| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Expedičná sprcha - zohrievanie vody cez webasto? Výmenik? 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Ja sa prikláňam k ohrievaču z akvária. Používam ten najslabší - nepamätám presne ale je to okolo 35-40W - zohrieva to vedro vody pri vonkajšej teplote -10oC bez problémov na 18oC. Je tam termostat, ktorý si sám otočným kolieskom nastavíš, takže ak teplota klesne sa zopne a po dosiahnutí teploty zase vypne. Zapoj ho tak, že ak motor beží, tak je funkčný, ak vypneš motor tak ho vyradíš z činnosti. Termostat sa dá nastaviť práve asi až na 35oC, takže máš presne čo chceš a za pár korún. Ja som za svoj dal max. 10 eur a menič už máš. Ja to používam pre zvieratá v zime aby mali stále teplú vodu   _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Str, 21.05.2014, 7:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| JOE66 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
 Príspevky: 2588
 Bydlisko: Vychod
   | Pri tom akvariovom ohrievaci zase treba davat pozor ,ze ak je zapnuty aby bol stale cely ponoreny vo vode ,lebo ak vodu vypustis a ohrievac bude zapojeny a potom vodu zase dopustis tak tie ten ohrievac zvikne prasknut ! na to netreba zabudat !! alebo pouzit akvaristicke spiralove kable co sa davali do dna akvaria      ,ked uz chces laborovat s akvaristickou technikou  
 
 |  
			| Str, 21.05.2014, 10:39 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Apop Ťažký Profík 
					Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23
 Príspevky: 394
 Bydlisko: ZH
   | Staci si zohriat vodu predtym a nemusis mat ohriecac pocas sprchovania  _________________
 Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR
 
 
 |  
			| Str, 21.05.2014, 11:25 | 
					
					   |  
		|  |  
			| misko903 Učeň 
					Registrovaný: Pon, 21.03.2011, 12:21
 Príspevky: 66
 Bydlisko: Ruzomberok
   | minuly rok sa mi osvedcilo jednoduche riesenie. daj hladat schweizer wassersack. ma 20L. ma to 20 litrov, kupis, alebo vyrobis is adapter na zahradnu hadicu. zakempujes, hodis ho na strechu je matno cierny. ked je teplo, voda je horuca hned - 10min? aby hadica bola kusok od auta a nie rovno na nom - som pouzil tycku na rezervu. privalis ju tym wassersackom a zavesis nan hadicu. nevyhoda - voda ma gumovu chut, ale vraj sa to da vycistit citrodekom. dostat aj rozne kempingove sprchove sacky, ale toto je bulletproof, mozes v tom skladovat vodu a da sa to naplnit aj z umyvadla. mam ale dojem, ze hladas nieco zlozitejsie     na buschtaxi fore som cital o tepelnom vymenniku, ktory vedu pri motore._________________
 Toyota Land Cruiser HZJ78 2000, 4.2D (1HZ)
 Toyota RAV4 ALA30 2006, 2.2TD (2AD-FHV)
 Ex: Toyota 4Runner LN130 1995, 2.4TD (2-LT)
 
 
 |  
			| Str, 21.05.2014, 17:00 | 
					
					   |  
		|  |  
			| remco OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
 Príspevky: 527
 Bydlisko: Žilina-Bratislava
   | Tak vďaka Mariskovi to už riešime cez ten tepelný výmenik. Dodá mi jeden plochý doskový. V aute umiestnim 25L nádrž, ktorú budem vedieť plniť z exterieru cez hrdlo. Ak budem chcieť ohriať vodu v nádrži zapnem čerpadlo, ktoré začne točiť vodu z nádrže cez výmenik. Budem tam mať pre info teplomer, aby som vedel kedy je voda gut na sprchovanie.
 
 No a potom tam bude klasika mala sprcha s vlastnym ponorným čerpadlom ktorá už bude tahať takto zohriatu vodu....
 
 A možno tam dám aj ten váš ohrievač pre rybky a bude to zdvojené v pripade potreby alebo keď nebudem chcieť štartovať motor...
 _________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351  EFI LPG made in USA/Michigan Bronchitidahttp://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu 
 
 |  
			| Str, 21.05.2014, 17:27 | 
					
					       |  
		|  |  
			| misko903 Učeň 
					Registrovaný: Pon, 21.03.2011, 12:21
 Príspevky: 66
 Bydlisko: Ruzomberok
   | Ved keby som mal casu, tak si to tiez tak vysperkujem. Budem rad ak do jula stihnem spravit nabytok dovnutra. Videl som tu sikovnu bandasku na filtrovanie. Dobra vec   kde ste zohnali sedacky a stolik? tiez cosi take zhanam. je ich vela druhov, ale su velke rozdiely v komforte a kvalite._________________
 Toyota Land Cruiser HZJ78 2000, 4.2D (1HZ)
 Toyota RAV4 ALA30 2006, 2.2TD (2AD-FHV)
 Ex: Toyota 4Runner LN130 1995, 2.4TD (2-LT)
 
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 11:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| remco OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
 Príspevky: 527
 Bydlisko: Žilina-Bratislava
   | misko903 píše: Ved keby som mal casu, tak si to tiez tak vysperkujem. Budem rad ak do jula stihnem spravit nabytok dovnutra. Videl som tu sikovnu bandasku na filtrovanie. Dobra vec   kde ste zohnali sedacky a stolik? tiez cosi take zhanam. je ich vela druhov, ale su velke rozdiely v komforte a kvalite.kempove stolicky mame normalne obycajne. Su to nejake McKinley a narozdiel od rovnako vyzerajucich z tesca nam tieto drzia uz tretiu sezonu.... Stolik máme uplne mega (Kampa Verso). Malý skladný lamelovy a má aj nastavitelné nohy. Kazdá sa dá nastavit samostatne...http://www.campingcrazy.com/reviews/kam ... -table.htm_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351  EFI LPG made in USA/Michigan Bronchitidahttp://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu 
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 11:59 | 
					
					       |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | Výmenník je dobrý, toto funguje Ale v rusku som videl ohrev vody samo domo prietokáčom z benzínovej letlampy   Normálna klasická benzínová  letlampa, vpredu na tom navinutých pár závitov z medenej trubky, pripojené na vodu (čerpadlo) a fungovalo to luxusne. Ako nápad to bolo geniálne a za pár korún A asi by sa dalo vyrobiť aj niečo podobné na LPG
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 12:14 | 
					
					     |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Presne ako Paľo píše - ja som pred cca 4 mesiacmi išiel zrealizovať nápad - že dám do miesta rezervy LPG nádrž, aby som si na plyne ohrieval párky na raňajky     Auto malo ostať naďalej iba na benzíne - žiadne LPG     Je potrebné za nádrž zaradiť redukčný ventil a potom už len ľubovoľný spotrebič - a ohrievaš si vodu na kúpanie ako kráľ a bez spusteného motora a vyšťavovania baterky  _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 13:21 | 
					
					   |  
		|  |  
			| misko903 Učeň 
					Registrovaný: Pon, 21.03.2011, 12:21
 Príspevky: 66
 Bydlisko: Ruzomberok
   | remco, vdaka. stolicky mckinley som uz kdesi videl, tie hadam nebudu taky problem.ten stolik ale len poslat z anglicka. pohladam nejaku alternativu, pripadne na abenteuer und allrad v juni...
 _________________
 Toyota Land Cruiser HZJ78 2000, 4.2D (1HZ)
 Toyota RAV4 ALA30 2006, 2.2TD (2AD-FHV)
 Ex: Toyota 4Runner LN130 1995, 2.4TD (2-LT)
 
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 14:51 | 
					
					   |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | VladoKE píše: Je potrebné za nádrž zaradiť redukčný ventil a potom už len ľubovoľný spotrebič - a ohrievaš si vodu na kúpanie ako kráľ a bez spusteného motora a vyšťavovania baterky  ak použiješ klasickú LPG nádrž a ventil ako pre pohon motora LPG tak to nefunguje. Potrebuješ vyparovač(splyňovač) pretože všetky tieto spotrebiče sú postavené na plynnú fázu a z LPG nádrže ide kvapalná fáza. Za pár minút to zamrzne. Alebo upraviť ventil tak, aby si ťahal plyn   
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 16:13 | 
					
					     |  
		|  |  
			| remco OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
 Príspevky: 527
 Bydlisko: Žilina-Bratislava
   | palo-cherokee píše: VladoKE píše: Je potrebné za nádrž zaradiť redukčný ventil a potom už len ľubovoľný spotrebič - a ohrievaš si vodu na kúpanie ako kráľ a bez spusteného motora a vyšťavovania baterky  ak použiješ klasickú LPG nádrž a ventil ako pre pohon motora LPG tak to nefunguje. Potrebuješ vyparovač(splyňovač) pretože všetky tieto spotrebiče sú postavené na plynnú fázu a z LPG nádrže ide kvapalná fáza. Za pár minút to zamrzne. Alebo upraviť ventil tak, aby si ťahal plyn   No to by som mal slušnú zásobu plynu na varenie keby som využil moju LPG nádrž:)_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351  EFI LPG made in USA/Michigan Bronchitidahttp://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu 
 
 |  
			| Štv, 22.05.2014, 16:19 | 
					
					       |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Paľo, tak ako máš na malej bombe našrubovaný malý plynový varič - ten ide cez redukčný ventil, ktorý je súčasťou variča. Tlak v bombe a v LPG nádrži je rovnaký. Odber pre varič je tak malý, že to nezamrzne, ohrieva sa vonkajším prostredím, a preto sa to aj takto vyrába    Remčo, kľudne si to tak prerob, potrebuješ manuálne ovládať elektroventil alebo ešte pred neho zaradiš svoj ručný, potom T-éčko a hadicou k variču   _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Pia, 23.05.2014, 5:42 | 
					
					   |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | VladoKE píše: Paľo, tak ako máš na malej bombe našrubovaný malý plynový varič - ten ide cez redukčný ventil, ktorý je súčasťou variča. Tlak v bombe a v LPG nádrži je rovnaký. Odber pre varič je tak malý, že to nezamrzne, ohrieva sa vonkajším prostredím, a preto sa to aj takto vyrába   TO JE OMYL. Nič sa takto nevyrába. A na vstupe variča je len redukčák kvôli tlaku.,Klasická LPG "bomba" na varenie NEMÁ stúpaciu trubku. A naplnená je na 80% Takže plyn sa odoberá zhora, kde je plynná fáza a stíha sa splyňovať. A zasa naopak v aute potrebuješ z nádrže ťahať kvapalnú fázu. Preto napríklad v časoch začiatkov LPG (žigulík a klasická 10kg fľaša v kufri) sa táto fľaša vozila naležato a ventilom dole
 
 |  
			| Pia, 23.05.2014, 10:22 | 
					
					     |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Paľo bol som vtedy u kamaráta v servise kde montuje aj LPG a všetky potrebné súčiastky som fyzicky vtedy držal v ruke, aj nádrž sme hneď merali - vošla v pohode disková do rezervy 90 litrov, a debata prebiehala pri otvorenej kapote a technik mi to celé vysvetlil ako sa to bude dať. Určite to budem raz realizovať tak to potom zdokumentujem   _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Pia, 23.05.2014, 12:49 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
   |