Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Obmedzovač turba a EGR na VM 2.5TD   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Pri "nedávnom" vŕtaní sa v motore som videl, že EGR ventil sa vlastne otvára v smere prúdenia plynov. Pri skúšaní pridávať plyn pri odpojenej podtlakovej hadičke som videl že plyny si ho otvárajú po určitom tlaku aj samé. Takže sa mi zdá, že nestačí len odpojiť a zaslepiť tú hadičku ale treba aj mechanicky zablokovať tú membránu. Aj pocitovo som nezaznamenal žiadnu zmenu po "len" odpojení podtlakovej regulácie. Alebo mám pružinu za membránou zoslabnutú? Vám to nejak výkonovo reaguje len odpojením podtlaku? 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 28.11.2006, 19:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 nie, videl si správne
 treba tam dať záslepku z plechu alebo niečoho
 ja tam mám taký tenký oceľový plech 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 11:07 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jacko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						A čo s tým vlastne získate?    
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 11:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						palo-cherokee píše: nie, videl si správne treba tam dať záslepku z plechu alebo niečoho ja tam mám taký tenký oceľový plech  
Dík, to som potreboval počuť.    
2Jacko: Pár koníkov a nižšiu spotrebu....teoreticky. 8)  
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 13:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Jacko píše: A čo s tým vlastne získate?    
ako píše Diesel, možno pár koníkov a menšiu spotrebu
 ale hlavne menej bordelu v sacom potrubí a v turbe a tým menej
 karbónu v motore a teda teoreticky dlhšiu životnosť atď... atď ....
 ale zasa možno väčšie emisie (aj keď na EsTéKá to bolo v norme aj bez EGR)
 Edit:
 keď to zablokovanie EGR privádzača smradov do sania doplníš o otvorený KN filter namiesto reštriktívneho filterboxu nech sa motoru lepšie dýcha, k tomu nejaký ten chladič oleja aby sa nespotil a poladenú riadiacu jednotku - tak to ide jaxviňa  
					
							
  
							
    							Naposledy upravil palo-cherokee dňa Str, 29.11.2006, 20:23, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 14:21 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Sacie potrubie som mal dole a môžem potvrdiť, že bolo zaprasené karbónom jak divá sviňa. Pre plnú hlavu iných problémov a hysterické tempo som sa vykašlal čistiť to.   
Inak už len logicky vzaté je to humus. Predstavte si, že bežíte zadychčaní a niekto vám ešte do huby fúka smrad z výfuku.        Tak sa asi cíti ten chudák motor.  
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 16:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Andrej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4603 Bydlisko: Hlavná dedina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Sacie potrubie som mal dole a môžem potvrdiť, že bolo zaprasené karbónom jak divá sviňa. Pre plnú hlavu iných problémov a hysterické tempo som sa vykašlal čistiť to.   Inak už len logicky vzaté je to humus. Predstavte si, že bežíte zadychčaní a niekto vám ešte do huby fúka smrad z výfuku.        Tak sa asi cíti ten chudák motor.  
No to je hnus velebnosti. To su ale vymysli heh  
					
						_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email:  andrej.durda@gmail.com 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 29.11.2006, 18:11 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 PEŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: EGR = Exhaust Gas Recycling = prepúšťanie časti výfukových plynov späť do sania. Účelom je ochudobniť nasávaný vzduch o kyslík a tým znížiť teplotu spalovania a tým aj produkciu oxidov dusíka (NOx) EGR ventil sa otvára iba v určitých režimoch. Jeho odstavením nič neskazíte,  ale nezabudnite ho zase sfunkčniť pred emisnou kontrolou.   
Nechapem preco, ved vyfuky by mali byt lepsie ak do motora nebude vhanany uz raz spaleny spinavy vzduch     
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 03.01.2008, 19:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Keď to už paco otvoril doplním čerstvú skúsenosť z emisnej a odstaveným EGR. Dosiahnuté hodnoty pri teste boli polovičné oproti prípustným...takže v pohode. 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 03.01.2008, 19:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pal 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ono neviem presne ake su testy na emisnej, len viem ze sa to robi pri zvysenom zatazeni, resp. vyssich otackach. Tam sa uz recirkulacia autmaticky uplne vypina, preto tie polovicne hodnoty... 
					
						 _________________ zelena mrdka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 03.01.2008, 21:42 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Harley 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nevím jak je to u dieselů ale má.li EGR benzín,tak se na místě neotevře. Otvírá se jen při dosažení provozní teploty a ustálený jízdě. 
					
						_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
 Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
 www.properform.cz 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 03.01.2008, 22:31 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Neviem aká je teória ale keď som experimentoval s EGR tak som si všimol, že aj pri odpojenej hadičke sa otváral od určitých otáčok len samotným tlakom plynov na klapku. Takže v prípade že je cez tú hadičku otváraný podtlakmi, niet sily ktorá by ho naopak zavrela. Jedine že by tou hadičkou bol privádzaný pozitívny tlak a ten ho cez memránu zatváral. O tom ale pochybujem.
 
Emisné testy na diesle u nás v kocúrkove merajú dymivosť na plnej knedle.    
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 04.01.2008, 10:31 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pal 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Hejhej,naplno. Ono jeto o tom ze ked uz potrebujes maximalny vykon, potrebujes maximum kysliku, a ten vo vyfuku uz nemas, tak preto sa to v plnom zatazeni vypina. V podstate sa jedna o oteplovanie zmesy tymito plynmi, z toho vyplivaju mensie emisie tusim nespalenych uhlovodikov... 
					
						 _________________ zelena mrdka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 04.01.2008, 12:25 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Hmm...otázka je jednoduchá: membrána EGR je ovládaná tlakom alebo podtlakom? Lebo ak podtlakom tak je jeho uzavretie aspon teda u ZJ 2,5TD vo vysokých otáčkach nemožné. Tuším sa na to pozriem... 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 04.01.2008, 15:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ovláda to podtlak.
 
 EGR je na to, aby sa snížením obsahu kyslíka vo valcoch znížila teplota spaľovania a tým aj produkcia NOx. 
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 04.01.2008, 15:47 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |