Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 16.10.2025, 23:45
Dnes je štvrtok 16. októbera 2025, meniny má Vladimíra a zajtra Hedviga




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 1kz-te sporadicke problemy pri startovani. VYRIESENE 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 22:35
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Ahojte,

Horeuvedemy motor, a zacina mat neduh, pri startovani. Castokrat sa mu nechce naskocit. Cize, pridem k autu napriklad rano, niekedy chyti na brnk, nieledy tocim 5-6sekund, potom prestanem, narocim znova, a hned chyti. Robi to rovnako ak v zime, aj v lete. Je jedno, ci auto stoji cely den, alebo 2 hodiny. Baterky mam nove, zhavice tiez, myslel som ze pada nafta, tak som staval dole kopcom, dotlakovaval som palivo cez pumpu na filtry, ale aj tak to robi stale. Rele zhavenia som kontroloval len podla manualu, tj, ako dlho ma svietit kontrolka. Cerpadlo naftu podava, v akych hodnotach, tak to som nemeral.

Nejake napady, co by to mohlo este ine byt, nez nakupim nove hadicky a relatko? Ci uz komplet repasovaciu sadu na cerpadlo?


Naposledy upravil Jannci dňa Štv, 16.10.2025, 20:16, celkovo upravené 1



Štv, 19.08.2021, 13:55
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 22:35
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Problem predpokladam vyrieseny. Bol to imobilizer. Konkretne antena v kruzku v zapalovani. Zatial mesiac testujem, a startuje bez problemov.


Ned, 23.01.2022, 21:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3309
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Jannci píše:

Horeuvedemy motor, a zacina mat neduh, pri startovani.

Uz viem preco som si tuto temu nevsimol a mozno aj to preco ti nikto neodpovedal a k tomu ten motor 1kz-te.No neviem ci aj vobec niekto tusi co to je za motor a v akom aute.Inak to z tym immobilizerom som mal aj ja len som mal problem v kluci.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 25.01.2022, 20:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2166
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
1KZ-TE je komôrkový štvorvalcový dieslový trojliter od Toyoty s elektrickým čerpadlom (TE).
U nás je rozšírený hlavne v Land Cruiseroch 90/95. Sem tam sa vyskytne aj v 4runnery a ja ho mám v 70ke.
Podľa IMO to typujem na 90/95ku.

Oprava: až teraz som si všimol, že je tá téma zaradená do kategórie Toyota Land Cruiser.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Uto, 25.01.2022, 21:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3309
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ved hej ale nazov temy mohol byt konkretnejsi :smt139
Luther do tem v ktorych nie som doma moc nechodim,napr.Jeep,nemal som take auta ale obcas sa vyskytne problem rovnaky ako na nasich vergloch.Tak isto aj tato tema. :smt017

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 26.01.2022, 9:47
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 22:35
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Zatial startovanie funguje, aj ked sem tam potoci viacej, kym nastartuje.
Zamyslam sa este nad vymenou elektrickeho cerpdla, za cisto mechanicke. Tym padom odpadne vsetka elektronika vratane ECU. Skusal to uz niekto? Co som sa docital na zahranicnych forach, pasuje to kus za kus, musia sa upravit len trubky, a dorobit drziak na tiahlo plynoveho lanka, plus ovladanie ventilu nafty. A ze nebude fungovat tachomoter.


Uto, 05.04.2022, 13:11
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 22:35
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Opat sa vraciam k problemu so startovanim, aj ked nakoniec po par dnoch som konecne nasiel pricinu, a tym padom som to aj vyriesil, ale tak rozpisem sa tu trosku, mozno to niekomu v buducnosti pomoze.

Moj problem bol, ze niekedy sa autu nechcelo startovat, tocilo, a neodpalilo, zmena pocasia, alebo ci som stal v kopci malo na to sporadicky vplyv. Jedneho dna som vsak ale uz nenastartoval.
Jedine co ma napadlo bolo, ze bud to blokuje imobilizer, alebo nejde nafta.
Imobilizer sa dal diagnostikovat, ten sa ukazal, ze funguje,
Povolil som maticu na vstreku, zacal tocit, nafta nesla. Natlakoval som pumpickou naftu, tocim, nafta nejde. Tak vyberem cerpadlo, lebo chyba bude asi tam. Zacala klasika rozborka zborka, je to sice rotacka, ale je ovladana este ventylmi (miesto klasiky plungera) vycistil som sitka, ktore sice neboli moc spinave, ale kedze cerpadlo nebolo v zivote vonku z auta (ziadna matica nebola opotrebovana, a boli tam vsetky molitany a izolacie naokolo) tak som mylslel, ze to bude ono.
nahodim to na motor, naltacim naftu, zacnem tocit, nafta nejde na vstreky. Tak mi ostalo, ze nejde spill control valve. rozobral som ho (nastastie sa da rozobrat do srobika) spinavy nebol, zlozil som ho, otestoval s baterkou, vsetko islo. Namotnujem do auta, a nic sa nezmenilo. Uz nasraty ako hovado, zobral som kanister s naftou, napojil som to priamo na filter, napumpoval, startujem, nejde. Zacal prichádzat zufalost, vsetko funguje, a nestartuje, nejde nafta. Nafta nesla kvoli jendomu figlu o ktorom som nevedel, teda som na to prisiel nahodou. Nasraty, reku skusim pripojit ten ventil priamo na 12 voltov, mozno dava RJ mensie napatie, alebo je zalomeny kabel, on sice ma mat pulzy, ale da sa na chvilu otovorit, sice motorom bude trast, a bude to neprijeme, ale uvidim. Spravim to, pretocim motor, dava naftu. Zapojim vstreky, motor nastartuje, trase ho. Pokrok, chyba bude asi v RJ, alebo napati. Na konektore 12V. na oboch pinoch (jeden sa meni na zem v RJ) reku OK, ideme merat pri starte, zapojim konektor, nastartuje, motor naskoci. Problem bol v tom, ze to cerpadlo bolo zavzdusnene este, aj ked som napumpoval pupickou tak, ze sa nafta vracala cez prepad. proste bola tam bublina, ktora neodisla, ked ventil pulzoval.
Uz som bol stastny, ze mam vyrieseny problem. Pripojim povodne hadicky, auto nastartuje, spokojnost.
Pridem druhe rano, a auto nestartuje....
odpojim to, pripojim hadicky na bandasku, zasa rosada s baterkou na konektor, auto nastartuje. necham to tak do dalsieho dna. Rano auto nastartuje z bandasky bez problemov. NEcham to tak este jeden den, auto startuje. OK, dobre, takze problem je v nadrzi (mam to prehadickovane od nadrze po cerpadlo)
Proste trubka co ide z nadrze. TIeto trubky zial niesu pristupne, a musi ist dole nadrz. takze ma cakal repas zadnej casti ramu, ktorej som sa tento rok este chcel vyhnut.
tazne, kryt nadrze, nadrz, vystuha naraznika - spolu 12 skrutiek, od M8 na vystuhe az po M12 na taznom, prezil iba jeden srob. Povodne som mal s plane ich nahriat, ale ked som dal dole gumoasfalt, a prepichol ram, tak som zistil, ze vela z nich neostalo, teda su uz z nich len cencule, tak som ich musel odtrhnut.

takze zaverom, zrepasoval som si uzadnu cast ramu (skreslit, vypalit, vyohybat, zvarit), odpriecky nad zadnou napravou, zrepasoval som komplet nadrz, kryt, tazne, a vyrobil tesnenia, lebo sa mi nechcelo cakat, kym pridu z japonska...
A to som buduci rok mal v plane dat dole kasnu, ze spravim ram...

P.S. chcel som nahrat fotky, ale hlasilo mi to zakazdym chybu, aj ked som ich okresal pod 1Mb


Štv, 16.10.2025, 20:15
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: