4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Velke rodinne 4x4
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=16700
Stránka 1 z 6

Autor:  gulvas [ Ned, 17.02.2013, 12:02 ]
Predmet príspevku:  Velke rodinne 4x4

Zdravim,

situacia u nas asi speje k tomu, ze bude potrebne kupit primarne rodinne auto. Poziadavky nan mam plus/minus taketo:
- 4x4
- veliky kufor
- diesel
- aspon 2005 rocnik
- max. 15 000 (ale cim menej tym lepsie :) )
- 7 miestna verzia vyhodou

Po klasickom presurfovani su toto moji adepti (myslim typovo, nie konkretne kusy):

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D
- ako je na tom motor so spolahlivostou?
- je automaticka prevodovka spolahliva?


Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited
- zda sa mi ze tato verzia sa velmo malo predavala, je na tom tento cherokee zle?

Jeep Commander
- ten trojliter dieselovy je ako na tom so spolahlivostou?

Nissan Pathfinder
- zda sa mi ze si nedrzi hodnotu, cenovo klesa rokmi najviac, cim to bude?
- je tu spolahlivy automat?

Nissan X-trail
- k tomuto ani nemam otazku, bol som na skusobnej jazde a velmi sa mi lubilo
- ale klasicka otazka na spolahlivost motora?


Toyotu Landrcuiser :
- spolahlivost motora 3.0 D-4D , 122 kW ?
- spolahlivost automatu ?

Dakujem

Ak mate nejake ine odporucania, pripadne rady comu sa vyhnut, dakujem vopred.

matej

Autor:  Igor [ Pon, 18.02.2013, 13:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Viackrat som pisal, ale vzdy to spadlo.....len v skratke moj nazor.

Najpragmatickejsia volba X-Trail, najlepsia volba Commander. Samozrejme je dobry aj Pathfinder, ale zial ten 5-kvalt automat Jatco, co tam davali bol/je hrozny nepodarok. S manualom v pohodicke.

Autor:  Macej [ Pon, 18.02.2013, 14:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

A čo taký Land Rover Discovery III? Podla tebou daných podmienok splňa všetko. Alebo máš niaky dôvod prečo nie a nespomenul si ho zámerne?

Autor:  Disco [ Pon, 18.02.2013, 14:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

ja som sa tri dni pokusal odpovedat, no nedalo sa.

Najlepsia volba pre rodinne offauto je urcite LR Discovery a Toyota Landcruiser, porozmyslaj!
Akekolvek auto s dobrou starostlivostou, fungovat bude, no najdvolezitejsie su prevadzkove naklady a tu uz je velky rozdiel!
Velkost kufra, spotreba, nahradne diely, jednoznacne najlepsie vychadza LD Discovery , darmo kto vie ten vie :D

Autor:  Pronto [ Pon, 18.02.2013, 15:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

1. Pajero s 3.2DiD motorom je katastrofa - drahý servis, výkon nič moc, spotreba ako môj trojliter benzín +-1liter.
2. Cherokee je zase v porovnaní s ostatnými malý.
3. S Comanderom nemám skúsenosti - osobne som si ho v Jeepe ani nepozeral (nepáči sa mi)
4. Patfinder - tý ktorý ho chvália, ho kúpili a nedokážu (alebo nechcú) pochopiť, že na dva a pol tonové auto je dva a pol litrový dízel proste strašne slabý. Ani si ho neviem predstaviť s automatom - jazdil som na tom aute s manuálom, je to prúser. Motoricky sa to dá prirovnať k XJčku s 2,1TD od Renaultu. Nevládze a nevládze. Je to veľké, pohodlné, no tam to končí. Ospravedlňujem sa majiteľom tohto nepodarku, ale už mi lezie na nervy ako ho každý chváli, pritom v lese tie autá furt len ťaháme (dokáže sa zahrabať ako žiadne iné), či v snehu, či v blate.
5. X-Trail je super vozenie, pohodlím skôr osobné auto. Priestorovo by som ho radil k menším SUV s tvojho výberu, rovnako ako Cherokee. S motorom 127kw ho vidím prvý krát - aby to na ten dvojliter nebolo na úkor životnosti.

Podľa mňa, ak máš na auto 15tisíc rozpočet, určite peknú Diskošku. Nebudeš sklamaný ani priestorom, ani pohodlím.

Bertre to, prosím, ako môj subjektívny názor.

Autor:  Igor [ Pon, 18.02.2013, 18:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Ja sice ziadny Pathfinder nemam, ani som nemal, ale Pronto, to si jazdil na nejakom divnom Pathfinderi. A prirovnat to ku XJ s 2,1TD je vyslovene hovadina - to sa zase nehnevaj ty na mna. Ja som bol tiez kde koho tahat z lesa, aj mna boli tahat, ale usudit z toho, ze potom je zle auto do terenu Defender, Patrol, ci G-Klasse, to by som si veru netrufol. Pathfinder zvladne na SUVcko dost, stacia slusne a vhodne pneumatiky a samozrejme sofer, co ma aspon elementarnu offroadovu gramotnost.
Neviem ake mas predstavy o dynamike, ale aj povodne cca 170k verzie jazdili dobre a posledna evolucia so 190k a manualom bola vyborna. S beznym 170k motorom mozes dlhodobo cestovat po dialnici 150km/h bez nejakych problemov, takisto predbiehat s dostatocnou rezervou. Mam viac ako dobre overene na niekolkych kusoch, ze jazdia dlhodobo do 10l, pri roznych majiteloch a style jazdy, co povazujem za velmi slusne pri tejto velkosti auta.
S Pathfindermi mam odjazdene a povozene sa tolko, ze ma nikto nepresvedci o tom, ake je to slabe auto ci na ceste alebo v terene - ale z horneho menu na vyber je najlepsia volba Commander, trojlitrovy tichy sestvalec, jemny automat, schopny pohon 4x4 a stale pohodlny na ceste.

Autor:  romo11 [ Pon, 18.02.2013, 19:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Ja by som chcel k tomu cherokee upozorniť že model od r.v. 2008 je rozmerovo tak veľký ako Grand Cherokee WJ a teda od KJ Liberty/Cherokee 2005-2008 je o kus väčší.
Ak by som z tých štyroch mal vybrať rodinné auto asi by som volil Commandera. ;-)

Autor:  Pronto [ Pon, 18.02.2013, 19:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Igor - Nepotrebujem nikoho presviedčať, mal som možnosť s 2 kusmi Pathfindra. Tam kde sa Pathfinder v koľajách viackrát zahrabal po podbehy, ho DoubleCab (oba vozi obuté BFG AT) obyšiel a 3 hodiny ťahal. Vždy keď to vyzeralo že už pôjde, prešiel 30 metrov a zas sa zahrabal. Neviem, či to má pohon riešený elektricky pri preklze, ale proste to nešlo. Druhé auto zase na redukovanej dvojke nevládal motor v kopci, tam kde normálne chodia napríklad Disco III.
Nehovoriac o tom, že pri jazde na poľných cestách v revíry mu totálne odišiel kardanový kríž. O obe autá je podotýkam dobre starané.
Jednoducho ak známemu ktorý by chcel kúpiť SUV niekto odporučí Pathfinder, viem mu sfleku povedať pár reálnych dôvodov, prečo sa tomuto autu z ďaleka vyhnúť.

Podľa mňa je problém ten smiešny motor. Na tak obrovský motorový priestor aký toto auto má a samozrejme na váhu, je ten motor proste malý. O životnosti tých 2.5DCi aj s Navary vie asi každý mechanik svoje.

Autor:  Igor [ Pon, 18.02.2013, 20:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

OK, tazko sa asi navzajom presvedcime. Ja som tych Pathfinderov absolvoval trosku (niekolkonasobne) viac, aj na ceste aj v terene.

Autor:  Rudi [ Pon, 18.02.2013, 20:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

No Pronto tak pri Tvojom hodnotení Pajera som tiež otváral oči a hlavne ma dostala tá poznámka o spotrebe 3.2DID tak to je dobrá somarina. Bez vozíka 8l s vozíkom na autá(naloženým) 10-11litrov ,jedine na tom aute čo je fakt,tak odchádzajú čerpadlá kvôli našej zázračnej nafte.A prosím Ťa nechci ma presviedčať o opaku s autom mám naj. cca 450000k!!!
gulvas s toho čo si popísal si aj tak musíš vybrať svoje naj ale s tých Tvojich Typov sa mi zdá ten X-trail rozmerovo niekde inde oproti ostatným autám. S tým že každý bude chváliť svoje tak s tým rátaj,ono najlepšie sa bude riadiť svojim vlastným pocitom s konkrétného auta. :smt006

Autor:  marcek4x4 [ Pon, 18.02.2013, 21:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

O Pathfinderoch nemám moc dobrú mienku, ale tvrdiť, že nemá výkon mi príde trochu divné.Tých 170 koní s ním dokáže pekne začvičiť.To že sa zahrabe-nebude to tým,že šofér nezapne natvrdo predok, ale len režim auto?
Ale, aby to nebolo také jednoduché pridám jednu skúsenosť.Kolega mal neustále problém so spojkou,jednu mu dokonca vymenili v záruke.Nepomohlo a reklamoval to zas.Tak mu preprogramovali riadiacu jednotku a ubrali výkon v nízkych otáčkach.Nevedel sa pohnúť do kopca :D Tak to reklamoval znova ,RJ dali do pôvodného stavu a zase mu občas smrdí spojka.
Ja mám Navaru a na motor sa nemôžem sťažovať.Je silný a úsporný.Čo sa týka životnosti má najazdených len cca 140t. km a zatial bez problémov.Pokial viem ani kolegovia sa zatial na spoľahlivosť nesťažovali.

Autor:  Pronto [ Pon, 18.02.2013, 21:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Rudi - Zle som sa vyjadril. Proste kvalitou to je niečo iné, na čo boli ľudia s Pajera II zvyknutý. Je to pekné, pohodlné auto, ale niečo mi na ňom chýba. Mne vychádzala spotreba na 3.2DI-D za 3 mesiace 10-11litrov/100km. Na to, že môj o 8 rokov starší benziňák žerie 12 litrov mi to príde fakt veľa. Auto malo síce IM podvozok, ale štandardné pneu. A ak si menil to nešťastné čerpadlo, tak asi vieš aké rakety za to pýtajú. Viem však o tom, že už aj na Slovensku ich niekde repasujú za rozumnejšie peniaze.

ad Pathfinder: Prosím, v mojom príspevku je jasne napísané, že sú to moje subjektívne skúsenosti/názory. Proste som s tým autom nemal jedinú vyslovene kladnú skúsenosť. Na 5 ročnom aute čo chodí s 80% len asfalt kardanový kríž rozlisovaný to bola sila ...

BTW: To so spojkou som počul viackrát.

Autor:  gulvas [ Uto, 19.02.2013, 8:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

Dakujem pani,

idem pozriet este Discovery.

K tej "velkosti" X-trail a Cherokee, od r.2008 sa nafukli oproti svojim predchodcom. V X-traili som sedel a je velke, v Cherokee tiez.

Autor:  bull4x4 [ Uto, 19.02.2013, 10:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

discovery je vraj crep, na servisoch sa nedoplatis, ale je to pekne auticko a poruchovost nemam osobne odskusanu, len som pocul

x trail je o cca 16 cm vacsi, ako cherokee a o cca tolko mensi od pajera a pathfindera, nerobi sa, ale 7 miestny, urcite bude mat najnizsiu spotrebu a pravdepodobne aj najlacnejsi servis zo spominanych, prve verzie trpeli problemom s DPF filtrom, da sa vyriesit castejsou jazdou mimo mesta, alebo zmenou softveru

motor ma pathfinder silny o tom niet pochyb, ale to je vsetko, nekvalitne plasty, elektrika, spojka sa porucala skoro na vsetkych

jeep comander, jedine co viem, tak motor je mercedes a v grande to velmi pod 10-12 l velmi nedas, co potom comander?

Autor:  Disco [ Uto, 19.02.2013, 11:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Velke rodinne 4x4

bull4x4 píše:
discovery je vraj crep...


Neviem ci si myslel DIII alebo IV ?? neviem tieto vobec nepoznam, no DII je uplne vpohode my v Nových Zámkoch, sme partia s roznimi gazikmi a moj kamarat ma Patrola Y61ku 2,8, a komunikujem o autach vela, opravy upravy atd.. Viem uprimne ze LR DII spotrebou, vykonom voci vlasnej vahe, spotrebe aj jednoduchosti servisu ma vyhodu voci Y61ke a toto je pravda. Crep ???!!! mozno to povedal clovek ktory sniva o Discoske a nemoze ju mat! Moje ma 8rokov a nikdy, upozornujem nikdy este nebolo pokazene!!!!, myslim poruchu motora, nestartuje, nezhavy, nejde, nema tah, trha, prdi.... taketo este nebolo. Servis je len klasicka vymena niecoho opotrebovaneho, alebo nesviti, vysi, zodralo sa a tak.

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/