| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Hydraulicke riadenie vozidla 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| juroBSP Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
 Príspevky: 356
 Bydlisko: BA/SE
   | Uvazujem o prerabke riadenia z mechanickeho na hydraulicke.
Konstrukcia podobna riadeniu z traktora, alebo z vyskozdvizneho vozika nevyzera byt zlozita, otazka je ako sa taketo riadenie sprava pri vyssich rychlostiach.
 Mate s tym niekto skusenost?
 _________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
  
 
 |  
			| Pia, 08.06.2007, 11:42 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | Hydraulické riadenie len cez hadice (ako majú napr. HONy, niektoré Desty a mnohé poľnohospodárske stroje) niekedy aj Orbitrol zované nemá mechanickú väzbu medzi volantom a kolesami. Preto je aj z dobrého dôvodu pre vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou nad 40km/h zakázané. 
 Keď sa prederie hadica alebo iná neplecha nastane, olej utečie a v tom momente môžeš používať kormáň namiesto ringišpíla a auto si pôjde kade sa mu zachce.
 
 Takže by som asi tým smerom úvahy radšej nepúšťal.....
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Pia, 08.06.2007, 11:57 | 
					
					     |  
		|  |  
			| juroBSP Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
 Príspevky: 356
 Bydlisko: BA/SE
   | Videl som, ze hydraulicke riadenie pouzivaju i vozidla jazdiace Dakar (nakladaky aj osobaky). S tou rychlostou, resp. bezpecnostou to teda musi mat nejake riesenie. Nevies ake? _________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
  
 
 |  
			| Pia, 08.06.2007, 12:26 | 
					
					     |  
		|  |  
			| pneukaktus OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
 Príspevky: 561
 Bydlisko: Myjava
   | caf duro, jedna vec je hydraulicke riadenie, a druhá hydraulický posilovač.Na dakare majú pravdepodobne posilovač. A ak nahodov nie, tak asi to nevadí že im to zlihá, lebo zaprvé sa tam riadia tým, že 5 hod. rovno , potom zabočíš do prava, a potom 3,5 hod rovno , ...    ; a za druhé su to dobrodruhovia. Ja by dom do takehoto riadenia určite nešiel - už som zažil volant ako "ingišpír"  _________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka    2. Nerobim kvalitne, ale pomaly! 
 
 |  
			| Pia, 08.06.2007, 15:19 | 
					
					     |  
		|  |  
			| juroBSP Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
 Príspevky: 356
 Bydlisko: BA/SE
   | Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
 Zostava iba otazka - ako?
 _________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
  
 
 
    							Naposledy upravil juroBSP dňa Ned, 10.06.2007, 0:18, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Sob, 09.06.2007, 0:31 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Kapo Recyklovaný teaneger 
					Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
 Príspevky: 3598
 Bydlisko: MY/BA
   | To som zvedavý , čo na tom tvojom fastracku ostane nakoniec origo z nisanu    , ...
 ...inak černoch má totoky na unikole , skús priamo u neho._________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.  
 
 |  
			| Sob, 09.06.2007, 23:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| juroBSP Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
 Príspevky: 356
 Bydlisko: BA/SE
   | Dik za typ, ale Cernoch mi asi velmi nepomoze. Vzhladom na to, ze jeho Unikolku vozi na privese, tak asi problemy s riadenim pri vyssich rychlostiach na ceste neriesi. V Rimavskej Sobote sme sa o tom rozpravali s Romanom z CZ (ten co ma 6 kolku). _________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
  
 
 |  
			| Ned, 10.06.2007, 0:17 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Kapo Recyklovaný teaneger 
					Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
 Príspevky: 3598
 Bydlisko: MY/BA
   | Rýchla jazda z hydraulickým riadením by nemala byť problém , až na to, ak to prdne.Ale to origo riadenie ,aj čapi už pri tvojich úpravách je asi dosť pretažované a tiež môže povoliť hocičo.    Snád´ tu bude vedieť niekto viac /aj ked pohibuem/   _________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.  
 
 |  
			| Ned, 10.06.2007, 0:34 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Tomrs OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
 Príspevky: 1210
 Bydlisko: Ráztočno - PD
   | Možno dvojokruhový systém   _________________
 Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
 
 
 |  
			| Ned, 10.06.2007, 10:13 | 
					
					   |  
		|  |  
			| cechto Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
 Príspevky: 454
 Bydlisko: Pú mestečko
   | juroBSP píše: Cau Martin (pneukaktus).Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
 Zostava iba otazka - ako?
 prosím kde si videl že na JCB fastraku je hidrauliske riadenie ??? pokial viem tak iba john deer a podobne ..... fastrák ma posilovač aspon tie čo som zatial videl    moj nazor na to karovanie je je to bomba čo sa tika sily a lahkosti točenia volantom ale ak by si chcel jazdiť vedčiuo richlostou tak by si nesmel mať moc citlive riadenia ako ja lebo ja som to mal ako na bicikly a kde som išiel 70 tak som ten volant držal ako ježka a len troška som donho tukal aby som plinulo zatočil_________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d,  posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba   Sponzor MHM  http://www.hajsky.sk/ 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2012, 22:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| BlackBear OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
 Príspevky: 509
 Bydlisko: Zvolen-okolie
   | Presne tak.Traktor čo ide 90kou poautostráde má viacokruhové riadenie,ktoré sleduje elektronika a "dolaďuje" tvrdosť riadenia.
Ak by si použil klasiku-orbitrol ako majú VZV,tak napomalo je to super ale pri vyžšej rýchlosti to neudržíš na ceste.
 _________________
 Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
 
 BMW 320d e90.. rýchlobežka
 Nissan Patrol K160 2,8TD
 0944 057 888
 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2012, 22:20 | 
					
					   |  
		|  |  
			| cechto Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
 Príspevky: 454
 Bydlisko: Pú mestečko
   | presne tak je to tam akosi cez elektroniku riešene ale na auto ktoré ma SPZ tak by som  nad tým ani nerozmyšlám  je to výborné na  špecial a podobne ...  _________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d,  posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba   Sponzor MHM  http://www.hajsky.sk/ 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2012, 22:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Juraj Surovec OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
 Príspevky: 1250
 Bydlisko: Lednické Rovne
   | Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky  ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri    _________________
 Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .
 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2012, 23:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| cechto Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
 Príspevky: 454
 Bydlisko: Pú mestečko
   |  Juraj Surovec píše: Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky  ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri     ja som stím vysral zohnal som posilovač u BMW a ide to super iba kd som zahučaný niekde v blate zarovno a ešte v kolaji  kolesami tak ani ten posylovač neutiahne  
  _________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d,  posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba   Sponzor MHM  http://www.hajsky.sk/ 
 
 |  
			| Pon, 10.12.2012, 23:12 | 
					
					   |  
		|  |  
			| finder Support 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
 Príspevky: 6667
 Bydlisko: PB
   | 5 rokov stara tema, ale nevadi. 
 
 |  
			| Uto, 11.12.2012, 1:22 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |