4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=23385
Stránka 1 z 2

Autor:  Furkad400 [ Str, 26.12.2018, 20:30 ]
Predmet príspevku:  Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Caute offroadisti :D
Viem že uz tu pár podobných tém je no dovolím si založiť vlastnú tému nakoľko budem od vás potrebovať dosť rád

No kde by som začal .... :?:
Tak teda najprv asi poviem ze zatial som svoje vlastné off road auto nemal a ešte som ani nemal možnosť sa na nejakom paradnom prerobenom offroade povoziť.
Nakoľko podobne fóra sledujem snáď už rok a vždy ma to ťahalo voziť sa po vrchoch a nakoľko som z kysúc tak tu s tým ešte nie je taký problém :mrgreen:

Po rôznych uvazeniach som sa rozhodol že pôjdem do dlhého partola y61 s motorom 2,8. Dlhý preto lebo pravdepodobne budeme chodiť na tom viacary.
No stále sa akosi neviem rozhodnúť ze ci uz pôjdem pre nejaký prerobeny alebo kúpim štandardný a dám si ho spraviť najpravdepodobnejšie do allmetalu v žiline. Mám to kúsok.
Mňa láka najviac varianta ze by som išiel pre nejakého do zahraničia a tu dal spraviť.
Nakoľko ma asi najviac uz na prerobenych odrádza ze uz co to v ťažkom teréne budu mat za sebou a nie každý to šetrí a stara sa o to ako ma

Finančné som tiež obmedzený. Nakoľko som laik a moc tomu nerozumiem a čo som si len podľa internetu hľadal ceny za off road úpravy tak mám len taký hrubý odhad. A neviem nakoľko sa môže blizit k realite.

Ked začnem od toho co ma na tom asi najviac láka je zdvihnutie 6 palcov a 37 pneu. Zas na druhej strane mne by bohaté stačil aj 35 pneu a 4 palcovy lift, no ten 6 proste vyzerá perfektne.

No ale prejdem k môjmu rozpočtu.
Na kúpu patrola si myslím že by mi stačilo 6-7 tis eur. A na následne úpravy by mi ostalo cca 5-6 tis. Krajna situácia 7 tisíc. No v tých úpravách musí byť 6 lift- našiel som komplet rough country za 1500 eur, ďalej 37 pneu- pravdepodobne nejaké protectory co som našiel na ebay tak da sa kúpiť 4 ks od 1000-1200 eur. Zahradka, rampy svetelné, pevnostaky vpredu vzadu, navijak a okrytovanie podvozku. Toto je to hlavne co tam chcem mať. Viem že bude treba spraviť zmenu prevodov a iné opatrenia no to vôbec neviem v akej cene sa to hýbe.

Také ako arb uzávierku do toho nerátam lebo to by prišlo časom keď budu love 8-)

Môžte mi prosím vás povedať ci su tieto úpravy reálne v mojej cenovej kategórii ? Prípadne co by ste neriešili alebo co riešiť časom ...

Možno by bolo najlepšie ak by bol niekto ochotný a previezol ma v jeho mašine a pokecali by sme o tom. Prísť v rámci stredného slovenska nemám problém....

Ešte jedna foto - snáď ju tu nahra, toto je moja neskromna predstava Obrázok 

Autor:  Milan [ Str, 26.12.2018, 21:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Furkad400 píše:
že pôjdem do dlhého partola y61 s motorom 2,8.

Ked začnem od toho co ma na tom asi najviac láka je zdvihnutie 6 palcov a 37 pneu.

No ale prejdem k môjmu rozpočtu.
Zahradka, rampy svetelné, pevnostaky vpredu vzadu, navijak a okrytovanie podvozku.

Ešte jedna foto - snáď ju tu nahra, toto je moja neskromna predstava  

Ten je v pohode,len pocitaj ze pri rozbehu ta obehne chlapik na babete :mrgreen: Motor je trochu slabsi ale da sa.Na 35 gumach ta pri rozbehu predbehne chodec.
6 palcov a 37 pneu pri 2.8 motori-zabudni.Ta pri rozbehu budu tlacit.Aj by sa dalo,ale !!!!!!! :smt017
Tie ostatne veci su realne aj na seriove auto.A to auto upravene v Allmetale vzhladom na to vsetko co tam bolo namontovane sa predavalo tusim cca 30 000€.Opravte ma ak sa mylim.Bolo na predaj.Bolo v nom vsetko na co si si zmyslel.Len skoro vsetci z nas zivia rodiny a ked rozmlatis auto v hodnote cca 4 000 € tak ta to az tak neserie.

Autor:  Furkad400 [ Štv, 27.12.2018, 11:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Fuha, tak to som nevedel že ten motor je na tom tak zle keď tam dam také pneu.

Zas na druhej strane mne ked uz ma menšie pneu ako 35 pride ako strašne, vyzerá hrozne...

No tým pádom keď je to také zle , tak nechcem byť ako slimak, no aj ked nechcem tak sa dajako preorientujem na inú značku.
Raz som sa zviezol na fakt super prerobenom grand cherokee wj 2,7 a bolo to tiež super zvezenie a práve o týchto dvoch autách som rozmýšľal a keďže patrol je moja srdcovka tak vyhral on, no keď je s tým taký problém tak to musím asi zobrať z inej strany.

Dik za otvorenie oči :shock:

Autor:  Milan [ Štv, 27.12.2018, 11:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Furkad400 píše:
Fuha, tak to som nevedel že ten motor je na tom tak zle keď tam dam také pneu.

Ten motor zly nie je.Ale ked normalne toci 31" .Bez uprav to este utiahne 33" ako som kupil ja ale este deriem stare 31".Tie nove 33" su teraz zarovno kasne a tiez to dobre vyzera.Neviem preco chces az 37".To su gumy u nas nevyuzitelne a bez toho aby si prerobil skoro cele auto to nie je realne gumy napchat do auta.Uz pri 33" som musel par veci odrezat alebo jebnut kladivom aby nikde nesuchali.A to mam auto uz trochu dvihnute.A tebe s tvojim rozpoctom ostane len pozerat fotky.Rovno si kup uz porobene podla tvojich predstav a upravy nechaj na skusenejsich.

Autor:  Janciak [ Štv, 27.12.2018, 12:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Predam ti moju 2,8 na 37 gumach
Chodec ta isto nepredbehne

Autor:  Danopatrol [ Štv, 27.12.2018, 13:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Noo....všetko sa dá,len to hold niečo aj stojí...Skús si niečo vyskúšať...odkiaľ si?Prídi,prevezieme sa na mojom...aj tak mi tu len postáva

Autor:  Janciak [ Štv, 27.12.2018, 13:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Mam v nom arb v predu, zmene prevody pevnostaky navijaky zahradku svetla upraveny motor 6" podvozok rozsirene lemy
Rough cauntri podvozok je taky celkom zart a ked chces takto upraveneho a nazbrojeneho patrola tak nvm...
Polku uprav mam od rada z allmetalu ceny radsej nechci vediet presla by ta chut a aj rozpocet vee mi viem o com pisem

Autor:  OGO [ Štv, 27.12.2018, 13:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

[quote="Furkad400"]......No stále sa akosi neviem rozhodnúť ze ci uz pôjdem pre nejaký prerobeny alebo kúpim štandardný a dám si ho spraviť najpravdepodobnejšie do allmetalu v žiline. Mám to kúsok.....  [/quote]

Pokiaľ to máš kúsok od Almetalu, tak tam rovno zájdi, a tam ti dajú komplet vysvetlenie na všetky tvoje otázky aj zároveň ti povedia aj ceny, takže budeš to mať z prvej ruky.

Autor:  JOE66 [ Štv, 27.12.2018, 13:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Janci a ked predas patrola tak aka bude nova ,,nahrada,, za neho ? :-D

Autor:  Janciak [ Štv, 27.12.2018, 17:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Joe :) nahrada budu 2 troli
Jeden na bezne jazdenie a jeden na extrem

Autor:  JOE66 [ Štv, 27.12.2018, 17:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Jeden na ,,hardcore,, to chapem ale na bezne jazdenie je xy aut co su Praktickejsie :-D

Autor:  Janciak [ Štv, 27.12.2018, 19:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Ja vieeeem
Ale tak polovacky obcas dake to cestovanie do dalekych lesov :)
A proste je to moja choroba ja na trole aj do prace chodim

Autor:  Furkad400 [ Štv, 27.12.2018, 22:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Tak dnes som celý deň čítal fóra a všetko možné.

Ked som tak uvažoval tak ja zas úplný extrémny off road jazdiť nebudem, sem tam sa niečo nájde aké tak hádam to bude v pohode, chcel som preto ten extrémy lift lebo to proste super vyzerá, no finančne na to nemám.

No mám 2 varianty tak by som bol rád aj by ste mi jednu z nich odporučil a okomentoval pre a proti.
Pneu 35 ale musia byť , ale co som čítal s tým by problém nemal byť...

No k veci , 1 varianta je dať lift 2" plus možno nejaká podlozka, to by bol zásah kde by sa pravdepodobne do podvozku minimálny.

No ja sa skôr prikláňam k variante 2, táto mi pride podstatne menej finančne náročná na úpravy podvozku ako 6 lift. A to je zdvihnúť to o 100mm teda 4"lift, rátam s úpravami a mohol by mi niekto z vás napísať co všetko by na podvozku trebalo upraviť aby to bolo ok, veď od toho je to forum tak snáď sa niekto nájde.
Čo som hľadal tak toto je taká varianta tlmičov http://www.offroad24.sk/kategoria/podvo ... ss026bkpl/
Síce neviem aka je tam cena aké rátam možno okolo 1500 eur. :wink:
Za každú odpoveď ďakujem :P

Autor:  OGO [ Pia, 28.12.2018, 12:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Nešpekuluj, radšej sa vyber rovno do Almetalu, však si písal, že to máš kúsok a že tie zamýšľané úpravy by si tam išiel dať robiť, tam ti dajú komplet informácie, ceny, všetko to, čo hľadáš...ale to som ti už písal....

Autor:  Jojo GR [ Ned, 30.12.2018, 21:34 ]
Predmet príspevku:  Re: Kúpa patrol y61- bez úprav alebo s úpravami ?

Serwus :smt006 Zaklad je, ze mas vybrany typ a druh auta. 61čka Wagon je fajn volba. Kazde auto ma svoje pro a proti. Kazdemu vyhovuje nieco ine. Pre niekoho je Patrol tazky, slaby motor, atd... Tazky je, to je pravda, lebo je vsetko z poriadneho matrosu(šasy, napravy, atd...)Velka vyhoda Patrola, je ich velmi vela, tym padom je aj dost pouzitych NDčiek. Wagon je lepsi urcite kvoly vnutornemu priestoru(moznost spania, vozenie 7ludi, matrosu, atd...) a v terene je ovela stabilnejsi ako kratas. 2.8čka je po nejakych upravach celkom fajn motor. Dolezite je, aby si aspon trosku vedel, na co chces auto pouzivat. To je najdolezitejsi faktor pre celu upravu. Ako pises, že chces 35ky, postavil by som to na 4" lift, treba vymenit silenbloky prednych ramien kvoly zaklonu napravy, bude dobre dat dlhsie brzdove hadicky co idu k napravam, poladit dorazy, tycky stabika, popripade mozes stabiky dat prec. To by si vyskusal, ako Ti to bude vyhovat za jazdy po lifte, ci stabiky nechas, alebo vyhodis. Dal by som na Tvojom mieste pevnostne naslapy(ochrana prahov, moznost zdvihnutia hiliftom), navijak, nejake pridavne LEDky, popripade šnorchel. Zahradka na streche je tiez fajn. Narazniky by som nechal zatial origo. Nekrici to tolko, casom uvidis. Mozno zistis, ze ich vobec netreba. Kazdy stoji par stoviek... Ak kupis Patrola s fajn motorom, trosku sa motor poladi, prevody v napravach netreba akutne menit. Dobre je nechat si upravit redukčnu prevodovku, kvoly sile na redukcii v terene. Super vec. Je dobre mat ku navijaku nejaku tu kurtnu, stromovu kratku, dlhsiu, kladku, dynamicka kurtna tiez nieje odveci. Vsetko stoji pomerne dost korun. Vyhoda je, ked si vies auto porobit sam. Praca je velka polozka. OFF je dost o peniazoch, stale sa nieco upravuje, opravuje. Ja osobne ako prve co po kupe robim, je rozsiahly servis, zistenie realneho stavu auta, vymena olejov, filtrov, rozvody+vodna pumpa+chladiaca kvapalina, brzdy+brzdova kvapalina, zhavice, robim vzdy preventivne repas altika a startera. Je toho vela a je to na dlhu debatu. Nechaj si urobit cenove ponuky vo viac firmach, nieje to ziadna hanba. Mozes tak usetrit dost penazi na dieloch, doplnkoch, praci. Dam Ti foto kamosovko GRka na 35kach + 4" pre predstavu. Drz sa, nech sa dielo podari :smt023

Obrázok

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/