Dnes je pondelok 13. mája 2024, meniny má Servác a zajtra Bonifác
Udrzba patrol-zhrnutie na 1.strane
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
teda ,neuraz sa ,ale na to ,ze tu mas 15 prispevkov si pomerne oprskly ,aj ked ta chapem ,ze si sa nedozvedel na prvykrat co si chcel ...
rozoberanie prednych nabojov ti pripada ako navod na obsluhu ??
ak ano ,potom si uz nejake to auto opravil a z toho usudzujem ,ze u miestnych predajcov nahradnych dielov mas patricne zlavy ,tak potom ...
skratka mam pocit ,ze si to mohol povedat inak ...
a to posledne vobec nepovedat
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 31.12.2006, 2:36 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
a ked som Ta (dufam ) trochu schladil
--k veci :napis mi SZ co vsetko potrebujes a poslem ti rozpocet -nezavezne ,myslim ,ze vecsinu veci ,ktore si popisal viem za slusne ceny
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 31.12.2006, 2:38 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Cenzurované
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
Naposledy upravil Kapo dňa Pia, 05.03.2010, 22:11, celkovo upravené 1
|
Ned, 31.12.2006, 3:52 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Kapo o udrzbe Patrola GR Y61 sme tu uz pisali,o olejoch sme pisali O AUTACH-mot.oleje.Staci si to iba precitat,alebo citas iba temy co si zalozil?
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 31.12.2006, 13:03 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...tak aby sme potešili kápa..
olejová náplň motora :
6,4 litra, olej API CCMC PD1 alebo PD2, pre teplotný rozsah -20 až +30 viskozita SAE 10W40 , výmenný interval 7500 km. Olejovú zátku doťahovať 29 až 39 Nm.
predný diff :
5,4 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Hlavná prevodovka :
4 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Prídavná prevodovka :
2 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Zadný diff :
2,5 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Posilnovač riadenia :
pracovná kvapalina DEXTRON
Brzdy a spojka :
kvapalina podla DOT3 (US FMVSS č. 116) Brzdovú meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.
Mazanie kardanových krížov a čapov riadenia:
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 20 000 km alebo 24 mesiacoch.
Mazanie volnobežiek predných nábojov :
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 10 000 km
Mazanie ložisiek predných nábojov :
mazací tuk na líthnom základe NLGI2, mazať po 30 000 km alebo 24 mesiacoch.
čistič paliva a vzduchu :
meniť po 60 000 km alebo 24 mesiacoch.
kolá doťahovať momentom 118 až 147 Nm.
Skúsenosti a zistenia :
V našich krajoch pri normálnom jazdní väčšinou po cestách môže kvalitná polosyntetika zostať v motore aj 10 000 km.
Pri výmene motorového oleja maj po ruke vela handier a rob to na mieste kde nebude vadiť flak. Určite narobíš svinčík a zagebríš seba aj predný diff.
Keďže predný diff sa točí iba fakt zriedkavo, kludne znesie na jednu náplň aj 90 000 km, ale treba kontrolovať či sa pri brodení nedostala do oleja voda.
Nepúšťaj sa do výmeny oleja v hlavnej prevodovke kým nemáš klystýrovú striekačku alebo inú pumpu na olej a olej nie je zahriatím riedky ako voda. On sa tam totiž leje cez kontrolný otvor na boku a je tam velmi málo miesta.
Po brodení taktiež treba skontrolovať, či sa do vazelínovej náplne krytov predných logokĺbov nedostala voda. Robí sa to tak, že sa vyšroubuje jeden zo šroubov držiacich spodný zvislý čap a pošpára sa tam vhodnou paličkou. Ak nič netečie, je to OK. Ak tečie voda, je odídený semering okolo gule, ak olej, je f prdeli semering v náprave. Dtto ak z gulí slzí olej.
Treba mazať kuželové ložiská zvislých čapov. Zanedbanie sa trestá!
Pri tvrdej prevádzke mazať kardany častejšie!
Riadne mazať ložiská predných nábojov a volnobežiek. Zanedbanie je drahé.
60 tis km na jeden luftfilter je utópia. Akonáhle je filter trošku špinavý, auto dymí, žere a nejde. Oplatí sa investovať do textilného tuningového filtra a prať ho po 10 000 km.
Ak má pokračovať globálna klimatická zmena a budú také zimy ako vlani, bude treba meniť palivový filter vždy na jeseň.
Keby si sa nezačal hneď vzdúvať ale normálne napísal že chceš vedieť toto a ono, vyzeral by si z dialky lepšie.
|
Ned, 31.12.2006, 23:49 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Ježííši Martin ... Ked si otvoris školiace stredisko som prvy co sa hlááási ... Geniálne
_________________ OFF the ROAD
|
Pon, 01.01.2007, 0:45 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Cenzurované
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
Naposledy upravil Kapo dňa Pia, 05.03.2010, 22:12, celkovo upravené 1
|
Pon, 01.01.2007, 3:57 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Kapo píše: " Ja nie som pedofil ja som len nedočkavy" Práci čest Dˇ
S Patrolom musis ako so svojou frajerkou,pekne pomaly,nic neuponahlas a autak sa ti za to odvdaci tym ze ta nikde nenecha v stychu
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 01.01.2007, 15:36 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: Hlavná prevodovka : 4 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Prídavná prevodovka : 2 litre, olej API GL-4, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
Zadný diff : 2,5 litra, olej API GL-5, pre teplotný rozsah -30 až +30 viskozita SAE 80W90, výmenný interval 60 000 km alebo 24 mesiacov.
...aj ked to tak pisu urcite by som to nenechaval az na 60tis....u terennych aut, ktore sa pouzivaju v terene sa zvykme interval skracovat na polovicu
...nenechaval by som to na nahodu...potom sa moze stat, ze vypustite z toho neidentifikovatelny gebzes a zvlast ak nie ste majitelom auta od zaciatku...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 01.01.2007, 15:51 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Cenzurované
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
Naposledy upravil Kapo dňa Pia, 05.03.2010, 22:12, celkovo upravené 1
|
Pon, 01.01.2007, 21:30 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
....správne píšeš... v ťažkých podmienkach.
A to by som u nás pripustil leda tak pre tie nešťastné Dfiky čo preberáme inde alebo lesácke autá.
Ja robím 30 až 40 tis km ročne a ak je z toho 1500 km v teréne tak je to moc.
To nepovažujem za ťažké podmienky.
Samozrejme že po každom vážnom brodení alebo tvrdšom teréne vleziem pod auto a urobím vizuálnu kontrolu.
Ba dokonca aj kontolné šrouby vytočím a prst omočím či nie je v prevodoch biely sliz (emulzia oleja s vodou).
Ale keďže všetko drží, fungujem ako píšem.
|
Pon, 01.01.2007, 21:33 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: ....správne píšeš... v ťažkých podmienkach.
A to by som u nás pripustil leda tak pre tie nešťastné Dfiky čo preberáme inde alebo lesácke autá.
Ja robím 30 až 40 tis km ročne a ak je z toho 1500 km v teréne tak je to moc.
To nepovažujem za ťažké podmienky.
Samozrejme že po každom vážnom brodení alebo tvrdšom teréne vleziem pod auto a urobím vizuálnu kontrolu.
Ba dokonca aj kontolné šrouby vytočím a prst omočím či nie je v prevodoch biely sliz (emulzia oleja s vodou).
Ale keďže všetko drží, fungujem ako píšem.
ano to o tvrdych podmienkach mas pravdu....to plati pre vlastne auto v sukromnych "jednych" rukach inac platia tvrde podmienky pre sluzobne auta...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 01.01.2007, 21:49 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
...a takto k micu-pachérovi , Martinko, taký návod nemáš? (tie intervaly budú obdobné aj keď diamanty sú odolnejšie ako svetielka, hehe)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pon, 01.01.2007, 22:30 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 01.01.2007, 22:48 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
- tak to sa naozaj neobávam... aj keď nie som na to hrdý (myslím na našu lajdáckosť, na auto som), na starom pajerku sme okrem oleja v motore, olejového a vzduchového filtra a pneumatík nikdy nič nemenili, najazdilo u nás vyše 300 tisíc a to už malo v tele vyše sto... a minulý rok si ho boli odkúpiť chlapci a fachčí ďalej...a nikdy som na žiadnom svojom starom aute nemenil olej v difoch a prevodovkách a nikdy s tým neboli problémy - a najazdil som toho dosť...čím nechcem tvrdiť, že je to správne, ale oleje v difoch a prevodovkách sú úplne inak zaťažené ako v motore, škoda hovoriť...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pon, 01.01.2007, 23:11 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|