Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 14:44
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 125 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší
 ake auto 

co poradite?
Range Rover 2.5 DSE automat, rv 2000-2001 11%  11%  [ 5 ]
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD, rv 2002-2003 32%  32%  [ 15 ]
Nissan Partol GR 3.0Di, rv 2000-2001 32%  32%  [ 15 ]
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD, rv 2002-2003 26%  26%  [ 12 ]
Celkom hlasov : 47

 ake auto 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
ahojte,
uz som svojho casu pisal na stare forum, to potom zmizlo a nahodou som nasiel toto nove (a som celkom rad).
trapil som vas otazkou, ake auto si obstarat. doba trochu pokrocila, ale nic som nevyriesil. takze vas prosim o pomoc vo vybere. ako som niekde cital, ujasnil som si zakladne veci:
1, auto ma byt ako velky rodinny cruiser, s velkym kufrom
2, jazdim skoro stale po ceste, ale z casu na cas sa dostanem do fajnovosti ako cuvanie do zladovateleho kopca ci jazda off, ale ziadne drsnaky
3, nechcem si tykat so sefom servisu, ani s pumparom. staci mi spotreba pod 10 litrov mimo mesta, do mesta ani velmi nejazdim
4, nechcem nezmyselnu elektroniku, ale auto, ktore ovladam ja
5, chcem automat a potrebujem redukciu
6, nechcem ziadne korejske shity ani ine imitacky typu M-B ML a podobne
7, cena do 16000 euro, dovleciem si to z nemecka.

po dlhom zvazovani vsetkych moznych alternativ som dospel k nasledovnym moznostiam:
a) Range Rover 2.5 DSE automat, rv 2000-2001
+ paci sa mi tvar, interier, paci sa mi ovladanie, permanentna 4 kolka
- trochu mensi kufor ako potrebujem, iba 4stupnova prevodovka, udajne katastrofalny servis, problemy s ND, vraj sa kazi elektrika a vzduchove pruzenie a aj celkova kvalita je vraj slaba

b) Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD, rv 2002-2003
+ paci sa mi design, interier, ma dobry kufor, slusna spotreba, 5 stupnova prevodovka
- vraj odchadzaju brzdy, predna naprava, navyse tu pisete, ze to ma problemy s diferakmi, neviem aky je rozdiel medzi laredo, limited a overland

c) Nissan Partol GR 3.0Di, rv 2000-2001
+ genialne velky kufor, vyzera celkovo mohutne
- skarede plastove blatniky, vnutorny design mohol byt tiez privetivejsi, pisali ste tu ze odchadzaju motory a ked citam tu "vojnu a mier" o radeni 4-kolky a redukcie...no katastrofa, asi by som volil manualnu prevodovku v pripade patrola (aj ked nerad, nechce sa mi uz schaltovat).

d) Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD, rv 2002-2003
+ nevyzera najhorsie, nizka cena
- je to micubisi, interier ziadna slava, nema automat, trochu male

mozno ma tu poslete do sraciek, ze nie som offroader. to je pravda. ale z dovodu par dennodennych situacii (pri ceste z domu hlavne v zime), ci dovolenkovych a vikendovych jazd sa taketo auto hodi. co sa tyka patrola, prave v tom je problem, ze musim napr. v zime vycuvat do zladovateleho kopceka (tak 10m) a hore urobit otocku volakych 160 supnov na viacmenej ujazdeny sneh, ale neodhrnuty. po par sto metroch zasa do smyklaveho kopceka a hore okamzite 90 stupnova otocka na asfaltku, kde sa jazdi 100 a velmi husto 2 pruhy tam a 2 naopak. cize nemam cas zastavit a odradit a uz vobec nie cuvat. navyse chcem bezpezne rodinne auto (to uz sa tu tiez rozoberalo). mam dost najazdene na velkych limuzinach so zadnym nahonom a velkym motorom vpredu aj vzadu, zaciatocnik ani vylizany frajer nie som. skratka chcem to na take typicke americke uzivanie - cestu po asfaltke vacsinou mimo mesta, dialnice na dovolenku a zliezt s tym mimo cesty na chaty, k vode, do lesa, cez pole... malo by to byt auto spolahlive, co vela vydrzi (km a rokov, chcem ho mat aspon 5 rokov) a ma mat aj nejaky stupen komfortu.
prosim poradte mi, fakt sa v 4kolkach po praktickej stranke nevyznam. hlavne co sa tyka spolahlivosti, lebo vsade povedia nieco ine. dalej sa chcem opytat na vas nazor na gulu. pre mna je to vec viac ako potrebna. ale je lepsie kupit auto rovno s gulou (bez starosti, ale kto vie, co na nej vozili), alebo bez nej a dat ju dorobit (starosti, naklady)?
Mozte sa tu vykecat, auto chcem kupit niekedy v aprili, ale chem co najskor vediet, co by to malo byt.
Dakujem.


Štv, 25.01.2007, 12:40
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ahoj Sediaci byk....trochu rypnem ..pises ze si chces americky uzivat??? Zuzil si vyber na benzinove motory.... ;-)
pekny den

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Štv, 25.01.2007, 12:47
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
SittingBull píše:


d) Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD, rv 2002-2003
+ nevyzera najhorsie, nizka cena
- je to micubisi, interier ziadna slava, nema automat, trochu male



nazdar, náčelník, celkom pekne si to popísal, len mám pocit, že nemôžeš mať "všetko", ale môžeš mať "niečo"...
...oné - ťažko mať veľkú káru, automat a súčasne nízku spotrebu...a tak ďalej...

všetky veľké SUV/Off s takým vekom ti splnia požiadavky na jazdenie, ktoré uvádzaš, takže podľa mňa si vyberaj hlavne podľa toho, ktoré sa ti páči, lebo tu je to u teba dosť vážne - máš silne subjektívne hodnotenie kritérií (to nie je výčitka, len konštatujem - máš na to plné právo, len by si nemal svoje hodnotenia považovať za univerzálne či objektívne) - inak by si nemohol označiť pajero šport za trochu malé, lacné a interiér žiadna sláva... a keď chceš automat, pozeraj benzín, má ho aj šport...ale nesnívaj o nízkej spotrebe a pod 10l aj u dieslov len ťažko...
...a nezabudni pozrieť aj na iné typy pajer...toyot...nissanov...jeepov...

trh s týmito autami je dosť veľký nato, aby si našiel to, čo ti najviac pasuje;
každý, kto by ti chcel poradiť konkrétne auto je samovrah - lebo len ty musíš rozhodnúť, čo je pre Teba dobré; môžeme ti len napísať svoje skúsenosti a názory na jednotlivé značky;
a ja môžem začať - pajero šport perfektné auto, keď ho vieš použiť na to, čo je schopné, máš výbormé auto na cestu a veľmi solídne auto aj v ťažkom teréne, samozrejme schopnosti ako u všetkých rozšíriš úpravami; ale nepáči sa ti, tak nekupuj; jeep - to je nosenie dreva do lesa, to je legenda, ale ako každé auto, aj toto má aj svoje muchy...
Toyota - legenda; nissan - legenda; land rover- legenda...a tak ďalej...

- a včul budz múdry :cry:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 25.01.2007, 13:35, celkovo upravené 2



Štv, 25.01.2007, 13:19
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
chcem americky jazdit, nie americky tankovat, hehehe


Štv, 25.01.2007, 13:22
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
co sa tyka toho mitsubishi, to ze je lacne zom myslel z hladiska ceny ako plus, asi si ma zle pochopil.
ja viem, ze kazde auto ma svoje muchy, prave na tie sa pytam. rad by som pocul niekoho, kto ma vlastne skusenosti. tych, co poculi, videli, citali ci myslia ze..., som uz pocul dost. bol som aj u predajcov, kazdy chvali svoje a frfle na zvysne. co sa tyka uprav - neviem co myslis, ale ziadne konkretne neplanujem, hadam pomoct tomu chiptuningom (aj voci tomuto som bol skepticky, ale kamarat s tym robi, ma na svojich autach a pochvaluje si).


Štv, 25.01.2007, 13:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
SittingBull píše:
chcem americky jazdit, nie americky tankovat, hehehe

Ono to je ako z Mercedesom.Vies preco nema Mercedes lozkovu upravu?Kto ma na Mercedes ma aj na hotel :roll:
No a kto ma na OFF ma aj na palivo.Tak to bolo,tak to je a tak to bude.Proste to nezmenis :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 25.01.2007, 13:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
SittingBull píše:

b) Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD, rv 2002-2003
+ paci sa mi design, interier, ma dobry kufor, slusna spotreba, 5 stupnova prevodovka
- vraj odchadzaju brzdy, predna naprava, navyse tu pisete, ze to ma problemy s diferakmi, neviem aky je rozdiel medzi laredo, limited a overland

.


Můžu říct akorát k tomuhle. Dizajn je fajn,interiér hezkej a pohodlnej,leč malej. Kufr mi taky nepřipadá velkej aspoň tam není rezerva jako u starších.Motor je Mercedes a ve spojení s automatem je všude chválenej.
S mínusama co píšeš nesouhlasím. Nic s toho není notorický. Je to spíš kus od kusu,jako u jinejch značek.Pro takový používání jak píšeš až předimenzovaný.Problémy by mohly přicházet až u extrémě upravených podvozků a velkejch kol.
Zápor vidím jen v tom,že auto je na tuhejch nápravách a to na silnici není zrovna komfort. Na tahání Grand taky není zrovna ideální.

Laredo - nejlevnější verze látkovej interiér,manuální klima,prosto mnoha vymožeností. Záleží,co si kdo do toho dal za příplatek.
Limited- plná výbava,kůže,vše v elektrice
Overland- ještě víc jak Ltd.,dřevěný obklady,spousta hezkých detailů,lepší muzika,lepší kola,zvedlejší podvozek,vymakanější způsob pohonu 4x4 a všech uzávěrek.Tady je to standart,u ostatních to bylo za příplatek.

Grand Cherokee má ze všech jmenovaných aut nejlepší pohon 4x4 pro normální běžný používání ale podle tvých požadavků bych volil Range Rover.
Je velkej,dobře tahá ,má nezávislý zavěšení,takže pohodlí,zvlášť je-li na měchách.Má stálou 4x4. A je v automatu.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 25.01.2007, 13:32
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
SittingBull píše:
chcem americky jazdit, nie americky tankovat, hehehe

Ono to je ako z Mercedesom.Vies preco nema Mercedes lozkovu upravu?Kto ma na Mercedes ma aj na hotel :roll:
No a kto ma na OFF ma aj na palivo.Tak to bolo,tak to je a tak to bude.Proste to nezmenis :smt139


Nechcem rušit tuto debatu,ale tiež mam ten nazor,že jazdit pod 10litrov asi bude tažke :oops: :oops: ale ja nič....

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Štv, 25.01.2007, 13:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
S těch jmenovaných aut,žádný pod deset nejezdí . Když budeš jezdit průměr 13L ,tak budeš rád.:wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 25.01.2007, 13:43
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
SittingBull píše:
co sa tyka toho mitsubishi, to ze je lacne zom myslel z hladiska ceny ako plus, asi si ma zle pochopil.
ja viem, ze kazde auto ma svoje muchy, prave na tie sa pytam. rad by som pocul niekoho, kto ma vlastne skusenosti. tych, co poculi, videli, citali ci myslia ze..., som uz pocul dost. bol som aj u predajcov, kazdy chvali svoje a frfle na zvysne. co sa tyka uprav - neviem co myslis, ale ziadne konkretne neplanujem, hadam pomoct tomu chiptuningom (aj voci tomuto som bol skepticky, ale kamarat s tym robi, ma na svojich autach a pochvaluje si).

- náčelníku, neurazil som ťa dúfam :wink:
- s tou cenou som ja osobne nezaznamenal nejakú veľkú výhodu v prospech pajera, keď som pred dvoma rokmi kupoval športa, mal som intenzívne zmapované ponuky a športa som nebral kôli nižšej cene...na tomto fóre by si to našiel - písal som, že som zo desať rokov jazdil značku mitsubishi, mám jeepika, šoféroval som patrola, defender, nivu a poznám trochu aj iné značky...
ale to najhlavnejšie, čo ti chcem povedať a aj z predošlého môjho príspevku je to zrejmé, NEEXISTUJE NAJLEPŠIE AUTO, existuje len najlepšie pre teba, pre mňa, pre niekoho iného, pre nejaký konkrétny účel...a buď si istý, všetky tie najznámejšie značky sú fakt dobré, len si vybrať čo tebe najviac sedí a čo preferuješ...ok? (držím palce)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 25.01.2007, 13:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kupit autak je ako zamilovat sa do zeny. :smt149 Vidis ich 100 a to 101 sa ti zapaci.Ale urcite predpoklady musia splnat zena aj autak. :smt056

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 25.01.2007, 13:51
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako majitel nissana ale zaryty fanusik pajera, mozem popisat len tieto dve znacky ...

Nissan (terrano) - No tie predne volnobezky ziadna slava, fakt na to treba davat pozor, treba to rozoberat z casu na cas, a vobec mat to v poriadku. Dost ma to pred kupou strasilo, ale da sa na to zvyknut ...
Radenie 4x4 len na nespevnenych povrchoch, alebo pri akom takom naznaku namrazy na ceste ... Dost zalezi ako rychlo chodis, volnobezky vydzia dost, ale samozrejme ich rozmlatis skor pri 130km ako pri 80 ...
Spolahlivost - zatial som s tym nemal problem, ale mam ho kratko ...
A to som 4. majitel a v pondelok rucicka preskocila 170.000km ...
2.4i (benzin) - pri priemernej 80 a ziadne blaznenie po meste robim tak 9l/100km (fakt ! ) (je to len odhadom pocitane, nemam pc, test bol robeny od bliknutia kontrolky rezervy, natankovanie, po dalsie bliknutie)...

Pajero - spolahlivost. Niet co vytknut .. Ani starym modelom do r.v.98, ani novym 2000, ani sportom ... Sporty nie su vo verzii automat ? Ale ucite hej ... Minimalne benziny stopro ...
Trufam si povedat, ze pajero ma dost vychcano spraveny system 4x4, a v zasade tam nemas co posrat ... (Okrem redukcie za jazdy :-D ).
Spotreba klasik do r..v.98 - 10l (2.5td), novsie od r.v.2000, tak 11 (vedel by povedat Rudi), sporty neviem (9 ?).

Klasicke pajero ma okrem zablokovania medzidiffu (ktory je aj tak v podstate k nicomu) aj zadnu speru (podobne ako patrol).

Co si to tam este mal ? Motory 3.0 PAtrol - tak ked mas obavy z 3, kup 2.8.
Teren - no PAjero 2000 v teren ziadna slava, mam na mysli, ze je dost nizke ... Ale trochu by to poriesili pneu, na ukor mierne zvysenej spotreby (cca liter ?). Inac 2000-cka uz ma nezavisle zavesenie vsetkych kolies, sport ma este zadok tuhy ??? Ale obe maju ram ...

Terrano - presiel som, co aj ostatny na dlhych autach, akurat som zadnu spz odtrhol, ale to riesim, fakt je debilne uchytena ...
Budes sa musiet zmierit z horsim prechodovym uhlom, t.j. hold je proste dlhy razvor . Treba vediet kde ma auto hranicu ...
Michodom kufor ma po vyhodeny 3. rady sedaciek dost velky 8).


Cuvanie do zladovateneho kopca - auto, neauto - zaklad su a budu dobre pneu, az sekundarne sa k tomu dostane uzavierka zadneho diffu.

Ceny ND - zatial som menil len spotrebak (olej, remene, filtre), tam su ceny ako aj inde.
PAjero - dobra dostupnost ND, ani to nie je nic horibilne s cenami. Zase otazka na Rudiho, ten do toho fusuje ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Štv, 25.01.2007, 14:16
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
SittingBull píše:
chcem americky jazdit, nie americky tankovat, hehehe

Ono to je ako z Mercedesom.Vies preco nema Mercedes lozkovu upravu?Kto ma na Mercedes ma aj na hotel :roll:
No a kto ma na OFF ma aj na palivo.Tak to bolo,tak to je a tak to bude.Proste to nezmenis :smt139


nemyslim, ze by som na palivo nemal. ale nevidim pre seba zmysel v 4.6, 4.7 benzine. okrem toho, na 95% jazdim mimo mesta. byvam na okraji jedneho a jazdim 20 km na okraj BA, takze spotreba vonku pod 10l mi staci. podla udajov zerie jeep priemerne 10, rr 11, takze v pohode. vraj patrol je trochu smadny aj v tom diesli a mitsubishi nemam ziadne skusenosti.


Štv, 25.01.2007, 14:59
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
SittingBull píše:
chcem americky jazdit, nie americky tankovat, hehehe

Ono to je ako z Mercedesom.Vies preco nema Mercedes lozkovu upravu?Kto ma na Mercedes ma aj na hotel :roll:
No a kto ma na OFF ma aj na palivo.Tak to bolo,tak to je a tak to bude.Proste to nezmenis :smt139


Štv, 25.01.2007, 15:16
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
Harley píše:
SittingBull píše:

b) Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD, rv 2002-2003
+ paci sa mi design, interier, ma dobry kufor, slusna spotreba, 5 stupnova prevodovka
- vraj odchadzaju brzdy, predna naprava, navyse tu pisete, ze to ma problemy s diferakmi, neviem aky je rozdiel medzi laredo, limited a overland

.


Můžu říct akorát k tomuhle. Dizajn je fajn,interiér hezkej a pohodlnej,leč malej. Kufr mi taky nepřipadá velkej aspoň tam není rezerva jako u starších.Motor je Mercedes a ve spojení s automatem je všude chválenej.
S mínusama co píšeš nesouhlasím. Nic s toho není notorický. Je to spíš kus od kusu,jako u jinejch značek.Pro takový používání jak píšeš až předimenzovaný.Problémy by mohly přicházet až u extrémě upravených podvozků a velkejch kol.
Zápor vidím jen v tom,že auto je na tuhejch nápravách a to na silnici není zrovna komfort. Na tahání Grand taky není zrovna ideální.

Laredo - nejlevnější verze látkovej interiér,manuální klima,prosto mnoha vymožeností. Záleží,co si kdo do toho dal za příplatek.
Limited- plná výbava,kůže,vše v elektrice
Overland- ještě víc jak Ltd.,dřevěný obklady,spousta hezkých detailů,lepší muzika,lepší kola,zvedlejší podvozek,vymakanější způsob pohonu 4x4 a všech uzávěrek.Tady je to standart,u ostatních to bylo za příplatek.

Grand Cherokee má ze všech jmenovaných aut nejlepší pohon 4x4 pro normální běžný používání ale podle tvých požadavků bych volil Range Rover.
Je velkej,dobře tahá ,má nezávislý zavěšení,takže pohodlí,zvlášť je-li na měchách.Má stálou 4x4. A je v automatu.


dik za odpoved.
no, moje prve auto bola tatra 613, potom som mal 2 bmw7, teraz suzuki jimny. takze viem, ake to je na jednej aj druhej strane polozky zvanej "pohodlie".
tahat velke veci zatial neplanujem, skor bezne okolo domu malym vozikom.
volaco som tu cital o tom quadra tracku, ako je to s nim?


Štv, 25.01.2007, 15:20
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 125 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: