4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Terracan, alebo Grand Vitara?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=6324
Stránka 1 z 4

Autor:  Laco73 [ Sob, 06.12.2008, 21:35 ]
Predmet príspevku:  Terracan, alebo Grand Vitara?

Uz sa dlho pozeram po tychto dvoch fešakoch.Takže...70 percent v stredne tazkom az tazkom terene a zbytok po meste.Poradte z vlastnych skusenosti, ktore s tychto este stale pravych off road-ov.Ako je to s uzavierkou medzinapr. diff u Terracanu? Má ho? A redukciu prevodou ma tiež?
Moc dik chalani.

Autor:  GaboSB [ Sob, 06.12.2008, 21:44 ]
Predmet príspevku: 

No ak to chceš fakt do stredne ťažkého až ťažkého terénu a to až 70%, tak veru že sa nie veľmi dobre pozeráš. :roll:

Autor:  Laco73 [ Sob, 06.12.2008, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

GaboSB píše:
No ak to chceš fakt do stredne ťažkého až ťažkého terénu a to až 70%, tak veru že sa nie veľmi dobre pozeráš. :roll:


Ja viem..nie je to ani Patrol GR a ani Pajero...ten tazky teren zas nie je Dakar.To nie, ale asi 5 km hustym lesom a podobne podmienky + v zime.Na Gr.Vitaru som pocul same chvaly a na Terr. tiež.Tak neviem.O motor mi nejde.Skor o jazdne vlastnosti.

Autor:  Rudi [ Sob, 06.12.2008, 22:15 ]
Predmet príspevku: 

Neviem osobne si myslím že Terracan a Vitara sú úplne odlišné katogórie,už len rozmermi.Terracan je dobré auto len by som vyberal keď už tak tú druhú generáciu(obdĺžnikové hmlovky),prvá generácia mala nejaký problém s palivovým systémom.V Nemecku dokonca zvolávali autá do servisov a vymieňali komplet palivový systém,čerpadlo malo nejakú vadu a vytváralo po určitej dobe piliny ktoré zasrali celý palivový systém!Ale zas to nie je pravidlo že sa to na každom Terracane stane! S Vitarou osobne skúsenosti nemám tak nemôžem napísať nič.Nemal som ani Terracan (mám iba na ND) ale moje postrehy vyplývajú s informácií od zákazníkov a dealerov Hyundai! :wink:

Autor:  Jameson [ Sob, 06.12.2008, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

No ono fakt porovnavas neporovnatelne. Terracan je proste kriznik, Grand Vitara je take prditko (sorry:-)). Ale aby som len netrepal - medzinapravovy diff Terracan nema, redukciu ano. Redukciu si vies zopnut krasne elektronicky - je tam take chutne kolecko, standardne ides na zadnych, do tusim 60km proste otocis, cvak, mas stvorkolu za jazdy, na redukciu uz treba zastavit, otocis do tretej polohy, cvak, je tam. Je to plnokrvny off (no dobre, nech ma teraz majitela defenderov nezozeru - v ramci beznej definicie) za skvelu cenu, navyse ohromne pohodlny a nevyzera ako traktor (pre majitelov defenderov: neurazajte sa, mne sa defiky celkom pacia). Ja si rozhodne nestazujem.

Co pise Rudi o verziach, nie je tak uplne pravda - novsia verzia je len faceliftovana + je tam chipnuty motor, takze ma o 10kW viac, inak je to to iste. Ten problem s palivom je trosku o inom a je to skutocne najvacsia slabina Terracanu - musis cicat kvalitnu naftu. Moze za to nestastny common rail od Delphi - trysky vstrekovania su citlive na sajrajt a ked natankujete nekvalitnu naftu (v ktorej su napr. prave drobne kovove ulomky, ktore prejdu palivovym filtrom), tak za zacpu a pruser je na svete. Tu vam potom zauctuju casto vymenu celeho palivoveho systemu - pretoze vraj by tam mohol ostat sajrajt a tak po vymene trysky by sa ta znovu zapchala... Vlastnu skusenost s tymto zatial (tuk-tuk) nemam, ale znamy ano - natankoval v Madarsku na dedinskej pumpe a bola to najdrahsia nafta, aku kedy kupoval... Ja nasavam Shell/OMV, v pripade nudze najvacsej Slovnaft a problemy veskere zadne. Na druhu stranu Terracan na 2.2 tonove auto spapa toho relativne malo (nehovorim teraz o mojom - to je kuscok dvihnute a na kuscok vacsich gumach, takze si potiahne 12l, ale v zaklade sa vie dostat pod 10), tak preco mu nedat daco chutnejsie... Ale na Jurki by som teda netankoval :-).

Rudi: nejake nahradne diely navyse nemas? :-) Zhanam hmlovku (okruhlu, 2002, tusim lavu, svina kamienok..) a cudlik na palubovke na spinanie tempomatu/hmloviek/barscoho ineho...

Autor:  Laco73 [ Sob, 06.12.2008, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

Pre Jameson.
O tej nafte som cital na ceskych diskusiach...Uzivatelia Terracanu tam nadavali az to nebolo pekne...
Takze ak Terracan nema uzavierku medzinapr. diferaku a Vitara ho ma, tak ake tromfy moze Terracan vytasit???Okrem dnad vatsiej svetlej vysky?

Vitara ma uzavierku medzinapr diff+redukciu

Autor:  romo11 [ Sob, 06.12.2008, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

terracan podla mna nema nejak oslnujucu svetlu vysku...teda aspon proti galloperu urcite nie

Autor:  Jameson [ Sob, 06.12.2008, 23:16 ]
Predmet príspevku: 

Laco73 píše:
Takze ak Terracan nema uzavierku medzinapr. diferaku a Vitara ho ma, tak ake tromfy moze Terracan vytasit???Okrem dnad vatsiej svetlej vysky?


No spomenul by som minimalne 2 kubiky priestoru so sklopenymi sedadlami (inak aj tak uctyhodnych 700 ccm), pripojitelnu prednu napravu (Vitara je tusim na pevno 4x4), zadny diff s obmedzenym preklzom, klasicky ram, obrovska tazna sila... A to pohodliiicko :-). S Vitarou ale nemam ziadne skusenosti, takze to neviem objektivne porovnat.

K svetlej vyske - ta az taka slavna nie je, teda oproti vitare asi ano, ale inak Terryna urcite nie je auto do tazkeho terenu. Na sneh a jazdenie na polnych (alebo aj lesnych) cestach absolutne v pohode, ale proste defender ci patrol to nie je!

Autor:  finder [ Sob, 06.12.2008, 23:41 ]
Predmet príspevku: 

Nad inymi autami si nerozmyslal ? S tymito novymi autami je to tazky kompromis :-D (mozno este Pathfinder ? - 4x4 All-mode + redukcia a ESP s podporou rozjadu do kopca a z kopca)

Autor:  mato p [ Sob, 06.12.2008, 23:58 ]
Predmet príspevku: 

Jameson píše:
Laco73 píše:
Takze ak Terracan nema uzavierku medzinapr. diferaku a Vitara ho ma, tak ake tromfy moze Terracan vytasit???Okrem dnad vatsiej svetlej vysky?


No spomenul by som minimalne 2 kubiky priestoru so sklopenymi sedadlami (inak aj tak uctyhodnych 700 ccm), pripojitelnu prednu napravu (Vitara je tusim na pevno 4x4), zadny diff s obmedzenym preklzom, klasicky ram, obrovska tazna sila... A to pohodliiicko :-). S Vitarou ale nemam ziadne skusenosti, takze to neviem objektivne porovnat.

K svetlej vyske - ta az taka slavna nie je, teda oproti vitare asi ano, ale inak Terryna urcite nie je auto do tazkeho terenu. Na sneh a jazdenie na polnych (alebo aj lesnych) cestach absolutne v pohode, ale proste defender ci patrol to nie je!


Vitara aj Teracan maju rovnaké 4x4. Stály pohon na zadok, pripojiteľný predok + redukcia. Oba nemajú medzidif. to znamená akoby mali uzávierku. Osobná skúsenosť: krátka trochu dvihnutá vitara na MT sa v teréne nestratí . A previsy sú oproti Ter. nič.

P.S. Sú aj Teracany so stálym 4x4 ale to moc do terenu nebude( je tam Haldex ak sa nemylim)

Autor:  fajer [ Ned, 07.12.2008, 0:01 ]
Predmet príspevku: 

trepete same sprostosti... polovicka s toho co tu pisete je celkom inak. mam aj terracana aj suzuki... viem toho hodne porovnat.
dobru noc...

Autor:  Laco73 [ Ned, 07.12.2008, 0:11 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
trepete same sprostosti... polovicka s toho co tu pisete je celkom inak. mam aj terracana aj suzuki... viem toho hodne porovnat.
dobru noc...


Tiez sa mi nezda co tu pise Mato P...Ved Gr.Vitara ma trvale 4x4.Aspon rocnik 2006.A ma uzavierku diferaku...hmm.
Nechod este spat.Skus dat nejake porovnanie Terracanu a Gr. Vitary...Mam zaujem o rocnik 2006-7 u oboch...

Autor:  romo11 [ Ned, 07.12.2008, 0:20 ]
Predmet príspevku: 

fajer: to si mu moc neporadil tym ze " trepete sprostosti, mam aj aj a viem porovnat a dobru noc" :-D
k tej vitare asi bolo vhodne na zaciatku napisat o aky model sa jedna lebo ta stara mohla mat fakt iny druh pohonu 4x4 ko rocnik 2006

Autor:  finder [ Ned, 07.12.2008, 0:31 ]
Predmet príspevku: 

Stara mala pripojitelny pohon 4x4 (to znamena staly zadok), a mala redukciu, novy model (jedny z prvych recenzi som nasiel uz leta 2005) je permanentna stvorkolka s uzavierkou stredneho difu.

Autor:  mato p [ Ned, 07.12.2008, 0:33 ]
Predmet príspevku: 

Laco73 píše:
fajer píše:
trepete same sprostosti... polovicka s toho co tu pisete je celkom inak. mam aj terracana aj suzuki... viem toho hodne porovnat.
dobru noc...


Tiez sa mi nezda co tu pise Mato P...Ved Gr.Vitara ma trvale 4x4.Aspon rocnik 2006.A ma uzavierku diferaku...hmm.
Nechod este spat.Skus dat nejake porovnanie Terracanu a Gr. Vitary...Mam zaujem o rocnik 2006-7 u oboch...


Hej myslel som predošlú generáciu Vitary a viem ako to tam je lebo ju mal strýko a aj som na nej niečo pojazdil. A Vitara ročník 2006:
4H:pohon na predok pri preklze sa zapojí zadok
4HLock: predok a zadok natvrdo
4LLock: redukovaný 4HLock

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/