Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 23.06.2025, 0:34
Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 pajero II motorový olej 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27
Príspevky: 121
Bydlisko: okr.SE
Odpoveď s citáciou
Zdravim páni chystám sa na výmenu oleja ale nikde som nenašiel aký mam použiť v motorovom priestore mam len vysačku že by to mal byť castrol txt softec plus ale neviem parametry mohli by ste mi prosim poradit aký tam dať
je to motor 2.5 TD 73kw

_________________
Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t


Ned, 23.09.2012, 21:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je vela roznych druhov oleja..
ja davam valvoline 10-40


Ned, 23.09.2012, 21:33
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27
Príspevky: 121
Bydlisko: okr.SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dik a mohol by si mi prosim ťa povedat kolko litrov tam vleze

_________________
Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t


Ned, 23.09.2012, 21:37
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mato SE píše:
dik a mohol by si mi prosim ťa povedat kolko litrov tam vleze


6litrof,,,, a vzdy pozeraj aky oil je tam , a taky kupuj,, bud mineral, polosyntetiku alebo plnu syntetiku,, 15w-40 je mineral oil,,na ten motor je to slaby oil,, 10w-40 je polosyntetika,,,ten je uz dobry,, a najma ak do toho das este prisadu do oil, STP ,,usetris na spotrebe, lepsi vykon motora, lepsi studeny start, a lepsie mazanie, tichsi chod motora a zvysuje zivotnost turba z dovodu lepsieho mazania,,,ja to davam do kazdeho diesel aj benzin motora,,, plna syntetika je 5w-40, aleb 0w30,, to je uz kvalitny oil,,ale neodporuca sa miesat s mineralnym olejom,,,ono sa to uz tu na fore onen cas rozoberalo,, treba sa v tom hrabat a najdes to,,

mineral oil karbonizuje a plna syntetika rozpusta karbon a to pre motor nem dobre a zato sa nesmu miesat a ked dolejes do plnej syntetiky mineral, tak straca svoju kvalitu plna syntetika, ful syntetik oil nem karbonizuje,,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pon, 24.09.2012, 9:01
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59
Príspevky: 471
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tieto famy su tak realitou z roku 1970-80 a mozno nieco okolo.
Usudzovat podla vizkozitnej triedy, ci je to slaby oil, alebo dobry je uplny blud. Zhodou okolnosti som o olejoch precital niekolko dost stran odbornych textov [teraz to kazdy pochopi, ze sa tu vychvalujem] :D

V podstate odporucam si precitat o olejoch aspon tuto par zaujimavych clankov:
http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku

Viskozitna trieda oleja je jedna vec, kvalita je dalsia. Cim mensie je prve cislo, tym ma lepsie vlastnosti olej v zime [je redsi / netuhne / lepsie a skor sa dostava tam, kam treba / a vlastne lepsie maze uz aj pri studenom motore]; cim vyssie je druhe cislo, tym vyssiu ma vizkozitu a vlastnosti pri vysokych teplotach [nestane sa z neho polievka, alebo horuca voda]. To znamena, ze cim vacsi rozsah viskozity ma olej uvedeny, tym je ten olej "viacrozsahovy". Existuju oleje aj 5W-50, alebo dokonca 10W-60; co uz su vyslovene racing oleje, a pod. V zasade plati jedna vec, ze si nevyberam viskozitnu triedu, lebo je 5W lepsi olej, ako 10W - ale v prvom rade si vyberam viskozitnu triedu podla toho, co odporuca v manualy vyrobca mojho auta. Vacsinou su tam rozne varianty a to presne podla tepelnych podmienok, kde sa auto pouziva. Pokial zijem v spanielsku, nepotrebujem do auta liat 0W olej, napriklad. Cize viskozitnu triedu odporucam lievat podla toho, co udava vyrobca a nespekulovat podla toho, ze 5W bude lepsi, ako 10W - ale pokial fakt niekto chce spekulovat sam podla seba, tak 10W je tusim odporucany do minusovych teplot -20 -22, ale zas toto nieje hranica, ze za nou je priepast a niet cesty dalej, urcite je tam rezerva. Hranica 5W sa pohybuje uz okolo -30 stupnov a 0W dokonca este o hodne dalej. V zasade plati, ze treba liat to, co tam ma ist podla vyrobcu a nie vzdy musi byt vyhra lievat olej, ktory je podla mna kvalitnejsi a pre auto bude urcite lepsi. ;)

To, ze jeden olej je plna syntetika, druhy olej je polo a treti je cisty mineral je tiez jeden velky blud minulosti, na ktory vlastne ludia nevedia, resp. nechcu zabudnut a vyrobcovia s radostou oznacuju krabice tymito vyrazmi, lebo kazdy sa podla nich stale snazi riadit. Pokec napriklad tu: http://tinyurl.com/cwvsb8b
Dnes uz skoro kazdy olej ma iste percento syntetickych pridavkov akurat v inych mnozstvach. Synteticky olej je drahsi, preto v zasade stupa aj cena podla toho, kolko primesi je v oleji. Okrem toho do olejov uz samotny vyrobca dodava kopu aditiv na rozne ucely a s roznymi vlastnostami, cize podla mojho nazoru aj pouzivanie akychkolvek aditiv navyse je uplne neopodstatnene.

Co sa tyka kvalitativnej triedy oleja, tak tu netreba hladat urcite vo viskozitnych triedach. Kvalitativne poziadavky sa povacsine vyjadruju oznacenim API, alebo ACEA. API je Americky institut a ACEA je europsky. V zasade sa aspon navzajom "kontroluju", resp. upresnuju hodnoty. Nebudem to rozoberat na dve strany, co je co. V zasade plati, ze cim vyssie pismeno, tym je vyssia kvalita oleja podla istych noriem, resp. vyskumnych ohodnoteni. Priklad API SL/CF je kvalitnejsi olej, ako API SF/CE [neviem teraz z hlavy, ale myslim, ze S je pre benzinaky a C pre dizle] - Druhe pismeno vedla S, alebo vedla C je kvalitativne oznacenie, cim vyssie pismeno, tym lepsie. Co som si ja vsimol, tak aj tie najlacnejsie oleje dosahuju tie najvyssie oznacenia kvality, cize polemizovat o tom, ze jeden olej je horsi, ako druhy je dnes uz len fam - akurat vyrobny proces daneho oleja je drahsi, ako toho druheho, ale to by som skor priradil k viskozitnym triedam. Aktualne najvyssie kv. oznacenie som tusim zahlaidol SM/CF, ale nasiel som len par olejov, ktore tomuto vyhoveju [nekonkretizujem]. Videl som na toto tabulku a cele znacenie je zalozene vlastne na tom, ze tieto kvalitativne oznacenia su zaroven vzdy novsie a novsie poziadavky na tie najnovsie motory a vlastne na starsie motory uplne vyhovuju aj oleje nizsej kvality a ked sa tam naleje olej vyssej triedy, je to len plus. Tie menej kvalitne sa nedaju ani zohnat, takze toho by som sa neobaval - kazdy vyrobca predsa ma snahu, aby jeho olej nezaostaval za inymi. Este doplnim k ACEA, tu je to vlastne o tom istom, len to oznacuju v europe. A to sposobom napr. ACEA A3/B3, kde A, resp B su oznacenia benzin/diesel [neviem teraz ktory je ktory z hlavy] a cislo za tym je oznacenie kvality. Na citanie tu: http://tinyurl.com/9w6kaow

Co sa tyka cien olejov, vsetko zavisi od vyrobnych nakladov, obsiahnutych additiv, sirky viskozitneho rozsahu, atd. Urcite to nieje na ukor kvality. Dnes uz aj olej oznaceny, ako "mineralny" je kvalitny natolko, ze splna vsetky nove poziadavky na kvalitny olej - akurat mozno nema take rozsiahle vlastnosti vdaka prisadam co sa do toto pridavaju navyse, ako jeho drahsi kolega.

Ohladne toho karbonu, kludne po 15W-40 mozes naliat v zime 5W-40, ziadne uvolnovanie karbonu nehrozi [aspon urcite nie toho, co tam mal akoze nechat ten 15W, lebo to je blud] - ak sa tam predsa karbon uvolnil, tak ten tam musel byt uz ktovie odkedy a od coho, ale ja osobne som este o takejto prihode nepocul - len co sa stavalo davno pri 120-cinach, kde ludia drbali co traktor doniesol... Skor by som neodporucal miesanie roznych znaciek olejov a vzy pouzival ten isty typ od toho isteho vyrobcu - predsa kazdy vyraba inac a pridava rozne primesy do toho. Osobne som toto na vlastne riziko odskusal na viacerych autach [z toho 2 vlastnych] a nic sa nestalo, ziadny karbon, nic. Auta jazdia s novymi olejmi ako hodinky. V kazdom novsom oleji su primesy zabranujuce usadzaniu karbonu a pevnych castic [dokonca su aj primesy zabranujuce uvolnovaniu uz nanesenych pevnych castic]. Atd, atd... Bla bla, Toto by sa dalo pisat do nekonecna a uz ma to ani nebavi :D

V zasade plati jedna zlata rada - ak chces motoru to uplne najlepsie [tak nespekuluj nad olejmi, ktory je na p*ci a ktory je na kkt], ovela vyhodnejsie je olej menit castejsie, ako ho tam nechavat dlho, kym z neho neni slepaci vyvar. Cim castejsie, tym lepsie pre motor... A zo svojich skusenosti mozem povedat, ze ked motor dostava pravidelne cerstvy olej, tak sa odvdaci hladkym a bezproblemovym chodom. ;)

Edit: Konkretne pri Jeepe [verim, ze tomu nebude inac ani u Micubiši a inych] vyrobca udava vymenu oleja 10-12 tisic km pri beznej jazde po spevnenych cestach [co je uplne normalna vec], ALE! pri jazde v terene odporuca menit olej pri 5 tisic km ! A ked to ti inzinieri raz tak namalovali, tak asi vedeli, ze preco... ;) Na 15-20 tisic km uplne zabudni a dopraj motoru olej - a hlavne by si ho tam nemal nechavat viac, ako 6 mesiacov nezavisle od km. :P

_________________
Obrázok


Pon, 24.09.2012, 10:32
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahoj

Vo workshop manual som našiel nasledujúci popis k olejom (ktorý sa hodí na aký teplotný rozsah a koľko ho tam ide):

Obrázok

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Pon, 24.09.2012, 12:50
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59
Príspevky: 471
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A aby som len nemudroval, tak tu je aj nieco uzitocne:
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=6111

_________________
Obrázok


Pon, 24.09.2012, 13:01
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi píše:
Mato SE píše:
dik a mohol by si mi prosim ťa povedat kolko litrov tam vleze


6litrof,,,, a vzdy pozeraj aky oil je tam , a taky kupuj,, bud mineral, polosyntetiku alebo plnu syntetiku,, 15w-40 je mineral oil,,na ten motor je to slaby oil,, 10w-40 je polosyntetika,,,ten je uz dobry,, a najma ak do toho das este prisadu do oil, STP ,,usetris na spotrebe, lepsi vykon motora, lepsi studeny start, a lepsie mazanie, tichsi chod motora a zvysuje zivotnost turba z dovodu lepsieho mazania,,,ja to davam do kazdeho diesel aj benzin motora,,, plna syntetika je 5w-40, aleb 0w30,, to je uz kvalitny oil,,ale neodporuca sa miesat s mineralnym olejom,,,ono sa to uz tu na fore onen cas rozoberalo,, treba sa v tom hrabat a najdes to,,

mineral oil karbonizuje a plna syntetika rozpusta karbon a to pre motor nem dobre a zato sa nesmu miesat a ked dolejes do plnej syntetiky mineral, tak straca svoju kvalitu plna syntetika, ful syntetik oil nem karbonizuje,,,


Pod prísadou do oil STP myslíš toto:

http://www.exit11.sk/product/stp-olej-treatment-for-petrol-engines-300ml-219/

Naozaj to funguje?

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Pon, 24.09.2012, 18:13
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano presne to ,, ale su aj do naftovych motorov,,nie len do benzinovych,,je to osvedcene a dobre,,,ties to robili inziniery a neboli sprosty!!!!

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pon, 24.09.2012, 19:50
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27
Príspevky: 121
Bydlisko: okr.SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ďakujem za pomoc páni

_________________
Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t


Pon, 24.09.2012, 21:22
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi píše:
ano presne to ,, ale su aj do naftovych motorov,,nie len do benzinovych,,je to osvedcene a dobre,,,ties to robili inziniery a neboli sprosty!!!!


Po odporúčaní spina som si prečítal články na olej.cz a od aditív do oleja upúšťam:

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-desaty---Dodatecne-prisady-do-motorovych-oleju

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Uto, 25.09.2012, 12:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aditíva som tiež zavrhol, ale vážne uvažujem nad "preplachom" týmto:
http://www.tec2000.sk/nahlad/1-engine-flush.html

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 25.09.2012, 13:41
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59
Príspevky: 471
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aditivum pouzivam jedine v zime, aj to len do benzinu [VIF] a zistil som, ze radsej ho davat menej, ako viac [ked je toho moc, sam zacne zasierat veci].

Engine flush pouzivam aj ja [Pro-Tec, nemci], do osobaku, a po dlhom uvazovani asi dam aj do wrany. Toto nezostava v motore a vyleje sa so starym olejom. Nasledne naliaty novy olej tam nenechavam dlho, skor tiez len ako preplach [1000-2000km] a nasledne dalsia vymena, aspon ciastocna. Nepreplachujem zakazdym, len vynimocne. Ale to co som pri preplachu vycapoval, stalo za to :D

Aditiva do oleja urcite NIE, aspon teda ja nie. V samotnom oleji su aditiva a keby vyrobca toho oleja uznal za vhodne davat tam dalsie, podla mna by to tam dal. [dalej nikto nezaruci, ze externe aditivum sa "nepobije" s existujucim aditivom v samotnom oleji]. Dnesne oleje su kvalitne dost a motor sa najlepsie precistuje a udrzuje pravidelnou vymenou cisteho oleja, nie drbanim sajrajtu do existujuceho sajrajtu :)

Edit: odporucam zvbysnu temu o olejoch presunut do dalsej temy. nejak sme sa odklonili od samotneho pajera a to, o com sme sa rozpisali, by mohlo byt zaujimave aj pre tych, ktori tuto temu mozno ani neotvaraju :)

_________________
Obrázok


Uto, 25.09.2012, 15:01
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Súhlasím s lepším umiestnením témy.

Po prečítaní pár desiatok článkov na oleje.cz uvažujem, že za účelom zníženia spotreby mojej offroad fabie ( :) ) zmením olej z 5W-40 na xW-30, keď odborníci tvrdia, že to vie dobre znížiť spotrebu. Aj keď je pravda, že porovnávali zmenu z 0W-30 a 5W-30. Takže asi ho budem potrebovať niečim prepláchnuť, aby tam ostalo čo najmenej sajrajtu po predch. oleji. No radšej by som bol, keby sa mi podarilo dostať z motora čo najviacej pôvodného oleja.

Tatko to kedysi robil tak, že na felde naštartoval motor na pár sekúnd, keď v ňom olej nebol. Viem, že to nie je šťastné riešenie. Niekde som čítal, že sa to dá vyriešiť aj tak, že sa odpoja káble od sviečok/zapaľovacích cievok, len neviem, či potom palivo vstreknuté do nasávania a následne vypustené do výfuku nebude robiť problémy katalizátoru. Ale to je debata asi na dlhšie trate :)

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Uto, 25.09.2012, 17:59
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59
Príspevky: 471
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Starty bez oleja a podobne extremne pokusy typu skusanie v garazi by som asi neaplikoval... Okrem toho si myslim, ze to kkt pomoze, kedze olej je aj tak rozlezeny po celom motory a nastartovanim ho dole do vane nedostanes.
Stary olej vycistis z auta presne tym, ze vymenis za novy a za kratsiu chvilu vymenis zas. On sa precisti sam, resp. sa vyplachne novym olejom a novym filtrom. Pripadne ja som robil aj tak, ze som nalial novy olej, najazdil som par sto km a vypustil som len spodok oleja cez vypustak a nasledne z vrchu dolial zase cisty. Kal na spodku vycapujes a doplnis novym olejom. Vacsinou som to robil aj vdaka tomu, ze mi vzdy zostalo v bandaske asi 0.8l oleja a to som tam dolial.
Neexperimentoval by som ani kvoli nejakym zdanlivo vacsim poklesom spotreby s extremne riedkymi olejmi typu 0W, atd. Vyrobca Tvojho auto urcil pre dany motor istu skalu olejov, ktore by si tam mal davat a to by sa podla mna malo dodrziavat. Ked je pre auto urceny od vyroby olej 5W-40, alebo 10W-40 [odporucany], tak asi nebude moc rozumne mu tam davat destilovanu vodu 0W-30 ;) V motory predsalej su dake vole, medzery, fugy - ktore ten olej musi vyplnit a ked tam das moc riedky olej, na ktory to neni stavane, tak to moze, ale aj nemusi stacit. Skor mam info, ze do starsich aut zvyknu radsej davat uz hustejsie oleje, ako tie redsie. Prave kvoli opotrebeniu materialu a vyplneniu netesnosti.
Takze aby si namiesto uspory paliva neusporil jeden cely motor :) Radsej neexperimentuj a davaj tam to, co tam ma ist. Netreba byt za kazdu cenu chytrejsi, ako bol vyrobca toho motora...

_________________
Obrázok


Uto, 25.09.2012, 19:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: