 17:19 ]
Predmet príspevku: 

pando prosim ta vsadelne panda neviem si predstavit alpskych zbohatlikov co maju daku sedmu bavo ze vytasia na zimu pandu :D ked luxusne bavoraky maju xdrive zasa brr stou pandou :D a prasan sneh to je ako keby ani nic nebolo a urcite nesuhlasim s tym ze tazky dneh nepotlaci seba lepsie auto tu ide o vykon :) pando brzdi :D

Autor:  mato_srubka [ Str, 24.10.2012, 17:29 ]
Predmet príspevku: 

cec píše:
tak otec ma forestra 2,0turbo AT 2001 a spotreba 9-10, ma to pridvihnute a nemozem povedat jedno krive slovo na to auto :wink:
najvacsia vyhoda oproti ostatnym SUV je permanente 4x4 a LSD co ocenis v zime a o pohodli a komforte jazdy ani nehovorim
co sa tyka ceny auta, tak plati to ze ludia ich neradi predavaju a tomu podlieha aj cena... mozes ratat tak od 3000€


Tak to máte peknú spotrebu na to, že to je turbo, veď toľko žerú atmosférické forestre :)
Mňa konkrétne zaujal tento http://subaru-forester.autobazar.eu/20- ... 08836.html . Je to cez limit, kilometre boh vie, ale až ich tam bude asi viiac, ale zasa keď vidím, že dva lacnejšie forestre majú nabehané 280t km a 350t km, tak hádam to auto niečo znesie.

Tá permanentná 4kolka je super. Neviem si predstaviť, že by manželka išla na šoférovať povedzme vitaru len na zadku (v prípade vitary by som asi šoféroval iba ja), keď už s terajším autom má problém.

LSD má aj v zadu, alebo iba v medzidife ? Atmosférické majú iba v strede a na nápravách sú otvorené dify , turbá neviem a STi má v zadu lamelák, ale to už je mimo.

Ako ste toho Forestera zdvihli ? Podložkami pod pružiny?

Má aj to vaše turbo redukciu ?

Ináč ku dielom, Forester je založený na platforme z Imprezy a tých je tu dosť, tak hádam by nebol až taký problém s dielmi. Nové diely čo som pozeral sú drahšie, ale zasa sa to až tak nekazí, aspoň imprezy nie. Čo je problematické sú asi homokineťáky a spojky
:?

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/