Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Mitsubishi Pajero 2.8 vs. Jeep Grand Cherokee LA 4.0
Autor |
Správa |
stonefish
Čumil
Registrovaný: Str, 15.07.2015, 18:05 Príspevky: 4
|
Ahoj, rád bych si nechal poradit s výběrem auta. Abych to uvedl na pravou míru, momentálně žiju na Islandu a rozhodl jsem se, že si pořídím lepší auto do terénu. To znamená pořádný OffRoad, brody, písek, bahno... Auto mám v plánu pořizovat na jeden rok a následně ho prodat. To znamená, že s ním neplánuji žádné úpravy, ale aby vydrželo okolo 20 000km. Na Islandu jsou hlavně auta dovážená z USA, takže je tu trochu jiný výběr než ve střední Evropě. Pročítal jsem si tady na fóru mnoho diskuzí, probral to s pár Islanďany a došel jsem k názoru, že buď pořídím Mitsubishi pajero 2.8 Diesel a nebo Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 1996 Benzín. Ceny benzínu a nafty jsou na Islandu totožné. Mitsubishi pajero 2.8 Diesel:- Vycházel jsem z toho, že benzín u tohoto modelu hodně žere, proto volím diesel. - Spousta lidí tady radí s nákupem 2.5, ale moc často tady na ně nenarazím. Takže 2.8. - Netuším jak to je, ale bylo mi jedním Islanďanem řečeno, že se mám dívat na rok výroby 1998-99. Roky 1996-97 jsou prý náchylnější a nemají tak dobré motory. Osobně si myslím, že to asi moc řešit nemusím, neboť auto kupuji na rok, ale raději se ptám. V rozumné ceně se dá koupit s najetými 230 000km Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 1996 Benzín:- Vím, že toto už není takový offroad jako Pajero, na benzín má podobnou spotřebu jako Pajero s dieslem a stojí nějakou tu korunu méně. Benzín bude k tomu levnější na údržbu. - Tady se dá najít auto s najetými km okolo 180 000 - 220 000km Nyní mám trochu dilema do čeho jít. Osobně bych asi více volil Pajero - jen zda 1996-97, či 1998-99. Díky za odpověď
|
Sob, 18.07.2015, 3:21 |
|
|
MARF
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
|
áno ZJ nie je taký offroad ako pajero lebo je lepšie u mňa jasná voľba na jeep ak by ťa až tak spotreba netrápila tak choď rovno do 5,2 V8
_________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3"
|
Sob, 18.07.2015, 12:14 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1887 Bydlisko: GA-Kosuty
|
Tak tak určite ZJ,dve tuhé nápravy sú plus
_________________ VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td
|
Sob, 18.07.2015, 13:41 |
|
|
peter2804
Učeň
Registrovaný: Sob, 17.01.2015, 19:00 Príspevky: 33 Bydlisko: Stropkov
|
Ja by som povedal že tie dve autá sú nezrovnateľne. Každý chváli Jeep, ale Pajero 2.8 "nežerie deti okolo cesty" . Benzín je menej kazový a menej náročný na údržbu ako nafta.
_________________ Pajero 2.5 GLX SuperSelct "97
|
Sob, 18.07.2015, 16:01 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
peter2804 píše: Benzín je menej kazový a menej náročný na údržbu ako nafta. A na to si prisiel ako?V kazdom pripade nepotrebujem do mrte kablov a naftak ide aj pod vodou.Cely zivot mam naftaky a benzin nechcem ani vidiet.A zopar benzinakov mal foter.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Sob, 18.07.2015, 22:45 |
|
|
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Benzín nejde pod vodou to hej. Namocia sa sviečky a ides do kitek . Grand ma zasa okolo 180ps alebo 5.2 ma okolo 220. Pajero ma tak ani neviem 125ps?
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Sob, 18.07.2015, 22:51 |
|
|
kolik778
Frajer
Registrovaný: Ned, 02.06.2013, 21:02 Príspevky: 223 Bydlisko: Námestovo
|
Mal som Pajero, to som ale predal, lebo som si kúpil ZJ. Jednoznačne do terenu ZJ. Ani nerozmyšlaj
|
Sob, 18.07.2015, 22:53 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Pajero naftak sa neda porovnavat z Jeep benzinom.Kazdy ma nieco svoje jedinecne a + alebo -.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Sob, 18.07.2015, 23:35 |
|
|
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Presne
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Sob, 18.07.2015, 23:50 |
|
|
stonefish
Čumil
Registrovaný: Str, 15.07.2015, 18:05 Príspevky: 4
|
Díky moc za vaše postřehy. Je to vůbec mé první auto do terénu tak se v tom všem snažím zorientovat. Je mi jasné, že zde budou vždy dva tábory - nafta vs. benzin. Jde mi o to, že to auto budu mít na max. 20000km, což asi málo kdo kupuje OFF na takovou chvíli. Polovina Islanďanů jezdí v Pajeru proto jsem jej zařadil do výběru. Zkusím se tedy zaměřit na Jeep ZJ, začíná se mi více líbit Tady na Islandu se dá sehnat jedině benzín, takže tím je palivo vyřešeno. Svíčky bych snad utopit neměl. Počítám, že největší brody budu jezdit pomalu, kde je tak 50 - 60 cm vody. Ještě se zeptám na najeté kilometry, za to mám nějak extrémně řešit? Samozřejmě vím, že je důležité si auto odzkoušet při nákupu. Ale nyní jsem si prošel ZJ v benzínu a většinou mají najeto okolo 200 000 - 230 000km. Co říká odborná porota? Mám se toho bát?
|
Pon, 20.07.2015, 2:47 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Na motor v ZJ je 200 tisc. v pohode, ak neklepe netečie ako rešeto tak by sa toho nebál, navyše v ZJ pomerne jednoduchá elektrika oproti novším modelom. Skôr by som sa zameral na automat, ak dostal potrebný servis tak v pohode, músí to radiť plynule bez nejakých väčších trhnutí, ale zase preradenie cítiš pod zadkom, nesmie šmýkať, skontroluj olej v at po nejakých 20-30km kým sa to celé zohreje, na ryske je to zretelné kde má byť hladina oleja. Skontroluj či nieje hnedý, čierny a či nesmrdí prepáleninou. neviem ako na Islande ale tu v našich zemepisných šírkach poväčšinou automaty zažili stredovek, kvôli neznalosti ľudí a aj servisu. Ak je všetko OK tak by sa toho nebál, je to auto pri bežnom servise od 500 tisc. km vyššie na nájazdnosť. Hlavne druhá otázka je aký je tam servis, nakoľko automat pri výmene oleja treba doštelovať, nič tragické ale treba to urobiť. čo sa týka brodenia, ak si nechlipneš a nejdeš brodiť kilometre a topiť to po strechu tak je to v pohode, brodil som na Zj po svetlá a prežil bez ujmy, ponorka to však nieje, dôležité je nezastať vo vode auto musí byť v pohybe ináč natiahneš vodu všade možne (diferáky, prevodovka, prídavka) a je problém.
To je tak v skratke.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 20.07.2015, 7:16 |
|
|
Pronto
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45 Príspevky: 577 Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
|
Ak auto nechces upravovat, teda dvihat, volil by som v tvojom pripade Pajero, uvediem dovody: 1. Vacsi seriovy rozmer pneu, teda vacsia svetla vyska JEEP 235-70-r15 vs Mitsu 265-70-r15 2. Mechanicka uzavierka zadneho diferencialu na Pajere vs samosvor na Jeepe Drviva vacsina aut aj u nas ma nefunkcne samosvori (treba pri servise specialny olej + viac starat sa o diferaky), pravdepodobne u vas to bude podobne. 3. Pokial viem, na Islande jazdi velmi vela ludi Pajera II generacie, nemal by teda byt problem s Nahradnymi dielmi + servisom. Osobne by som radil Pajero (spotreba benzinoveho 3.0 24V je 12-14l/100km pri 180hp), rocniky 98-99, idealne ak najdes model Blister Fender (sirsie kovove blatniky).
_________________ Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...
|
Pon, 20.07.2015, 12:52 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|