Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel
Nový pickup - L200 vs hilux
Autor |
Správa |
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Caute. Chcel by som sa poradit ohladne kupy uplne noveho pickupu. Mam vo vyhlade L200 alebo Hiluxa. Navara sa uz vzdala tuheho zadku takze vobec nepripada do uvahy. Chcel by som hlavne vediet nieco ohladne spolahlivosti tychto aut ak to niekto mate 1-2 rocne. Mal som predtym L200 r.v. 2002 a bolo to dobre auto. Osobne mi v týchto nových autách vadi hlavne otocny prepinac na 4x4 a redukciu. Mate s tym niekto skusenosti ako to funguje? nekazi sa to? Taktiez by som sa chcel opytat ci mate niekto skusenosti s tahanim tazkeho vozika (2-3t). Pytam sa na to preto lebo novemu hiluxu davaju na guli 3500t a zaroven mu nechaju 110kw. Myslim ze hore nejakym horskym prechodom s tou vahou na guli to bude mat asi problem. Predsa len 133kw u L200 sa mi vidi lepsie. A cipovat hiluxa by som kvoli tomu nechcel pretoze neviem ci by sa predajca na to v pripade nejakeho problemu nevyhovaral. Preto ak ma niekto z vas skusenosti ohladne celkovej spolahlivosti a aj spolahlivosti elektonickeho zapinania 4x4 u tychto novych strojov tak prosim poradte.
|
Štv, 17.01.2019, 19:50 |
|
|
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1461 Bydlisko: B. Bystrica
|
ahoj kolega jazdí L200 asi 3 ročnú s tým prepínačom elektrickým gulatým. Mne osobne sa to tiež nepáči a som skôr za páku ale na výber akosi nemáš.. čo sa týka spolahlivosti tak zatiaľ s tým nemal žiadny problém. Akurát čo sa sem tam stane že dlhšie vypína redukciu a niekedy aj 4x4.. nieje to ako na páke že presunieš a máš ale tu musíš chvíľku počkať kým sa ti to vyradí (teda aj kým sa ti ukazovateľ na displeji unormálni) s ťahaním ti neviem povedať. on ťahá iba vozíky do 750 a s tými úplne v pohode po šturni či donovaloch
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Štv, 17.01.2019, 20:42 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Vcera som sa akurat rozpraval s kamaratmi z jednej spravy narodneho parku, momentalne maju L200, 2015. Vraveli ze po case im auto zacalo prepinat do nudzoveho rezimu kvoli DPF.
|
Štv, 17.01.2019, 22:10 |
|
|
MARF
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
|
tak toto je problémom každého novšieho dieslu, DPF je len ďalšou komplikáciou, ktorej sa už pri dieslovom aute nevyhneš
_________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3"
|
Pia, 18.01.2019, 0:35 |
|
|
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1461 Bydlisko: B. Bystrica
|
presne tak.. dpf už bohužiaľ nájdeš všade. Ak správne predpokladám ohľadom lesnej správy tak na aute asi točia len krátke trasy čo nieje dobre kvôli dpf. Pri dlhších trasách by to nemal byť taký problém..
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Pia, 18.01.2019, 7:16 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
vdaka. hlavne by som ale chcel vediet ako je to s motormi a s elektronikou ohladne 4x4
|
Pia, 18.01.2019, 19:48 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
bronco píše: ...Navara sa uz vzdala tuheho zadku takze vobec nepripada do uvahy... Navara sa nevzdala tuheho zadku, len listovych pier. Ma vzadu tuhu napravu na 4 pozdlznych a 1 priecnom ramene s vinutymi pruzinami, v podstate tak ako vacsina "pravych" offroadov (Patrol, Land Cruiser, Wrangler).
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pia, 18.01.2019, 20:39 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Kamarat ma novu navaru asi 5-6 mesiacov. Vravel ze to uz nema tuhy zadok, nebudem tvrdit ci ano nie, nevidel som. Pozriem sa na to a dam vediet. Co ma vsak zaskocilo je ze zaciatkom januara mu prestal ist predok. Siel do nissanu a tam mu povedali ze ma z nejakeho dovodu zaoxidovane nejake kable a ze mu to musia vymenit. Poslali ho domov ze to objednaju a ze ma prist. zatial to tam nema. Hovorime o par mesacnom aute. Vies mi este vysvetlit co je lepsie a co horsie na tlmeni s 4+1 ramenami oproti listovym pruzinam? Z pohladu auta kde mozes na korbu nalozit 1t su lepsie pruziny alebo ramena?
|
Ned, 20.01.2019, 0:48 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 411 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
Cau, ja som tu istu dilemu riesil asi pred rokom a pol, dvoma? Cas leti. Vyskusal som vsetky rozumnejsie (e.g. niektore som mal aj pozicane, niektore predvadzacky pojazdene), asi vsetky popozerane. Hladal som pickup so silnejsim motorom, double cab, vhodny na expedicne auto. Tahat tazky prives (karavan do 3.5t) Auto malo byt nove, rozpocet cca 45k. Skoncil som bud Ranger 3.2l manual double cab alebo Dodge RAM, zial TODOS uz zasa prestal predavat RAMky, co je skoda. 3.2l Ranger s automatom je katastrofa. Oplati sa mozno pockat na novy (2019) s 10st automatom bez pridavnej prevodovky. Amici zatial hovoria ze je ok. Neviem ci ma zmysel pisat co a preco, ale len kratko: 1. Pripojenie 4x4 (pevne pripojenie) je uplne jedno ci je ovladane elektricky alebo mechanicky. Elektricky preto, pretoze zjednodusuje konfiguraciu kabiny a limity mechanickeho prevodu. Ziadny novy pickup nema pripojenie 4x4 mechanicky. Ci je to spolahlive, zavisi od prevedenia. To nikto poriadne (okrem preflaknutych pripadov Nissanu a ich parodii na pickupy) nevie, pretoze su na trhu kratko. Respektive EU trh je dost nahovno, takze skusenosti z inych regionov su troska neprenosne. 2. Tahanie tazkeho vozika chce motor s dobrym krutiacim momentom a rozumnu prevodovku. ak automat, tak taky, ktoremu to nerobi problem. L200 ani Hilux v EU take motory+prevodovky nemaju.
P.s.: Skoncil som s nakladiakom Iveco. Pickup uz nepotrebujem. K listy vs. pruziny: Listy znesu vacsiu zataz, maju vacsinou tvrdsiu charakteristiku pruzenia. Auto nema rado ked je nenalozene. Listy sa daju opravit, vymenit. Pruzina funguje komfortnejsie aj pri zatazi, znesie ale menej. Kazde pruzenie je naladene na urcitu zataz. Jazdit prazdny s listami vzadu a zadnym pohonom je narocnejsie na sofera a menej pohodlne. Ked nalozis 1t, urcite lepsie listy. Pruziny to dlhodobo znasat dobre nebudu. Bud sadnu alebo sa zlomia.
|
Ned, 20.01.2019, 14:25 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Dik za radu. To s tymi listami a chovanim sa auta viem, mal som l200 do decembra minuleho roku. Myslel som ci tam nie je nieco ine, napr. konstrukcne, co by bolo lepsie kedze na to teda nissan presiel oproti listom. Dnes mi bola ponuknuta l200, 2013, 131kw s automatom. Mate s tym niekto skusenosti? Automat som v offroade nikdy nemal. Nekazia sa tie prevodovky?
|
Ned, 20.01.2019, 15:09 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Kazia sa až hrôza! Hlavne keď Ti v autorizovanom servise povedia, že je tam doživotná náplň. Ak v nej meníš olej pravidelne podľa intervalov výrobcu (prevodovky, nie auta!), tak Ťa asi prežije. K výberu pickupu na slovenskom trhu: musíš sa zmieriť s tým, že budeš vyberať menšie zlo, takže si urči priority a vyberaj podľa nich. Podľa mňa nie je typ zadnej nápravy až tak podstatný, u toho druhu vozidiel by som skôr zvažoval typ pohonu 4x4. L200 a Hilux majú medzinápravový diferenciál, Navara ho nemala - neviem ako je na tom nový model. Toto je dosť podstatný detail, hlavne pre jazdu v horších podmienkach na cestách.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Pon, 21.01.2019, 10:17 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Hilux ma medzinapravu? Bol som pred koncom roka na skusobnej jazde na novom hiluxe a predajca tvrdil ze nema medzinapravovy diferak. Kvoli tomu som chcel ist do l200
|
Pon, 21.01.2019, 18:49 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Hilux má stály pohon 4x4, takže určite má nejaký medzidif, inak by by to bol čistý drifter.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 22.01.2019, 9:50 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Na predvadzacke ked sme skusali mal hilux zadny nahon a na prepinaci 4h a 4L ,ze stala 4kolka to nebude .
|
Uto, 22.01.2019, 16:20 |
|
|
bronco
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24 Príspevky: 26 Bydlisko: Dobšiná
|
Hilux nie je stala stvorkolka. Ci ma medzidif tvrdit 100% nebudem. Len predajca mi tvrdil ze nema. Vo stvrtok mam jazdu na L200. uvidime rozdiel. Niekto kto to mate dlhsie ak mate co povedat k spolahlivosti L200 131kw alebo 133kw napiste. Doteraz som mal l200 85kw. Motor super, ziadny problem, akurat hniloba vsade.
|
Uto, 22.01.2019, 20:27 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|